Decizie dură: 10 poziţii penalizare pe grilă pentru erori la schimbul de pneuri!

de Daniel Popescu
Vineri, 26.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a decis să penalizeze o echipă cu 10 poziţii pe grila de start a următorului Mare Premiu în cazul în care un pilot pleacă de la boxe fără să aibă toate pneurile montate corespunzător.

Esential 10 pozitii pe grila de start va fi penalizarea pentru orice eroare la schimbul de pneuri
FIA a luat joi seară una dintre cele mai drastice decizii din ultima perioadă ca reacţie la incidentul din Marele Premiu al Germaniei, când un cameraman a fost lovit în cap de un pneu desprins de pe monopostul lui Mark Webber.

Potrivit unor surse neoficiale, forul mondial a informat echipele că va pedepsi cu o penalizare de 10 poziţii pe grila de start a următorului Mare Premiu orice echipă care nu montează corect toate pneurile la un pitstop.

Penalizarea va fi aplicată indiferent dacă eroarea la schimbul de pneuri va avea loc în antrenamente, calificări sau cursă, iar noua regulă va intra în vigoare începând cu Marele Premiu al Ungariei de la sfârşitul acestei săptămâni.

Decizia FIA a venit după ce echipele au respins în unanimitate o altă propunere a forului mondial, care prevedea impunerea unei durate minime de timp pentru staţionarea la boxe a piloţilor în timpul schimburilor de pneuri.

De altfel, echipele au readus în discuţie incidentul de acest gen petrecut în Marele Premiu al Ungariei din sezonul 2009 al căror protagonişti au fost Renault şi Fernando Alonso, într-o perioadă în care opririle la boxe erau semnificativ mai lungi din cauza permisiunii de a realimenta monoposturile cu carburant.

Via Autosport, SkySports

Comentarii (7)

  • Asa da, mi se pare corect, ci nu sa impui un timp minim, cat de stupid ar fi?
    12 0
  • Alta decizie incorecta.
    Pilotul pleaca de la boxe dupa ce primeste permisiunea echipei de mecanici. El nu are de unde sa stie daca totul este in ordine (ca doar nu se de jos diin monopost ca sa faca o inspectie amanuntita) si nu are nici un rol in schimbarea pneurilor. el doar pune monopostul in stand.
    De ce sa fie pilotul penalizat ? Penalizati echipa. Dar nu pilotul!
    11 1
  • Si pilotul nu e parte din echipa? Retrogradarea 10 pozitii pe grila este o sanctiunea, cea de-a doua fiind amenda, cum s-a intamplat in cazul lui Webber, RB primind 30.000 amenda.
    4 4
  • andrey_1293
    @Vladu.Bogdan - Pilotul face parte din echipa dar nu este implicat direct in schimbul de pneuri. El asteapta pana cand primeste semnalul pentru a pleca dupa care ii da bice. Daca tu te duci la benzinarie si ii spui omului sa iti puna benzina dupa care tu te intorci la masina si pleci cu pistolul inca in rezervor si rupi furtunul (alimentarea a fost efectuata) e vina ta ca l-ai rupt? Sau e vina omului de la benzinarie ca dupa alimentare n-a scos pistolul? (A fost un banal exemplu, nu aruncati cu pietre:)) ). Asa si aici, mi se pare normal ca echipa sa fie penalizata in bani si daca este un caz grav chiar si cu puncte (desi mi se pare extrem) iar pentru pilot probabil o atentionare ar fi de ajuns.
    2 1
  • Corneliu
    [...] incident ai* carui* protagonisti [...]
    Regula e chiar simpla: acordul se face incrucisat.
    1 0
  • Eram sigur ca multi dintre voi priviti lucrurile asa.
    E clar ca pilotul nu are nicio vina daca mecanicii nu-si fac treaba cum trebuie, in esenta rationamentul tau este unul just dar aceasta sanctiune priveste echipa ca pe un intreg.
    Tu ce ai vrea, sa plateasca mecanicii din banii proprii amenda, sa ii dea afara? E normal sa greseasca fiind supusi unei presiuni enorme din partea conducerii si atunci cand o fac echipa trebuie sanctionata unde o doare cel mai tare si anume - retrogradarea pilotului, amenda de 30.000 e o nimica toata pentru ei.

    Presupun ca logica luarii unei astfel de masuri se datoreaza urmarilor grave ce pot avea loc datorita greselilor mecanicilor, considerand ca sanctiunea contraventionala nu este suficienta si astfel mecanicii vor fi mai "temperati"
    5 0
  • Domnilor, securitatea oamenilor este prioritara! De asemenea, nu trebuie sa uitam ca F1 este un sport de echipa, chiar daca pilotul iese in evidenta. Deci, pana la urma, el va plati pentru greselile echipei chiar daca el, personal, nu a gresit.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru