Kimi Raikkonen se retrage din Formula 1 la finalul acestui sezon

de Alexandru Monenciu
Joi, 02.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Pilotul finlandez al celor de la Alfa Romeo și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul acestui sezon. În 2007, Raikkonen a devenit campion mondial cu Scuderia Ferrari.

Kimi Raikkonen s-a alăturat Marelui Circ în 2001, ca pilot pentru echipa Sauber-Petronas. Un an mai târziu, finlandezul se muta la McLaren-Mercedes și a devenit clar că are ambiții mari. Prima victorie în Formula 1 a venit în 2003, în Marele Premiu al Malaeziei.

În 2007, pe când concura pentru Ferrari, Kimi Raikkonen și-a trecut în cont primul titlu mondial. Și ultimul. Chiar și așa, Raikkonen este unul dintre cei mai de succes piloți finlandezi din Formula 1 și unicul care a câștigat în era motoarelor V10, V8 și V6 turbo hibrid.

După 9 ani petrecuți în Marele Circ, Raikkonen a concurat în Campionatul Mondial de Raliuri, în 2010 și 2011. A revenit în Formula 1 un an mai târziu, la volanul unui monopost Lotus.

În toamna anului 2013, "Iceman" a anunțat că sezonul următor va concura din nou pentru Ferrari, unde a și rămas până în 2018. Din 2019 și până în prezent, numele său este sinonim cu Alfa Romeo Racing.

Acum, Raikkonen a anunțat că acest sezon va fi ultimul pentru el în Formula 1.

"Asta este.

Acesta va fi ultimul meu sezon în Formula 1. Este o decizie pe care am luat-o iarna trecută. Nu a fost o decizie ușoară, dar după acest sezon va fi momentul pentru lucruri noi. Formula 1 se încheie pentru mine, dar mai mult multe lucruri în viață pe care vreau să le experimentez și de care vreau să mă bucur," a scris finlandezul pe Instagram.

De-a lungul carierei, Raikkonen a strâns 21 de victorii în Formula 1, a urcat de 103 ori pe podium, a plecat de 18 ori din pole position și a luat startul în 341 de etape.

Totodată, este pilotul cu cei mai mulți kilometri parcurși la volanul unui monopost de Formula 1.

via Formula 1

Comentarii (21)

  • Au mai fost cativa care si-au anuntat retragerea si au revenit - vom vedea.
    9 2
  • Mulțumim pentru tot, Kimi!
    20 1
  • Grande Kimi Grande Kimi!
    18 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=q5_fo16E4LU
    5 0
  • Să se gîndească bine dacă se retrage.Nu e bine să ia decizia la cald.
    4 0
  • Daniel Popescu
    F1 Dutch GP - qualifying results

    Cla Driver Chassis Time Gap
    1 Max Verstappen Red Bull 1'08.885
    2 Lewis Hamilton Mercedes 1'08.923 0.038
    3 Valtteri Bottas Mercedes 1'09.222 0.337
    4 Pierre Gasly AlphaTauri 1'09.478 0.593
    5 Charles Leclerc Ferrari 1'09.527 0.642
    6 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'09.537 0.652
    7 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1'09.590 0.705
    8 Esteban Ocon Alpine 1'09.933 1.048
    9 Fernando Alonso Alpine 1'09.956 1.071
    10 Daniel Ricciardo McLaren 1'10.166 1.281
    11 George Russell Williams 1'10.332 1.447
    12 Lance Stroll Aston Martin 1'10.367 1.482
    13 Lando Norris McLaren 1'10.406 1.521
    14 Nicholas Latifi Williams 1'11.161 2.276
    15 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1'11.314 2.429
    16 Sergio Perez Red Bull 1'10.530 1.645
    17 Sebastian Vettel Aston Martin 1'10.731 1.846
    18 Robert Kubica Alfa Romeo 1'11.301 2.416
    19 Mick Schumacher Haas 1'11.387 2.502
    20 Nikita Mazepin Haas 1'11.875 2.990
    1 0
  • Marius
    @Eugen,ce la cald? Ca nu cred ca i-a reproșat cineva ceva, sau s-a certat cu cineva? Omu' are o vârstă, a fost un campion de conjunctura datorita războiului intern de la McLaren un pilot bunicel, însă nu a excelat niciodată, undeva la nivelul lui Montoya, dar mai norocos.
    5 5
  • Daniel Popescu
    Results Dutch GP 2021

    1 Max Verstappen Red Bull 1:13.547
    2 Lewis Hamilton Mercedes 20.932s
    3 Valtteri Bottas Mercedes 56.460s
    4 Pierre Gasly AlphaTauri 1 lap
    5 Charles Leclerc Ferrari 1 lap
    6 Fernando Alonso Alpine 1 lap
    7 Carlos Sainz Ferrari 1 lap
    8 Sergio Perez Red Bull 1 lap
    9 Esteban Ocon Alpine 1 lap
    10 Lando Norris McLaren 1 lap
    11 Daniel Ricciardo McLaren 1 lap
    12 Lance Stroll Aston Martin 2 laps
    13 Sebastian Vettel Aston Martin 2 laps
    14 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 2 laps
    15 Robert Kubica Alfa Romeo Racing 2 laps
    16 Nicholas Latifi Williams 2 laps
    17 George Russell Williams 2 laps
    19 Mick Schumacher Haas 3 laps

    Did not finish
    Yuki Tsunoda AlphaTauri engine – lap 51
    Nikita Mazepin Haas hydraulic issue – lap 43
    --------------------------------------------------------------
    F1 drivers championship after the 2021 Dutch Grand Prix
    Driver Total
    1 Max Verstappen 224.5
    2 Lewis Hamilton 221.5
    3 Valtteri Bottas 123
    4 Lando Norris 114
    5 Sergio Perez 108
    6 Charles Leclerc 92
    7 Carlos Sainz Jnr 89.5
    8 Pierre Gasly 66
    9 Daniel Ricciardo 56
    10 Fernando Alonso 46
    11 Esteban Ocon 44
    12 Sebastian Vettel 35
    13 Yuki Tsunoda 18
    13 Lance Stroll 18
    15 George Russell 13
    16 Nicholas Latifi 7
    17 Kimi Raikkonen 2
    18 Antonio Giovinazzi 1
    19 Mick Schumacher 0
    19 Nikita Mazepin 0
    19 Robert Kubica 0
    ----------------------------------------------------------
    F1 constructors championship after the 2021 Dutch Grand Prix
    Team Total
    1 Mercedes 344.5
    2 Red Bull 332.5
    3 Ferrari 181.5
    4 McLaren 170
    5 Alpine 90
    6 AlphaTauri 84
    7 Aston Martin 53
    8 Williams 20
    9 Alfa Romeo 3
    10 Haas 0
    1 0
  • @Eugen
    Si eu zic sa se gandeasca bine, ar trebui sa ramana pana pe la 50 ani ! Ca de ani buni are un succes urias !
    2 7
  • Mă uitam azi la Alonso cum & cât contrazicea spusele mele la început de campionat cum că nu va mai putea face multe pe circuit.
    Mă aplec în fața lui și-l felicit!
    11 2
  • Aurel Craciun
    @FanF1
    Eu recunosc că sunt suporterul lui Alonso și automat că sunt subiectiv. Chiar dacă reflexele lui au slăbit se vede inteligența lui. Azi a concurat cu viteză mică la începutul cursei protejând astfel pneurile, iar rezultatul s-a văzut pe final. Să nu uităm cursa când doar el (și încă un pilot) l-a ținut tururi întregi în spate pe Hamilton și numai datorită unei mici greșeli a fost depășit. Mă bucură că există și oameni ca tine care pot să vadă dincolo de preferințele personale (total normal). Singurul care mă deranjează este Hamilton datorită caracterului său (de altfel e un pilot foarte bun)
    6 0
  • Dacă el nu simte ca mai poate câștiga ceva ce rost are când și asa are un monopost care nu îl duce mai mult de locurile 10.9.8 iar celelalte echipe cauta doar tineri nu o sa vedem un Alonso sau un kimi la Honda, Mercedes, sau McLaren deși ii vad în stare dar nu asta cauta. Succes kimi în ceea ce vei face în continuare.
    3 0
  • Kimi este pilot de top.Nu contează cîţi ani are.Nu vreau să se pripească cu retragerea.Trebuie cîntărită foarte bine această hotărîre.
    1 0
  • Raikkonen e retras din 2018, ultimul sau an cu Ferrari. Atunci a mai aratat ceva pe circuit. La Alfa a fost un pensionar care se plimba duminica cu masina.
    Dar predestinatul ce face, fratilor? Mai stie si el sa conduca? Unde e predestinatul care batea pe toata lumea? Poate il anunta cineva ca Schumacher sau Alonso mai castigau si ei cate o cursa, chiar daca aveau un tractor.
    Atat de predestinat incat a facut pole acasa la el si pe urma a dat-o de gard, ca sa fie sigur ca se face de kkt. La Monza nici nu cred ca vom vedea un Ferrari in top 5, in conditii normale. Doar daca abandoneaza cineva din fata. Va fi Mertanul, Energizantul, Meclu si Ferrariul. Asta daca nu le strica Alonso petrecerea si se baga peste vreun Ferrari.
    Cum naiba sa pui echipa in mainile unui copil de 21 de ani, cand Alonso era liber si flamand de victorie. Daca avea Alonso tractorul ala de Ferrari, o victorie tot obtinea pana acum.
    Cum, frate, sa nu il iei pe Alonso si sa mergi cu Charles Lecrash... Vai de mama lor. Alonso cu o caruta de Alpine le da clasa tractoristilor de la Ferrari.
    Sper sa faca aia de la Alpine o masina decenta pentru 2022 si sa-l vedem pe Alonso in top 3, ca sa moara de ciuda tot Maranello.
    7 7
  • @ferr1, poate că Ferrari și-a adus aminte câți bani a băgat într-un alt campion mondial iar rezultatele au fost nule. Așa că s-a gândit să investească și-n tineret dând șansa acestora să arate lumii cine sunt și ce pot. Să înțeleg că dacă băiatul tău nu e un Picasso nu o să-i cumperi și lui un set de creioane colorate? Răutate "mică" ce ești!!!
    5 3
  • Picasso nu merita nici creioane colorate, nici de caricaturist nu era bun. Ai văzut „picturile” lui? El a fost un activist politic și a știut să profite de asta, iar snobii(proștii cu bani care vor să fie-n ton cu moda) au pus „botul” și banii. Și trendul continuă și astăzi că doar se nasc proști și în familiile bogate. Au fost pictori adevărați care merită să-i citați, îi găsiți în muzee și chiar pe net dacă vă place pictura nu-l mai faceți pe Picasso pictor că n-a fost.
    2 1
  • Stimate cultule @^, documentează-te mai bine: "Pânzele lui ne amintesc de un jurnal intim care glorifică frumusețea și eroismul femeilor iubite. Optzeci de ani de activitate artistică - pictură, sculptură, poezie, desen, grafică, ceramică reflectă multilateralitatea creației lui Picasso care trăiește pentru artă și prin artă."-Wikipedia
    0 0
  • Wikipedia e scrisă de fanii lui. Repet, Ai văzut tablourile lui? Vede câteva nu pentru mine, pentru tine. Nu te lua după stereotipurile snobilor, arta e pentru simțurile tale. Arta lui Picasso e de fapt activismul politic. Ca religia, e peste tot în toate formele dar are nevoie de credincioși pentru a exista. Immanuel Kant. Dacă dispar credincioși, dispare și religia. „Fericiți cei săraci cu duhul că a lor e împărăția cerului”
    2 1
  • @^, se vede că ești lipsit de carte băi omule: "vede" e la pers.a-3-a sg. nu la a 2-a sg. astfel încât să-l poți folosi pentru a te adresa mie. ;)
    0 0
  • @Fan F1 Cand ai de ales intre Alonso si Sainz/Lecrash trebuie sa fii foarte prost sa nu il alegi pe Alonso.
    Ferrari e un brand urias, nu Alfa Romeo sa creasca tinerii piloti. Ferrari e F1. Ferrari are nevoie de oameni cu experienta care sa traga tractorul dupa ei, nu de copii care se cred manechini in F1, dar o baga in gard fix cand ti-e lumea mai draga.
    Ferrari are nevoie de campioni in echipa, nu de anonimii astia. Pe astia de la Ferrari ii stii doar pentru ca au Instagram, in rest nu poti spune nimic despre ei. Sainz ala e anonim si pentru spanioli.
    Dezastru complet la Ferrari, de-aia nici nu vor castiga prea curand. Peste vreo 2 ani Lecrash va fi un dezastru. O sa-l distruga politica de la Ferrari, cum s-a intamplat si cu Vettel. Cum o sa aiba Ferrari o masina mai buna si Lecrash o sa greseasca, il zboara imediat. Asa e Ferrari. Ei te critica, dar cand altii ii critica nu le pica bine, gen cum facea Alonso.
    Si sa-i dai 12-15 mil pe an lui Lecrash... Alta bataie de joc. Asa iti bati joc cand ai prea multi bani. Daca asta cu 2 victorii ia 12-15 mil, pai Hamilton cu aproape 100 de victorii cat trebuie sa primeasca?
    Oricum Lecrash marele predestinat mai are putin si e depasit de Sainz la puncte. Sper sa-l depaseasca Sainz la final de campionat, sa vezi ce rad de marele predestinat.
    PS Cine imi da unlike la comentarii banuiesc ca inca nu s-a obisnuit cu ideea ca Alonso e unul dintre cei mai buni piloti din ultimii 21 de ani, singurul care l-a batut pe Schumacher. Adica Alonso castiga campionatele in fata lui Schumi, nu in fata lui Vettel sau Rosberg. :))
    6 1
  • Adrian Dumbraveanu
    Mori de ras cand unii nu pun cont pe materialul competitional ci doar pe pilot......nu stiu cine sa astepta sa faca minuni Kimi cu tigaia aia, eu ma mir cum de a punctat cat a punctat de cand piloteaza acolo...."pensionar care se plimba cu masina duminica" auzi la desteptul ala de mai sus.....masina este Loganul din fata blocului, alea din formula 1 se cheama monoposturi dar probabil erai asa ocupat cu elogiile la adresa lui Alonso incat nu ti-ai dat seama.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru