Interesante schimbarile de reguli.
E ok schimbarea la greutate pentru ca ei stiu ce si cum se schimba masa la roti si motorul nou, orele de lucru in plus sunt necesare date fiind noutatile tehnice, e ok sa nu opresti mopostul in turul de revenire, pentru ca toti au aceleasi conditii de start, nu e ok sa mai "trisezi" un litru in plus.
E ok si liberalizarea unor elemente. Cu cat mai multa concurenta cu atat mai bine pentru sport. Asa ar trebui si pentru alte elemente gen cauciucuri cu toate ca iar ar aparea cauciucuri care rezista tot sezonul nu doar 10 ture.
Dar nu inteleg de ce se interzic husele de preincalzire a rotilor. Asta va genera un grad ridicat de risc la iesirea pe traseu in cursa, cu rotile reci
De asemeni nu inteleg mecanismul acela cu cele 5 secunde penalizare. Acel "putin timp" va genera controverse majore, pentru unii insemnand 1 tura pentru altii 10 ca limita efectuare a penalizării. Poate ca este preluat textul de mass media si in regulament este mai bine definit, dar in forma asta va genera mari controverse.
Felicitari McLaren care accepta un debutant din nou. A mai tras lozul castigator in 2007 cu Hamilton, si jos palaria ca risca din nou, promovand astfel talente pentru sport in detrimentul pilotilor promovati pentru bani.
Kimi este un pilot rapid, dar ca si caracter mi-a pierdut respectul demult. A fi pilot inseamna un pachet mai mare decat a invarti volanul si atat. Inseamna sa cooperezi cu echipa, inseamna sa sustii sponsorii care iti fac posibil accesul la volan, inseamna sa sustii sportul care il practici si nu mai putin sa te integrezi in lumea sportului respectiv. Da, este un pilot rapid, dar cam atat, in rest un oportunist solitar. Sorry, dar asta este parerea mea care a creat-o.
Nu stiu daca e ok ca sa pui miza titlului de campion pe o singura cursa fie ea si ultima din sezon. Un Karthikeyan intr-un Caterham intra in tine ca nu isi gaseste franele si pierzi titlul mondial, nu este ok. Vezi Raikonen in cursa precedenta, sau incitentul Grosjean-Alonso anul trecut sau Rosberg cu spatele umflat. Tilul de campion trebuie sa se decida pe parcursul unui sezon, tocmai pentru sportivitate si nu noroc. Ca domina unii sau altii, asta este sportul. Federer era imbatabil in tenis ani la rand, Loeb la fel in WRC, Schumacher si Ferrari, McLaren, Williams, toti au avut ani de glorie imbatabila cand pur si simplu au avut un pachet constructor-piloti mai reusit decat altii.
Este sport si nu loterie sau chiar divertisment cum il catalogheaza indienii ....
Ideea cu puncte in plus pentru curse traditionale pot fi o idee buna in schimb, dar as propune coeficient de 1.5 si nu 2 la conversia punctelor, tocmai pentru a nu strica balanta.
Regulamentul este si asa ciudat de tot cu DRS, nu ai voie sa te aperi la depasiri, ai la restrictii cat cuprinde la toate domeniile, acolo ar mai trebui schimbari. Motoarele nu pot fi dezvoltate, ramane ici colo aerodinamica si astfel se taie complet depasirea pentru ca intri in turbulente. Si daca totusi vrei risti un pic si sa pui presiune te lasa imediat cauciucurile.
Asta nu este deloc ok.
Ultimele comentarii
403 in total