FIA scurtează zona DRS de la Suzuka

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA să decis să scurteze zona de utilizare a sistemului DRS pe circuitul de la Suzuka cu scopul de a îngreuna efectuarea depăşirilor comparativ cu sezonul precedent.

FIA a anunţat miercuri regulamentul sistemului Drag Reduction System (DRS) pentru Marele Premiu al Japoniei. Întrucât anul trecut numeroase depăşiri s-au efectuat cu uşurinţă, fără ca pilotul atacat să aibă o şansă reală să-şi apere poziţia, forul mondial a decis să scurteze zona de activare a sistemului DRS cu 20 de metri.

Astfel, piloţii vor putea activa sistemul DRS în dreptul aşa-numitei Control Line de după ieşirea din ultimul viraj şi îl vor putea folosi până în zona de frânare din primul viraj. În schimb, punctul de detecţie a rămas neschimbat, şi anume cu 50 de metri înainte de ultima şicană.

În Marele Premiu al Japoniei de anul trecut, 16 dintre cele 61 de depăşiri au fost efectuate cu ajutorul sistemului DRS. Cifrele sunt însă semnificativ mai bune decât cele din sezonul 2010, când pe acelaşi circuit au avut loc doar şapte depăşiri, însă la vremea respectivă sistemul DRS nu era utilizat în Formula 1.

Via SkySports

Comentarii (2)

  • Pai 16 din 61 nu e chiar asa mult.Dar in opinia mea DRS-ul ar trebui desfintat de tot,nu cred ca ar plange cineva dupa el;e doar o metoda artificiala si "ieftina" de a depasi adversarul.Noi vrem pilotaj adevarat nu sisteme care sa aminteasca de jocurile video.
    5 1
  • Eu consider ca de cand a aparut DRS-ul a crescut spectacolul. Probabil si pneurile au contributia lor la asa ceva, dar cred ca DRS-ul este elemetul principal.
    Este adevarat ca pe undeva nu este foarte corect, pilotul atacat are sanse mici sa se apere. Insa prefer aceste depasiri facile fata de procesiunile din anii anteriori DRS, cand erau curse cu 1-2 depasiri (si alea la coada plutonului).
    Sa ne amintim ca la un moment dat singurul loc in care se faceau depasirile era la...boxe.
    Concluzie: intre spectacol si corectitudine dusa la extrem...prefer spectacolul.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru