FIA aprobă noile reguli pentru motoare şi schimbarea sistemului de licenţiere

de Daniel Popescu
Luni, 13.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a acceptat propunerile pentru acordarea unui motor suplimentar pentru noii constructori, eliminarea penalizărilor în timpul curselor pentru piloţii care schimbă motorul, precum şi schimbarea grilei de punctare pentru acordarea superlicentei.

Esential 1 motor in plus va primi fiecare nou constructor din Formula 1
40 de puncte trebuie sa acumuleze un pilot in trei ani pentru a primi dreptul de a concura in Formula 1
Consiliul Mondial al FIA a aprobat câteva schimbări importante pentru regulamentul motoarelor care vor fi aplicate începând cu Marele Premiu al Ungariei din 26 iulie, după ce acestea au fost propuse iniţial de Grupul de Strategie.

Astfel, fiecare nou constructor va putea folosi un motor suplimentar fără a suferi penalizări, iar regula se aplică retroactiv inclusiv în cazul Honda. Decizia este una importantă pentru constructorul japonez, care anterior şi-a manifestat dorinţa de a introduce un update semnificativ pentru motor cu ocazia Marelui Premiu al Ungariei, în cazul în care această regulă va fi oficializată de forul mondial.

În plus, FIA a modificat şi regulamentul pedepselor pentru utilizarea motoarelor suplimentare, pe lângă cele patru permise de regulament. Astfel, pedeapsa maximă va fi retrogradarea pe ultima poziţie a grilei de start, fără ca piloţii să mai suporte penalizări în cursă. Schimbarea vine după ce Jenson Button şi Fernando Alonso au suferit penalizări de câte 25 de poziţii în Marele Premiu al Austriei plus alte penalizări în cursă.

Nou sistem de punctare pentru superlicenţă

Viitoarea competiţie Formula 2 a devenit egală cu GP2, Formula 3 Europa, clasa de prototipuri LMP1 din Campionatul Mondial de Anduranţă şi IndyCar.


FIA a decis să schimbe şi sistemul de punctare pentru acordarea superlicenţei de pilot necesară pentru a concura în Formula 1.
Astfel, viitoarea competiţie Formula 2 a devenit egală cu GP2, Formula 3 Europa, clasa de prototipuri LMP1 din Campionatul Mondial de Anduranţă şi IndyCar: campanii acestor competiţii vor primi 40 de puncte, exact necesarul pentru a concura în Formula 1.

De asemenea, campionul din Formula Renault 3.5 va primi 35 de puncte, în timp ce pilotul care va triumfa în GP3 va obţine 30 de puncte. Pe listă au fost incluse şi Campionatul German de Turisme (DTM) şi Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), pentru care campionul va primi 15 puncte.

Nu în ultimul rând, campionul Formulei E va primi automat superlicenţa pentru Formula 1, chiar dacă competiţia nu a fost inclusă oficial în grila de punctare.

Sistem de punctare pentru superlicenţă

                 1st  2nd  3rd  4nd  5th  6th  7th  8th  9th  10th
Future FIA F2    40   40   40   30   20   10   8    6    4    3
GP2              40   40   30   20   10   8    6    4    3    2
F3 European      40   30   20   10   8    6    4    3    2    1
WEC LMP1         40   30   20   10   8    6    4    3    2    1
IndyCar          40   30   20   10   8    6    4    3    2    1
FR3.5            35   25   20   15   10   7    5    3    2    1
GP3              30   20   15   10   7    5    3    2    1    0
Super Formula    25   20   15   10   7    5    3    2    1    0
WTCC             15   12   10   7    5    3    2    1    0    0
DTM              15   12   10   7    5    3    2    1    0    0
Indy Lights      15   12   10   7    5    3    2    1    0    0
National FIA F4  12   10   7    5    3    2    1    0    0    0
National F3      10   7    5    3    1    0    0    0    0    0
FR2.0            10   7    5    3    1    0    0    0    0    0
CIK-FIA Senior   5    3    2    1    0    0    0    0    0    0 

Via FIA

Comentarii (6)

  • "iar regula se aplică retroactiv inclusiv în cazul Honda"

    hai, nu sar alonsistii de fund in sus ca rbr e favorizata? Eccle tot mai vrea sa scoata un titlu cu Alonso dar mai degraba traieste el 200 de ani decat sa se mai intample asta
    4 15
  • Punctulet nu ai inteles ce scrie in articolul de mai sus. Nu favorizeaza nimeni pe cei de la RBR, pentru ca numai Honda primeste in acest sezon un motor in plus. Atat si nimic altceva. Evident daca anul viitor va intra un alt producatori de motoare, va primi un motor in plus fata de numarul folosit de ceilalti motoristi. Aceasta regula trebuia implementata de la inceputul sezonului pentru Honda. Care trebuia sa primeasca al cincilea motor si zero tokens. Dar evident cei de la FIA au facut o vraiste din regulament si reguli.
    10 1
  • big facepalm
    TU intelegi ce am scris?
    Alonsistii o tineau langa anii trecuti ca e favorizata RBR cand de fapt Eccle se chinuia sa-l ajute pe Alonso lasand liber la ordine de echipa dupa Hockenheim 2010. Plus DRS ca Alonso nu a putut trece de Petrov. Acum regula se aplica retroactiv pentru Honda unde ... exact, unde e Alonso.

    Unde dreac am scris eu ca favorizeaza pe cei de la RBR ... ca asa ar scrie in articolul de mai sus?
    2 11
  • Puctulet, daca nu ti-ai citit comentariul, poti sa o faci acum. Uite aici un citat din ce ai scris tu "hai, nu sar alonsistii de fund in sus ca rbr e favorizata". Aici scrie simplu, ca "rbr e favorizata". Atata timp cat articolul de mai sus nu are nici o treaba cu RBR, de ce ai scris ca "rbr e favorizata" daca nu cumva tu ai crezut asa ceva? Nu stiu decat un singur "alosist" care spune tot timpul ca RBR a fost favorizata si acesta este "mobius".

    Despre regula, am spus foarte clar si simplu de inteles ca era fair play sa fi fost introdusa de la inceputul sezonului in cazul celor de la Honda pentru ca ei trebuiau sa aiba dreptul de a folosi 5 unitati de propulsie. Si asta nu are nici o treaba cu Alonso sau cu RBR, cel putin asa cred eu.

    Alonso nu a putut trece de Petrov, Webber n-a putut trece de Alonso, ambii au fost perdantii din 2010 se pare ca pentru fani ca "mobius" si tu, inca n-ati trecut peste durerea asta. Bine ca n-ai zis nimic de 2008 lol.
    12 1
  • big facepalm
    "hai, nu sar alonsistii de fund in sus ca rbr e favorizata?"

    cu "?" la sfarsit. Waw, scrie pe undeva ca "rbr e favorizata". Ba mergand mai departe cu "rationamentul" scrie tot acolo ca "fund". Ca asa vrei tu sa iti concentrezi atentia pe cuvinte izolate in loc sa incerci sa intelegi sensul frazei.

    Ce treaba are articolul cu rbr? Big facepalm, doar ti-am explicat foarte clar. Era in obiceiul alonsistilor sa acuze ca rbr e favorizata. Dar atunci ca si acum Eccle mai degraba l-ar favoriza pe Alonso. Nu ca-i place de el, dar crede in campioni resuscitati ca metoda de a mai aduce lumea cu atentia la F1.

    Daca insisti iti explic si a treia oara.
    1 3
  • iti place sa te votezi singur?
    Stiu si eu metoda prin care poti vota multiplu, da' nu ma deranjez mai userule
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru