Feedback

Constructorii pot modifica motoarele în timpul sezonului, cu excepţia Honda

Publicat Luni, 05.01.2015
de Daniel Popescu
Comenteaza 16
Constructorii pot modifica motoarele în timpul sezonului, cu excepţia Honda - Poza 1
FIA a admis că o lacună a regulamentului tehnic va permite constructorilor să modifice motoarele în timpul sezonului. Singura excepţie va fi Honda, întrucât 2015 va fi primul sezon al japonezilor în Formula 1.

Modificările permise pot fi introduse în orice moment pe parcursul sezonului 2015.

FIA
Conflictul dintre constructori pe tema posibilităţii de a dezvolta motoarele şi în timpul sezonului s-a încheiat după ce FIA a confirmat o serie de informaţii apărute în presa internaţională la sfârşitul anului trecut.

Regulamentul tehnic pentru sezonul 2015 nu include un termen limită până la care constructorii pot omologa motoarele, motiv pentru care aceştia pot introduce îmbunătăţiri în anumite limite pe tot parcursul anului. Anterior, FIA considera că omologarea motoarelor trebuie făcută până în 28 februarie, la fel ca în sezonul precedent.

"Întrucât în regulamentul tehnic nu este specificat exact când poate fi modificată unitatea de propulsie, simţim că modificările permise pot fi introduse în orice moment pe parcursul sezonului 2015", precizează Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, într-o notă transmisă tuturor echipelor.

Honda, excepţia de la regulă

Esential 66 este numarul total de "jetoane" in care a fost impartita unitatea de propulsie
32 de "jetoane" pot modifica constructorii pe parcursul sezonului 2015
Ferrari şi Renault sunt cei mai avantajaţi constructori de posibilitatea de a dezvolta motoarele în timpul sezonului, întrucât speră să ajungă Mercedes din urmă. În schimb, regula nu se va aplica şi celor de la Honda, întrucât aceştia se află la primul sezon cu noile unităţi turbo V6 de 1.6 litri.

"Întrucât constructorii actuali au fost obligaţi să-şi omologheze motoarele până în 28 februarie 2014, pare corect şi echitabil să cerem unui nou constructor să omologheze motorul până în 28 februarie 2015. Considerăm că aceasta este o cerinţă pentru un nou constructor", a mai precizat Whiting în nota trimisă echipelor.

Ce elemente pot modifica constructorii?

Pentru scopul regulamentului tehnic, unitatea de propulsie a fost împărţită în 66 de "jetoane", iar fiecare dintre ele are o importanţă de la 1 la 3, în funcţie de tipul de componentă pe care îl include.

Înainte de sezonul 2015, cinci "jetoane" au fost "îngheţate" complet, însă constructorii pot modifica 32 de "jetoane" dintre cele 61 rămase, adică circa 48% din motor. În sezonul 2016, constructorii vor putea modifica doar 38% din motor, iar în 2017 doar 30%. Pentru sezonul 2018, regulamentul prevede modificarea a 23% din motor, iar în 2019 numai 5%.

Via Autosport


Comentarii (16)

  • nah beleaua Alonso. Acum Ferrari poate sa dezvolte iar Honda nu; dar orice e mai bine decat vettel coechipier
    22 9
  • vedem ce face alonso acuma k a plecat la maclaran..imi pare rau pt el..trebuia sa ramana la ferr..
    17 6
  • Fabiola: Ma poate ajuta si pe mine cineva, va rog cu preturile pentru un Siena 2017?... Raspunde
  • Asta este, se pare ca va fi un handicap pt Mclaren. Ramane de vazut cat de mare. Imi pastrez insa optimismul pentru ca aerodinamic Prodromou poate sa faca enorm, iar Newey face un pas in spate la Red Bull, iar Ferrari sunt in urma rau cu designul masinii, in octombrie dupa concedierea lui Tombazis au refacut practic aproape intregul proiect 666. Omnicorse a spus ca desi vor fi cu siguranta la teste in februarie, sunt in urma cu 3-4 luni la cat ar fi trebuit sa aiba proiectuli initial. Repet, cred si sper ca Prodrmou poate sa faca diferenta din moment ce Newey nu va mai implica prea mult dupa ce incepe sezonul 2015.
    10 14
  • Prodromou
    face pe dracu...vise
    8 3
  • Ha,ha,ha...
    Bine ca au gasit o rezolvare la idiotenia asta cu inghetatul motoarelor,sper sa renunte de tot la procentele alea date pe ani,asta cu restrictii nu e F1,si asa sunt destule elemente inventate ce strica spectacolul,ma gandesc aici in primul rand la alimentarea sau restrictia combustibilului si gluma proasta cu specificatiile pneurilor...nu mai zic de DRS...sa trecem peste!

    O tot scalda cu costurile,dar culmea,ei devin tot mai scumpi...si planeta nu o sa fie mai poluata daca in loc de 100 litrii pe cursa,folosesc 150 sau 200...sa fim seriosi ! ;)
    8 1
  • acum alonso trage ponoasele. In 2007 daca tacea dreac din gura fara scuzele alea penibile (ca oricum si cu scuze si fara tot ala era rezultatul) acum poate mercedes i-ar fi dat o sansa in locul lui nicu.
    4 2
  • mobius
    Nu inteleg ce se intampla. Daca au constatat ca ar fi fost necesara imbunatatirea motoarelor si ca in 2014, s-a facut o gresala deci, pentru ce Honda este exceptata de la noile reglementari? Mi se pare ca aceasta institutie din ce in ce mai confuza este aceea care fara pic de rusine stabileste an de an cine trebuie sa castige (comisioanele probabil nu sunt de neglijat). Mare pacat pentru F1. Ce sa mai spun, mare ghinion pentru Alonso. Va munci din nou si va risca, va castiga in schimb la masa verde cine doreste FIA.
    6 5
  • ctlnmihai
    Cu asemenea excepții de la regulament făcute doar pentru unii , ne mai și mirăm de ce ezită alți constructori să mai intre în F 1..Un regulament neclar , care se schimbă an de an când o echipă sau alta este nemulțumită...Dacă Honda e nevoită să se supună regulamentului din 2014 măcar să i se dea dreptul să folosească 5 PU cum permitea regulamentul din 2014..
    6 2
  • astia din F1 sunt niste nemerici nici nu ai ce sa mai zici, atatea schimbari care aduc doar costuri nu si economie si spectacol.
    Eu consider ca ar trebui ca echipele sa poata dezvolta oricand si oricare parte din masina dar ca sa poata fi cat de cat un echilibru ar trebui limitate bugeturile.
    2 1
  • e un lucru bun ca se pot modifica, dar acum nu mai inteleg cum pot fi tratate echipele in mod egal. Care e legatura cu omologarea din 2014? Acum suntem in 2015 si cred ca toti trebuie tratati la fel. Cumva in 2013 li s-a interzis celorlalti constructori sa dezvolte motorul pt 2014?
    Nu cred ca e o regula care o sa stea in picioare....
    4 1
  • se pare ca mclaren a dato-n bara co motorul.... poate vine honda cu un motor bun, depinde cat au reusit sa copieze de la cei buni.... sa speram ca va fi ok.
    3 1
  • Cine face pariu cu mine ca Hamilton va fi la ferrari pn s-au in 2017-2018 max? si va castiga si titlul.
    3 6
  • Paul: Daca doresc sa imi pun pe masina niste stickere in genul racing stripes, si... Raspunde
  • ctlnmihai
    @ niki percea Când am citit primul tău comentariu sufletul meu a trecut de la agonie la extaz :)))) :))))))
    2 0
  • George
    Parca il vad pe Alonso in fata Ferrari anul asta, chiar si cu restrictiile motorului Honda :), va fi amuzant...
    8 4
  • Evident este greu pentru baietii de la Honda sa accepte ca alti pot dezvolta motorul liber, atata timp cat ei au facut acelasi lucru anul acesta. Nu inteleg ce-i oprea pe cei de la Honda sa aduca acest motor la startul lui 2014 si atunci treaba statea altfel. Evident fanii McLaren nu au cum sa fie bucuriosi, isi doresc altceva si atata timp cat regulamentul este acelasi pentru toti, ei vor altceva.

    Treaba a fost simpla de la inceput, Honda nu a omologat motorul in 2014, trebuie sa-l omologheze in 2015, mai departe se descurca singurei dupa. Si cine spune ca nu au un motor bun? Nici macar ei nu cred in motorul ala dar se oftica ca nu-l pot dezvolta... sa inteleg ca nu incredere deloc in acest motor?
    2 2
  • mobius
    Este una sa ai un an de experienta si apoi sa poti dezvolta liber si este cu totul altceva sa privesti un an sa crezi ca poti fi competitiv (fara sa ai posibilitatea sa testezi), iar apoi sa constati ca trebuie sa concurezi cu ce credeai ca este bun, ceilalti au voie sa modifice ceva testat deja, iar tu nu poti modifica ceva ce nu ai putut testa. Honda a decis sa participe in F1 fara a sti ca in primul an de participare vor fi restrictionati, lucru total incorect dupa parerea mea. Este un atac la bunul simt ce se petrece in F1. Acum, compromisurile facute de FIA cu RBR si continuate cu Mercedes, deja nu mai au limite.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru