Formula 1: Mattia Binotto a demisionat de la Ferrari

de Alexandru Monenciu
Marti, 29.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mattia Binotto a demisionat din funcția de șef al echipei de Formula 1 Ferrari. Deși a avut un start de sezon puternic, Scuderia de la Maranello a mers din rău în mai rău în sezonul care tocmai s-a încheiat.

Ferrari a început cum nu se poate mai bine sezonul 2022 din Formula 1, cu o dublă în Bahrain. Dar, încet, încet, forma Scuderiei de la Maranello a început să scadă, iar speranțele la titlul mondial ale lui Charles Leclerc au dispărut.

Echipa italiană a avut mai multe probleme pe parcursul sezonului, mai ales în ceea ce privește strategiile de cursă. Iar fanii au găsit imediat principalul vinovat: șeful echipei, Mattia Binotto.

Acum, Ferrari confirmă faptul că Binotto și-a dat demisia din funcția de șef al Scuderiei de la Maranello. Succesorul său va fi anunțat la începutul anului viitor.

Binotto a venit la Ferrari, pe poziția de inginer de propulsoare, în 1995. A preluat echipa italiană înaintea sezonului 2019, iar următorii 3 ani nu au fost deloc ușori. Dacă în 2020 și 2021, Scuderia nu a arătat foarte bine, în 2022 toți credeau că are șanse reale la cel puțin un titlu mondial.

via Formula 1

Comentarii (21)

  • Taxa sau plata pentru lipsa de personalitate. Nu poți fi șef și prieten cu membri echipei. A tolerat prea multe, că a fost coleg cu ei 28 de ani. Multe probleme create de echipă și nimeni nu a fost sancționat. A fost luat de prost și lipsa de autoritate aici duce. Șeful răspunde pentru greșelile fiecărui membru al echipei dacă acesta nu reacționează chiar dacă acesta o face din prietenie. Să vedem viitorul șef dacă are puterea să facă ordine și disciplină. Dacă nu...
    13 4
  • Să revină Arrivabene
    6 2
  • Căluțul Candriu
    După ce a râs toată planeta de modul în care i-au schimbat roțile lui Carlos Sainz, era normal să fie zburat cineva din conducerea echipei Ferrari.
    Mattia Binotto o fi bun inginer, dar ca șef mai are de învățat.
    15 1
  • Ferrari
    Sì!!! Infine! :))) Non tornare, Pinocchio!
    3 1
  • bobita
    @^"Eurosport.RO a preluat informații vechi și greșit. Gazzetta dello Sport a publicat asta acum 10+ zile după cursa din Brazilia. Și Arrivabene n-a „condus Scuderia mai bine de 20 de ani”. Binotto a spus că după știrea asta a vorbit cu șefii și aceștia au spus că este o știre falsă. Ori ai citit tu greșit, ori EUROSPORT.RO s-a trezit după o beție grozavă".
    Nu esti chiar consecvent...
    15 13
  • @prostovanul bobiță
    Agramate, Binotto s-a dus pe bâtă. Hamilton mai are 1 an de F1. Se duce ca Lance Armstrong, campionul fake.
    10 23
  • @bobita Mă străduiesc să fiu coerent, corect și Neutru. 1 „A preluat informații vechi”- interviul a fost la sfârșitul cursei din Brazilia deci le-a trebuit peste 10 zile să-l citească și ei Eurosport.RO. 2 „Greșit Arrivabene n-a condus scuderia 20 de ani” au fost doar 3 ani 2016, 2017 și 2018. Și acum la articol. Șefii Ferrari apreciază partea tehnică(inginer) a lui Binotto și au propus să angajeze încă un șef pentru partea de organizare-personal, acolo unde Binotto nu putea lua decizii datorită prieteniilor cu membrii echipei (a lucrat în echipă aproape 28 de ani). Binotto a refuzat, s-a simțit ofensat și a demisionat.
    3 2
  • @prostovanul bobiță Nu mai ataca persoanele care comentează. Avem timp până în Martie să comentăm despre F1.Nu aveai altceva decât „prostovanul bobiță”? RESPECT! Suntem o „familie mică” aici și dacă este nevoie de explicații și corecții le dăm fără „atac la persoană”.
    8 1
  • Bobiță este un agresiv agramat. Șterg pe jos cu el până îi ia Verstappen toate recordurile lui Hamilton.
    2 19
  • bobita
    @^, Ok.
    2 0
  • bobita
    Ross Brawn, una din marile personalităţi ale F 1, şi-a anunţat pensionarea luni, 28 noiembrie 2022, cf. eurosport.ro:
    "Primul director tehnic al pilotului german Michael Schumacher la Benetton (din 1992 până în 1996) şi apoi la Ferrari (din 1997 până în 2006), Brawn, inginer de profesie, a devenit ulterior proprietarul de succes al echipei Brawn Grand Prix, prin cumpărarea formaţiei BAR-Honda, care a cucerit titlul mondial în singurul său sezon de existenţă, în 2009, datorită compatriotului său Jenson Button.
    Ross Brawn a vândut imediat Brawn GP companiei Mercedes pentru a gestiona revenirea mărcii germane în Formula 1, apoi s-a îndepărtat discret în 2013, cu un an înainte de primul titlu mondial al britanicului Lewis Hamilton la volanul unei "Săgeţi argintii".
    Director sportiv al F1 de la preluarea acesteia de către grupul american Liberty Media, în 2017, Brawn crede, la 68 de ani, că este timpul ca el să facă un pas înapoi şi să revină la cealaltă pasiune a sa, pescuitul.
    "Este momentul potrivit. Am făcut munca grea şi suntem acum într-o perioadă de consolidare. O nouă reglementare tehnică urmează să apară în 2026, peste patru ani, aşa că este mai bine ca un alt grup de oameni să preia conducerea. Părăsesc Formula 1 într-o situaţie excelentă. M-am bucurat de aproape fiecare minut al carierei mele de 46 de ani. Am avut şansa de a lucra cu echipe grozave, piloţi grozavi şi oameni grozavi. Acum voi urmări Formula 1 de pe canapeaua mea, ca un fan", a subliniat Ross Brawn".
    6 3
  • @ bobita Da are dreptate. Schimbările să le facă cei care vor conduce atunci, să nu aibă influențe moștenite. Avem noi greutăți imense cu „greaua moștenire” motiv de a nu-ți recunoaște vina. Nu cred că va pierde mult timp cu pescuitul. Este născut în același an cu Angela Merkel, Anul chinezesc al Calului, an norocos pentru nativi, iar în particular pentru el foarte norocos. A primit aproape gratis echipa și multiple facilități de la FIA și F1(pentru alții neregulamentare). Mercedes la finanțat. Datorită birocrației Mercedes nu putea cumpăra Honda care anunțase în scurt timp că vinde echipa iar Mercedes nu făcuse pașii necesari pentru tranzacție și la „inventat” pe Brawn GP să păstreze echipa pentru ei. Fără facilitățile NEregulamentare acordate echipei aceasta ar fi fost la coada grilei și Vettel ar fi câștigat din 2009, și probabil acum s-ar fi retras cu 5 titluri. Alt norocos! Eu cred că-l vom vedea mult timp prin padocul F1 pe Ross. E viața și norocul lui.
    5 4
  • Agramatul de la coada maimutei
    Pentru comentatorul @... :
    Cand te adresezi unui coleg de comentarii "Agramate." ( declinarea corecta la vocativ singular este "Agramatule"+ semnul excamarii), nu faci decat sa dovedesti ca tu esti cel care nu cunoaste gramatica si ortografia.
    7 1
  • bobita
    @^, probabil ai dreptate privind "lucratura" Mercedes, dar nu-i putem nega meritele de la Ferrari - si nu numai, cu tot norocul lui nativ.
    2 1
  • N-am spus că n-are merite, cuplul Schumacher-Ross Brawn a fost imbatabil. Norocul ia adus împreună, separat n-au avut mari rezultate. Excepția BrawnGP a fost posibilă cu Mercedes care la sprijinit și pe Schumacher la începutul și sfârșitul carierei.
    5 1
  • Un fan
    Ca admirator Ferrari, eu nu-l invinuiesc pe Binotto, omul a facut ce a putut si cat a stiut. Cei care l-au ales si pus in functie sunt de blamat, ca nu i-au vazut limitele.
    Decesul lui Marchione, la mijlocul lui 2018, a insemnat stoparea trendului ascendent care incepuse in 2017 si inceputul declinului pentru Ferrari.John Elkann s-a dovedit imatur si incapabil sa inteleaga acest sport, crezand ca schimbarea managementului unei echipe ce incepe sa mearga accentueaza progresul. Ca atare l-a inlocuit pe arrivabene cu binotto.
    Cum era de asteptat, schimbarea a generat sincope si, incepand cu 2019, ferrari a luat-o in jos, ajungand in 2020 si 2021 o echipa de pluton, desi avea traditie, experienta si cel mai mare buget.
    Binotto este un foarte bun tehnician, dar un manager fara talent si viziune. Pentru 2022 a reusit sa incropeasca un monopost de top 3, insa capricios si putin fiabil.
    Lipsurile manageriale au ingropat rapid acest succes de etapa. La piloti, a renuntat la experienta si a pariat tot pe Leclerc, care s-a dovedit un pilot rapid, dar fara stofa/ moral de campion mondial; nu a putut organiza dezvoltarea iar despre strategie si erorile echipei in 2022 nu mai are sens sa vorbim.
    Experienta de 28 de ani si cunostintele tehnice ale lui Binotto erau suficiente argumente pentru a-l pastra pe o pozitie tehnica, unde chiar putea da randament si asigura continuitatea.
    Ca nu s-a vrut pastrarea lui sau nu s-a gasit formula necesara, nu putem stii, dar vom vedea consecintele in 2023.
    Ramane speranta ca aceasta schimbare va avea mai mult succes decat precedenta.
    6 2
  • @ Un fan John Elkann e om de afaceri puternic, n-are cum să fie „imatur”. Arrivabene a avut contract 3 ani cu Ferrari și probabil termene și condiții. Elkann fiind evreu a preferat un evreu șef la F1, Binotto e și el evreu. Lui Binotto i s-a propus să rămână șef pe partea tehnică și să mai vină un șef pe partea administrativ- personal. Presa italiană scrie că s-a simțit ofensat și a demisionat. e posibil să-l vedem la altă echipă. Au mai fost cazuri la Ferrari. Duce cu el multe secrete. Nu poți fi șef dar și prieten cu toată echipa!
    5 1
  • „A pariat pe Leclerc”. Păi pe cine? Eu rămân la părerea că echipa și strategia a făcut cel mai mult rău. Nu știu dacă făceau față celor de la Red Bull dar lupta ar fi fost mai stânsă. „Experiența” de care scrii a fost și rămas la Red Bull. Și puteau fi 5 titluri dacă nu apărea paradoxul numit „BrawnGP”. Știu ce spun și respect și pentru celălalt pseudonim! Neutru=^
    4 4
  • Nu cred că Binotto va sta prea mult departe de F1. Dar nici cred că se va înrola la vreun team existent, nu poți fi team principal la cea mai galonată echipă și apoi să accepți un post de ingineraș pe la alții. Au mai plecat de la Ferrari la alte echipe, Costa, Allison, etc, dar niciunul din funcția de team principal. Mai degrabă cred în zvonurile cu Audi.
    Și mai cred că la Ferrari lipsește un factor esențial : forța politică ! De la plecarea lui Montezemolo și moartea lui Marchione, influența Ferrari s-a dus în cap, n-au mai bătut cu pumnul în masă, n-au mai contat în luarea deciziilor ! Pe locul lor s-au așezat, comod, Red Bull și Mercedes, iar FIA dansează în ritmul impus de ei. În orice caz nu-i văd deloc bine în anul care vine, pentru că odată cu Binotto cred că vor pleca și altii, aduși și crescuți de el.
    4 0
  • @DAV Ai dreptate, logic și corect. Să așteptăm să vedem ce face Ferrari, ce mutare surpriză. Apoi vom face comentarii dar abia la Primăvară vom vedea cum se mișcă echipa. Lui Binotto poate-i găsesc un post în conducerea FIA sau F1, tot a plecat Ross Brawn.
    5 0
  • noMikey
    Se pare ca Fred Vasseur este viitorul sef de echipa la Ferrari. Presa italiana a scris ca a fost vazut la Maranello si de asemenea a cumparat o vila in Maranello.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru