Hamilton: "Nu-mi place sa planific depasirile, pentru a-i lua prin surprindere pe rivali"

de Daniel Popescu
Luni, 14.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton afirma ca nu este interesat sa-si planifice depasirile in avans, intrucat in acest mod manevrele sale sunt imprevizibile si ii iau prin surprindere pe rivali.

Niciuna dintre manevrele mele de depasire nu seamana cu alta, imi place spontaneitatea unei depasiri.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Max Verstappen este unul dintre pilotii care impresioneaza cel mai mult in privinta depasirilor in acest sezon, iar pilotul Scuderiei Toro Rosso a dezvaluit la finalul Marelui Premiu al Belgiei unul dintre secretele sale: isi planifica manevrele de depasire cu ajutorul jocurilor pe calculator.

Lewis Hamilton, liderul clasamentului general, nu este insa de acord cu o astfel de strategie. Liderul clasamentului general prefera sa fie spontan, intrucat aceasta este cea mai buna metoda prin care isi poate lua adversarii prin surprindere.

"Cand sunt pe circuit imi place sa nu am un stil anume. Niciuna dintre manevrele mele de depasire nu seamana cu alta, imi place spontaneitatea unei depasiri. Niciodata nu stii cand se va intampla. Nu-mi place sa planific lucrurile. Imi place sa sosesc si sa nu stiu unde o voi face, iar asta face ca totul sa fie mai interesant pentru mine.

Ca generatie noua, crede ca poate fi o modalitate diferita de a face asta", a declarat britanicul.

Cea mai spectaculoasa depasire realizata de Verstappen in acest sezon a fost cea asupra lui Felipe Nasr din virajul Blanchimont al circuitului de la Spa-Francorchamps. 

Via F1i

Comentarii (11)

  • Sigur ca nu-si planifica nimic inainte, de aceea de multe ori intreaba informatii suplimentare de la boxe, si mai contrazice cateodata inginerii.
    Fiecare depasire a lui este unica...Ce se mai umfla in pene micul 'Senna'tor!
    20 8
  • serban
    Oare cât de spontan ar rămâne Hamilton dacă l-ai da jos din Mercedes și l-ai sui în Toro Rosso ? Dragul de el, mi-e teamă că ar fi nevoit să lase spontaneitatea deoparte, ca să fie atent la steagurile albastre ...
    24 9
  • Am vazut ce spontan a fost in Hungaroring. din decor in decor a circulat.
    18 7
  • @serban - Ştiu, ai dreptate, dar cu ce-i de vină Mercedes că monoposturile celorlalte echipe sunt varză?
    În ritmul acesta, dacă echipele care aspiră la coroniţa de campion nu dezvoltă un motor care să ţină cât de cât pasul cu Mercedes, Hamilton o să iasă campion an de an până la adânci bătrâneţi.
    12 4
  • serban
    @AliceVogans Eu nu spun de Mercedes, bravo lor, ca ei ar trebui să facă toți (numai să poată), eu spun de cocalarul ăsta care devine pe zi ce trece mai nesimțit și arogant ... dar pe meritele altora, profitând de o mașină cum nu a mai existat alta în istoria modernă a F1 ! Și atunci, dacă Vettel, cu un Red Bull mult mai slab, este considerat campion de carton de către contestatarii săi, atunci Hamilton, cu mașina asta gigantică și un coechipier varză, ce este ? Campion din hârtie igienică ?
    15 10
  • Serban, esti atat de frustrat incat nici mintea ta orbita de prostie numai constientizeaza ce aberezi, din pacate pentru tine hamilton ia luat lui alonso un titlu in cadrul aceleeasi echipe mclaren si tot din pacate pentru tine este unul din putinii piloti f1 care are doua titluri cucerite cu doua team-uri diferite. Dar pentru tine acel mclaren si acest mercedes au cucerit titlurile pilotand singure, de vina sunt alonso si rosberg care a avut, respectiv are acelasi material de concurs si sunt cu mult mai buni decat acest hamilton care este cel mai slab pilot al mintii tale. Fata de toata antipatia celor ce nu il inghit pe hamilton acesta ramane un mare pilot care adesea a urcat pe podium plecand chiar de la boxe si nu cu acest superb mercedes. Trebuie sa fii antiF1 si antiSport sa nu apreciezi valoarea unui campion mondial, oricum s-ar numi el.
    12 13
  • Ma alaturi celor de parere ca asta este doar o alta declaratie de PR si nimic mai mult. Verstappen se referea probabil la planificari de alt gen, respectiv cum iti iei avantul necesar pe anumite portiuni de pista, care sunt locurile pe pista care sunt mai avantajoase pentru anumite manevre etc. Nu poti sa planifici ca de ex in curba 5 vei fi pe interior la metrul cutare si Rosberg tocmai o sa franeze un pic timpuriu si atunci vei putea sa intri primul in curba etc. Astea sunt situatii unice pe pista si nici cu Nostradamus in spate nu le poti prevedea, altfel celalalt pilot ar lua măsuri. Este evident că situatia unica iti creeaza oportunitati care le poti exploata, dar si faptul ca unele zone sunt mai bune pentru anumite manevre... Declaratiile lui Ham de mai sus sunt pentru copii care nu au nici macar permis de conducere si pot fi vrajiti de astfel de cuvinte.
    9 0
  • o fi el pilot bun ... dar,
    si eu sunt de parere ca actuala masina ii permite aceasta "sponteneitate"
    11 0
  • serban
    @McLaren_ Honda Poate inconștiența și aberațiile circulă libere în capul tău, McLadistule, că frustrarea îți iese prin toți porii și urlă mai tare decât prostia care nu te-a omorât încă, deși văd că mai are foarte puțin ! Cu ce drept mă jignești tu pe mine ? Astea sunt părerile mele despre cocalarul tău și văd că foarte mulți au cam aceleași opinii ca mine. Așă că stai în banca ta și mai ales învață să fii politicos și civilizat, dacă tot nu ai avut șansa celor șapte ani de acasă.
    4 2
  • marele expert in f1 McLaren Honda incurca borcanele tare de tot. Alonso a stat 1 sezon la Mclaren, an in care Raikonen a castigat titlul cu Hamilton pe 2 si Alonso pe 3, an in care au fost problemele cu spionajul Mclaren Ferrari si Mclaren nu a punctat in clasamentul constructorilor, in urma unor mailuri intre Pedro dela Rosa si Alonso, in urma acelui scandal Alonso a anuntat ca pleaca de la McLaren, Hamilton fiind avantajat de echipa ceva gen Vettel-Weber, in ultima cursa cand toti 3 aveau sanse la titlu Alonso a avut un monopost cu care nu putea castiga cursa. Ca si comparatie vezi ultimul sezon a lui Vettel la Redbull, cand se stia ca pleaca, si Ricciardo a avut un monopost mai bun, Vettel avand mai multe "ghinioane" anul respectiv acelasi tip de "ghinioane" pe care le tot avea Weber in ultimele 2 sezoane.
    Hamilton a castgat titlul anul urmator cand era coechipier cu Kovalainen.
    La cat de complexe sunt masinile de F1 este foarte usor sa faci o masina mai lenta cu 2-3 zecimi pe tur, am citit undeva ca un simplu polish iti aduce un avantaj de cateva sutimi pe tur, asa ca totul este posibil. Daca te uiti la istoria F1 vezi ca au fost mai multe situatii, in ultima perioada, mai ales cand electronica a evoluat, in care piloti care au anuntat ca pleaca brusc nu au mai avut rezultatele dinainte.
    10 1
  • am venit de la MONZA...oameni buni ...motorul HONDA este o bascalie....masina in sine este o eroare....pina sa intre in prima curba de la start dadea rateuri...tragea pirturi...3-4 ....era singura din pista care facea asa...o bascalie de masina....per ansamblu intreaga competitie este jalnica-daca nu revin la vechiul motor-macar la ultimul V8...nu zic V10....se mai duce pulea la F1...lumea mai vine inca dar se vor satura rapid de bascaliiile astea de monoposturi cu turbo!!!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru