Spaniolul a devenit preşedintele Santander în 1986 şi a transformat compania în cea mai mare bancă din Europa, cu fonduri de 1.4 trilioane de lire sterline şi peste 200.000 de angajaţi.
Pasionat de lumea sporturilor cu motor, Botin a adus Santander ca sponsor în Formula 1 în 2007, atunci când Fernando Alonso a semnat cu McLaren. Treptat, legătura dintre Botin şi Alonso a devenit mai puternică, iar banca spaniolă l-a urmat pe dublul campion mondial şi la Ferrari, chiar dacă şi-a păstrat şi parteneriatul cu McLaren.
Practic, Santander este unul dintre cei mai importanţi sponsori din Formula 1 şi una dintre puţinele bănci care şi-au păstrat expunerea în Marele Circ după apariţia crizei financiare. Pe lângă parteneriatele cu Ferrari şi McLaren, Santander este şi sponsorul principal al curselor din Marea Britanie şi Germania.
Dublă lovitură pentru Ferrari
Decesul lui Botin ar putea avea efecte majore asupra strategiei celor de la Santander în privinţa programelor de sponsorizare din Formula 1.
Consiliul de conducere al băncii spaniole se va reuni în această săptămână pentru a alege un nou preşedinte, iar rolul ar putea fi preluat chiar de fiica lui Botin, Ana Botin, care conduce în prezent divizia britanică a băncii.Nu este exclus ca viitorul preşedinte să nu privească sporturile cu motor ca o prioritate şi să decidă retragerea din Formula 1, ceea ce ar afecta bugetele celor de la Ferrari şi McLaren, dar şi pe cele ale organizatorilor de curse din Marea Britanie şi Germania.
Decesul lui Botin reprezintă a doua lovitură pentru Ferrari într-o singură zi, după ce preşedintele Luca di Montezemolo şi-a anunţat demisia pe fondul unor neînţelegeri cu CEO-ul grupului Fiat, Sergio Marchione. Montezemolo era un fan înfocat al Formulei 1, în timp ce Marchione nu are legături puternice cu lumea sporturilor cu motor şi vrea să integreze mai mult Ferrari în cadrul grupului Fiat.
Prin urmare, nu este exclus ca bugetul celor de la Ferrari în Formula 1 să aibă de suferit în următorii ani, în special dacă echipa nu va reveni în lupta pentru titlurile mondiale.
De altfel, italianul a avertizat în această săptămână că performanţele Ferrari din acest sezon sunt inacceptabile şi că echipa trebuie să câştige necondiţionat curse.Via Reuters, GrandPrix247
Man, sunt ferrarist 100% si l-am urat pe Alonso cat era rivalul lui Schumacher insa acum trebuie sa recunosc ca daca nu era el, teamul Ferrari de 3 ani incoace ar fi fost sub locul 3 in clasamentul general. Asta e, trebuie sa-i recunosc meritele de pilot, daca Alonso avea un RB sau un Mercedes pai ii batea pe astia de le suna apa in cap,