Heidfeld: "În Coreea de Sud au fost cele mai dificile condiţii de pilotaj"

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 26.10.2010
Nick Heidfeld susţine că a înfruntat cele mai dificile condiţii de pilotaj în primele tururi ale Marelui Premiu al Coreei de Sud.

Cursa inaugurală de la Yeongam a început sub Safety Car din cauza ploii şi s-a desfăşurat timp de 17 tururi în aceste condiţii, timp în care mai mulţi piloţi s-au plâns prin radio de lipsa de aderenţă şi, mai ales, de vizibilitatea foarte redusă de pe traseu.

Unul dintre cei mai vehemenţi a fost Fernando Alonso, care a afirmat că nu a mai pilotat niciodată în condiţii atât de dificile, iar opinia spaniolului este împărtăşită şi de Nick Heidfeld, unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din actualul pluton.

"Sunt de acord şi exact asta am spus şi eu prin radio, pentru că Charlie Whinting (n.r - directorul de curse al FIA) ascultă. Cred că am fost 24 de piloţi ţipând acelaşi lucru în urechile lui. De asemenea, am spus că au fost cele mai grele condiţii în care am pilotat vreodată. Şi chiar înainte să se suspende cursa am spus că trebuie să o suspende. Din exterior a fost greu de înţeles de ce era atât de rău, pentru că după ce am oprit şi am coborât părea doar să picure.

Dar în monopost vizibilitatea era zero", a declarat germanul.

Unul dintre puţinii piloţi care nu a fost de acord cu desfăşurarea cursei sub Safety Car a fost Lewis Hamilton, britanicul exprimându-şi de mai multe ori nemulţumirea că nu are oportunitatea de a pilota în ritm de cursă.

"La start am vrut doar să ies pe pista. Iubesc cursele şi m-am gândit că este suficient de sigur. 17 tururi petrecute în spatele Safety Car-ul nu reprezintă un lucru bun pentru spectatori şi nu este distractiv nici pentru piloţi. În plus, am simţit că s-a uscat suficient pentru a începe cursa şi mă bucur că aşa s-a întâmplat", a precizat britanicul.

Principala problemă în Marele Premiu al Coreei de Sud nu a fost ploaia, care a căzut în cantităţi relativ reduse, ci drenajul necorespunzător al circuitului de la Yeongam. Acest lucru a condus la menţinerea unei pelicule de apă pe toată suprafaţa circuitului, potrivit declaraţiilor lui Hirohide Hamashima, directorul departamentului de dezvoltare al pneurilor din cadrul Bridgestone.

"Problema a fost apa care nu se ducea.

Suprafaţa pistei era bună, se usca rapid, dar apa pur şi simplu nu se ducea de pe circuit. Apa nu era prea adâncă, dar drenajul nu era atât de bun, aşa că era prea mult spray", a precizat oficialul japonez.

Via | Autosport | McLaren

Comentarii (6)

  • Stoner
    Hami
    Ca de obicei natangul a bravat degeaba.A vazut cat de "distractiv" a fost pentru el, mai ales la finalul cursei cand se plangea de lipsa aderentei.Pai nu era distractiv pentru el?Cat de prost poti sa fii?
    11 5
  • Spartanu
    FORZA FERRARI!
    Hamilton e un gunoi de pilot.
    6 5
  • mangafaua
    Inca nu incepuse cursa si el urla de zor ca ar merge intermediarele..:))si mai e campion mondial..el vroia intermediare cand s-a dovedit ulterior ca de-abia se putea tine pe pista cu pneuri de ploaie. Asta spune tot despre cunostintele lui de cursa.
    8 1
  • EndlessDarkness
    Beyond My Fear
    Sincer sa fiu, eu cred ca Hamilton spera ca ceilalti (ma gandesc la Vettel, Webber si Alonso, restul se exclud :P) vor abandona din cauza conditiilor si el va castiga. Ceea ce pare foarte posibil, mai ales intre pozitiile 2-24 din cauza jetului produs de primul pilot si asa mai departe. Totusi, de evitat o masina din fata sa spune ca era posibil (greu dar era posibil) dar ce facea daca pilotul din spatele lui il acrosa? Cauze se gasesc destule, asa prin derularea sub SC a cursei a reusit un loc 2, care ii aduce multe puncte valoroase.
    6 1
  • conditii
    Cred ca Heidfeld trebuia sa piloteze in 1984 la Monaco sau in 1996 la Barcelona, ca sa nu mai zic de Nurburgring 1968 sau Spa 1966...
    4 2
  • Stoner
    Da, saracu, trebuia sa se nasca in 1935 si sa prinda toate diluviile ca sa-si poata permita o opinie..
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru