Avancronică F1 Italia - Ultimul spectacol european al Formulei 1

de Daniel Popescu
Joi, 06.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Templul vitezei de la Monza găzduieşte în acest weekend ultima cursă europeană a sezonului, în care Fernando Alonso va trebui să frâneze progresele rivalilor pentru a-şi consolida poziţia de lider chiar în cursa de casă a Scuderiei Ferrari.

Esential 1966 este ultimul an in care cursa de la Monza a fost castigata de un pilot italian: Ludovico Scarfiotti, Ferrari
61 dintre cele 62 de editii ale Marelui Premiu al Italiei au avut loc pe circuitul de la Monza
Formula 1 se pregăteşte pentru un spectacol de gală la finalul acestei săptămâni. După ce a vizitat celebrul circuit de la Spa-Francorchamps din Pădurea Ardeni cu numai câteva zile în urmă, piloţii se pregătesc să spună la revedere sezonului european al Formulei 1 pe tradiţional circuit de la Monza, cunoscut şi drept "Templul vitezei" ca urmare a faptului că este cel mai rapid circuit din calendarul competiţional.

După drama produsă de Romain Grosjean în startul cursei belgiene, piloţii de top mizează pe un weekend lipsit de incidente în care să-şi poată menţine în viaţa şansele la titlul mondial, în timp ce Fernando Alonso are aparent cea mai simplă misiune din postura de lider autoritar.

FERRARI ŞI ALONSO MIZEAZĂ PE VICTORIE ÎN FATA FANILOR

Chiar dacă se află la adăpostul unui avans de 24 de puncte în clasamentul general, Fernando Alonso speră să repete performanţa din 2010 şi să câştige cursa de la Monza în faţa propriilor suporteri. Spaniolul are de partea sa istoria, întrucât Ferrari a triumfat pe propriul teren de 19 ori, de aproape două ori mai mult decât rivalii tradiţionali de la McLaren.

Nu va fi însă uşor: McLaren vine după două victorii consecutive la Hungaroring şi Spa-Francorchamps şi este considerată cea mai în formă echipă a momentului, în timp ce Red Bull poate oricând să ocupe prima treaptă a podiumului, fapt demonstrat atât de revenirea lui Sebastian Vettel din cursa de la Spa, cât şi de victoria germanului de anul trecut.

Totuşi, şansele campioanei mondiale, ca şi a rivalilor de la Lotus, sunt micşorate de performanţele mai mici ale motoarelor Renault pe liniile drepte, la acest capitol cele mai avantajate fiind McLaren şi Ferrari.

Fernando Alonso spera sa castige cursa in fata suporterilor Ferrari de la Monza

CIRCUITUL DE LA MONZA

Viteză şi linii drepte lungi. Aceasta ar fi, pe scurt, cea mai potrivită caracterizare pentru circuitul de la Monza, care oferă doar şase succesiuni de viraje şi în care piloţii concurează cu acceleraţia la maxim trei sferturi din timp.

Tocmai de aceea, circuitul favorizează echipele cu monoposturi dotate cu motoare puternice precum Ferrari şi Mercedes, în timp ce restul speră ca deficitul unităţilor furnizate de Renault să nu fie atât de mare.

Până la ora redactării acestei avancronici, FIA nu a anunţat încă regulamentul pentru sistemul DRS, însă este puţin probabil să se repete istoria de anul trecut cu două zone distincte pentru activarea tehnologiei. Cel mai probabil, sistemul DRS va putea fi activat pe lunga linie dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie situat la ieşirea din celebrul viraj Parabolica.

TUR VIRTUAL LA MONZA

DATE GENERALE CIRCUIT

Lungime tur 5.793 km
Numar tururi 53
Distanta totala 306.72 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Fiind un circuit foarte solicitant pentru pneuri din cauza liniilor drepte lungi şi, mai ales, a numeroaselor zone de frânare violentă, Pirelli a decis să ofere piloţilor pentru acest Mare Premiu cele mai dure compoziţii de pneuri din gamă: medium şi hard.

Pirelli se aşteaptă ca piloţii să opteze în general pentru strategii cu două opriri la boxe, însă există suficiente motive pentru care mulţi dintre ei ar putea încerca o strategie cu o singură oprire: teoretic, pneurile medium şi hard ar trebui să reziste suficient de mult pentru a justifica un singur stint de 20-25 de tururi, respectiv 30-35 de tururi, iar pitlane-ul de dimensiuni mari face ca o oprire la boxe să dureze în total aproximativ 22 de secunde.

INFORMAŢII METEO

După ploile care au afectat semnificativ ultimele patru Mari Premii, fie numai şi în sesiunile de antrenamente, Formula 1 se îndreaptă în sfârşit spre un sfârşit de săptămână însorit, aşa cum este tradiţional la Monza. Cerul va fi preponderent senin în toate cele trei zile ale competiţiei, iar temperatura aerului va urca după-amiază până la aproximativ 29 de grade Celsius.

ALTE INFORMAŢII UTILE

Urmareste Automarket
- După accidentul provocat la Spa-Francorchamps, Romain Grosjean a fost suspendat pentru cursa de la Monza, urmând să revină în competiţie la Marele Premiu al statului Singapore.
Locul său la Lotus va fi luat de pilotul de rezervă Jerome D'Ambrosio.

- Ma Qing Hua va deveni vineri primul chinez care concurează într-un Mare Premiu de Formula 1. El va pilota pentru HRT în prima sesiune de antrenamente libere în locul lui Narain Karthikeyan. Tot în prima sesiune de antrenamente, Jules Bianchi va pilota pentru Force India în locul lui Paul di Resta, iar Valteri Bottas ar putea urca la volanul monopostului Williams ca înlocuitor pentru Bruno Senna.

REZULTATELE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Cinci echipe au câştigat câte o cursă la Monza în ultimii cinci ani, element care sugerează caracterul imprevizibil şi pentru ediţia din acest an:

Sezon Castigator
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Fernando Alonso (Ferrari)
2009 Rubens Barrichello (Brawn GP)
2008 Sebastian Vettel (Toro Rosso)
2007 Fernando Alonso (McLaren)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL ITALIEI

- Monza este cel mai rapid circuit din calendarul competiţional: viteza maximă este de 340 km/h, iar viteza medie ajunge la 247 km/h;

- Ferrari a câştigat opt dintre ultimele 16 curse de la Monza; În ultimii 10 ani, şase curse au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

- În ultimii 20 de ani, doar de trei ori s-a întâmplat că pilotul învingător la Monza să câştige titlul mondial la finalul sezonului: 2000 (Schumacher), 2003 (Schumacher) şi 2011 (Vettel).

PROGRAM

Marele Premiu al Italiei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV
Antrenamente 1 vineri, 7 septembrie 11:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 7 septembrie 15:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 8 septembrie 12:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 8 septembrie 15:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 9 septembrie 15:00 DigiSport 1

Comentarii (6)

  • Lungime tur 5.793 km
    Numar tururi 53

    Au voie sa alimenteze?
    6 9
  • @ jon-da cu siguranta da in italia este permis pentru ca masinile consuma mult aici ... pai tu la ce te uit? nu la F1
    5 2
  • mam referit ca cursa are 307.029 km
    3 2
  • Da numai de la PETROM.
    13 0
  • Kamrocgos
    @jon, buna observatie, intr-adevar pentru un tur de pista de aproape 6000 de km este necesara realimentarea. In afara de cazul in care e vorba de 5,793 in loc de 5.793 de km. Dar stirile contin foarte rar astfel de greseli
    3 0
  • "Stirile contin foarte rar astfel de greseli" dar ajuta foarte des la ingreunarea unora (nu vreau sa-i caracterizez) in a intelege mesajul. :)) Sau inteleg ei mesajul dar au placerea de a critica chiar si pe cel ce are un cos pe fata.Am dat exemplu asta ca sa se inteleaga si constientiza nr-ul mare de critici.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru