Bottas suspectează o defecțiune tehnică la ambreiaj la Barcelona. Mercedes susține că pilotul nu a avut aderență

de Daniel Popescu
Miercuri, 15.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas susține că ambreiajul a avut un "comportament anormal" în startul cursei de la Barcelona în care a ratat victoria după ce a fost depășit de Lewis Hamilton. Mercedes afirmă însă că finlandezul nu a avut suficientă aderență.

Valtteri Bottas a plecat din pole position în Marele Premiu al Spaniei, însă a fost depășit la start de coechipierul său Lewis Hamilton, iar ulterior nu a avut șansa să-și recupereze poziția.

La finalul cursei, finlandezul a afirmat că suspectează că la start a suferit o defecțiune tehnică la abreiaj din cauza căreia a fost depășit.

"Nu am mai avut niciodată un astfel de sentiment. Se poate observa vibrația ambreiajului și comportamentul anormal, care m-a costat câțiva metri cruciali în drumul spre primul viraj. Întregul monopost vibra și putem vedea asta pe date, pentru că mâna mea vibra de asemenea pe monopost", a declarat el.

Cu toate acestea, Ron Meadows, directorul sportiv al Mercedes, afirmă că Bottas a avut pur și simplu o lipsă de aderență.

"Credem că a fost doar o lipsă de aderență pe partea cu pole position-ul. Dacă ne uităm la cursele de suport se întâmplă frecvent ca piloții de pe locurile 2, 3 sau chiar 4 să aibă un start mai bun decât cel din pole position", a declarat el.

Opinia sa este împărtășită și de directorul de inginerie Andrew Shovlin, care nu crede că a fost vorba despre o defecțiune la monopost.

"Derapezi un pic, iar apoi roțile alunecă, ambreiajul alunecă și există un pic de interacțiune. În acest moment credem că problema principală este aderența, nu o defecțiune la monopost", a precizat el.

Bottas a mai avut un episod asemănător și în China, atunci când a plecat de asemenea din pole position, dar a fost depășit la start de Hamilton.

Via Autosport

Comentarii (14)

  • Costel
    ii mai mult decat elocvent ca bottas ii discriminat de mercedes cu beneficii mai mult decat evidente pentru cel "uitat" in solar pe perioada nedeterminata si asta deoarece parcursul fulminant al lui valtteri din primele 4 curse din 2019 ii generator de preocupare si ingrijorare in perspectiva obtinerii celui de-al saselea titlu pentru infamul hamilton

    dezgustator ca mercedes apeleaza la astfel de sicane cu un pilot care ii perfect indreptatit sa rupa lesa in al treilea sezon dupa ce in primii doi ani la mercedes o fost "innobilat" doar cu titlul de argatul anului iar faptul ca bottas ii hotarat sa scape de statutul de lacheu al lui lewis ii musai de admirat dar mai ales de felicitat
    daca acest conflict mocnit la mercedes ii capabil sa escaladeze si implicit sa genereze in urmatoarele gp-uri niscaiva beneficii pentru celelalte echipe in general si pentru ferrari in special cu atat mai bine , daca nu , parca ii sezonul potrivit pentru ca bottas sa devina campion mondial in eventualitatea in care sebastian vettel stabileste ca anul 2019 nu ii tocmai oportun pentru al cincilea sau titlu de weltmeister
    19 13
  • Nu am mai scris de ceva timp pe site-ul asta. Va rog sa nu credeti ca sunt fun Ferrari de cand ma uit la formula 1 ( de 20 de ani ) .Am tinut cu multe echipe de-a lungul anilor....McLaren, Bmw, Sauber...acum sunt cu Ferrari , aste e....Parerea mea este ca la Ferrari este o " cartita " un spion care le spune tot la Mercedes. Si astia prosti de fiecare data vin ei prima oara cu update-uri , dupa care Mercedes revine spectaculos ????? ceva nu miroase a bine, nu e in regula. Mereu in ultimi ani dupa update-urile aduse de Ferrari pe la mijlocul competitiei Mercedes au fost dupa aceea mai buni, curios nu ? ...asta nu e corect si sportiv ca cineva sa toarne secretele Ferrari si Mercedes sa castige nesportiv. Si inca un lucru care merita atentia, Roseberg nu a castigat nici un loc 1 pana sa vina la Mercedes ...asta dupa ani de zile. Mercedes este fosta echipa a lui Ross Brawn care a fost la Ferrari, Schumacher a fost la Mercedes ( fost Ferrari-st) ...prea multe coincidente. Prea multi ingineri de la Ferrari sunt la Mercedes. Asa ca ar trebui sa ne deade gandit la toti adevaratii faniFormula 1 :( ....nu e corect , dar interesele primeaza in acest sport care a ajuns prea departe cu smecheriile , pacat !!!!! Fara injurii va rog .E doar o opinie .
    28 16
  • Un tacanit la volan?
    5 0
  • Welcome back Iorgas, poate fi ceva adevar in ceea ce spui :), cat despre Costel ai punctat foarte bine man.In F1 orice este posibil si a-propos de surprize, sunt voci care spun ca Ham doreste sa-si incheie cariera la Ferrari.........
    10 4
  • Iorgule esti pe langa. Nu spun cum emiti tu o ipoteza si apoi faci morala "hotilor" de la Mercedes ca si cum ipoteza ar fi deja dovedita adevarata.

    La altceva vreau sa ma refer. Brawn, Schumacher au fost si ei pe acolo candva. Apoi Mercedes a inceput sa importe masiv factor uman de la McLaren. Ingineri, pilot etc. Si-au pastrat conducerea lor dar angajatii de valoare (ingineri tehnici, pilot) i-au adus de la McLaren. Motorul il aveau deja. Asa ca daca vrei sa remarci ceva, ar trebui sa remarci cum fosta McLaren castiga acum sub numele Mercedes.Nu fosta echipa (de oameni de la) Ferrari.
    3 6
  • Btw, a plecat si McLaren Mircea odata cu exodul si dupa ce a vazut succes la Mercedes. Dar el nu conteaza, doar ca fapt divers.
    3 4
  • Costel
    @Sumi7
    inaintea dorintelor acelei primate britanice as vrea sa cred is primordiale dorintele ferrari in ceea ce priveste linia de piloti dupa 2020 cand expira actualele contracte atat pentru sebastian vettel cat si pentru atat de dezagreabilul , pentru mine cel putin , supus al Reginei

    is cu speranta ca la maranello luciditatea sa biruie pana la urma si sa se constientizeze totodata ca la peste 36 de ani in 2021 pentru hamilton , acesta ii mai indreptatit sa ocupe un ungher in cadrul Natural History Museum din Londra cu toate pseudobeneficiile pentru vizitatorii cu varste cuprinde intre 3-10 ani si nicidecum acela de coechipier al lui leclerc
    10 7
  • Asa este Costel, insa nu trebuie sa nu uitam faptul ca pana la urma F1 este un sport care aduce bani iar Hamm este un brand, deci de ce nu?
    Eu, personal nu l-as dorii la Ferrari, mai degraba un Verstapen alaturi de monegasc, insa pana la cine vor pilota monopostul calutului cabrat se pune intrebarea ce se va intampla cu acest SF90 ce nu se regaseste pe pista,
    9 4
  • Costel
    Benzule erudit intr-ale F1 , in primul rand is cu multumiri la tine pentru pretiosul timp pe care mi l-oi acordat cu atat mai mult cu cat dialogul meu cu @Sumi7 parca nu te includea iar in al doilea rand nu pot sa nu remarc incheierea in "forta" de care ii tu capabil - s-ar putea - si tocmai de aceea ii mai mult oportun de precizat ca : presupunerea reprezinta esenta tuturor incurcaturiilor , mai ales atunci cand aducem in discutie atat de indepartatul sezon 2021

    ce zici , ma bazez pe tine sa mai aloci niscaiva ragaz unui smintit ?
    4 4
  • THE SPINNING GERMAN
    Botas e foarte discriminat la Mercedes. E pe primul loc in clasament. Leclerc insa nu e deloc discriminat. Diva e mult prea valoroasa indiferent cate traznai ar face pe circuit, totul, incepand cu prima runda de la Melbourne, i se subordoneaza. Ce sa spuna un biet fan care crede orbeste in maretia celor 4 titluri obtinute cu Newey.
    7 2
  • pai da
    @THE SPINNING GERMAN -> Mai verificati odata cine este pe primul loc in clasamentul pilotilor....
    2 0
  • si apoi uitati-va si cine este pe 4 si 5

    Cum? Nu mai conteaza clasamentul? Fosta diva de la Ferrari invoca, clasamentul cand venea vorba de ordine de echipa. Acum nu mai e valabil?
    4 2
  • Costel
    Cand Botas l-a depasit la start pe Botas ce-a fost? Tot echipa? Neuroni stingheri, anul asta la Mercedes n-a fost niciun ordin de echipa. Si sunt primii, adica este miza. Culmea, tot looserii de la ferari sunt cu ordinele de echipa de la prima cursa!
    8 1
  • Costel
    pe Hamilton
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru