Eficienţa sistemului de răcire va juca un rol crucial în cursa de la Sepang

de Daniel Popescu
Joi, 20.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes anticipează că eficienţa sistemului de răcire va juca un rol esenţial în Marele Premiu al Malaysiei, acolo unde temperaturile depăşesc frecvent 35 de grade Celsius.

Răcirea eficientă a unităţii de propulsie va reprezenta o problemă. Va trebui să facem modificări la monopost pentru a rezolva această problemă.

Niki Lauda
Presedinte Mercedes
Marele Premiu al Australiei a înregistrat numai şapte abandonuri, dintre care şase din motive tehnice, numărul acestora fiind semnificativ mai mic decât se anticipa înainte de startul sezonului.

Situaţia s-ar putea schimba însă radical în Marele Premiu al Malaysiei de la sfârşitul săptămânii viitoare, întrucât cursa de la Sepang se desfăşoară aproape de fiecare dată în condiţii de temperatură şi umidate extreme.

Acest lucru va solicita în mod intensiv sistemul de răcire, o componentă a cărei importanţă a crescut semnificativ după introducerea noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri şi două sisteme de recuperare a energiei.

"Un nou Mare Premiu, noi probleme. În Malaysia va fi o cursă mai dificilă decât la Melbourne.

De fapt, la Sepang începem de la zero din cauza umidităţii ridicate şi a temperaturilor, care mă îndoiesc că vor coborî sub 35 de grade. În astfel de circumstanţe, răcirea eficientă a unităţii de propulsie va reprezenta o problemă. Va trebui să facem modificări la monopost pentru a rezolva această problemă", a declarat Niki Lauda, preşedintele celor de la Mercedes.

Cred că toate echipele încearcă să realizeze cel mai eficient sistem de răcire. Va fi dificil să gestionăm căldura din Malaysia.

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
O opinie similară are şi directorul de motorsport Toto Wolff, care anticipează că principalul obiectiv al fiecărei echipe va fi realizarea unui sistem de răcire eficient.

"Cred că toate echipele încearcă să realizeze cel mai eficient sistem de răcire. Fiecare test sau weekend de cursă a fost mai dificil decât ne aşteptam, aşa că va fi dificil să gestionăm căldura din Malaysia", a precizat austriacul.

Cu mai mult de o săptămână înaintea Marelui Premiu al Malaysiei, prognoza meteo furnizată de serviciul AccuWeather indică temperaturi maxime de 33 de grade, dar şi furtuni în cursul zilelor de sâmbătă şi duminică, atunci când vor avea loc calificările şi cursa.

Via GMM

Comentarii (3)

  • Acum sa-i vedem. Ferrari castiga la Sepang!
    7 7
  • asa e, forzza ferrari.
    2 1
  • Ha,ha,ha...
    Poi?Ce atuuri au Ferari ca sa castige?Celebra lor "viteza" de top in linie dreapta care nu mai exista,sau controlul monopostului pe franare,de parca ei concureaza pe circuit ud si restul pe uscat?!
    Aaaa,acum ne gandim la marea lor inovatie cu micro tuburile alea pentru racire?Aha...parca vad ca nici alea nu le mai functioneaza acum!Sper sa nu se adevereasca ironiile mele.....

    P.S.sunt fan ferrari de mult...prea mult timp,spun asta pentru a nu crede cineva ca am ceva cu Scuderia,dar sa fim realisti,daca noi nu suntem critici cu ei si nu privim realitatea asa cum este,atunci cine?!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru