Noi detalii despre viitorul Ford Puma electric: motor preluat de la e-Transit Courier

de Tiberiu Safta
Vineri, 07.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a dezvăluit informații tehnice noi despre viitoarea versiune electrică a lui Puma. Noul model va împărtăși propulsorul electric cu e-Transit Courier, iar acesta va avea și o priză ce va putea trage un curent de până la 100 de kW. Lansarea viitorului Puma electric va avea loc în 2024.

Ford Puma, crossover-ul compact produs la Craiova, este pe cale să primească o versiune electrică în 2024. Noul model va fi, și acesta, construit la noi în țară, alături de versiunile cu motoare termice, precum și alături de noul Ford e-Transit Courier, primul model electric care va fi produs în România.

În urmă cu o zi, am asistat la prezentarea noului monovolum electric, despre care poți afla mai multe detalii aici. Cu privire la viitorul Puma electric, constructorul american a dezvăluit câteva detalii tehnice importante despre viitorul crossover cu zero emisii.

Mai întâi, aflăm că noul Puma electric va primi exact același propulsor văzut la noul e-Transit Courier. Vorbim aici despre un motor electric de 136 de cai putere și 290 Nm. La fel ca la noul monovolum electric, Ford nu a dezvăluit autonomia. Chiar și așa, aflăm aici că viitorul Puma electric va avea o priză care va putea trage un curent electric de până la 100 de kW.

Asta înseamnă că bateria va avea nevoie de mai puțin de 35 de minute pentru a fi încărcată de la 10% la 80%.

La acest capitol, publicația britanică Autocar speculează că noul Puma electric va primi un acumulator de 55 de kWh, iar autonomia ar urma să fie undeva în jur de 370 de kilometri. Aceste detalii nu au fost confirmate deocamdată de către Ford.

Evident, odată cu momentul lansării, noul Puma electric va fi plasat deasupra versiunilor cu motoare termice în ceea ce privește prețul. Este de așteptat ca noul model cu zero emisii să propună un preț de pornire cuprins undeva în jur de 35.000 de euro.

via Autocar

Comentarii (19)

  • Datele arata bine, oferita la un pret atractiv, masina asta va face mega-volum de vanzari.
    Succes Ford Puma-E, dar misca-te cu talent, nu de alta, dar concurenta nu doarme!
    16 78
  • ACE - Craiova
    Cred ca va avea chiar 2-3 motorizari - chiar daca versiunea invipienta, de lansare, va fi ceva mai ,,slaba".

    Foarte probabil va obtine tot 5 stele la testul EURONCAP (daca va fi testat)!!!

    Cu un pret bun, se va vinde SUPER in intreaga lume.
    11 71
  • Acelasi succes pe care il are acum versiunea cu motoare pe benzina/hibride.
    Cat despre specimenul care nu are altceva de facut decat sa dea dislike-uri, no comment, realitatea sustine spusele noastre, indiferent cat se agita dumnealui!
    15 74
  • @Mario
    Este de remarcat câtă ură a ieșit la suprafață că ai felicitat o mașină care se va fabrica în România. Nu este doar un specimen este o specie, adică o turmă întreagă de cornute cărora le plouă și le tună tot timpul. Din păcate prostia nu doare și poate e mai bine așa că ar fi un vacarm de mugete și răgete care te-ar asurzi.
    12 62
  • Catalin
    Mie nu-mi place felul in care este proiectat si designul lui Puma absolut deloc si daca ar fi sa mai am vreodata in vedere un Ford, ceea ce numai printr-un miracol inexplicabil s-ar mai putea intampla, as prefera o eventuala varianta de pasageri (nu de marfa) a lui e-Transit, prezentat ieri aici pe Automarket.
    8 8
  • Si totusi electricele nu se cauta.
    De ce trec oare toti producatorii la electrice cand lumea nu e interesata?
    8 44
  • Cucurigu
    @Mihai - când toate marile companii au în acționariat blackrock și Vanguard, baza WEF-ului, vor face cum li se dictează. În final trebuie să "own nothing, eat za bugz și închisoare de 15 minute.
    36 8
  • Ford Puma electric este un mare plus, pleacă cu o baterie mai mică, preţurile iniţiale cam mari ... fiind ceva uzual.

    Există un efect, când apare o nouă tehnologie, preţurile sunt mai mari pentru a acoperi R&D...
    după câţiva ani, acest preţ este amortizat dar cererea mare de materiale noi din tehnologia nouă, va face ca preţurile să rămână mari, dacă nu, chiar să crească.

    Atunci industria se pune în mişcare pentru a produce materialele cerute (litiu, în acest caz) mai ales având preţuri bune, cerere mare, industria ajunge să producă în exces.... apoi după această inerţie preţurile scad puternic.

    Acelaşi efect îl vom avea în 5-10 ani.

    Sunt sigur că aşa se va întâmpla, pentru că nu este prima dată când se întâmplă.
    9 35
  • @dumber electric
    Efectul este deflație urmare a dezvoltării tehnologice.

    Pe când tu spuneai ce frumoasă-i Tesla eu îți spuneam că ești prost dacă dai pe ea cât nu face. După scăderea prețului de la 1 ianuarie 2023, Tesla a scăzut din nou prețurile în US.

    Acum să avem răbdare și cu Ford care face niște mașini de care consumatorii fug. Ideea e că hoardingul pe electrice este bun pentru consumatori, dar pentru consumatorii de peste 10 ani, ăia fiind și deștepți pe banii lor.

    Precizez special pentru tine, nu sunt niște prostovani care aruncă bani pe geam pentru tehnologii netestate, cum va fi acest Fort Lightning, produse cu ce găsim prin hală. E nevoie de optimizări de costuri, e drum lung.
    29 5
  • Se pare că baietasului care se autosatisface cu mânuțe roșii ii put mașinile fabricate la noi. Dar nu știe că duhoarea vine că nu folosește săpunul... Sau o fi vreun samsar?
    9 27
  • Mașinile fabricate la noi beneficiază de o calitate specifică pieței locale, plus garanția și mentenanța perfect armonizate cu pretențiile clientelei... țărănoi săraci fără standarde minimale.
    22 9
  • Hai ca au scos capul snobii fără bani care se visează nobili, în timp ce le pute gura a mici.
    2 12
  • Seriff
    @Mike, nu scoate nimeni electrice fiindca e cerere mare, cererea mare e pentru termice, doar ca unii comunisti de la Bruxelles nu sunt de acord cu asta si de-aia scot toti electrice.
    10 3
  • Foarte bun prețul estimat: mai pun 5000€ și-mi iau Tesla Model 3. :)))
    2 7
  • @Mihai, spui așa: „electricele nu se caută”
    Poate printre cei care vor mașini sub 10.000€, în general sh-uri.

    Dar în lumea mașinilor noi, să auzi muzică în mașină și nu motor, să nu-ți trepidezi continuu mașina, să nu ai viteze de schimbat, e o senzație care după ce o cunoști cu greu te desparți de ea.

    Dar nu senzațiile sunt primul motiv pentru care oamenii și-ar lua electrice. Primul este costul de utilizare. Dacă prețul ar scădea - și se va întâmpla în 2-3 ani - la același nivel cu fosilele, tot ce e după, e mai ieftin și mai bun:
    - prețul pe km e pe la 1/3 din cel pe benzină;
    - puterea motorului este de diesel;
    - întreținerea tinde spre zero.

    Apoi, prețurile EV-urilor sunt în scădere pentru că prețul bateriilor este în scădere accelerată. Astfel, după 10 ani, îți vei putea lua o baterie nouă cu sub 5000€. Doar că în 5-8 ani vor apărea baterii care nu se vor mai uza - sunt mai multe astfel de baterii în stadiu de laborator.

    Și nu în ultimul rând, studiile - unele prezentate și aici, pe automarket - arată că peste 60% dintre români și-ar dori o mașină electrică. Totul e ca prețul ei să mai scadă puțin (spre 25.000€, nu 35.000€) și se va întâmpla pentru că Tesla nu mai are răbdare cu restul producătorilor: deja vinde Tesla Model 3 la 41.900$. Nu poți da o Puma cu 35.000€!
    0 8
  • @ @dumber electric, spui așa: „Pe când tu spuneai ce frumoasă-i Tesla eu îți spuneam că ești prost dacă dai pe ea cât nu face.”

    Hai să-ți spun ce se întâmplă de fapt și tragi tu apoi concluzia care-i prostul:

    Cei care urăsc Tesla preferând BMW la a 4-a mână în fapt iubesc gălăgia și scandalul preferând turația motorului și gazul de eșapament în locul unei vieți liniștite și curate. Nici măcar nu-și dau seama că-și bat joc de propria sănătate.

    Din pricina acestor „inteligenți” există alții de-și permit ușor o Tesla și chiar dacă prețul ei e supra-evaluat, oamenii plătesc fericiți acest preț tocmai pentru a întări Tesla în lupta cu producătorii de fosile și a curăța cât mai rapid (10-15 ani) orașele de factorii poluanți.
    0 8
  • @Seriff, zici că nu e cerere de electrice?

    Oare erai în deplasare când s-au vândut ca pâine caldă în câteva luni 7000 de Spring-uri?

    Electricele nu se vând ÎNCĂ pentru că:
    - preț inițial mare (că per total, la 7-10 ani de utilizare, ieși mult mai ieftin);
    - autonomie relativ mică; lumea se uită ciudat la 350km care rămân 250km iarna și mai scad cu timpul până la 80% din valorile astea;
    - unii mai spun că-i încurcă 30 min de stat la încărcat, dar asta e false în 90% din cazuri

    Ei, toate astea sunt în curs de rezolvare. Tehnologia există, trebuie doar construite fabricile care s-o producă. Nu se va întâmpla cu Ford Puma, ce-i drept, dar prin 2026-2028 vor începe să se alinieze prețurile și autonomiile cu ce au fosilele astăzi (preț 25.000€, autonomie 450km inclusiv iarna prin pompă de căldură)
    1 8
  • Seriff
    @claudiutamas, sa dai ca exemplu Dacia Spring e grav, masina aia se vinde din 2 motive mari si late: 1. sa faca specula cu ea, e olx-ul plin de anunturi, nu ma crezi cauta.
    2.Ca a doua masina de oras, dupa ce oamenii au cumparat deja o termica.
    Nu are nimeni normal la cap Dacia Spring ca unica masina, asa ca toroapa aia cu roti de bicicleta nu se pune.
    3. E imposibil sa inlocuiesti un parc auto cu electrice, sunt mult prea limitate, autonomiile sunt mici, se incarca greu, se vand greu, bateriile nu tin.
    7 1
  • @prostalău electric
    E fapt că o Tesla cumpărată în decembrie 2022 era cu 25% mai scumpă decât una comandată în ianuarie 2023.
    La discount de 20%, când ești prost, nu știi ce-i cu tine. :)))
    Acum spune-mi tu cum asculți muzică și cum te încurcă motorul unei termice să asculți muzică... ești și specialist grămadă. :))))))
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru