10 de lucruri pe care nu le ştiai despre circuitul din Singapore

de Daniel Popescu
Miercuri, 16.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizarea Marelui Premiu din Singapore presupune o logistică specială datorită instalaţiei de nocturnă şi a configuraţiei stradale.

Esential 4395 de bariere metalice sunt amplasate in jurul circuitului
108423 de metri de cabluri electrice sunt folosite pentru iluminare
240 de piloni din otel are sistemul de nocturna al circuitului
12 generatoare sunt folosite pentru iluminarea circuitului Marina Bay
Singapore este un oraş-stat insular situat în partea de sud a Malaysiei recunoscut drept un centru financiar global cu o populaţie de circa 5 milioane de locuitori. În 2008, statul presărat cu numeroşi zgârie-nori a debutat în calendarul Formulei 1, iar la vremea respectivă a devenit prima cursă desfăşurată pe timp de noapte.

Organizarea unei etape în nocturnă a fost ideea lui Bernie Ecclestone pentru ca telespectatorii din Europa să poată urmări cursa la o oră similară cu cele desfăşurate în mod tradiţional în Europa, însă în timp Singapore a devenit echivalentul asiatic al Marelui Premiu al statului Monaco. Amplasarea circuitului pe drumuri publice şi instalarea nocturnei reprezintă însă provocări logistice importante.

1. Infrastructura necesară pentru amenajarea circuitului Marina Bay este amplasată într-un depozit cu suprafaţa de 38.000 de metri pătraţi în patrea de est a oraşului-stat;

2.

Pregătirile pentru organizarea Marelui Premiu încep încă din luna mai, cu patru luni înainte de cursă. În cadrul acestui proiect lucrează aproximativ 25.000 de persoane, cele mai multe angajate special pentru cursă;

3. Suprafaţa asfaltică a circuitului este acoperită cu un liant realizat din polimer care asigura o aderenţă cu 20% mai mare pentru monoposturi. Datorită acestui liant, durata de viaţă a drumului public creşte cu 5 ani comparativ cu un drum public obişnuit;

Grila de start a Marelui premiu al statului Singapore

4. Infrastructura include 4.395 de bariere metalice de protecţie care vor fi amplasate în jurul circuitului. Pe lângă acestea, există şi câteva mii de cabluri, case de bilete, toalete ecologice şi poduri temporare;

Singapore este o cursă incredibilă. Este o provocare pentru piloţi, este cea mai solicitantă cursă din punct de vedere fizic şi durează întotdeauna două ore. S-a evidenţiat ca unul dintre punctele de referinţă ale calendarului şi suntem întotdeauna încântaţi să revenim aici.

Christian Horner
Sef Red Bull
5. Cu o săptămână înainte de cursă, echipele ajung la destinaţie cu echipamente de circa 650 de tone;

6. Începând cu ziua de miercuri de dinaintea cursei, drumurile publice încep să fie închise circulaţiei rutiere în mod gradual.

Totuşi, închiderea completă a circulaţiei are loc cu numai o oră înainte de startul fiecărei sesiuni;

7. Sistemul de iluminare este montat într-un interval de 3 luni şi inlude 108.423 de metri de cabluri electrice, 240 de piloni din oţel şi 1.600 de proiectoare de lumină;

8. Sistemul de iluminare are o putere totală de 3.180.000 de waţi, iar intensitatea luminii este de 3.000 de lucşi, de patru ori mai puternică decât cea a unui stadion de fotbal;

9. Curentul electric este furnizat de 12 generatoare. Fiecare dintre ele are un generator de rezervă şi un inginer dedicat pentru a remedia eventualele defecţiuni tehnice;

Instalatia de nocturna din Singapore este spectaculoasa

10. Securitatea este asigurată de 15 companii care au grijă de zona circuitului, dar şi de un spaţiu de 700.000 de metri pătraţi unde se montează scene şi alte echipamente pentru că fanii să se poată recrea pe parcursul zilei.

Ediţia din acest an a Marelui Premiu al statului Singapore este incertă din cauza unui fum dens care a ajuns în zona în urma incendiilor controlate de pădure din Indonezia. Pentru moment, oirganizatorii susţin că etapa va avea loc conform planificării iniţiale, însă situaţia se poate schimba radical până la sfârşitul acestei săptămâni. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru