Hamilton a câștigat fără emoții cursa de la Spa-Francorchamps! Bottas și Verstappen au completat podiumul. Niciun punct pentru Ferrari

de Daniel Popescu
Duminica, 30.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
23 - 25 Octombrie
Vineri
Antr. lib. 1: 13:00
Antr. lib. 2: 17:00
Sambata
Antr. lib. 3: 14:00
Calificari: 17:00
Duminica
Cursa: 15:10
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Lewis Hamilton a obținut victoria în Marele Premiu al Belgiei într-o cursă în care a fost lider din primul până în ultimul tur. Valtteri Bottas și Max Verstappen au completat podiumul, în timp ce Ferrari nu a intrat în puncte.

Mercedes a dominat fără drept de apel Marele Premiu al Belgiei, în care nici măcar un accident semnificativ care a determinat apariția Safety Car-ului pe circuit nu a putut schimba soarta cursei. 

Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție fără mari emoții, în timp ce Max Verstappen a încercat fără succes un atac la locul doi ocupat de Valtteri Bottas. Ulterior, pe parcursul primului tur, Verstappen s-a văzut nevoit să se apere agresiv în fața lui Daniel Ricciardo.

În spatele primilor patru piloți, Esteban Ocon l-a depășit pe Alexander Albon pentru locul cinci, în timp ce Carlos Sainz nu a mai luat startul în cursă de pe locul șapte din cauza unei defecțiuni tehnice la sistemul de evacuare al monopostului McLaren.

Între timp, după startul de pe locul 13, Charles Leclerc a progresat până pe locul 9 la finalul primului tur, însă coechipierul său Sebastian Vettel a urcat un singur loc, până pe 13, și asta doar datorită abandonului lui Sainz. Totuși, în numai câteva tururi, Sergio Perez, Lando Norris și Daniil Kvyat l-au depășit pe monegasc, care a coborât astfel din nou pe 12.

ACCIDENT MAJOR PENTRU GIOVINAZZI

În turul 11, Antonio Giovinazzi a pierdut spatele monopostului Alfa Romeo și s-a lovit puternic de parapeți, iar unul dintre pnerile sale a lovit monopostul Williams al lui George Russell.

Ambii piloți au fost nevoiți să abandoneze, iar Safety Car-ul a intrat pe circuit ca urmare a numeroaselor resturi de componente de pe circuit.

Previzibil, piloții au profitat in corpore de oportunitate pentru a intra la boxe, iar cei mai mulți dintre ei au optat pentru un al doilea stint cu pneuri hard. Hamilton, Bottas și Verstappen au rămas pe primele trei locuri, iar Gasly (pneuri hard) și Perez (pneuri soft) au progresat până pe locurile 4 și 5, întrucât nu au intrat la boxe. Între timp, Vettel și Leclerc au ocupat locurile 12 și 14 după intrările la boxe.

ACROȘAJ ÎNTRE VETTEL ȘI LECLERC

Cursa s-a reluat fără depășiri în plutonul fruntaș, în timp ce Kimi Raikkonen a trecut de Vettel.

Leclerc a încercat la rândul său să-l depășească, însă germanul s-a apărat și și-a păstrat poziția, nu înainte ca cei doi să se acroșeze ușor.

Ulterior, în turul 26, Leclerc a intrat din nou la boxe pentru pneuri medium și a revenit pe ultimul loc, mai ales că a pierdut din nou timp prețios la standuri. Gasly a intrat la boxe abia în turul 27 și a optat pentru pneuri medium, cu care a revenit pe circuit pe locul 16, în fața lui Leclerc. Francezul a progresat însă rapid în pluton și l-a depășit inclusiv pe Vettel, care a frânat violent și a ieșit în decor. 

Finalul cursei a adus un singur duel interesant pe circuit, care l-a avut ca protagonist pe Ocon, care a urcat pe locul 5 în spatele lui Ricciardo.

Astfel, la finalul unei curse fără prea mult spectacol, Hamilton a obținut a 89-a victorie în Formula 1 și s-a apropiat la numai două victorii de recordul absolut deținut de Michael Schumacher.

Bottas și Verstappen au completat podiumul, cu Renault pe locurile 4 și 5 și Albon pe 6 în fața lui Norris și Gasly, în timp ce Racing Point a ocupat locurile 9 și 10 prin Lance Stroll și Sergio Perez.

Punctul bonus pentru cel mai bun timp în cursă a fost câștigat de Daniel Ricciardo.

BELGIA - REZULTATE CURSA:

Comentarii (27)

  • Valentin Raducan
    Super sportiv, LH! Ferari au concurat azi?
    26 16
  • @Valy, super sportiv LH ce concurează cu un monopost echipat cu motor ce dezvoltă peste 40CP față de cele de la Ferrari. ;) Legat de ce ne întrebai aș zice că cel puțin mecanicii de la boxe au dormit la schimbarea pneurilor lui Leclerc. O echipă de mai mare râsul anul ăsta, dar căreia îi rămân fan fiindcă în copilărie m-am bucurat de multiple succese ale ei și ale lui Schumacher.
    37 13
  • Leclerc, un Vettel în devenire. A început cu acroșaje cu coechipierul, urmează să se învârtă și ăsta pe circuit :))
    Foarte bună performanța celor de la Renault. Doar 18 sec în spatele lui Hamilton... Renault are un buget aproape de 2 ori mai mic decât Mercedes și Red Bull.
    24 11
  • Neutru
    @mavrik Echipa a fost redusă din cauza pandemiei.Au rămas cei cu pile.Cei care munceau sunt acasă.Valentin Răducan a fost cam evaziv în comentariu.Eu n-an înțeles ce-a vrut să spună cu sportivul.
    11 4
  • @Neutru, în cazul meu, mi-am recitit comentariu și trebuie să recunosc că n-am prea scos în evidență părerea mea despre calitatea britanicului de azi vs cea a adversarilor care au făcut totuși o treabă bună ținând cont de ceea ce au avut la mâna și aici mă refer la Verstappen, Ricciardo și mai știm noi ce alți piloți. Oare ce timpi în calificări și-n cursă ar fi obținut aceștia cu-n Mercedes ca al lui?
    19 6
  • Un campionat total monoton, ciudat, si finalizat in primele trei curse .
    3 2
  • Hai sa uitam de Spa sa ne concentram pe italia. Urmeaza 2 circuite frumoase. Sa vedem ce vor face in lupta cu Renault si Mclaren.
    10 5
  • Ora16:46
    Alfa Romeo peste Ferrari
    14 1
  • Bravo Ferarri țineți-o tot așa.
    În ritmul ăsta in 2021 o sa depășiți performantele fostei echipe Minardi până să fie vândută lu Red Bull in 2005
    10 1
  • Unde sunt măscărici ăia care il acuzau pe Vettel ca nu e pilot?
    Pai ca el sa fie pilot, Ferrari trebuie sa fie echipă.
    10 4
  • The Dot
    Pacat de Sainz.
    Dupa ce ca avem de mai bine de 20 de ani, cu mici exceptii, o F1 plictisitoare, in care una sau alt din echipe e la ani lumina de restul, nici macar pe pilotii aceleasi echipe nu ii lasa sa se bata intre ei. Bottas a intrebat daca poate sa apese pe acceleratie si de la boxe a venit raspuns ca "nu intre voi". Dupa care fac managementul pneurilor. Eu inteleg punctul de vedere al contructorilor, dar pentru noi ca urmaritori ai fenomenului e moartea caprioarei.
    Primile doua tururi au fost chiar placute, dupa care am intrat in "normalitate".
    Ferrari 2020, atunci cand echipa junioara RedBull iti da gaz pe linia dreapta.
    Ferrari 2020, atunci cand Alfa Romeo iti da gaz pe aceeasi linie dreapta.
    Parca rotile la masinile astea trebuiau sa stea legate de monopost in caz de accident. Bine ca Russell nu a fost asa aproape de Giovinazzi!
    Cred ca, caii aia putere de lipsesc de la Ferrari, i-au furat Renault.
    Verstappen a scos cat s-a putut scoate din cursa asta.
    Per total, a fost o cursa mai animata ca altele, dar departe de ceea ce ar trebui sa fie.
    Bravo Ham!
    12 6
  • Dragomir
    Renault se ridica. Performantele din iarna se concretizeaza. Astept sa repete perfomantele din 2005. Cine stie, poate in 2022. Ferrari se scufunda.....iar Mclaren cu motorizare Mercedes pot scoate complet din ecuatie echipa italiana in urmatorii ani. Nu vor avea nici piloti cu experienta.....foarte greu. Cursa minunata facuta de Gasly!
    11 1
  • @ildottore, nici trecută cu vederea la cât de dezamăgitoare au fost rezultatele Ferrari, dar nici privită cu ochi mari de parcă am vedea începutul Apocalipsei. Vor mai fi și alte curse, rezultatele Dumnezeu știe cum vor fi, nu ne rămâne decât să trăim și să vedem.
    @The Dot, într-adevăr F1 de azi a devenit foarte plictisitoare. Eu chiar dacă mi-am făcut niște floricele pentru a încerca să pară mai frumos de urmărit, n-am găsit de-a lungul ei spectacolul găsit în F2 unde pe linia dreaptă în zona cu DRS am văzut și 3 piloți umăr la umăr luptându-se pe o poziție. Asta mai "da cursă", mai "da spectacol"!
    12 2
  • The Dot
    Echipa de uzina Mercedes are acelasi motor ca si Williams, si totusi unii sunt in frunte, iar altii nu.
    Acelasi lucru de aplica si pentru ceilalti producatori de motoare si clientii lor din F1.
    11 1
  • Pana acu asteptam sa vad williams in Q2 si am vazut. Ferrari imi dau emotii sa acceada in Q2. Cu chiu cu vai abia se taraie. Prevad un loc 6 dupa Monza cu Renault in crestere. Saracu Sainz nu stie ce il asteapta in 2021. O sa regrete plecarea de la Mclaren.
    12 2
  • profetia mi s-a adeverit! ferrori si vetelica sub kimi!
    14 5
  • ildottore, sigur nu I vrut să scrii Hass şi Alfa Romeo? Binotto nu mai are timp să dezvolte monopostul de anul acesta, se concentrează pe dezvoltarea celui de anul viitor.
    E interesant ce se va întampla peste 5 ani cu Ferrarii ținând cont şi de alianţa FCA PSC
    2 0
  • Neutru
    The Dot sper că nu vorbești serios?Mercedes și Williams „același motor”n-au avut niciodată.Ai bani și plătești precum „Panterele roz”îți dau și mașina dar numai de anul trecut „să nu-ți iei nasul la purtare”.Dacă ești falimentar dar am contract cu tine îți dau „același motor”.Nu-ți convine reziliem contractul.
    4 3
  • @nica fara legatura la cele 2. Cu toate ca sunt cam toate 3 la acelasi nivel. Oricum eu ma refeream ca dupa Monza Renault va trece peste Ferrari.
    2 0
  • Da dom'le, fenomenal acest pilot Hamilton, plictiseala mare pe el. Ar trebui sa plece ultimul de pe grila, asa de distractie. Sau sa paticipe o cursa da - una nu, ce rost au toate cursele ?
    6 1
  • The Dot
    @Neutru
    Astept niste informatii oficiale, niste link-uri, sau orice alt lucru cu care sa iti sustii spusele.
    1 0
  • The Dot
    E mai vechi, dar ideea ramane:


    https://www.motorsport.com/f1/news/insight-how-mercedes-supplies-its-customer-formula-1-teams-with-engines/3221060/
    1 0
  • Neutru
    Oficial și la vedere este contractul.Williams nu beneficiază de derogările de la regulament de care beneficiază Mercedes și astea nu mai sunt oficiale și mai sunt și clasificate.Dacă mă crezi,bine, dacă nu mă crezi e la fel de bine.Oficial nici chinezi n-au furat tehnologie de la alții au descoperit-o după ce alții sau dus cu fabricile în China.
    6 3
  • Leo, unde erau mascaricii de fani ai lui fetel cand o dadea de gard desi masina era peste Mercedes? Pai tu sa fii mecanic, n-ai da cu cheia franceza de pamant? Sau nu l-ai lasa balta pe minunatul champion? Cine-l mai vrea pe Vetel in F1?
    6 3
  • Vali Raduceanu
    ferari ar putea trece pe motoare Reno, ca sint la ani lumina si tot raman fara client. Sa nu uitam ca e echipa cea mai iubita din F1.-ferari adica
    6 0
  • Aditza
    Vai de curul lui Leclerc si Sainz ce ii asteapta. Si implicit si pe fanii Ferrari.
    Abia astept sa se vada in vreo 2-3 ani ca nu pilotii Vettel, Kimi, Alonso, etc au fost/sunt de vina pentru esecul Ferrari.
    Echipa operationala este dezastru, conducerea seamana cu o conducere falimentara de la o firma romaneasca. Ce fata avea Montezemolo la televiziunea italiana cand a fost intrebat despre situatia de la Ferrari.....ceva de genul ma doare sufletul dar isi merita soarta...:))))))))))))
    Doar aici toti boschetarii cu 2 clase mai mult decat trenul injura pilotul fara sa se uite si in jur.
    Abia astept sa isi ia si Leclerc pomelnicul, cu Vettel terminati anul asta. :))))
    7 2
  • Verstappen’s grandma
    Vetel n-are nici o vina.........lui ii place sa se dea cu masina pe circuit.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru