Hamilton poate egala în Singapore palmaresul de 41 de victorii în 161 de curse deţinut de Senna

de Daniel Popescu
Vineri, 11.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton visează să treacă primul linia de sosire în Singapore pentru a egala palmaresul de 41 victorii în 161 de curse deţinut de Ayrton Senna.

Întotdeauna am vrut să fiu ca Senna, am vrut să pilotez ca el, am vrut să inspir naţiunea la fel cum a făcut el.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare are o importanţă specială pentru Lewis Hamilton.

Pilotul echipei Mercedes poate obţine pe circuitul Marina Bay victoria cu numărul 41 în carieră, iar Singapore va fi cursa cu numărul 161 din cariera sa. Exact aceste cifre se află şi în pagina de statistici a regretatului Ayrton Senna, care a obţinut de asemenea 41 de victorii în 161 de curse.

Hamilton a admis că visează să egaleze palmaresul idolului său, cu atât mai mult cu cât Senna reprezintă unicul pilot pe care l-a urmărit cu pasiune încă de la începutul carierei în motorsport.

"Visul meu a fost întotdeauna să-l emulez pe Ayrton Senna. Întotdeauna am vrut să fiu ca el, am vrut să pilotez ca el, am vrut să inspir naţiunea la fel cum a făcut el.

Era un erou în Brazilia. Mă gândesc că a avut 161 de Mari Premii şi a câştigat 41, iar eu am ajuns la 160 de curse şi 40 de victorii", a declarat britanicul în cadrul unui discurs cu ocazia primii trofeului "Sportivul Anului" din partea revistei GQ.

Hamilton are în acest an şi oportunitatea de a-l egala pe Senna la numărul de titluri mondiale. Cu un avans de 53 de puncte în faţa coechipierului său Nico Rosberg, britanicul poate deveni triplu campion mondial la finalul cursei de la Abu Dhabi din luna noiembrie.

Iată discursul integral lui Hamilton la primirea trofeului:

În cadrul unui alt eveniment găzduit de Petrosnas, sponsorul principal al Mercedes, Hamilton şi-a exprimat regretul pentru perioada dificilă traversată de fosta sa echipă McLaren. "Este o echipă care are încă o mare parte din inima mea. Nu este uşor să-i văd că suferă în acest mod, pentru că ştiu cât de competitivi sunt şi cât de mult succes au avut în trecut. Mă simt rău când îi văd în partea de jos a ecranelor alături de Manor", a precizat el.

Via GMM

Comentarii (28)

  • serban
    Hamilton și Vettel, doi "supercampioni" care nu au ce căuta la mai puțin de 100 ani lumină distanță față de Senna, așa, ca și valoare ! Vai de istoria F1 dacă ăștia doi au ajuns în topul rezultatelor din toate timpurile, ori ei, ori Newey sau Wolff, același lucru !
    14 21
  • E cumva vina lor @serban? Nu sunt fan Hamilton, dar a zis ca vrea sa fie ca el, probabil si el stie ca nu are cum sa agaleze valoarea lui Senna. Ideea e ca nu e vina lui X sau lui Y ca domina acum sau in trecut, e vina celui care ia cele mai proaste decizii pentru a avea spectacol si fix pe dos se intampla. Mergi si trimite-i un email si spune-i astea.
    25 2
  • Hamilton nu se prea compara cu Senna cand era la Mclaren si nu avea masini de exceptie....E un pilot mai putin inteligent, era frumos daca in bunul spirit britanic ar fi tacut din gura lasandu-i pe altii sa faca comparatii. Dar el nu e britanic decat cu pasaportul. Ca tot e la moda sa vorbim despre refugiati.
    22 15
  • serban
    @ALEXSHAF Unde am spus că respectivii au vreo vină ? Am spus doar care cred eu că le este valoarea, alăturați lui Senna. Că sunt profitorii unui sistem defect și că plâng cu lacrimi de crocodil dacă vrei să le iei jucăria, vezi Vettel-Ricciardo și Hamilton-Red Bull, este deja altă poveste. Te rog citește corect și interpretează tot corect.
    8 8
  • Pe vremea lui Senna pilotii coboreau lesinati din masini de la lupte si stres, pe cand acuma ori castigi cu usurinta ori este un pic de suspans la final dar nicidecum acele "dogfight" uri senzationale.
    16 6
  • pe acele vremuri pilotii coborau ”doar uneori” lesinati pt ca toate sistemele erau mecanice si se luptau cu masina... cei ce au prin acele timpuri stiu ca purtau bandaje pe sub manusi deoarece faceau bataturi in special din cauza schimbatorului de viteze manual... deci nu e de la stres sau altele decat in mica masura poate

    in alta ordine de idei Hamilton nu s-a comparat cu Senna, ci doar si-a aratat multumirea ca a ajuns la niste statistitici asemanatoare (ca un copil care l-a vazut pe Michael Jackson)... ce e rau sa spui ca ai avut un idol in copilarie si sa il aduci in discutie atunci cand ai ocazia?! toti suntem destepti aici (inclusiv eu ma incadrez intre ”epigoni” :)) ) si ne dam cu parerea ca in politica si fotbal... vrem nu vrem, ne place sau nu Hamilton, Vettel si Alonso vor ramene in hall of fame-ul F1... iar cei 3 desi inferiori (inca... sau poate mereu vor fi considerati asa) nu sunt asa departe de valoarea unor Senna sau Schumacher... dar tocmai aici am eu senzatia ca e problema celor nemultumiti... daca era Alonso acolo sus acum (desi merita) toata lumea sarea cat de grande si fantastico e el si cat de mult s-a apropiat de valoarea lui Senna sau Schumacher... numai Hamilton si Vettel sunt problema la voi... pai dragi coparticipanti la intrigi, amintiti-va ca am vazut dueluri Schumacher-Senna, Schumacher-Alonso, Alonso-Hamilton (desi nu mereu relevante prin prisma diferentelor de performante ale masinilor si de moment al carierei pilotilor respectivi) si o sa intelegeti ca nu e asa mare diferenta dintre ei...
    7 2
  • @MKS bine zici, intr-o cursa pilotii slabeau de la stres si din tot ceea ce faceau, erau una cu masina majoritatea.. era altceva.
    9 4
  • Team Mcl
    Are toate sansele ca la sfarsitul cursei din Singapore sa-i egaleze performantele lui Senna si deasemenea sa cucereasca si cel de-al treilea titlu, doar are cea mai buna masina si un coechipier mai slab!
    21 2
  • Sunt de acord cu "diferenta" dintre campionii din deceniile trecute si cei de acum,dar acea diferenta era facuta de tehnologia si regulamentele din acele vremuri.Tot asa se poate spune despre pilotii din anii 50 - 60 si chiar 70 ,nici un pilot din ''era moderna'' nu se poate compara cu ei,asta pentru ca fiecare cursa era pentru ei o ''ruleta ruseasca'',fara minime masuri de siguranta, in cele mai multe cazuri,fara tehnologia si infrastructura de acum...era doar ''omul si fierul''. Insa vremurile sunt vechi si nu am fost contemporani cu ei,si asa ne raportam doar la primul nostru contact cu F1,adica "era" Senna,ma refer in primul rand la noi,ca pana in anii 90...nu aveam acces la informatii din F1. Si sa nu uitam un aspect poate si mai important in afara de tehnologie si evolutie : F1 si sporturile au devenit mai mult super afaceri in timp,interesul financiar primeaza competitiei !
    Inca un aspect pe care nu l inteleg este legat de comparatia obsesiva a oricarui pilot cu Senna !? De acord ca a realizat si inca detine recorduri,insa faptul ca a decedat pe pista practic,plus mediatizarea acestui tragic eveniment la nivel global,l-a transformat intr-un semizeu al F1. A avut perioada lui de glorie,prea scurta din pacate,insa apropiatii lui au spus de multe ori ca Senna ar fi avut ceva probleme cu...el insusi,de unde rezulta si acele manevre in curse mai mult sau mai putin "pamantesti"...chiar el declara ca-i vorbeste Dumnezeu !?! Ma intreb daca Michael Schumacher sfarsea la fel de tragic,se inversau "rolurile",se schimba "semizeul" din povestile F1?Ma indoiesc,Michael nu avea in spate povesti siropoase despre parasirea corpului in timpul curselor,experiente transcedentale si "discutii" cu Dumnezeu...! Si cu riscul de a ma repeta,consider ca piloti ca Fangio,Ascari,Graham Hill,Jim Clark,si inca alti cativa,au fost adevarati piloti pentru vremurile lor,si repere mult mai solide pentru comparatii,si numai avand in vedere conditiile in care concurau.Insa acestia au pilotat, (da,ei chiar pilotau), in vremuri in care televiziunea si informatia era departe de ceea ce este acum,plus ca sunt vremuri apuse si aproape nimeni nu mai este interesat de "vechituri".
    Care este asemanarea,strict in acest caz,a celor doi? Doar aranjarea matematica a cifrelor de palmares pentru Hamilton...! :)

    Revenind la vremurile noastre...cred ca avem ceea ce vine o data cu evolutia,nu este nici mai bine,nici mai rau decat in alte vremuri,ceea ce „strica” competitia asta: "afacerea" F1! Sunt multi factori la mijloc,nu doar Bernie...dar cel mai probabil ne vom adapta comentand si comparand...
    P.S. scuzati lunga parere,sper ca nu am "ofensat" pe cineva...ar trebuii sa vedem lucrurile in ansamblu,in totalitate,nu doar ce se vinde sau ni se vinde !? ;)
    26 5
  • Obsesia lui Ham cu Senna devine usor exagerata
    Eu sincer nu vad nici o asemanare intre cei 2 ...
    23 10
  • Nacional
    Sunt de acord cu parerea expusa de laurentiu0250, cu unele mici retusuri :
    1. Orice persoana cu aspiratii tinde sa se compare cu cel mai bun din bransa iar cand peste 250 de piloti din motorsport isi aleg etalonul in persoana lui Ayrton Senna, cred ca nu se mai poate comenta nimic.
    2. Combinatia intre talent, personalitate si determinare constituie in orice domeniu calea spre succes.
    P.S. Brazilienii sunt firi exagerat de religioase, invocand divinitatea in orice intreprind, asta nu inseamna ca au ceva " la mansarda "
    13 2
  • @ Automarket

    Am impresia ca site-ul are probleme. Nu o data am constatat ca dispar comentariile, parte dintre ele revenind dupa 1-3 zile si aparand din nou. SE vede si din faptul ca inainte sa deschizi un articol scrie de ex 15 comentarii iar odata deschis sunt doar 10...
    6 2
  • @Nacional
    Nu am pus la indoiala talentul sau influenta lui Senna in F1 dar:
    1. E normal ca cei mai multi din aspirantii la motorsport (monoposturi) sa aibe ca etalon pe Senna,doar asta s-a vandut cel mai mult si cel mai bine ca si poveste in F1! Plus ca suntem in perioada cand pustii de pe vremea cand concura Senna,sunt acum ei insisi piloti,deci e normal...vezi comparatia din alt sport,cu Hagi de exemplu,mai toti pustii din vremea lui de glorie vroiau sa joace fotbal ca...Hagi ! :)
    2. Talent sigur a avut (nu a fost singurul), personalitate aparte a avut (nici aici nu a fost singurul), iar determinarea apare de la sine o data cu succesul (am vazut si la altii)! Diferenta majora fata de alti piloti din vremea lui si chiar de dupa el a fost...ca a murit prematur si pe pista,iar oamenii au simtit nevoia sa-i continue povestea,iar o poveste repetata si pusa intr-o anumita forma si lumina...naste un mit,dar asta nu-i ia neaparat din merite,ci "doar" imprima adanc in memoria colectiva o persoana sau fapte, trecandu-le din spectrul normalitatii in cel al fantasticului,nemaivazutului.

    Iar in legatura cu religia sau credinta celor din America de Sud in general,ai dreptate,sunt putin mai...exagerati,daca pot sa spun asa,insa cand ajungi la acele niveluri in care spui si crezi ca "cineva"sau "ceva" din afara "lumii reale" a luat legatura cu tine...ai o problema,si o spun medicii nu eu ! Sau poate ca era unul dintre "alesi"...pt cunoscatori !? In fine,asa se intampla cand nu avem parte de curse pe care sa le comentam,discutam...discutii ! :)
    7 7
  • @laurentiu0250,nu stiu ce varsta ai deci nu stiu daca ai prins cursele anilor' 80 sau' 90,parerile sunt impartite despre cine a fost cel mai bun,cel mai rapid etc.Eu am avut sansa fiind din zona de vest a tarii,sa pot vedea cursele aclor periode la operatorii de televiziune maghiara.L-am prins pe Piquet,Mansell,Prost,pe Schumacher de la inceputul carierei sale,dar dintre toti,pe care-i consider piloti f buni,cel mai bun de departe a fost Senna.Si acum inca revad sezoane intregi ale acelor perioade,pt ca atunci intradevar pilotul era mult mai important decat masina.
    6 1
  • @ laurentiu025

    iti recomand sa citesti carti ale parintelui Serafim Rose (de ex. Sufletul dupa moarte... cred ca se poate citi si online) si o sa vezi cum e cu nalucirile astea... doctorii spun ca cineva e nebun pt ca stiinta medicala e limitata... inseamna ca toti sfintii au fost nebuni dupa opinia lor... pe de alta parte ce sustinea Senna era bineinteles o eroare grosolana, Divinitatea nu intra in contact palpabil, direct, cu un om egoist si arogant cum era el... sigur ca si eu sunt tot un habarnist in domeniu care imi spun o umila parere... dar daca Senna avea naluciri si ele nu erau de la Dumnezeu inseamna ca el ori mintea (nu e cazul), ori era nebun (iarasi nu e cazul) ori te las pe tine sa gicesti de unde proveneau ele...
    2 9
  • copac , scuze pentru greseala , tastatura si vederea imi fac viata grea ....
    2 0
  • Team Mcl
    @Laurentiu0250 foarte pertinent punctul tau de vedere si obiectiv exprimat, din pacate opinia ta a deranjat anumite persoane care n-au ezitat sa te sanctioneze cu dislike! Si eu consider ca se exagereaza cu Senna, un pilot excelent dealtfel! Daca nu avea parte de sfarsitul tragic de la Imola cred ca mai putea castiga un titlu sau chiar mai multe si sigur ar fi ramas in istorie oricum, dar nu ar fi marcat-o atat de consistent! Cred ca si titlurile sale sau macar o parte au fost castigate tot cu cel mai bun monopost, intotdeauna masina fiind mai importanta decat pilotul (poate nu chiar ca acum)! El a fost un pilot cu o personalitate foarte puternica iar acesta a fost inca un element pentru care a atras si a influentat atat de mult dar nu trebuie uitate nici defectele sale ca aroganta, lipsa de fair play si egoism, palma data lui Irvine si cursa de la Monte Carlo din 1992 sau 1993 cand efectiv nu l-a lasat pe Mansell sa depaseasca blocandu-i trasa de fiecare data, plus multe altele stand drept dovada in acest sens! Stiu ca pe fanii lui ii deranjeaza comentariile celor care nu il ridica in slavi dar nu toti putem avea aceeasi parere!
    10 6
  • toti pilotii sant extraordinari,in 91 si 93 l-am vazut pe senna pe hungaroring 91 victorie 93 abandon mecanic,iar singurul care-l copia era schumacher pilotau tot timpul la limita pana in ultimul tur,nu pot uita cand in 98 schumi ia dat bataie lui coulthard cu 3 opriri la boxe tur dupa tur la indigo si mai ales in 91 cand se auzea la kilometri Senna Senna!apoi Mansell!
    2 0
  • Dragon
    Laurentiu 0250 Senna era magic ai uitat cursa de la Donington din 1993 ?? Ai uitat Suzuka 1988 ? Ai uitat ca era sa castige cu Toleman la Monaco in 1984 ??? Adica Toleman nu Mercedes nu BMW , nu Ferrari nu Reanault nici macar Honda care era o forta atunci ! Astea sunt doar cateva exemple ! Senna a fost cel mai mare toti piloti au recunoscut asta pana si Schumacher !
    12 1
  • Pentru Laurentiu0250 Senna nu reprezinta mare lucru deoarece nu a vazut , nu a judecat , anii aceia in care Senna a concurat.
    Dragii mei. Pentru mine ,am crescut in acea perioada, am devenit fan f1 ,am cumparat un video care costa cit o masina dacia ..., SENNA era acel pilot care avea o masina de pluton, ce se lupta cu PROTEJATUL si all lui nea berni si al BANULUI, acel OM care IA UMILIT ATUNCI CAND A PLOUAT , iar ei la-u umilit pe el.
    ( va las pe voi sa revedeti aceea cursa , sa vedeti cine si ce a decis,si sa observati ca personajele decid si acum in f1 cine castiga cine pierde) Cred ca acum ei niste aproape nimeni, vor sa-lumileasca din nou si sa-i distruga palmaresul cu un pilot BUN ce castiga curse ca si ei de altfel, numai atunci cand au cel mai bun echipament de concurs, dus si peste regulament.
    5 2
  • Despre AYRTON se stie si sriu fanii pentru ca a fost GENIU.
    DUMNEZU L-A CHEMAT LA EL pantru a avea un consilier.
    4 3
  • serban
    @Laurențiu0250 Senna nu a rămas în istorie pentru că a murit pe pistă prietene, sunt și alții care au murit mult mai tineri și nimeni nu mai știe numele lor, Senna a rămas în istorie pentru cursele uriașe pe care le-a produs și cred că nu este cazul să-ți amintesc unele din ele, făcute cu mașini ori foarte slabe, Toleman, ori de duzină, Lotus. Nu este cazul celor de astăzi. Iar religia nu văd ce legătură are cu pilotajul, poți să aberezi cât poți și cât vrei despre credință, este treaba ta, nu ai talentul de a face ce vrei cu o mașină de F1, renunți, te faci șofer de autobuz și-ți atârni pe parbriz 10 iconițe și 20 cruciulițe, ca să te simți bine.
    @Team Mcl Ai uitat la capitolul lipsă de fair-play Suzuka '90, când a intrat intenționat în Prost, lucru recunoscut post race. Dar te rog să-mi dai și mie, dacă poți, un singur nume de campion mondial din era modernă, pe care l-au dat afară din casă modestia, fair play-ul și altruismul ! Dar fii obiectiv. După umila mea părere, sunt "calități" cu care, poate vei deveni un bun sportiv, dar nu vei deveni niciodată un mare campion, indiferent în ce sport.
    Sunt, ca mulți alții, fan Ferrari, dar nu poți să nu recunoști valoarea, acolo unde este.
    8 3
  • Team Mcl
    @ Serban Sunt obiectiv si nu-ti pot da vreun exemplu de campion cu prea mult bun simt, ori fair play, cat despre altruism cred ca este complet in antiteza cu insusirile unui campion! Pentru episodul Suzuka 1990 nu cred ca este de condamnat, el doar intorcandu-i un "favor" lui Prost pentru ceea ce facuse el in 1989! Eu am spus clar ca el ar fi ramas in istorie oricum, doar ca asa a marcat-o si mai mult, daca nu avea parte de un sfarsit asa tragic avea sanse reale sa mai castige un titlu-doua! Desi nu l-am placut niciodata nu pot spune ca nu a fost un pilot genial ori un mare campion si cred ca orice om normal gandeste la fel indiferent de simpatii ori antipatii!
    5 2
  • Nacional
    Peace for all of you and don't forget
    ,, to be second it means to be the first loser" - Ayrton Senna, F1 driver
    2 0
  • @Serban

    Button de ex. ...
    2 1
  • serban
    @dany Tu îl numești campion pe Button ? Sau pe Villeneuve ? Ai dreptate, măcar scriptic sunt, am greșit eu în exprimare, ar fi trebuit să completez, "... campioni adevărați", nu accidente nefericite !
    2 1
  • Diferenta dintre Sena si Hamm, este precum dif. dintre Hamm si Rosb, hai sa fim seriosi. Profesorul a fost doar unul, asa cum si Michael Schumacher a fost unic. Ei nu vor fi egalati niciodata!
    Dati un F1 W06 Hybrid lui M. Verstappen si il bate la fund pe cioroi de se lasa de formula 1.
    3 3
  • 1. ”Profesorul” era Alain Prost (nu Senna)
    2. Inainte sa il bata pe hami, Verstappen trebuie sa il bata pe Sainz (mai ales in calificari)
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru