Convorbirile radio care ajută direct piloţii ar putea fi interzise

de Daniel Popescu
Marti, 09.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele intenţionează să interzică convorbirile radio prin care inginerii îşi ajută piloţii să câştige timp pe circuit, pentru ca influenţa acestora din urmă în obţinerea unor rezultate bune să crească.

De ce să nu adoptăm o altă regulă mai simplă care să lase pilotul să se exprime singur pe circuit un pic mai mult? Sigur că ar fi mai bine.

Eric Boullier
Director de curse McLaren
Formula One Management (FOM), compania care asigură transmisiunile TV ale curselor de Formula 1, a extins în mod semnificativ în ultimii ani cantitatea şi durata mesajelor radio dintre echipe şi piloţi care sunt transmise cu un decalaj de câteva minute în timpul cursei.

Această strategie a stârnit nemulţumiri în rândul fanilor, care au ajuns la concluzia că piloţii nu trebuie să facă altceva decât să respecte indicaţiile inginerilor cu privire la locurile în care pot câştiga timp sau la modul în care trebuie să concureze pentru a economi carburant şi a conserva pneurile.

În încercarea de a creşte influenţa abilitaţilor piloţilor în determinarea rezultatelor din curse, unele echipe au propus o restricţionare a modului în care sunt folosite conversaţiile radio.

Ideea este ca orice conversaţie de la boxe prin care pilotul este ajutat să-şi îmbunătăţească performanţele să fie interzisă.

"Mesajele radio şi instrucţiunile există de la adoptarea conversaţiilor radio. Este ceva nou acum pentru că aceste conversaţii au fost transmise la TV în ultimii trei ani. FOM ar putea să nu transmită sau să filtreze aceste mesaje. Dar, până la urmă, de ce să nu adoptăm o altă regulă mai simplă care să lase pilotul să se exprime singur pe circuit un pic mai mult? Sigur că ar fi mai bine", a declarat Eric Boullier, directorul de curse al McLaren.

O astfel de soluţie a fost discutată cu ocazia Marelui Premiu al Italiei în cadrul Grupului de Strategie, iar soluţiile ar putea fi clarificate până la Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare.

Via Autosport

Comentarii (11)

  • atunci sa il vad pe rosberg
    15 22
  • Nu, atunci sa-l vad pe Hamilton.
    24 14
  • Daca cei de la Mercedes opresc schimbul de informatii dintre Rosberg si Hamilton, sa vedeti atunci diferentele. Hamilton dupa fiecare sesiune de antrenamente declara ca studieaza datele colegului... pentru a vedea unde s-a descurcat mai bine. Ciudat, nici un coleg de-al lui, nu a declarat vreodata ca a studiat datele lui Hamilton vreodata...
    12 5
  • ar fi interesant sa vezi cum uni foarte nervosi raman in pana de combustibil, sau intra de 3-4 ori la boxe, oricum o sa le codeze ei si pe acelea si tot o sa stie ce si cum sa faca, nu sunt chiar prosti
    10 4
  • hahaha, asta da! Sa-l vad atunci pe papitoiu ala de hamy ce-o sa faca! Rosberg chiar era ok
    7 15
  • Ha,ha,ha...
    Gasesc ei un mod de a comunica codificat,de asta va era,ca raman in "fundul gol" daca nu mai comunica sau ma rog,daca va trebuii sa o faca codificat?!Parca au terminat tot ce era de indreptat in F1 si mai ramasese convorbirea radio de cenzurat....ma rog,fiecare cu ideile lui!
    7 1
  • Asta cu interzicerea indicatiilor de genul "your teammate is faster in turn 6" sunt de-acord, dar daca e pe bune sa le taie si informatiile legate de combustibil, mi se pare stupid. Noul regulament nu permite sa mergi o cursa intreaga blana, nu ai suficient combustibil. Mi se pare stupid acum sa stea pilotul sa faca si calcule daca si-a atins media dorita de consum, wtf. Nu vad nimic in neregula in a-i zice de la boxe "las-o mai moale c-o sa ramai fara benzina".
    10 2
  • In conditiile acestea avantaj Kimi
    16 1
  • eu zic sa le scoata si pedala de acceleratie:)),an loc sa dezvolte f1 ei o limiteaza(combustibil,pneuri,electronica,...)parca mergem inapoi in ani 70,pacat de f1 a ajuns o afacere nu mai un sport
    12 1
  • Alontzo va i terminat ... cum sa mai ceara el sa se dea deoparte coechipierul ??? Hahahaaa ....
    6 6
  • Iar nu te-ai semnat ,,boule ,,vezi la emisiunile ,,, lu Gidea ,, Haaahhaaa
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru