Aceasta este prima electrică care va fi produsă în România: Ford e-Transit Courier

de Alexandru Monenciu, Contributor: Bogdan Mirică
Joi, 06.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Am fost la Istanbul să vedem pe viu primul automobil electric care va fi produs în România. Se numește Ford e-Transit Courier și este cel mai mic vehicul comercial din gama Ford Pro. Am pregătit foto și un clip VIDEO ca să-l cunoașteți mai bine.

După o campanie de promovare destul de lungă, pe parcursul căreia am putut vedea câteva materiale teaser, acum a venit momentul să facem cunoștință cu prima electrică fabricată la Craiova. Mai exact, la uzina Ford Otosan Craiova, intrată sub umbrela turcilor încă de anul trecut. Se numește Ford e-Transit Courier și l-am văzut pe viu în cadrul unui eveniment desfășurat la Istanbul, în centrul de design Ford Otosan.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM VĂZUT-O LA ISTANBUL

PRIMA ELECTRICĂ FABRICATĂ LA CRAIOVA

Este vorba despre utilitara cu zero emisii Ford e-Transit Courier. Un model compact, complet nou, gândit special pentru clienții de vehicule comerciale compacte. Debutul public este programat pentru Salonul de vehicule comerciale din Birmingham, Marea Britanie.

Înainte de toate trebuie menționat că noul Ford e-Transit Courier a fost complet reproiectat în jurul unei suprafețe de marfă mai mari și mai ușor configurabilă.

Concret, lățimea dintre pasajele roților din spate este de 1.220 mm (+ 208 mm), astfel că pot fi transportați, pentru prima oară, doi europaleți. Volumul total al încărcăturii a crescut la 2.9 metri cubi (de la 2.3), iar sarcina utilă maximă este de 700 de kilograme.

Greutatea maximă de remorcare este de 750 de kilograme. Pentru cei care își doresc să remorcheze ceva mai mult, Ford Transit Courier este disponibil și cu versiuni convenționale. Spre exemplu, unitatea diesel de 1.5 litri poate remorca până la 1.1 tone.

TRANSPORTUL UNOR OBIECTE DE 2.6 METRI LUNGIME

Noua utilitară cu zero emisii de la Ford, precum și suratele ei cu motoare termice, pot garanta transportul unor obiecte cu o lungime maximă de 2.6 metri. Totul este posibil unui opțional inteligent. Mai exact. americanii au creat o gură de vizitare în panoul de tablă care desparte habitaclul de zona de marfă. Prin rabatarea scaunului pasagerului și deschiderea acestei guri de vizitare, se poate obține lungimea necesară pentru transportul unor articole ca scânduri sau țevi.

Clienții vor mai avea la dispoziție și un mic portbagaj frontal, sau frunk, cu o capacitate de 44 de litri. Ea este oferită standard.

Noul Ford e-Transit Courier poate fi recunoscut ușor după capota înaltă și grila frontală care integrează farurile și o bandă LED.

Paleta de nuanțe exterioare include culori noi precum Gri Cactus, Roșu Fantastic și Verde Bursting.

INTERIOR CU DOUĂ ECRANE DE 12 INCH

Pentru interior, constructorul american a pregătit un volan teșit în partea superioară și inferioară, care îmbunătățește spațiul pentru picioare și vizibilitatea pentru șofer. Noutatea absolută o reprezintă selectorul de viteze montat pe coloana de direcție. El a eliberat mai mult loc pe consola centrală, unde totul e aerisit, ai multe spații de depozitare, unele configurabile.

Pachetul tehnologic este asigurat de două ecran cu o dimensiune de 12 inch. Ele alcătuiesc ceea ce Ford numește „Digibord”. Ecranul central de 12 inch vine cu sistemul multimedia SYNC 4 și garantează conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir. De asemenea, toate update-urile se vor face over-the-air, fără a fi necesară o vizită la service. În cazul versiunilor convenționale, cu motoare termice, Ford oferă un ecran central de numai 8 inch, fără SYNC 4. De asemenea, levierul transmisiei este la locul lui, pe consola centrală.

PACHET OFFICE, OPȚIONAL

Pentru un plus de funcționalitate, Ford e-Transit Courier poate fi echipat cu pachetul Office. Acesta include o suprafață de lucru plată, pliabilă, suficient de încăpătoare pentru un laptop sau pentru completarea documentelor.

Siguranța mărfii este primordială, astfel că utilitara cu zero emisii este echipată cu încuietori speciale, montate direct din fabrică. Pe scurt, avem încuietori secundare, blocare automată a ușii laterale glisante, senzori volumetrici și alarmă de perimetru.

MOTOR ELECTRIC DE 136 CP ȘI 290 DE NM

Ford e-Transit Courier este echipat cu un motor electric, capabil să ofere 136 de cai putere și un cuplu total de 290 de NM. Capacitatea bateriei și autonomia sunt necunoscute. Știm doar că acumulatorul poate fi încărcat la stații de 11 kW, caz în care repriza 0 - 100% durează 5.7 ore. Dacă facem un calcul simplu, ar însemna că bateria se apropie de valoarea de 60 kWh.

Când este conectat la o stație de încărcare rapidă, Ford e-Transit Courier poate trage maxim 100 kW. În acest caz, bateria ajunge de la 10 la 80% în mai puțin de 35 de minute.

Tot în această situație, o așteptare de 10 minute înseamnă 87 de kilometri autonomie. Pentru a ține cu autonomia, mașina este disponibilă și cu o funcție One-Pedal, care îți permite să recuperezi multă energie în mediul urban.

Mașina atinge o viteză maximă de 145 km/h, astfel că poate fi utilizată fără probleme și pe autostradă. Cel de la volan are la dispoziție 3 moduri de rulare: Normal, Eco și Slippery (pentru suprafețe umede sau acoperite cu gheață).

MULTE SISTEME DE SIGURANȚĂ OFERITE STANDARD

Lista cu sisteme de siguranță, oferite în standard, include Auto High Beam, Cruise Control, Driver Alert, Hill Launch Assist, senzori de parcare față/spate, Intelligent Speed Assist, Lane-Keeping System, cameră pentru mersul cu spatele și Traffic Sign Recognition.

Opțional, noul e-Transit Courier poate fi dotat cu Adaptive Cruise Control, cu Lane Centering și Stop&Go, Blind Sport Information System cu funcție Cross Traffic Alert, Intersection Assist și Reverse Brake Assist.

FABRICAT LA CRAIOVA, DIN 2024

Așa cum spuneam, noua generație Ford Transit Courier va fi construită la Craiova. Versiunea cu zero emisii e-Transit Courier va intra pe linia de asamblare în 2024. Dacă o luăm după ordinea lansării, Ford e-Transit Courier va fi primul model cu zero emisii produs în țara noastră. Dacă Ford va decide să-l prioritizeze pe viitorul Puma electric, care nici măcar nu a fost prezentat, atunci s-ar putea ca socotelile noastre să fie date peste cap. 

În ceea ce privește versiunile echipate cu motoare pe benzină și diesel ale lui Ford Transit Courier, acestea vor putea fi comandate din vara lui 2023, deci vor ajunge pe linia de asamblare mult mai repede. Primele exemplare vor ajunge la clienți până la finalul anului.

Vechiul Ford Transit Courier era produs în Turcia, la fabrica Ford Otosan din Kocaeli. Acum, odată cu mutarea producției la Craiova, Ford investește în uzina din Bănie un total de 490 de milioane de euro în următorii trei ani. Ford Transit Courier 

via Ford

Comentarii (10)

  • Bravo Ford pt. primul vehicul electric ce va fi produs in serie in Romania !
    Desi nu pot sa ma abtin: cu cat e autonomia mai mica si performantele masinii mai proaste cu atat sunt ecranele mai multe si mai mari ...
    12 1
  • Seriff
    Cand se extrag minerale care intră în baterii litiu, nichel, cobalt, mangan, paladiu etc din Africa, se trimit pe vapor in China, dupa se fabrica niste baterii care se trimit pe vapor spre Turcia unde se monteaza pe masina, masina care se incarca cu curent obtinut pe baza de arderi de carbuni, numai 0 emisii nu are asa ceva, ce vrajeala ieftina.
    Sa mai zic ca pentru extragere se folosesc excavatoare diesel si pentru transport vapoare pe pacura plus tiruri diesel.
    17 12
  • Bravo pentru articol, şi un MARE BRAVO pentru video !!

    Video este orientat doar spre maşină, nu apare obsesiv prezentatorul (cum sunt unele video a altora) (de fapt, în acesta nu apare deloc)

    @mana-rece
    "schimbător manual de viteze inexistent pe electrică" ???

    În video zice foarte clar "levierul transmisiei" ceea ce este foarte corect dpdv tehnic.
    Da, transmisia are o singură treptă dar şi reverse pentru marşarier !!!

    Cât despre îmbrăcaminte... este stil italian, dar ce să ştiţi voi....

    Dacă era o blondă cu pepeni, nu mai vedeaţi voi şosete :D :D :D
    9 2
  • Seriff
    @Mike sper sa ai vreun colet transportat de la cateva sute de km distanta si sa ti-o aduca toroapa asta cu baterii, ajunge in 3 zile.
    4 12
  • Banditos
    Ford, inca, isi mentine coroana de rege al utilitarismului.

    Oferind alternative electrice pentru transport urban ai posibilitatea sa intri in zone supuse restrictiilor legate de emisii iar cand vine vorba despre transport pe distante lungi poti folosi motorizarea diesel acoperindu-ti toate nevoile de mica companie de transport compact.

    Important e sa intelegi rolul si sa gasesti avantajele fiecarei motorizari. Altfel avem de guristi de astia ca seriff care nu citesc decat titlul si pozele.
    11 2
  • Seriff
    @Bantitos, iar ai aparut, tu chiar nu pricepi ca nu sta nimeni sa cumpere 7 masini, una de oras, una diesel de drum lung si tot asa? Chiar atat de spalat pe creier esti? Masina asta nu se va vinde, autonomia e ridicola, e penibila si pretul e mare, dar ce sa inteleaga un eco pensat.
    3 8
  • @Sheriff

    "colet transportat de la cateva sute de km distanta"

    Habar nu ai logistică....

    Din alte ţări poate veni cu Tesla semi iar aici, loco, din depozit la client se folosesc aceste Ford transit curier

    Da?
    6 0
  • Banditos
    Nici nu umbla prin diverse orase din Romania, utlitare electrice de la Fancurier.

    Sheriff, n-ai tu treaba cu real world. M-am lamurit.
    8 0
  • Cine a venit cu că-care-a? Alexandru Monenciu sau Bogdan Mirica?
    @Mike, cum ar fi putut sa apara prezentatorul "obsesiv" in video daca tot el a si filmat?
    0 3
  • Vai ce urata e chestia asta. La partea din fata zici ca au lasat un mucos din ala de clasa 1 mai incet la minte sa le deseneze.
    Si cand te gandesti ca un roman a desenat viitorul Ford Explorer, un design care incorporeaza liniile ford atat de bine, incat e cel mai aratos Ford din present si viitorul apropiat.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru