Avancronica Marelui Premiu al Austriei: rivalitatea dintre Hamilton și Vettel ajunge la un nou nivel

de Daniel Popescu
Joi, 06.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton și Sebastian Vettel vor relua lupta pentru titlul mondial în Austria după incidentul din Azerbaidjan care a pus în umbra performanțele pilotului Ferrari din acest an.

14 puncte. Aceasta este diferența dintre Sebastian Vettel și Lewis Hamilton în clasamentul general după primele 8 curse ale sezonului, unul care devine din ce în ce mai palpitant în ceea ce privește lupta pentru titlul mondial.

Dacă anul trecut am avut parte de o confruntare internă a piloților Mercedes, Ferrari a ridicat puternic ștacheta în acest sezon și reprezintă o amenințare reală la adresa supremației lui Hamilton prin intermediul lui Vettel.

Confruntarea dintre cei doi campioni mondial a atins apogeul în cursa din Azerbaidjan, în care incidentul petrecut sub Safety Car a ținut capul de afiș. La două săptămâni distanță, cei doi piloți care au împreună 7 titluri mondiale revin în acțiune pe Red Bull Ring, circuit aflat în proprietarea echipei austriece.

"Pe cât de calm a început sezonul, era doar o chestiune de timp până când rivalitatea va deveni mai aprigă și controversată. Acel moment s-a petrecut la Baku și am văzut pe circuit rezultatele acelei tensiuni", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

Circuitul Red Bull Ring are o lungime de 4.326 km,iar configuraţia este una pe placul echipelor cu motoare Mercedes, întrucât există o lungă linie dreaptă între primele două viraje, dar şi alte trei linii drepte mai scurte, inclusiv cea de start-sosire.

Teoretic, există patru zone cu potenţial de depăşiri, însă se anticipează că cele mai multe oportunităţi din acest punct de vedere vor exista în virajul doi, la capătul celei mai lungi linii drepte.

FIA a amplasat două zone de activare pentru sistemul DRS, însă niciuna dintre acestea nu este pe cea mai lungă linie dreaptă. Prima zonă de activare este poziţionată la 85 de metri după virajul 2, în timp ce a doua zonă începe la 110 metri după ieşirea din virajul nouă.

Date generale circuit

Pneurile Pirelli

Pentru etapa de la sfârșitul acestei săptămâni, Pirelli va aduce pneurile supersoft, soft și medium, cele mai moi din gamă. Deloc surprinzător, cauciucurile supersoft vor fi preferate în sesiunea de calificări, pneurile soft va fi ideale pentru cursă, în timp ce cauciucurile medium nu vor fi utilizate aproape deloc.

De altfel, circuitul din Austria nu este aproape deloc abraziv, ceea ce va favoriza o durată de viață mai mare pentru cauciucuri. Chiar și așa, potrivit producătorului italian, strategia optimă este una cu două opriri la boxe.

Vremea în Austria

În regiunea localităţii Spielberg, acolo unde se află şi circuitul Red Bull Ring, vremea este una imprevizibilă, fapt sugerat şi de prognoza meteo.

Astfel, în fiecare dintre cele 3 zile de concurs există şanse pentru apariţia unor furtuni în timpul zilei, însă în prezent este dificil de anticipat dacă acestea vor afecta antrenamentele libere, calificările sau cursa. Temperatura maximă va fi de 29-30 de grade, însă dimineţile sunt răcoroase, cu numai 14-15 grade Celsius. 

Marele Premiu al Austriei la TV

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 7 iulie 11:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 2 vineri, 7 iulie 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 3 sambata, 8 iulie 12:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Calificari sambata, 8 iulie 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Cursa duminica, 9 iulie 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV

Comentarii (14)

  • Cei de la Mercedes scot pilotii din cursa, si cica tot cei de la Ferrari sunt de vina... Bottas cred ca ar spune ca a gresit, desi greseste cam mult si sincer sa fiu, nu vad nici o penalizare pe acolo, poate FIA nu stie cum sta cu regulamentul. Vettel a fost penalizat cam mult, 10s stop & go, poate au exagerat un pic, dar parca as vrea sa vad ca FIA are o politica clara de cum se dau aceste penalizari. Pentru ca la fiecare cursa, par sa fie alte reguli, sau poate cei de la FIA au imbatranit?

    Oricum, cursa se anunta interesanta, este un circuit unde se poate depasi, cei de la Red Bull vor sa faca o figura frumoasa, cei de la Ferrari trebuie sa-i bata pe cei de la Mercedes si cei de la Mercedes probabil sunt ocupati cu diferite strategii prin care sa scoata din cursa un pilot Ferrari sau poate pe amandoi?
    27 13
  • @F1_Fan
    Multumeste-i lui Todt ca nu l-au suspendat pe Vettel!! Tu chiar nu stii ca Vettel si-a recunoscut vina integrala? Te uiti la curse? Numa tampenii spuneti voi fanii astia rosiatici...auzi la Botas scoate piloti din cursa.....
    11 28
  • @F1_Fan Este un complot impotriva Ferrari sub supravegherea lui Jean Todt actualul presedinte FIA si fost CEO Ferrari si a lui Ross Brawn fost director tehnic la Ferrari si actual "managing director" al noilor proprietari F1.
    12 19
  • Eu nu inteleg de ce F1_Fan vorbeste la plural..Daca Bottas a mai fost implicat in acrosaje as dori ca F1)Fan sa mi spuna cand a acrosat Hamilton.. da' ipocrizia la care italienii sunt maestri observ ca e mostenita si de unii fani Ferrari.. Asta e un motiv pentru care n-am suportat echipele italiene ..cand castiga nu le mai ajungi la nas si cand pierd invoca tot felul de motive unele dintre ele penibile..Intr-un cuvant , nu stiu sa piarda sau sa-si recunoasca greselile
    9 19
  • Renault a confirmat un nou test al lui Kubica care se va desfasura pe circuitul Paul Ricard
    8 9
  • Pirelli aduce pneuri Ultrasoft, Supersoft si Soft. Chiar in imaginea atasata articolului este aceasta informatie. Mai multa atentie....
    11 1
  • La iesirea din viraje, Mercedesul are avantaj.
    5 7
  • dubfire iarasi ai baut ciorba de potroace?
    7 7
  • @ZZZ ,https://youtu.be/IbSL8edgC3Y
    3 0
  • @teleki- eu m-am referit la sezonul acesta nu la sezonul 2008..Proceseaza mai bine comentariul..
    0 5
  • https://www.youtube.com/watch?v=kALtcMRmDAM
    0 1
  • Lorenzo Sassi ,arhitectul '' motorului Ferrari a plecat de la aceasta echipa.
    0 3
  • FP1
    https://www.youtube.com/watch?v=veHY30XFt60
    1 0
  • Manevra prin care Bottas a abordat acea sicana pe circuitul din Baku a provocat daune lui Raikkonnen. Nu este prima data cand Bottas il acroseaza pe Raikkonnen. Eu sunt de buna credinta si nu zic ca ca a fost intentionat dar ramane o manevra periculoasa care ar fi trebuit fi penalizata de comisarii de cursa. Dar vad ca in ultimul timp celor de la Mercedes AMG Petronas cam li se acorda cam multa intelegere. Nu prea este corect. Ar trebui sa fie mai obiectivi. O seara buna!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru