F1: Verstappen câștigă în Mexic și stabilește un nou record de victorii într-un sezon

de Alexandru Monenciu
Luni, 31.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului. Olandezul a stabilit un nou record de victorii într-un sezon (14), vechea performanță aparținându-i lui Michael Schumacher (13).

În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, Formula 1 a poposit în Mexic, pe circuitul de casă al eroului local, Sergio Perez. După o problemă tehnică în calificări, mexicanul a pornit în cursă de pe locul 4, din spatele lui Max Verstappen, George Russell și Lewis Hamilton.

Verstappen a plecat foarte bine din grilă și și-a apărat poziția de lider în fața Săgeților Argintii. În prima șicană, Lewis Hamilton a trecut de coechipierul său și s-a instalat pe poziția a doua. La scurt timp, Russell a fost depășit și de Perez, spre bucuria fanilor din tribune.

Carlos Sainz a rămas pe 5, iar Valtteri Bottas, unul dintre eroii calificărilor, a "căzut" de pe 6 pe 8.

În turul 14, Pierre Gasly a încercat o depășire la Lance Stroll, dar, în opinia stewarzilor, manevra a fost ilegală, iar francezul de la AlphaTauri a primit o penalizare de 5 secunde.

În fruntea plutonului, Verstappen conducea lejer cursa, Perez era la circa 6 secunde de coechipierul său, iar Sainz și Leclerc își vedeau, la rândul lor, de cursă, știind că nu pot egala ritmul de cursă al celor de la Red Bull Racing și Mercedes.

Sergio Perez a trecut pe la boxe în turul 24, iar Verstappen l-a urmat două tururi mai târziu.

Cei doi piloți Red Bull Racing au pornit din grilă cu pneuri soft.

Oprirea lui Perez nu a fost, însă, foarte bună, tocmai de aceea pilotul mexican a revenit pe circuit în spatele celor două monoposturi Ferrari.

Hamilton conducea cursa, dar echipa l-a chemat la boxe în turul 30, iar britanicul s-a conformat. Pe soft-uri, Russell a preluat conducerea și voia să încerce o strategie diferită, dar echipa a avut ultimul cuvânt și l-a chemat la boxe în turul 35.

Cursa s-a desfășurat fără incidente, dar cu o serie de depășiri spectaculoase, până în turul 51. Atunci, Daniel Ricciardo a încercat să treacă de Yuki Tsunoda și a făcut-o, dar în urma unui acroșaj care i-a adus o penalizare de 10 secunde, iar pe Tsunoda l-a forțat să abandoneze.

Încălțat cu soft-uri relativ proaspete, Ricciardo a început să forțeze pentru a "topi" cele 10 secunde și a trecut de Norris, Bottas, Alonso și Ocon, ajungând până pe poziția a 7-a.

Cu doar 6 tururi rămase până la finalul cursei, Fernando Alonso a tras drept într-un viraj și a ieșit din monopost.

Pilotul spaniol anunța o problemă de motor.

Max Verstappen a trecut primul linia de sosire și și-a trecut în cont a 14-a victorie din sezon, un record care stătea în picioare din 2004 și care îi aparținea lui Michael Schumacher (13 victorii într-un sezon). În urma olandezului a venit Lewis Hamilton.

Eroul local, Sergio Perez, a completat podiumul. George Russell a încheiat pe 4, cu punctul extra pentru cel mai rapid tur.

Carlos Sainz și Charles Leclerc au terminat pe 5 și 6, iar Daniel Ricciardo pe 7. Locurile 8, 9 și 10 au fost ocupate, pe rând, de Esteban Ocon, Lando Norris și Valtteri Bottas.

Comentarii (29)

  • Mă întreb care este standardul Red Bull, cel arătat de Verstappen, sau cel arătat de Perez ? Înclin să cred că undeva pe la mijloc.
    Valoarea lui Verstappen este fără dubiu, extrem de ridicată. Oricât s-ar burica fanii lui Hamilton, la ora actuală Max nu are adversar și nici nu cred că va avea încă mulți ani. Gogoașa cu depășirea bugetului rămâne o simplă gogoașă, atât timp cât s-a dovedit și acceptat că banii în plus s-au dus în altceva decât dezvoltarea monopostului. Plânsul continuu al prechii Wolff-Binotto, arată doar neputința respectivilor de a se ridica la nivelul Red Bull.
    Sper că tipii vor reuși ceva începând de la anul, pentru că altfel văd recordurile lui Hamilton picând precum popicele.
    Ferrari. Extrem de slabi, încep să cred că dezvoltarea inițială a monopostului a fost făcută fără a se lua în considerare varietatea circuitelor actuale. Și mai cred că în interior au și o cârtița bine plantată, pentru că altfel nu-mi explic de ce toate directivele tehnice luate în cursul anilor, au fost preponderent în defavoarea lor. Cele mai importante, motorul din 2019, care nu era ilegal, dar exploata o zonă gri, supapele răcite cu fluxul de carburant, iar zonă gri și multe altele. În fine, rămân la părerea că Leclerc trebuie să plece, pentru că altfel se plafonează, Ferrari nu-i pot oferi nimic în plus față de ceea ce i-au oferit până acum.
    35 53
  • Trist pentru neputinta Ferrari, bucuros ca moronii de la Sky si-au luat-o, in sfarsit, peste bot ! Bravo Max, invata-i cine-i jupanul ! Media engleza, in frunte cu BBC si Sky, a devenit realmente dezgustatoare !
    27 51
  • @ DAV. Ai dreptate dar sunt nuanțe, amănunte care fac diferența între Leclerc și Max. Max a dat pas Tv Skay la interviuri și echipa la susținut. Motivul, respectivul jurnalist-bloger în Japonia la interviu a tot afirmat continuu că i-a furat campionatul 2021 lui Hamilton el fiind un fan-obsedat al britanicului. Așa că Max a lăsat SkayTv cu ochii-n soare în Mexic. Crezi că Leclerc ar face asta? Categoric nu! E politicos(exagerat) Ferrari l-ar suspenda cel puțin o etapă și l-ar înlocuii cu rezerva. El nu reclamă greșelile de strategie sperând că se vor remedia. S-a bucurat de contract lung și acum suportă comportamentul „macaronarilor”. Nimeni nu se pune cu ei doar sunt din echipa Ferrari. Probabil au și Sindicat.
    23 50
  • Fraților, eu mă tot uit la videoclipuri cu mașinile din trecut când vitezele maxime erau mult mai mari. Am mai spus-o și o mai spun: eu nu aș impiedica echipele cu nimic în dezvoltarea monoposturilor. Mi-aș dori un TopGun pe circuit, cu viteze impresionante pe linii lungi și în viraje.
    49 18
  • Poate veți spune "dar la siguranța piloților nu te gândești?".
    R: ba da; dar la o așa frică de viteză rog să nu mai fie numiți "piloți" ci șoferi!
    46 24
  • Polpozișă
    Sainz a ajuns deja pe locul 6 la piloți, Mercedes are șanse la locul 2.
    20 49
  • bobita
    D-le Monenciu, ambele Mercedes au plecat în cursă cu pneuri medii.
    42 16
  • Polpozișă
    "Pe soft-uri, Russell a preluat conducerea"

    ... o fi fost o cursă într-un univers paralel.
    21 44
  • Greuceanu
    Paraleli sunteți voi fața de acest sport numit formula 1, mai ales cel supranumit "polpozişă" eu l-aş numi cap de sfeclă sau cap patrat sau cap de gumă sau cap de cretă
    I se potrivesc toate.
    45 31
  • @cap de gumă
    Doar pentru că ești un frustrat cu ăla mic și negru în suflet? Mașina i-a câștigat titlurile, el n-are niciun merit. Hamilton e zero talent, zero caracter, aproape la fel ca tine, deși talentul tău nu intrase în discuție. :)
    22 49
  • @cap de gumă
    Doar pentru că ești un frustrat cu ăla mic și blond în suflet? Mașina i-a câștigat titlurile, el n-are niciun merit. Vettel e zero talent, zero caracter, aproape la fel ca mine, deși talentul meu nu intrase în discuție. :)
    50 25
  • Pacat de Alonso - omul are potential dar fara masina ... sa fi avut el masina lui Verstappen ...
    47 24
  • https://www.youtube.com/watch?v=83alJdDw0is
    44 21
  • Polpozișă
    Au apărut la un moment dat glumițe pe fb cu Alonso conducând un camion în fața lui Hamilton, câteva zeci de ture.
    Pe alde Bottas l-ar putea ține în spate cu un Williams până primește pensia de la guvernul spaniol.
    Cu Max nu bâzâie nici 2 curbe. :)
    24 44
  • @parazitul Polpozișă
    ai un idol de teapa ta .... 2 trișători....hai cu dislike
    42 26
  • @gunoiul pașpa
    Te pomenești că te-am reținut din treabă, mai avea de lustruit puțin la Hamilton până pui capul pe pernița cu sigla mercedes.
    Maturizează-te bă, sărăcane!!!
    22 45
  • @parazitul Polpozișă
    lu' Radu de ce-i dai dislike?...n-are voie omul sa țină cu Alonso?
    43 18
  • @parazitul Polpozișă
    prietena ta cand te sarută se gândește la Hamilton...tristă viață mai ai fără serviciu și iubire...respiri aer de pomană
    40 23
  • @parazitul pașpa
    Ce ai făcut bobiță? O arzi toată ziua pe net în loc să tragi la fai, sărac patetic?

    Cum e să bagi 450 de voturi de prostovanul, cu săptămânile, pe care ți le întorc în dinți în câteva minute, parazite? :)))))))))))))
    18 44
  • @parazitul pașpa
    hahaha, ora și comentariul parazitului sărac!!! :))))))
    18 42
  • @parazitul Polpozișă
    tocmai te-ai dat de gol prostovane.........a aflat lumea că manipulezi voturi de peste 1 an .......m-am jucat cu tine si te-am scos in evidența ....tu de prost nu te-ai prins ....cum să fii obsedat de voturi?.... iar zero talent nici nu știe de tine...nu mai pune la suflet și respectă lumea.... nu ești aici cu clanul tău de infractori
    41 10
  • Mmmmda
    Max Verstappen a trecut primul linia de sosire și și-a trecut în cont a 14-a victorie din sezon, un record care stătea în picioare din 2004 și care îi aparținea lui Michael Schumacher (13 victorii într-un sezon) -> dar si numarul de curse din sezon este altul.... Ca sa fie echitabil, trebuia sa se zica: a castigat X% din curse...
    9 3
  • Mmmmda
    Completare, in 2004 au fost 18 curse, din care 14 au fost castigate de MS... Asta spune multe....Ma rog pentru cine nu era fan ferr a fost un an dezastru.
    11 3
  • Schumacher a caştigat 13 curse din 18 un procent de 72,22%, Max are 14 curse din 20 deci un procent de 70%. Dacă va câştiga 15 curse din 22 cât are sezonul va avea un procent de 68,18% (Vettel a avut 68,42% câştigând 13 din 19) iar dacă va câştiga 16 din 22 va avea un procent de 72,72% fiind mai eficient decât Schumacher.
    12 2
  • BLACK FLAG
    Alberto Ascari, pe de altă parte, a câștigat 6 din 7 Grand Prix' în 1952 și, ca atare, deține recordurile câștigând 86% dintre curse.
    La victorii consecutive
    Alberto Ascari a câștigat ultimele 6 curse din 1952 și primele 3 din 1953. A devenit campion în ambii ani.
    10 0
  • BLACK FLAG
    Asta e nouă, abia am aflat-o și mă gândesc să o spun aici, poate mai completează cineva cu alte lucruri noi, pt noi, cei interesați de fenomen. Cei care se înscriu ca noi producători de motoare, vor beneficia de sume de investiție din partea FIA: 10 mil.(2023), 10 mil.(2024) și 5 mil.(2025). În total 25 mil.USD.
    15 noiembrie este termenul limită de depunere la FIA a dorinței de a participa ca și producători de motoare la ciclul care va începe din 2026.
    În acest moment, doar Audi se numără printre producătorii care și-au exprimat intenția de a intra în F1 din 2026 ca noul producător de motoare. Brandul grupului Volkswagen și-a finalizat intrarea în F1 prin preluarea acțiunilor echipei Sauber care în 2026 va aduce pe pistă sigla lui Quattro în calitate oficială.
    Acum urmează partea cea mai interesantă: dacă Honda s-ar înregistra, nu ar fi clasificată ca un nou producător și, prin urmare, nu ar avea acces la bonusul de 25 de mil USD. Dar Red Bull PowerTrains Limited, pe de altă parte, ar avea acest avantaj economic ca nou producător. Asta dacă cedează Honda drepturile total către ei.
    Oricum, sunt producători care se pot înscrie și la anul, dar probabil vor pierde parțial din beneficiile financiare.
    10 0
  • GP Brazilia
    Băi frate, îți stă mintea-n loc de câtă prostie poate să încapă în departamentul strategie a lui Ferrari !!! Auzi, să-l scoți pe Leclerc în intermediare când ploaia nici măcar nu începuse ! Cu speranța că o să înceapă mai repede ! Incredibil ! Da' și ăla tăntălău că le acceptă toate tâmpeniile ! Pune băi baiete piciorul în prag, așa cum a făcut Sainz, că altfel te mănâncă ăștia !
    5 10
  • @DAV Și pe Sainz l-a sabotat. A așteptat în spatele lui Leclerc zeci de secunde că „echipa Ferrari” plimba anvelopele și toate erau soft, roșii. le-au montat , le-au demontat, au montat altele. Probabil ca la Russell când l-a înlocuit pe Hamilton după accidentul lui GrosJean când a făcut atacul de panică și s-a dat bonlav de covid. Psihoterapeuta n-a fost cu el datorită restricțiilor pandemiei și n-a mai vrut să iasă din Hotel. Poate Ferrari vrea să scape de Leclerc și să-l aducă pe Hamilton cu un salariu de 50-60 de milioane.
    0 8
  • Marius
    Mult prea multe greșeli strategice la Ferrari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru