Echipa Mercedes-AMG Petronas F1, încununată campioană mondială pentru a 8-a oară consecutiv

de Alexandru Monenciu
Vineri, 17.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Echipa Mercedes-AMG Petronas F1 și-a adjudecat, oficial, titlul de campioană mondială pentru a 8-a oară consecutiv. Gala de decernare a premiilor a avut loc la Paris.

Lucrurile s-au mai liniștit, cel puțin relativ, după Marele Premiu de Formula 1 din Abu Dhabi, în urma căruia Max Verstappen a devenit campion mondial pentru prima oară în carieră.

Gala de decernare a premiilor a avut loc la Paris, iar olandezul de la Red Bull Racing a fost prezent pentru a-și adjudeca, oficial, titlul și trofeul.

La constructori s-au impus germanii de la Mercedes-AMG Petronas F1. Trofeul de campioni mondiali le-a fost înmânat pentru a 8-a oară consecutiv, echipa fiind reprezentată la gală de James Allison.

Toto Wolff și Lewis Hamilton au lipsit de la eveniment. "Amândoi vom lipsi. Eu nu voi fi acolo datorită loialității mele față de Lewis," a declarat Wolff.

În cadrul galei, Valtteri Bottas a primit trofeul pentru locul al treilea în clasamentul piloților. A fost ultimul sezon la Mercedes pentru pilotul finanlandez, din 2022 acesta urmând să concureze alături de echipa Alfa Romeo.

via Formula 1

Comentarii (26)

  • Alt „Mare campion”! Mari caractere au. Le pare rău de banii dați fără acte și pe care nu-i pot lua înapoi. Dacă unul era numit „campion de carton” ăsta-i „campion de Șpagă” sau dacă vreți „Campion contra mită”
    9 7
  • Verstappen
    Mai degrabă mister "Wolf!-Wolf!" și britanicul "Uu!Ha!Ha!Ha" n-au fost de teamă să nu-și arate nemulțumirea pe sub mustăți sau de ce nu să nu mai dea cu căștile, posibil ale cameramanilor, de masă nemulțumiți de rezultat! :))))
    10 2
  • Eu nu m-as fi prezentat deloc ca si angajat Mercedes, oricum am obtinut un titlu pe nedrept, scotandu-l pe Max de 2 ori din cursa, fix 25 din Hungaloring, plus 25/18 din Silverstone.... Pe Sergio l-am scos din cursa in Abu Dhabi dupa safety car pentru ca nu mai aveam niciun castig.
    6 6
  • Dacă accidentul era de la o echipă cu alt motor nu Mercedes cum se manifestau aceste două persoane? Cereau eliminarea echipei și mai ales a pilotului din F1? Că Hamilton are depresie nu e o noutate, toți am văzut că atunci când nu este la volan, stă psihoterapeutul(Angela) la mai puțin de un metru de el pentru al monitoriza. Și asta de mulți ani. La început a fost „pata de culoare” apoi a devenit „persoana curcubeu” acum „persoana nevrotică”.
    10 2
  • hahaha
    FIA l-a ales pe Mohammed Ben Sulayem ca noul lor președinte, Jean Todt a demisionat după ce a servit 12 ani în acest rol.

    Ben Sulayem, din Emiratele Arabe Unite, a fost unul dintre cei doi candidați în cursa pentru postul de top al FIA, celălalt fiind britanic Graham Stoker, care a fost vicepreședintele pentru sport al lui Jean Todt.

    Votul a avut loc vineri la AGA a FIA de la Paris și s-a încheiat cu 61,62% dintre cluburile membre FIA ​​votând pentru Ben Sulayem, 36,62% pentru Stoker, în timp ce 1,76% s-au abținut.

    Ben Sulayem, în vârstă de 60 de ani, a concurat ca pilot de raliuri din 1983 până în 2002, timp în care a câștigat de 14 ori campionul de raliuri din Orientul Mijlociu. Înainte de a deveni primul președinte non-UE al FIA, el a fost primul arab care a fost ales în Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA, precum și primul care a fost vicepreședinte al FIA.

    https://formulaspy.com/f1/fia-vote-mohammed-ben-sulayem-as-new-president-77169
    6 3
  • hahaha
    Hamilton, împreună cu directorul echipei Mercedes, Toto Wolff, au boicotat ceremonia după ce o repornire controversată în Marele Premiu de la Abu Dhabi de duminică a determinat ca Max Verstappen de la Red Bull să-l depășească pe Hamilton pentru a câștiga cursa și titlul mondial în ultima tură.
    Dar pentru că a încheiat sezonul pe locul doi în clasamentul șoferilor , Hamilton, care a fost numit cavaler de Prințul Charles la Castelul Windsor la începutul săptămânii, a fost obligat să participe la gală de joi; primii trei clasați sunt obligați să participe.

    Articolul 6.6 din Regulamentul Sportiv al Formulei 1 prevede următoarele:
    „Piloții care termină primul, al doilea și al treilea în campionat trebuie să fie prezenți la ceremonia anuală de decernare a premiilor FIA.”

    https://beyondtheflag.com/2021/12/18/formula-1-things-dont-look-great-lewis-hamilton/
    6 2
  • Felicitari echipei. Dar nu trebuiau sa renunte la apel. Trebuiau sa mearga pana in instantele civile. Sper ca la anul sa scoata o W13 dominanta ca masinile 2014-2016 pentru a putea fi la adapost de atacurile lui Max. Vreau curse linistite cu victorii linistite curse plictisitoare ca Max si fanii lui sa stinga televizorul. Sa se repete in mod maniacal victoriile usoare din prima parte a erei hibrid. Nu cred ca nu are cum sa nu conteze faptul ca au dezvoltat atat de putin masina de anul acesta. Update mic in Portugalia-Spania, unul mediu la Silverstone si inca unul mic la Zaanvort. In schimb Red Bull au dezvoltat aproape cursa de cursa pana in octombrie. O sa vedeti ca Mercedes au investit in masina asta resurse enorme deoarece nici macar nu au risipit ore de CFD si tunel de vand in token-urile pe care toate celalte echipe le-au folosit. Vreau sa adorm la tv, audientele Liberty sa mearga in jos. Toti sa urle ca e plictisitor, iar apoi Totto sa le aminteasca ca prima data este un sport de elita si abia apoi entertainment.
    7 14
  • Ciudate dorințe ai Mircea! Da F1 este un sport de elită, dar și pentru elite. Când este acaparat de corupători se strică. Liberty Media are specialiști care să evite plictiseala nu-i purta de grijă ca va pierde audiența.
    7 1
  • Zice Toto, "team boss radio chat with F1 race control should be banned". Mi se pare tupeu golănesc de-a dreptul !
    Zic eu, "especially for you, man" !
    2 1
  • VERSTAPPEN
    Ecclestone a dat cu adevarat dovadă de curaj spunând lucrurilor pe nume! https://www.eurosport.ro/formula-1/ecclestone-razboi-total-cu-mercedes-a-pierdut-titlul-la-piloti-dar-ar-merita-un-oscar.-e-un-actor-gr_sto8678716/story.shtml
    7 1
  • Seriff
    @Mclaren Mircea, stai linistit, tocmai asta e motivul pentru care se schimba masinile, ca sa se termine odata dominarea Mercedes, o sa mai pupe Blm un titlu and o face plopul pere.
    4 1
  • Mi se pare culmea ipocriziei ca fosti fani ai McLaren sa fie acum fani Mercedes, adica fix ceea ce detestau ei mai mult la inceputul anilor 2000: o echipa de uzina cu buget nelimitat care il face pe un pilot multiplu campion cu ajutorul unui locotenent si cu ajutor de sus (sa ne amintim ca acum 20 de ani in media britanica se stia ca Max Mosley nu-l avea la suflet pe Ron Dennis si de FIA se spunea ca e Ferrari International Assistance).

    McLaren atunci reprezenta gratie lui Dennis, Whitmarsh, Mansour Ojjeh (RIP), Adrian Newey, etc, cea mai puternica echipa din randul celor private. Sa ne amintim ca de-alde Jordan, Arrows, ori au fost vandute, ori au dat faliment, iar Williams dupa ce a pierdut motoarele BMW s-a scufundat in mediocritate. Sportul devenea tot mai costisitor, iar jumatate din grila se umpluse de constructori, Bernie si cu Max, facusera sportul atat de popular incat aveai inainte de criza din 2009: Ferrari, Renault, Honda, BMW, Toyota. Plus Jaguar (cu o mare investitie Ford) si Spyker cu ceva ani inainte.
    McLaren, gratie oamenilor de mai sus, mai ales Dennis, era singura care reusea de multe ori cu buget inferior echipelor de mai sus, sa termine mai sus in clasament. Desi Mercedes detinea 40% din actiuni, nu se punea problema unei cumparari.

    Iar apoi in 2009 cand in conteztul crizei, Daimler a inaintat o oferta, respinsa de sefii McLaren, nemtii s-au reorientat si au cumparat echipa lui Ross Brawn, care dispunea de motoare Mercedes fix datorita marinimiei lui Dennis. Pe principiul "pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti". Mercedes i-a luat tot lui McLaren in anii ce au urmat, incepand de la calitatea motoarelor, pana la pilotul crescut de ei. Caci Hamilton in 2012 a tradat cu zambetul pe buze pe Ron care a fost ca un al doilea tata, a plans prin presa ca Whitmarsh il favoriza pe Button, si s-a dus la Mercedes unde era deja pregatit motorul pentru era hibrida. Iar pentru asta el primeste acum titlul de Sir si saracii fani cu duhul McLaren l-au urmat la noua echipa.
    S-a pregatit bine de tot aceasta lovitura de imagine, cum a plecat Hamilton, cum McLaren n-a mai obtinut victorii, abia a mai prins 1-2 podiumuri in urmatorii ani, ca sa creada oamenii ca pilotul facea diferenta. Mercedes si-a concentrat tot bugetul pe echipa de uzina, in 2013 deja au facut un salt imens in clasament, ajutati si de testele private Pirelli, iar din 2014 au rupt, pe cand McLaren in noua era hibrida a ajuns si sub Williams care primise motoare mai de calitate datorita conexiunilor lui Toto Wolff.

    Dennis de aceea a si decis sa intrerupa parteneriatul dupa 20 de ani, la final de 2014 si sa treaca la alt motorist, ca dezamagirea era deja prea mare. Sa devina unii din fani McLaren, fani Mercedes, cand nemtii sunt vinovatii ca echipa din Woking a luat-o la vale in ultimii ani, mi se pare o magarie fara margini, sa te dai cu dusmanul pe fata, in ochii lumii.
    7 1
  • In 2012 Hamilton miorlaia ca nu se va duce niciodata sa piloteze pentru o producatoare de bauturi energizante.
    In 2013 se plangea iar ca Formula 1 devine plictisitoare daca o singura echipa castiga, aluzie la Red Bull.
    Tot atunci, decizia Mercedes de a-si bate joc de McLaren odata ce l-au luat pe Hamilton, era sa-l coste cariera in Formula 1 pe Sergio Perez, care il inlocuise pe britanic si fusese scos tap ispasitor pentru sezonul slab al echipei, desi castigase duelul cu Button din calificari.

    Iar acum in ultima cursa din 2021, Sergio Perez la volanul unui Red Bull i-a pus o frana decisiva lui Hamilton in drumul lui spre a deveni recordmen de titluri mondiale.

    Karma mai intarzie, dar in cele din urma isi face treaba.
    9 0
  • Hamilton
    oricat hate o sa generati, Mercedes tot are 8 titluri consecutive, si, daca nu era furtul grosolan din ultima cursa, Hamilton avea si el 8.
    cu atitudinea asta puteti sa va reorientati spre liga 1.
    5 13
  • Furt grosolan a fost la Imola, Silverstone și Interlagos. Dar consider că asemenea discuții nu își mai au rostul. Fiecare o părere proprie formată despre un anumit lucru, și oricât de evidente ar fi faptele, ea nu îi poate fi schimbată. Ce îmi "place" totuși la fanii lui Hamilton, este că ei singuri apelează la "teoria conspirației" când nu le convine ceva. Campionul vostru, dacă nu beneficia de aportul Mercedes avea și acum un titlu mondial. Nu e cel mai bun pilot din toate timpurile (câtă naivitate să afirmi așa ceva), iar comparațiile cu Senna și Schumacher chiar nu își au rostul, din motive mai mult decât întemeiate. A făcut însă alegerea potrivită, alegere care l-a aruncat în brațele istoriei. Îmi aduc aminte în 2016 după cursa din Malaezia, ce tâmpenii s-au debitat pe marginea cedării unui motor. Verstappen, la fel ca Rosberg în 2016 l-au învins corect, pe pista. Popularitatea de care se bucură, se datorează unor fani de conjunctură care nu cunosc foarte bine istoria acestui sport. Nu tot ce este popular, este corect, etic și moral...Iar asemenea campioni, precum este și Vettel, nu vor intra niciodată în topul piloților cu adevărat uriași.
    10 6
  • Costel
    @Ayrton,
    Sebastian Vettel este un colos al pilotajului!

    Total championships
    Driver Titles Seasons
    1 Germany Michael Schumacher 7 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004
    United Kingdom Lewis Hamilton 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020
    3 Argentina Juan Manuel Fangio 5 1951, 1954, 1955, 1956, 1957
    4 France Alain Prost 4 1985, 1986, 1989, 1993
    Germany Sebastian Vettel 2010, 2011, 2012, 2013
    ---------------------------------------
    Youngest World Drivers' Championship winners
    (at the moment they clinched the title)

    Driver Age Year
    1 Germany Sebastian Vettel 23 years, 134 days 2010
    2 United Kingdom Lewis Hamilton 23 years, 300 days 2008
    3 Spain Fernando Alonso 24 years, 59 days 2005
    4 Netherlands Max Verstappen 24 years, 73 days 2021
    5 Germany Sebastian Vettel 24 years, 99 days 2011
    6 Spain Fernando Alonso 25 years, 85 days 2006
    7 Germany Sebastian Vettel 25 years, 146 days 2012
    8 Brazil Emerson Fittipaldi 25 years, 303 days 1972
    9 Germany Michael Schumacher 25 years, 314 days 1994
    10 Germany Sebastian Vettel 26 years, 117 days 2013
    ------------------------------------
    Total wins
    Driver Seasons Entries Wins Percentage
    1 United Kingdom Lewis Hamilton 2007–2021 288 103 35.76%
    2 Germany Michael Schumacher 1991–2006, 2010–2012 308 91 29.55%
    3 Germany Sebastian Vettel 2007–2021 280 53 18.93%
    --------------------------------------------
    Total pole positions
    Driver Seasons Entries Poles Percentage
    1 United Kingdom Lewis Hamilton 2007–2021 288 103 35.76%
    2 Germany Michael Schumacher 1991–2006, 2010–2012 308 68 22.08%
    3 Brazil Ayrton Senna 1984–1994 162 65 40.12%
    4 Germany Sebastian Vettel 2007–2021 280 57 20.36%
    -----------------------------------------------
    Total podium finishes
    Driver Seasons Entries Podiums Percentage
    1 United Kingdom Lewis Hamilton 2007–2021 288 182 63.19%
    2 Germany Michael Schumacher 1991–2006, 2010–2012 308 155 50.32%
    3 Germany Sebastian Vettel 2007–2021 280 122 43.57%
    ---------------------------------------------
    Total career points for each driver under the current points-scoring system.

    Driver Points
    1 United Kingdom Lewis Hamilton 4554.5
    2 Germany Michael Schumacher 3961
    3 Germany Sebastian Vettel 3283
    0 0
  • AyrtonSenna1991

    Popularitatea de care se bucura Hamilton e datorita cetateniei britanice, aia fiind disperati sa fie unul de-al lor cel mai cel si pentru ca un bad boy ca el a prins bine pe piata americana de cand era cuplat cu Nicole Scherzinger si se remarca mai des prin tabloide decat pe pista. Acum a schimbat trendul si se alatura corului discriminatilor si militeaza pentru diversitate si protectia mediului :))

    Referitor si la Malaiezia 2016, de atunci au trecut 5 ani si peste 100 de curse, iar Hamilton a mai avut un singur abandon tehnic, in Austria 2018. Ditamai racheta de masina si fiabila care l-a propulsat spre titluri usoare.

    Cat despre fanboy-ul de mai sus, mi-ar fi rusine sa mai fiu considerat cel mai bun din istorie dupa asa o umilinta. Sa ai toata sustinerea FIA, Sky Sports si statut de pilot nr. 1, iar in 8 ani consecutivi cu cea mai buna masina sa ai doar 6 titluri, asta inseamna sa fii sir (da, cu minuscule) Lewis Hamilton.
    6 2
  • @Jarno
    Chiar nu mă interesează sincer titlul de "Sir" al lui Hamilton. Deși sunt alții oameni, care poate că ar merita mai mult această distincție. Nu mă interesează nici relația pe care a avut-o cu tipa de la Pussycat Dolls, deși se bătea monedă pe atunci cu această legătură... Aceste lucruri nu au legătură cu F1. Ca să dau un exemplu concludent, și Senna în momentul morții era cu Adriane Galisteu, din punctul meu de vedere o "întreținută", pe care o interesau doar banii legendarului brazilian. Însă acest lucru nu avea treabă cu activitatea sportivă. Ce mă deranjează pe mine, este direcția pe care o are F1 și sportul în general. Se joacă totul pe cartea profitului și a corectitudinii politice. O parte sunt privilegiații, nulitățile sunt scoase în față, iar spiritul adevăratei competiții dispare. Așa s-a întâmplat și la fotbal, (4-5 echipe în Liga Campionilor dintr-o singură țară de ex.), diferența de buget dintre echipele din vest și cele din est este colosala, iar lumea arabă începe să își pună accentul din ce în ce mai pregnant, deoarece banii nu au miros... Așa se întâmplă și în F1, unde totul a devenit un circ ieftin, nu "Marele Circ". Un ipocrit cu cea mai rapidă mașină din 2014 încoace, este scos în față și în evidență, aproape toți îngenunchează, curcubeul e la loc de cinste, cu excepția lui Raikkonen toți au făcut o propagandă grețoasă la vaccin. Ce legături au lucrurile astea cu sportul? Sunt piloți sau activiști? Cine le impune asemenea lucruri? Toate celelalte echipe când au venit cu o inovație, a fost interzisă. Ce scandal a fost cu motorul celor de la Ferrari în 2019... Vine Mercedes în 2021 cu "racheta" din Brazilia și acolo e vorba de plenum... Mai limitați noi așa că nu înțelegem niste lucruri... DAS-ul trebuia interzis în 2020. Nu a fost... Trucul cu aripa spate a funcționat și el, samd...La anul probabil că vor matura din nou competiția. Nimeni nu spune absolut nimic... #Blessed a pierdut titlul din 2007 pe mâna lui, cel din 2008 a fost un cadou de la Alonso și Briatorre (#Singapore), nu de la Timo Glock. In 2012 a avut cel mai rapid monopost, nu a făcut mare lucru.... S-a dorit enorm ca recordul lui Schumacher privind titlurile mondiale să fie doborât, pentru a arata astfel supremația celor care nu sunt albi (nu pot folosi cuvântul negru, Coltescu știe de ce...). La fel s-a încercat și în tenis cu Serena Williams, care încă nu i-a doborât recordul de GS lui Margaret Court. Iar lista poate continua... Așa cum am mai spus, mă deranjează că sportul a devenit o mascarada, un teatru ieftin. Iar acest lucru se vede pregnant și în F1. Am avut emoții mari, cu Alonso în 2007, 2010, 2012 și anul acesta, însă pentru mine adevărata F1 se oprește la MP al Braziliei din 2006. Din 2007 încoace, totul a intrat într-un con de umbră...
    5 2
  • Felicitări McLaren Mircea. Nimeni nu ar fi putut să spună atât de clar că cele 6 titluri ale lui LH cu MB se datorează în special maşinii şi nu talentului pilotului (nu spun că Hamilton nu e talentat, a fost şi încă e printre cei mai buni piloţi ai generației sale, dar cele 7 titluri dau impresia că ar fi un super pilot, ceea ce nu este cazul)
    4 3
  • @Costel
    Statistic... Statistic Jacques este peste Gilles, Nico peste Keke, Hamilton peste Senna & Schumacher etc... Ți-am mai spus... Să se lupte sau să câștige un titlu cu o mașină la același nivel raportat la concurență, iar acest lucru îi va certifica valoarea de campion. Din păcate, cu excepția activităților din afara curselor (unele bune, unele mai puțin bune, unele ridicole); pilotajul său nu a fost la un nivel înalt (sau a fost comparativ cu Lance Stroll, dar asta nu înseamnă mare lucru). Cu toate că are 4 titluri, este un campion din categoria Alain Jones, Damon Hill sau același J. Villeneuve. In afară de răsuciri, și de conferințe de presă mai mult sau mai puțin reușite, cu ce a ieșit Vettel în evidență în ultima perioadă? Nu mai menționez propaganda LGBT pe care o face, o acțiune care în mod normal ar trebui să displacă unui conservator așa cum consider că ești tu. Bine, părerea fiecăruia este marcată mai mult sau mai puțin de subiectivism... Dar în acest caz, evidențele sunt prea clare ca să nu ai o imagine de ansamblu corecta. Germanul este și el un produs "marketabil", și se agață de faima obținută în urma cu ceva timp pentru a-și justifica prezenta pe circuite și în lumea tot mai falsă și ipocrită a F1.
    3 1
  • Costel
    @Ayrton,
    tu esti acela care nu si-a refuzat provocarea, eu nedorind altceva decat sa scot in evidenta faptul ca Vettel n-a trecut sub nicio forma precum gasca prin apa in peste un deceniu de prezenta in F1, cifrele seci contabilizate de Sebastian pozitionandu-l pe acesta in primele pozitii ale celor mai multe dintre statisticile definitorii ale competitiei...

    imi lasi impresia ca-mi intinzi o cursa, aceea a unei conversatii fara sfarsit in oferirea pe banda rulanda a argumentelor si contraargumentelor cu privire la conjuncturi.....

    n-o sa musc momeala, asta fiindca daca n-aveam parte de inca o conjunctura:-) in finalul acestui sezon -somnul de frumusete al stategilor Benz AMG- , musai ca azi vorbeam de 16 titluri mondiale acaparate de Brackley in era 1.6 V6T...

    vrei sa-ti spun ca Sebastian, un cvadruplu campion mondial(53 de victorii), n-a beneficiat si de conjuncturi favorabile?
    evident ca n-am de gand sa procedez astfel, de conjuncturi au beneficiat si aceia care-s pe ultimele pagini ale statisticilor, Maldonado, Panis, etc, daramite unul care s-a urcat de 122 de ori pe podium....

    ...da' Senna, Prost sau Schumacher n-au beneficiat si ei de conjuncturi favorabile?

    ...de progenitura lui Anthony Hamilton ce-as mai putea spune, doar am fost cu totii martori la summumul conjuncturilor cu care s-a intalnit vreodata F1....
    1 0
  • @Costel
    1 Tu ai inceput primul conversația, deci chiar nu am nici o intenție să îți întind o "cursa".
    2 Vettel e un campion al F1. Însă campioni ai F1 au fost mulți... 2 titluri mondiale câștigate datorita conjuncturii (in 2010, datorita lui Petrov și echipei de "strategi" a italienilor, iar în 2012 cu o șansă uriașă la Interlagos, când mașina în ciuda acelui contact cu Bruno Senna, a rezistat până la final). 2011 și 2013 au fost despre monopost. Admit că în perioada respectivă a fost un pilot mare, unul dintre cei mai buni. Dar din 2014 încoace, nu prea a mai demonstrat mare lucru, exceptând sezonul 2015. Ori când tu ai o pauza atât de mare in a livra rezultate echipei (orice pilot bun ar fi câștigat titlul în 2018 cu acel Ferrari, asta în condiții normale, fara "minuni" scoase din joben de către Mercedes). Nu sunt un fan al lui Norris însă a avut dreptate în privința lui Vettel. Ar fi minunat sa se concentreze mai mult pe pilotaj și să demonstreze că încă face parte din elita. Într-adevăr sunt demne de admirat cunoștințele lui despre istoria competitiei, însă pe fani și pe cei care te sponsorizează nu îi interesează acest lucru. Pe ei îi interesează performanta pe circuit.
    PS
    Teoria conspirației e buna uneori (acest apelativ mi se pare injust și degradant, pentru că întotdeauna e bine sa fie și o părere distinctă comparativ cu cea oficială), însă aici nu își are rostul. Pe de altă parte, nu au sens afirmațiile tale referitoare la "curse", "discuții fără sfârșit", "conjuncturi" etc... Sunt doar un simplu fan care își dă cu parerea, uneori corectă alteori greșită... Controversele nu își au rostul. Din partea mea, îți doresc sărbători fericite! :)
    6 0
  • Costele, mai termina cu prostiile tale cu Vettel- colos al pilotajului si nu mai veni cu statistici ca la fotbal.

    Vrei sa imi spui tu mie ca se compara Vettel cu Alain Prost sau Ayrton Senna, doar pentru ca statistic e peste ei???

    Hai sa nu ne prefacem ca ne-am nascut ieri si daca nu-ti place unul, trebuie neaparat sa iti placa altul.

    Pentru mine atat Hamilton cat si Vettel sunt doi piloti care au castigat mult mai mult decat meritau, au avut norocul sa vina in Formula 1 in momentul in care era un vid de putere.

    Cei care ar fi trebuit sa preia mantia de la Schumacher si sa domine Formula 1, cei care demonstrasera ca se pot lua la tranta cu un multiplu campion, fara frica au fost Raikkonen si Alonso, doi raceri adevarati, diferiti ca stil si personalitate, dar amandoi directi care nu lasa loc de interpretari si piloteaza la limita dar fair. La fel cum meritat a fost si titlul unui Jenson Button, care s-a chinuit ani de zile cu masini inferioare, dar cand a putut s-a duelat si el cu Schumacher. As mai fi vrut foarte mult in acei ani si ca Jarno Trulli sa aiba la Toyota o masina capabila sa castige curse.

    Atat Hamilton cat si Vettel nu au avut obstacole la inceput de cariera in Formula 1, nu au avut presiunea de a donori un monstru sacru si a-i prelua coroana de campion. Englezul in 2008 si germanul in 2010 s-au chinuit ca Hristos pe cruce sa castige primul titlu, desi la doar 23 de ani deja erau pilot nr. 1 la o echipa super competitiva. Au castigat in masini dominante pe urmatoarele, totul le-a venit mult mai usor, iar in momentul in care au avut competitie in echipa, s-a vazut ca nu sunt asa rupti din rai.

    Uite aici statistici relevante:

    Hamilton in 6 ani de McLaren a obtinut 21 de victorii.
    Rosberg in 3 ani de Mercedes in era hibrida a obtinut 20 de victorii.

    Ca sa ne facem doar o idee ce racheta a avut Hamilton in ultimii ani si echipa i-a mai adus si un nr.2 umil ca Bottas cu 10 victorii in 5 ani cu cea mai buna masina, doar ca sa doboare cavalerul reginei toate recordurile.

    Iar despre Vettel, in toate cele 53 de victorii nu a plecat de pe o pozitie mai joasa de locul 3 de pe grila de start. Intotdeauna a fost la volanul unor monoposturi super competitive cand a castigat, o sa zici acum de Monza 2008, dar aia sincer a fost mai mult o exceptie, a plecat primul de sub Safety Car si nu a avut cine sa-l ajunga, dupa el era Kovalainen care numai specialist in depasiri nu a fost. Si Bourdais in acea zi se calificase al patrulea.

    Unde au fost cele 4 titluri mondiale ale lui Vettel cand a fost la Ferrari? Si nu ma refer ca a castigat 14 curse, de cele mai mult ori cu plecare din pole! Unde a fost Vettel cand a trebuit sa se lupte roata la roata, cand a trebuit sa faca fata jocurilor psihologice ale lui Hamilton, cand era pus Bottas ca sicana mobila in fata lui! Nu a aratat nimic atunci din sangele rece si psihicul impenetrabil pe care l-a aratat Max acum, desi aveai pretentii de la el.

    Vettel a venit la Ferrari crezand ca i se va asterne covorul rosu si va reusi sa faca ce a facut Schumacher, poate ar fi trebuit un Willi Weber sau un Luca Di Montezemolo sa-l sune sa ii spuna ca Michael nu a facut performanta la Ferrari cu "Grazie ragazzi, bella machina", a facut-o cu o atitudine serioasa si motivatoare. Vettel doar venea cu glumite si jovialitate cand castiga, iar cand pierdea incepea cu #@%*&, morman de injuraturi si isterii colerice, ba pentru ca blue flags, ba una, ba alta, n-a fost niciodata un lider care sa traga echipa dupa el.

    Si spre ghinionul lui, a avut si un marketing mult inferior lui Hamilton, care l-a facut din start sa piarda simpatia generala a majoritatii media.
    6 0
  • Costel
    Jarno,
    n-ai facut prea multi purici in F1, n-o sa faci multi purici nici pe acest forum daca treci cu vederea spusele pline de intelepciune apartinand lui di Montezemolo:

    "Ferrari nu trebuia sa accepte atat de facil tranzitia la 1.6 V6T, un motor pe care Maranello nu-l cunostea suficient pentru a oferi o riposta pe masura balaurului Benz AMG, un fin cunoscator al respectivei arhitecturi supraalimentate".....

    insusi Vettel recunoaste ca-i un esec faptul ca n-a castigat titlul cu Ferrari, dar insuseste-ti cu celeritate irefutabilitatea urmatoarelor date:

    Vettel este cel dintai care a bifat victoria cu acest capricios motor pentru Ferrari -Sepang2015-, nicidecum Alonso, cel care l-a avut la dispozitie incepand cu sezonul 2014 (Fernando stationat la borna 10 izbanzi cu N/A), Sebastian fiind si la ora asta -la peste DOI ANI distanta- ultimul pilot care a izbutit sa castige pentru Maranello cu acest propulsor considerabil diform, nu doar din perspectiva acusticii oferite -Singapore2019...

    Niki Lauda, in alte vremuri si-n cu totul alte conjuncturi, cu ale sale 15 victorii /4 ani pentru Ferrari a reusit sa obtina nu unul, ci chiar doua titluri mondiale, Vettel in schimb, cu 14 victorii / 6 ani n-a reusit sa fie niciodata foarte aproape de coroana suprema inainte de coborarea cortinei, din destule motive cat se poate de elocvente, avansul tehnologic al celor din Brackley, dar si din alte multiple cauze pentru care Sebastian este responsabilul principal in putine randuri ( virajul Sachs)...

    Raikonnen insa, cu doar 9 victorii in 8 sezoane la Ferrari(3 + 5 ani) a reusit, si datorita unei conjuncturi extrem de favorabile, sa obtina titlul mondial in 2007(cu N/A)....

    @Jarno,
    si-ncearca, pentru starea de bine a propriei tale eruditii, sa nu mai compari niciodata rigoarea & reactivitatea pe care o etaleaza RBR in ultimul deceniu cu dezordinea & lipsa tonusului care fac casa buna cu Scuderia in deja prea multe randuri.....
    cum de altfel, e total inadecvat sa-ncerci sa identifici similitudini intre dezinvoltura si tenacitatea in asumarea riscurilor profesionale oferite de un flacau de 23-24 de ani(Max) si, pe cat de amplele, cu siguranta pe atat de complexele responsabilitati ale unui pilot devenit parinte cu mult inainte de a bifa borna 30(Sebastian), arhicunoscut fiind faptul ca Vettel este de ani buni tatal mai multor domnisoare....
    2 3
  • @Jarno
    Jos palaria pentru analiza ta !
    3 0
  • Costel
    Consider ca-s nedrept cand compar prima victorie in era hibrida cu Vettel in dauna lui Alonso.
    Recunosc ca in pauza dintre 2014 si 2015, s-au facut numeroase upgrade-uri la motor si nu mai era cu minim 100 de cai mai lent ca Mercedes!
    Iar la Sepang....recunosc ca Ferrari a beneficiat de 3 opriri la boxe in dauna Mercedes.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru