Ferrari explica indepartarea lui Raikkonen de la echipa

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 21.12.2009
Ferrari sustine ca l-a dat afara pe Kimi Raikkonen pentru ca nu era capabil sa comunice cu inginerii, in contextul in care Felipe Massa era indisponibil in urma accidentului din Ungaria.

Kimi Raikkonen si Scuderia Ferrari au intrat recent intr-un schimb dur de replici pe tema motivului care a dus la rezilierea contractului dintre cele doua parti pentru ca Fernando Alonso sa poata concura pentru echipa Calutului Cabrat incepand din sezonul 2010.

Dupa ce seful Stefano Domenicali a sugerat ca motivul despartirii este incapacitatea finlandezului de a dezvolta monopostul, Raikkonen a replicat afirmand ca Ferrari a fost presata sa il aduca pe Alonso pentru a semna un contract de sponsorizare pe cinci ani cu banca spaniola Santander.

Replica celor de la Ferrari nu s-a lasat mult timp asteptata, iar presedintele Luca di Montezemolo a explicat ca decizia de schimbare a liniei de piloti a venit ca urmare a incapacitatii lui Raikkonen de a comunica cu inginerii, fapt ce s-a simtit cel mai mult dupa accidentul suferit de Felipe Massa in calificarile pentru Marele Premiu al Ungariei din luna iulie.

"Aveam deja o intelegere (n.r - cu Fernando Alonso) pentru 2011, atunci cand contractele ambilor nostri piloti ar fi expirat.

Apoi, am realizat ca echipa noastra are nevoie de un pilot capabil sa se implice cu inginerii, o caracteristica ce nu face parte din genetica lui Raikkonen, chiar daca este un tip foarte talentat", a declarat Montezemolo.

"Apoi a venit accidentul neasteptat al lui Massa si, inainte de a lua o decizie, trebuia sa stim care sunt perspectivele. Odata ce ne-am asigurat ca este bine, in lumina a ceea ce s-a intamplat la Renault (n.r - scandalul Crashgate), am decis sa incercam sa il aducem pe Alonso cu un an mai devreme. Vreau sa fie clar: am fost foarte multumiti de tot ce a facut Raikkonen pentru Ferrari. A castigat titlul mondial in primul an si a jucat un rol vital in titlul constructorilor in cel de-al doilea an, iar in acest sezon dificil a reusit sa ne aduca singura victorie. Cu toate acestea, am fost constienti ca aveam nevoie de altceva pentru modul in care lucram si prin urmare am optat pentru Alonso", a mai precizat italianul.

Referindu-se la rolul pe care l-a jucat Santander in decizia Scuderiei de a-l aduce pe Alonso, Montezemolo a replicat: "Cu siguranta Santander sunt multumiti, dar nu sponsorii decid pilotii.

Niciodata nu am lucrat in acest mod si niciodata nu o vom face".

Via | Eurosport

Comentarii (8)

  • Mai dute-n ... ba Montezemolo
    Decat sa vii cu explicatii din astea de 2 bani mai bine ai tacea din gura.Cum declari ca esti foarte multumit de Kimi dar renunti la el in favoarea unui ca Massa.Asta s-a nascut speranta si va muri promisiune.Kimi nu stie sa comunice cu inginerii si nu se pricepe la dezvoltarea monopostului.Dar massa ce a facut ba?A dezvoltat masini vreo 10 ani si a comunicat atat de bine cu inginerii incat altii au luat titlurile mondiale si el nimic?Cine crede ca Massa va avea vreo sansa in fata lui Alonso daca amandoi sunt tratati egal se insala amarnic.Voi aveti anumite interese la Ferrari.Iar daca interesul fata de Alonso si de Santander este unul cat se poate de logic ptr toata lumea eu nu reusesc sa inteleg de ce il tot tineti in brate pe Massa.Eu nu cred in povestea managerilor lui Massa.Este foarte probabil sa fie altceva la mijloc.Adica niste interese mult mai mari pe care le aveti voi bai.
    0 0
  • Scuza jalnica
    De faptul ca Raikkonen nu stie sa comunice cu mecanicii se stie inca de pe vremea cand acesta concura pt Mclaren, iar cei de la Ferrari erau constienti d acest lucru cand l-au adus la echipa. Sa invoci acest fapt ca motiv pt inlaturarea lui Kimi din echipa este cat se poate de penibil, avand in vedere ca in ciuda acestui defect, finlandezul a castigat un campionat, pe cand Massa, care dintr-un motiv sau altul, este tinut in puf, nu a reusit acest lucru. Va fi interesant de vazut daca in sezonul viitor Massa va reusi sa ramana favoritul echipei, avandu-l coechipier pe Alonso.
    0 0
  • @all
    de ce massa si nu Kimi?pai e simplu:pentru ca massa a stiut si stie sa pupe unde trebuie ,dar mai ales,pe cine trebuie.In schimb,pe Kimi l-a durut undeva de italiana lor (pe care oricum o intelege si asta se vede din toate interviurile in care intrebarile au fost puse in italiana,iar el a raspuns in engleza) sau de alte chestii de genul asta.Totusi,la Ferrari conteaza mai mult limba vorbita si orele petrecute vorbind aiurea despre politica sau schimbarea vremii decat ceea ce faci pe pista :) Doar e cea mai titrata echipa din F1,nu? Tineti-o tot asa baieti! :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Rezultate
    2007:

    Kimi: 110 puncte, campion mondial
    Felipe: 94 puncte

    2008:
    Felipe 97 puncte, vice campion mondial
    Kimi: 75 puncte.

    2009: (pana la accidentare, pentru ca exista doar un pilot in puncte la Ferrari)
    Felipe: 22
    Kimi: 10

    Dupa accidentare,
    Kimi: 48
    Felipe: 22

    Acuma daca este sa fiu fair play... daca un pilot platit regeste, reuseste perfomantele de mai sus... eu l-as da afara de mult. Si nu tin cont de limba, sau de pasiunea lui pentru condus ci doar de profesionalism.

    Cat despre restul prostiilor, Kimi a castigat campionatul doar pentru ca a fost ajutat de Felipe, Felipe in schimb a pierdut campionatul din cauza greselilor echipei de la boxe, care au fost in numar de 3. Mi se pare penibil rau de tot ca fanii de mai sus nu sunt in stare sa aiba o parere pertinenta despre un subiect oricare ar fii acela.

    Conteaza ceea ce faci pe pista in orice echipa de aia sunt pastrati cei care merita. Kimi se pare ca nu este unul dintre ei nici pentru McLaren si nici pentru Ferrari. Ceea ce as spune eu, ca ori sunt prosti managerii celor 2 echipe ori pur si simplu, sunt cautati pilotii care se implica mai mult in activitatea echipei.
    0 0
  • Una alba, doua negre
    degeaba incearca sa dreaga acum busuiocul. Daca au fost multumiti , nu il lasau sa plece. Au facut manevra PENTRU BANI. Restul e vorbarie...Raikko a demonstrat ca are potential chiar si sub presiune, cand altii gresesc sau isi pierd concentrarea. Si nu am inteles niciodata de ce Massuka a avut mereu "trecere" in randul echipei, cand Montezemolo spune clar si raspicat ca doar rezultatele conteaza...sincer, mi-ar fi placut mult mai mult (am mai spus-o) un tandem Kimi-Alonso la Ferrari, dar lucrurile nu se intampla mereu dupa planuri si suspiciuni. Alonso se vrea lider in echipa, iar Felipe ....a avut mereu excese de zel si personalitate :D Deci ceva interesant de urmarit si sper ca baietii sa nu ne dezamageasca!
    0 0
  • hai sa fim seriosi !
    Raikonen este pilot si atat, este talentat, are vocatie ( vezi ce bine a mers la Raly ) dar atat. Formula 1 este o chestie extrem de complexa, masina din toamna nu este decat putin aceiasi cu cea de la debutul sezonului. Aceste schimbari succesive se fac in baza informatiilor dobandite pe diferite canale. Acum cand nu este voie sa faci teste, ce spune pilotul este vital important. Asa ca fanii lui Kimi picior de piatra sa regrete ca s-au interzis testele si sa nu-l faca pe Monte..... prostanac.
    0 0
  • http://www.shell.com/home/content/motorsport/ferrari/fan_zone/videos/driver_videos/thankyou_kimi/
    Multumim Shell pt videoclip.Multumim Chris Dyer si Adrian Stella !
    0 0
  • ....
    ...Sa va dea Dumnezeu sanatate, Craciun fericit si tot ce va doriti ,ca frumos ginditi,sucesuri ca in 2008 ca asta meritam.De bine a plecat Schumi de la voi si sa aveti parte de Domenicali si Massa ca asta meritati
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru