Honda, deranjată de imposibilitatea de a dezvolta motorul în timpul sezonului

de Daniel Popescu
Marti, 06.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda este deranjată de faptul că va fi singurul constructor care nu va putea îmbunătăţi motorul pe parcursul sezonului şi a solicitat o întâlnire cu FIA pe acest subiect.

Esential 3 constructori vor putea modifica motorul in timpul sezonului: Mercedes, Ferrari si Renault
1 constructor nu va avea permisiunea de a imbunatati motorul in timpul anului: Honda
FIA a informat echipele în preajma Crăciunului că o lacună a regulamentului tehnic va permite celor de la Mercedes, Ferrari şi Renault să îmbunătăţească motorul pe tot parcursul sezonului.

Totuşi, această regulă nu se va aplica şi celor de la Honda, întrucât forul mondial consideră că motorul japonezilor trebuie omologat până în 28 februarie, după modelul folosit în 2014 pentru ceilalţi trei constructori.

Decicia a stârnit nemulţumirea celor de la Honda, care, potrivit unor surse citate de postul de televiziune BBC, sunt "deranjaţi" de situaţie. Întrucât consideră că sunt dezavantajaţi de modul în care a fost interpretat regulamentul, oficialii Honda se vor întâlni săptămâna viitoare cu reprezentanţii FIA pentru a discuta pe marginea acestui subiect.

În ciuda numeroaselor controverse cu privire la dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului, unul dintre oficialii echipelor rivale a încercat să calmeze situaţia afirmând că schimbările "nu vor face o diferenţă majoră".

BBC susţine că Honda are posibilitatea de a înainta un protest oficial împotriva Ferrari, echipa care a descoperit lacuna regulamentului în urma căreia FIA a schimbat din mers poziţia în privinţa dezvoltării motoarelor în timpul sezonului.

Via BBC Sport

Comentarii (15)

  • Cu asa regulament nu va mai veni nici un constructor in F1. Dupa ce ca sunt in urma cu un an competitional le mai bagi pe gat regulamentul anului 2014. Inseamna in mod logic ca orice motorist vrea sa vina in F1 din 2016 incolo trebuie sa stea 2-3 ani in coada competitorilor. Mercedes isi asigura suprematia totala pana cand va exista acest tip de motor si regulament. Ar fi mai moral sa renunte la jumatatile astea de masura si sa lase dezvoltarea libera. Atunci am avea cu adevarat competitie. Asa avem un teatru de proasta calitate.
    25 3
  • Este natural ca un constructor care vine din urma sa fie in urma altora care deja sunt implicati in competitie. Nu inteleg ce i-a oprit pe cei de la Honda sa aibe motorul gata la inceputul lui 2014, ce s-a intamplat, erau curiosi ce dezvolta altii? Este evident ca cei de la McLaren l-au dat orice informatie au putut "fura" de la Mercedes, celor de la Honda, si totusi... nu ar trebui sa aiba cel mai bun motor deja?
    7 12
  • @ 89 e ca si cum ai compara un maratonist cu unul care alearga 40 km acasa pe banda!
    14 1
  • Honda va face presiuni si FIA ii va permite dezvoltarea.
    11 1
  • Din pacate regulamentul se interpreteaza cum vor cei de la fia , in functie de presiuni , interse si eu cred ca honda va face presiuni si i-se va permite sa dezvolte , sa speram ca se va lasa dezvoltarea motorelor tot timpu anului ,
    16 1
  • Eu consider ca este corect ca Honda sa aiba termen limita si o gandesc impartial, normal ca fanilor Mclaren nu le convine dar asa e corect. Ei au avut posibilitatea 2 ani sa dezvolte motorul si sa il refaca, restul doar 1 an. In functie de cum le merge unora, copiau motorul. Asa cum a mentionat Mircea, existau 3 tipuri de motoare.
    4 10
  • mobius
    Eu consider ca este normal ca toti competitorii sa beneficieze de aceleasi conditii, altfel nu mai este vorba de o competitie. In acest fel, pe parcursul a 20 de MP, insisuim "niste monoposturi", luam banii fanilor, dar castiga cine vrem noi (FIA). Incepe sa mi se faca lehamite, chiar nimic nu mai este de bun simt pe lumea asta.
    6 1
  • Fata de constructorii care deja erau in F1 si care au influentat ce si cum sa arate viitorul motor v6 Honda s-au hotarat mai tarziu sa dezvolte acest motor. Asta este deja un handicap serios. E adevarat ca au putut sa vada care motor e optim si sa aleaga cea mai buna cale dar asta nu e o garantie a succesului. Nu au niciun GP la activ, motoristii din F1 au beneficiat de o gramada de upgrade-uri in toate zonele in care se putea imbunatati motorul pe parcursului anului, si ma refer inclusiv la software. Daca FIA vrea sa atraga si alti producatori mari nu poate "negocia" in halul asta regulamentul. Ori il deschide egal ori il inchide egal pentru toata lumea.
    12 2
  • Honda a putut sa faca si desfaca la motor timp de un an intreg in schimb Mercedes, Renault si Ferrari au avut un an intreg sa testeze in conditii reale motoarele pe circuit...... nu este o situatie de egalitate si nici corecta, Honda se poate afla in dezavantaj! Oricum FIA este intr-o ureche rau de tot deoarece li se pare logic sa accepte ca restul sa poata modifica motorul pentru ca este o scapare in regulament dar Honda este obligata sa omologheze motorul pana in 28.02.2015 desi nu scrie nicaieri in regulament ca ar trebui sa faca asta si asta doar plecand de la premisa ca restul echipelor au facut asta in 28.2.2014....... Reguamentul este facut cu picioarele de la inceput si pana la sfarsit....... si este menit sa avantajeze pe oricui li se scoala celor de la FIA asa cum zicea si Mobius mai sus! Oricum probabil ca vor obtine si Honda aceleasi facilitati sau vor refuza sa isi omologheze motorul pentru ca nu scrie nicaieri cand trebuie sa faca asta ........ si presupunerile cuiva nu sunt garantat articole in regulament.......
    8 3
  • Problema este mult mai simplă!
    Honda spre deosebire de ceilalți constructori nu are un motor omologat pentru formula 1 ceea ce o împiedică să ia parte la curse.
    Dacă Honda omologhează motorul ca să poată concura atunci conform regulamentului nu îl mai poate modifica .
    Totuși eu sunt de părere că ar trebui să se renunțe la aceste limitări stupide în privința dezvoltării motoarelor pentru că în caz contrar se cunoaște din start câștigătorul pentru următorii 5 ani iar asta nu se mai poate numi competiție!
    6 0
  • honda se retrage, mclaren ramane fara motor si ia un an pauza, la fel si angajatii
    5 5
  • :)) visele mele...umede...
    2 1
  • orice postare anti-McLaren zgindare mai nou cateii adulatori de Alonso care sunt iritati de argumente neinsotite de osanale
    0 7
  • de cand si-a facut mercedes bagajele mclaren cade in gol si nu pare sa aiba un viitor prea bun in viitorul apropiat, sper sa ma insel. Au ramas fara cel mai puternic motor din f1, sponsori si multe altele care nu se vad..... Pacat mare pt o legenda f1.
    3 7
  • Se pare ca am avut dreptate FIA deja ia in calcul sa renunte la "blocada" impotriva Honda.....
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru