Viitorul Mercedes-Benz EQG promite o baterie revoluționară: autonomie mai mare cu 20%

de Tiberiu Safta
Luni, 10.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz EQG, viitoarea versiune electrică a Clasei G, va beneficia de un acumulator cu tehnologie revoluționară. Noul model va fi primul din lume care va avea o baterie ce conține siliciu de titan, de unde rezultă o autonomie mai mare cu 20%.

Constructorul german continuă dezvoltarea celui mai anticipat model electric al său EQG. Noul model este, așa cum reiese din nume, versiunea complet electrică a legendarei Clasei G, iar acesta este programat să apară pe piață în 2024.

Am aflat, anterior, o serie de detalii tehnice despre viitorul model. Despre aceste detalii tehnice vei putea citi aici. Acum, însă, aflăm o altă noutate cu privire la tehnologia pe care o promite noul SUV electric. Mai exact, ne concentrăm asupra acumulatorul viitorului model, ce se anunță a fi unul revoluționar.

Asta pentru că Mercedes-Benz EQG va fi primul automobil de serie din lume care va primi o baterie ce conține siliciu de titan. Cu alte cuvinte, acumulatorul se va folosi de anozi pe bază de siliciu, care înlocuiesc anozii pe bază de grafit. Această tehnologie, dezvoltată de firma californiană Sila Nanotechnologies, promite să aducă, în primul rând, o autonomie mai mare cu 20% față de bateriile din prezent.

De asemenea, compania susține că noua compoziție este mai prietenoasă cu mediul.

La acest aspect, siliciul de titan emite între 50% și 75% mai puțin CO2 per kWh în timpul procesului de producție față de grafit. La final, cu această tehnologie, bateria va putea stoca de 10 ori mai mult curent decât acumulatorii ce conțin grafit.

Noul Mercedes-Benz EQG va fi lansat în 2024. Datorită noii baterii, este de așteptat ca SUV-ul cu zero emisii să aducă o autonomie de circa 480 de kilometri.

via InsideEVs

Comentarii (4)

  • Vă aduceţi aminte că Mercedes spunea că nu o să mai fabrice această versiune G ???

    Apoi doar o serie mică...

    Apoi nimic despre încetarea producţiei...

    Şmecheri Mercedes, şmecheri.

    Oricum versiunea full electrică este unul din cele mai bune SUVuri off-road, dacă nu, cel mai bun, poate.
    2 3
  • oricine
    Suv off road electric este o aberație așa cum se vede și în clip-ul cu Rivanol (sau rivian) unde datorită masei mari se înfundă destul de adânc și acolo ar rămâne dacă nu săreau băieții cu termicele lor, așa că șmike la loc comanda cu bunătăți electrice off road. Oricum de când costă de la 200 k-euro în sus clasa G nu prea mai pupă noroaiele așa că off-road-ul e ultima lor grijă.
    4 2
  • „Revoluție” de 20% :))))))))
    1 3
  • Seriff
    Jenant titlul, plus de asta, cand zici SUV electric si OFF ROAD e ca si cum ai zice ca vara e ca iarna, nu se pupa pur si simplu.
    Ramai fara curent in varful dealului, conectezi masina la copac.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru