Alonso: "Merităm un tort pentru penalizările record de 105 poziţii pe grilă"

de Daniel Popescu
Duminica, 23.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a glumit pe seama penalizărilor record suferite de McLaren în calificările de la Spa-Francorchamps, care au totalizat 105 poziţii pe grila de start: "Merităm un tort!"

Esential 55 de locuri a fost penalizarea primita de Fernando Alonso in Belgia
50 pozitii pe grila de start este penalizarea suferita de Jenson Button
105 este numarul locurilor de penalizare primite in total de McLaren in Marele Premiu al Belgiei
McLaren a adoptat o tactică inedită pentru motoarele utilizate în Marele Premiu al Belgiei după un update introdus de partenerii de la Honda. Astfel, Fernando Alonso şi Jenson Button au utilizat a şaptea unitate de propulsie în primele două sesiuni de antrenamente libere şi o a opta unitate începând de sâmbătă.

Întrucât au depăşit numărul regulamentar de patru motoare pe sezon, cei doi au fost penalizaţi cu câte 10 poziţii pe grilă pentru fiecare schimbare. În plus, Honda a înlocuit şi numeroase componente ale unităţii de propulsie, de la motorul cu combustie internă până la sisteme de recuperare a energiei MGU-K şi MGU-H, iar pentru fiecare dintre acestea a existat o penalizare suplimentară de 5 poziţii.

La finalul calificărilor, Alonso a ajuns la 55 de poziţii de penalizare, în timp ce Button a fost nevoit să suporte 50 de poziţii, astfel că McLaren se poate "lăuda" cu o penalizare colectivă de 105 locuri pe grila de start. Noul regulament prevede că, într-o astfel de situaţie, piloţii pleacă de pe ultimele poziţii ale grilei de start, fără a suporta penalizări de timp pe parcursul cursei, astfel că Alonso şi Button au pierdut în realitate doar câte două locuri.

Deşi au existat critici cu privire la această tactică, Alonso a glumit pe seama ei: "Ar trebui să primim un tort sau ceva de genul ăsta.

Cred că este un record mondial", a precizat el.

La rândul său, Button susţine că regulamentul este corect, întrucât simpla plecare de pe ultima linie reprezintă o pedeapsă suficient de mare.

"Sunt 105 locuri, dar este doar un număr, pentru că începem din spatele grilei. Nu înseamnă nimic. Cred că regulamentul este corect, pentru că dacă eşti penalizat pleci din spate. Să plecăm din spate este o penalizare mai mare pentru noi decât dacă monoposturile din frunte ar lua startul din spate. Regulamentul de acum este corect pentru toată lumea", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (7)

  • Lucky 70
    Nu e prea corect,în cazul lui Gorjean 5 poziții au rămas 5 și chiar contează să pleci din spatele unui Ferrari în loc să pleci de pe 4.Regulamentul nu-i deloc corect,plus ca manevră cu schimbatul motoarelor fără a fi defecte mi se pare imorală!Se creează un precedent de care se vor folosi toți cei cu probleme de fiabilitate(Renault în speță)și atunci pt ce să te mai chinui să faci un super motor,pt ce limitarea la 4motoare?Sacrifici o cursă în care știi ca oricum nu faci mare brânză și ai asigurată liniștea în cele ce vor urma,asta dacă Honda nu a dat iar cu bata-n baltă cu update-ul dacă nu se trezesc cei de la FIA,următoarea cursă Renault v-a schimba 3 motoare pe fiecare mașină a lor!Simpatizez pe Alonsa și Button,dar nu-i corecta forțarea regulamentului efectuată de echipă!
    4 4
  • Un tort maro.
    11 4
  • Dupa cateva curse in care pachetul Honda nu a dat nici un rezultat palpabil, in care seful echipei Honda isi reneaga declaratiile (si pe cele de anul trecut si pe cele de la inceputul anului), este evident ca Honda a venit cu un alt tip de plan, pe care cei de la McLaren nu l-au prevazut. Honda s-a gandit ca vor castiga prima cursa peste 4-5 ani, in care vor lucra la acest pachet, in timp cei de la McLaren credeau ca vor castiga titlul in acest sezon. Dar alaturi de cei de la Ferrari, sunt marii perdanti din 2009 si dupa cum se vede, capitolul asta nu s-a terminat. Iar 2016 arata sumbru pentru ambele echipe. De 2017 nu zic nimic este inca departe. Doua echipe cu ambii piloti campioni mondiali... care nu reusesc sa construiasca o masina decenta spre buna, avand la dispozitie bugete uriase si resurse tehnologice si mai uriase, cu rezultate... irelevante. Trist... , foarte trist.

    P.S. The cake is a lie!
    13 1
  • E clar ca Honda sunt in afara problemei. Nu au expertiza si experienta unui motor hibrid de F1. Bajbaie , schimba dar degeaba. Le trebuie ani multi sa poata ajunge unde vor.
    7 0
  • concluzia: cand te pedepseste soarta orice alta pedeapsa in plus nici nu se mai simte. McLaren de pe ultimul loc (aproape) au ajuns pe ultimul loc in urma penalizarii de 50 de pozitii
    1 0
  • serban
    @F1_Red_Fury Adică Ferrari nu are nici măcar o mașină decentă ? În 11 curse au două victorii, în 11 curse au opt podiumuri cu o mașină indecentă ? Iar celelalte trei podiumuri le-au pierdut prostește ! Te rog să mă luminezi, atunci care sunt cele decente, exceptând Mercedes ? Poate Williams, poate Lotus ? Tu nu vezi că totul se reduce la motoare, la puterea lor și foarte puțin la rest ? Unde sunt motorizații Merc în afara circuitelor rapide ? Unde sunt Williams, F India, sau Lotus ? Pe nicăieri ! Și am convingerea că motoarele pe care le au cele trei sunt sensibil mai slabe decât ale furnizorului ! Atâta timp cât dezvoltarea motoarelor va fi interzisă, gluma aia sinistră cu jetoanele nu este dezvoltare, nu vom avea altceva decât ce avem și acum.
    10 2
  • Si premiul pentru cei mai mai mari looseri din F1 se duce catre: Echipa cu buget mai mare decat Ferrari dar performante demne de Manor MCLAREN
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru