Lauda: "Schumacher trebuia să recunoască că a greşit în Singapore"

de Daniel Popescu
Joi, 27.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Niki Lauda l-a criticat pe Michael Schumacher pentru că a susţinut că accidentul cu Jean-Eric Vergne din Singapore a fost provocat de o defecţiune tehnică a monopostului Mercedes.

Ce mă deranjează este că Schumacher nu a spus de la bun început că el era de vină.

Niki Lauda
Triplu campion mondial al Formulei 1
Michael Schumacher a abandonat duminică în Singapore după ce a frânat prea târziu şi l-a lovit puternic din spate pe Jean-Eric Vergne, care a fost la rândul său nevoit să se retragă din cursă.

Septuplul campion mondial a afirmat că accidentul a fost provocat de o defecţiune tehnică la monopostul Mercedes, întrucât acesta nu a răspuns la apăsarea pedalei de frână, însă ulterior germanul a fost penalizat cu 10 poziţii pe grila de start a cursei de la Suzuka pentru acest incident. În opinia triplului campion mondial Niki Lauda, aceasta este cea mai bună dovadă că accidentul a fost produs în urma unei greşeli personale a lui Schumacher.

"Ce mă deranjează este că Schumacher nu a spus de la bun început că el era de vină. Dacă ceva nu ar fi fost în regulă la monopost, atunci FIA nu l-ar fi pedepsit.

Aş fi preferat să-şi asume greşeala, pentru că oricine poate greşi", a declarat austriacul pentru publicaţia Osterreich.

Cu toate acestea, Lauda i-a luat apărarea lui Schumacher şi consideră că nu este prea bătrân pentru a concura în Formula 1 şi în sezonul următor, când va avea deja 44 de ani.

"Asta este o speculaţie la fel de stupidă lansată de aceeaşi oameni care spuneau lucrul opus după calificările de la Monaco (n.r - când Schumacher a fost în pole position, dar l-a pierdut din cauza unei penalizări). Accidentul i se poate întâmpla şi unui pilot de 20 de ani. Este uşor să spui că este din cauza vârstei", a adăugat el.

Via GMM

Comentarii (22)

  • GrosJan
    E suficient de rapid ca sa fie in F1. Uneori e mai rapid decat Rosberg. Dar nu mai este Schumacher de altadata si nici nu va mai fi. Asta nu inseamna neaparat ca nu va mai castiga cu siguranta inca un titlu. Depinde de circumstante. Cu cel mai bun monopost si cu un coechipier precum ... chiar si Rosberg, poate lua titlul. Sunt multi care au luat 1, 2 titluri in circumstante deosebit de favorabile. Si s-au ales cu faima de megapiloti, cand, de fapt, circumstantele sunt de vina.
    13 3
  • Frana e de vina, mda, o explicatie pentru fraierii care mai spera sa-l vada pa neamt castigand ceva in F1 si care nu stiu ca exista telemetrie...e destul de clar cum s-a ales cu faima si titlurile nenumarate, pe spatele Ferrari si a echipei tehnice perfecte de-acolo..acum, cu alti piloti pe grila e greu, nu mai tine vrajeala. La pensie, sa vina un pilot tanar si talentat.
    7 17
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: Te referi la Hamilton nu? Evident ca circumstantele i-au fost deosebit de favorabile, de fapt rezultatele se vad in fiecare an, desi pleaca ca favorit prin prisma declartiilor, nu se ridica la nivelul lor. Noroc cu acele circumstante de care spui tu, altfel faima lui de megapilot se ducea de rapa si era uitata. Bine spun, ma bucur ca exista inca persoane obiective ca tine, care posteaza. Super.
    6 3
  • GrosJan
    Ma refer la Mansel, Hill, Vileneuve, Alonso, chiar si Hakkinen. Hamilton nu. Fiind cel mai rapid din campionat in 2008 nu ar fi si cazul lui. Cand spun circumstante favorabile ma gandesc in primul rand la un monopost mult mai rapid si/sau mult mai fiabil decat al adversarului, care este mai rapid ca pilot. Nu ma refer la aparitia ploii sau altele de gen.
    6 5
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: Am inteles, deci sansa in cazul lui Hamilton a fost ca echipa ii pune la dispozitie un monopost mai rapid decat al concurentei. Pai pe Hamilton in 2008 l-a salvat tocmai aparitia ploii, plus alte circumstante foarte favorabile ca Singapore 2008 si diferitele abandonuri ale adversarilor, plus ca nu castiga niciodata cand are monopostul mai incet decat al adversarilor.

    Mansell avea talent tata, iti recomand sa vezi cateva curse foarte bune alte batranului Mansell. Nu-mi dau seama cine-l Mansel si Vileneuve... daca te referi la Villeneuve cred ca vorbim de tatal, pentru ca fiul... a fost doar trecator pilot de Formula 1.

    P.S. Sunt curios cam cat de rapid este Hamilton? Fuge repede pe pista? Sau face multe ture si oboseste, pentru ca fara un monopost reglat bine, nici un pilot nu-i rapid tata. Iti recomand sa citesti articolele de pe http://www.f1fanatic.co.uk. Chiar daca sunt site britanic, baietii se pricep si poate asa o sa intelegi si tu cum sta treaba cu "pilotii rapizi" nu de alta dar toti de pe grila sunt exact la fel de rapizi, mai ales la 100m, diferenta se face in schimb prin monopostul pe care-l au la dispozitie.
    5 1
  • GrosJan
    Hamilton e mai rapid decat Alonso. E verificat. Mansell era mai lent si decat Senna si decat Prost. Fara acel monopost nu mai ajungea campion.
    Inainte de aparitia ploii tot Hamilton era pe o pozitie suficienta sa castige titlul. Ploaia a dat un avantaj aparent lui Massa pentru ca unii piloti au ales sa nu schimbe si au ramas pe circuit inaintea lui Ham care a schimbat. Dar acei piloti erau mult mai lenti decat cei care au schimbat pneurile si au fost depasiti. Dar nu are rost sa pui problema asta. Ploaia face parte din joc. Si ce daca a fost ultima cursa. Putea sa fie prima si evenimentul cu ploaia era ignorat de toti.
    Circumstante favorabile pot fi materialul de conscurs si coechipierul slab, asa cum a avut Alonso. Era mai slab si decat Kimi si decat Schumacher, dar a avut parte de circumstante favorabile. La aceste circumstante favorabile ma refer eu. Nu vad ca fiind circumstante favorabile faptul ca un pilot nu se lasa depasit (petrov). Dar vad ca fiind circumstanta favorabila faptul ca un pilot cedeaza o pozitie la ordinele echipei.
    2 4
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: Hamilton s-ar putea sa fie mai rapid ca Alonso la 100m, dar cred ca Schumacher ii bate pe amandoi, deh conditie fizica mai buna. In Formula 1 pilotii sunt la fel de rapizi pe cat este de rapid monopostul, Vettel, Schumacher, Hamilton, Button, Alonso, tot dracul ala este, smecheria este cat de bine se pupa monopostul cu circuitul si pneurile. Ploaia face parte din joc evident, la fel si circumstantele alea favorabile, care poate lui Hamilton nu prea i-au fost favorabile.

    Formula 1 din pacate nu este dupa cum vrei tu sa fie, este o suma de factori, cateva situatii favorabile si ceva noroc. Unii sunt mai buni intr-o cursa, altii intr-alta, dar cel mai rapid pilot este cel care la finalul campionatului a castigat cursa.

    Initial credeam ca esti fan McLaren, de fapt n-ai nici o treaba cu fanii Formulei 1, singura idee pe care o reciclezi este ca de fapt nu-mi place de Alonso. Si nu ca nu-ti place, de fapt te oftica ca-i bun si ca lumea are o parere buna despre el. Speram sa fii fan Hamilton macar, dar pana acuma n-ai spus nici o greseala facut de el, in schimb tot o dai inainte cu Alonso.

    Cred ca vad o situatia foarte nefavorbabila pentru tine, se numeste clasament+ puncte.

    Toate prostiile astea cu Hamilton este mai rapid ca Alonso, ca Mansell eram ai incet ca Senna si Prost... vise baiete. N-ai nici cea mai mica idee despre cat de rapid este un pilot, de fapt nici nu intelegi lucrurile despre care discuti aici. Pentru tine conteaza un singur lucru, o tot dai cu Alonso. Daca erai fan McLaren pana si tu il respectai pe Alonso, pentru ca-i un adversal redutabil altaturi de Vettel, dar din pacate nu cred ca esti fanul nimanui.

    Pacat, te consumi degeaba incercand sa convingi (nici nu stiu pe cine) ca Alonso este un pilot slab, dar faci greseala de a nu spune si ce piloti sunt buni si de ce.

    Nici eu nu-l plac pe Alonso, desi ca pilot este redutabil, iar ultimii 3 ani au fost o bogatie de amintiri, curse foarte bune atat ale lui Vettel, Alonso si Hamilton, dar nu as spuna ca unul este mai bun ca altul in acest moment. As spune ca monopostul face diferetenta.

    Multa bafta cu ura ta pentru Alonso, vad ca-ti da lumea multe manute rosii, s-au plictisit si ei ca si mine de prostiile pe care le spui.
    6 2
  • GrosJan
    Hamilton era atat de rapid "pe cat era monopostul", Alonso la fel, dar ramanea 20 sec in urma pe cursa. In realitate pilotul se apropie cel mult rezonabil de limitele monopostului. Si da, unii sunt mai rapizi cu un monopost iar altii putin mai lenti. Alonso nu este un pilot slab. E un pilot bun. Dar, mai putin bun decat Hamilton. Cred ca si decat Kimi, Vettel, Petrov. Nu-l urasc nici pe Kova, cu toate ca cred despre el ca este mai slab decat multi din F1. Daca era la o echipa de top, cu un coechipier prea slab de f1 si supraestimat, nu ezitam sa-l arat asa cum este.
    2 4
  • GrosJan
    "cel mai rapid pilot este cel care la finalul campionatului a castigat cursa."

    k. Deci Vettel in ultimii doi ani, Button in 2009, Ham in 2008, Kimi in 2007. Si unde-i alonso in anii astia? Pai nu e. Ba castigatorul campionatului e "cel mai rapid" (nu cel mai bun?! ;( ) ba nu e pentru ca a castigat Vettel nu cine vreu eu. Dupa cum bate vantul lui Alonso.
    1 4
  • cosmin
    nu se poate spune ca un pilot este mai bun ca celalalt cand sunt de valori apropiate diferenta o face monopostul dar un factor important este si forma pilotuluisi va dau un exemplu anul trecut button a fost peste hamilton la orice capitol lo dominat total si anul acsta este exact invers asa ca in 2008 poate alonso a fost intro forma mai slaba
    2 0
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: Cel mai rapid, cel mai bun, tot aia este, cel mai rapid ajunge primul la linia de sosire, cel mai bun, este primul la linia de sosire.

    Ciudat nici eu nu-l vad pe Hamilton castigator nici in 2009, 2010, 2011, daca-i cel mai bun pilot de pe grila ma asteptam sa castige toate cursele si cele 3 titluri?

    Vantul bate din spate pentru Alonso si din lateral pentru Hamilton, n-ai ce sa-i faci. Hamiltul este rapid, dar la 100m in 2010 a iesit pe 4, deh n-a avut asa de mult oxigen in plamani cine stie. Sau a fost prea rapid si a luat-o pe maidan.

    In 2011 nu l-am vazut pe Hamilton pe nicaieri, multe declaratii si nimic altceva, mai ales ca a avut la dispozitie un monopost net superior concurentei, dar a fost prea rapid sa ajunga la standuri si n-a castigat curse.

    In 2012, Hamilton este cel mai rapid in declaratii, pe pista sta astfel situatia, ciudat dar la Spa n-a fost asa de rapid incat sa evite accidentul... mai sa vezi.

    Formula 1 nu-i dupa cum vrei tu, dar Alonso nu conteaza nici daca-i mai bun ca Hamilton, nu conteaza nici daca Vettel este mai bun ca Alonso sau Button si nu conteaza nici daca Petrov este mai bun ca Hamilton, sau Raikkonen, conteaza punctele la finalul cursei. Alonso da ce-i mai bun, Button la fel, Hamilton nu prea poate, Vettel da ce-i mai bun si vezi acolo in dreapta este clasamentul. Asta-i realitatea din teren, nu frustrarile si visele tale erotice cu Hamilton.

    Pacat ca nu esti fan Hamilton, sau ca nu te uiti la Formula 1, poate deschidea ochii sa vezi pilotii asa cum sunt, poate sa-i apreciezi pe toti, chiar daca nu-ti plac tie, dar ma indoiesc ca esti capabil de asa ceva.

    Tare faza aia cu Hamilton este mai rapid decat toti, sper ca-n cursele viitoare sa vedem cat de repede alearga el, ca restul au monoposturi lol. Pacat ca esti prost baiete, iti bati joc de cei pe care cica ii admiri lol.

    P.S. Cred ca ai uitat ca articolul era despre Schumacher, si ce zice Lauda despre acel incident din ultima cursa. Dar stai... frustrarea si ura pe care o ai pentru Alonso (cica), te-a facut sa-ti versi ofurile la orice articol doar doar te simti si tu bine nu?
    4 2
  • GrosJan
    "Cel mai rapid, cel mai bun, tot aia este"
    Atunci cel mai bun e Ham pentru ca este cel mai rapid. Nu castiga intotdeauna cel mai bun, de aceea este responsabilitatea noastra sa nu confundam castigatorul circumstantial al unui an cu cel mai bun sau mai rau chiar, cu cel mai rapid. Cea mai buna dovada este insasi istoria F1. Mai anul trecut te vaitai ca, desi a castigat Vettel, tot Alonso e cel mai bun dar ca "nu a avut masina". Acum ca Alo are sanse mari la titlu, ai revenit la argumentul ca "cel mai bun este castigatorul". Aka, dupa cum bate vantul lui Alonso. Nu am nimic cu niciun pilot. Am cu acei care nu recunosc evidenta (ca ham l-a batut pe alo in 2008 e evident de exemplu). Am cu cei care sunt partinitori si un argument e bun doar daca le foloseste. Un an foloseste, altul ba. Un an e bun argumentul, altul ba. Inconsistenta si lipsa de consecventa motivul fiind acelasi: intai dam verdictul si apoi alegem argumentele ...
    0 2
  • GrosJan
    cosmin, in 2008 Alonso era e val si Ham un debutant. Anul urmator nu mai era doar de acomodare pentru Ham. Si Alo stia bine asta. Stim cu totii ca a fugit de fapt de Ham. Ca sa nu ramana si sa inlature orice dubiu. Era cam un capat de cariera. Si-a salvat cariera oarecum plecand, dar acum are stigmatul de fricos.
    2 2
  • baetica ce tot vb prosti din cate imi amintesc in 2008 alonso si hamilton au avut acelasi nr de puncte si din cate imi mai amintesc kimi lea traso la amadoi si atunci ham a avut cea mai buna masina si tot degeraba ca si anul acesta de altfel
    3 2
  • cosmin
    grosjan si in 2011 ham o fost la inceput de cariera cum am spus mai sus poti sa ai un sezon mai bun sdau mai prost cand ai un coechipier de valoarea apropiata se vede lucrul acela ca sati mai dau un exemplu in 2007 raikonen a fost mai bun ca massa si anul urmator a fost invers
    0 3
  • klausnake
    @GrosJan
    Stigmatul ala il are asa,ca l-ai hotarat tu,nu?
    Nu de alta dar cam toti specialistii de afara te-ar contrazice...
    2 1
  • GrosJan
    si totusi, in ciuda "anului cel prost" al lui alonso, tot nu ar fi de acord sa vina ham la ferrari .... are asa o presimtire ca alaturi de ham ar avea numai ani prosti.
    1 3
  • Ctlnmihai
    Sincer daca vine Hamilton la Ferrari cred ca vor incepe declaratii gen: "echipa il sustine numai pe Alonso", "nu-mi este setata masina cum trebuie", "nu am o strategie buna" si lista ar continua. Iar asta mi-am dat seama dupa ce am vazut pozele de pe Twitter cu foaia de telemetrie, nu-i frumos ce-a facut Hamilton acolo.
    3 0
  • @todt
    "e destul de clar cum s-a ales cu faima si titlurile nenumarate, pe spatele Ferrari si a echipei tehnice perfecte de-acolo"

    In '96, spre exemplu, era mai mult ca perfecta, de-aia ii exploda motorul lui sch in turul de incalzire, sau cadeau piese din el in timpul cursei. Da' tu ce sa stii? Ai auzit pe vreun idiot cu fraza de mai sus si o repeti si tu sa dea bine
    0 2
  • GrosJan
    nuu, cantecul ala "echipa nu ma sustine" e al lui alonso de fapt. A fost hitul verii in 2007.
    2 1
  • GrosJan
    in realitate, ferrari au revenit pe spatele lui schumacher. Acesta putea merge numai la echipele cu masina buna si ar fi avut mai mult de 7 titluri. A renuntat la el cumva, doar ca sa faca istorie cu ferrari, sa fie omul care scoate ferrari din balarii. A reusit, dar nu pot fi chiar toti recunoscatori pentru asta.
    3 2
  • Niciodata,dar niciodata massa nu a fost mai bun decit Kimi.A avut bafta sa fie manageriat de Todt-junior care l-a ajutat intotdeauna.Asa ca lasati-o balta...ca macaneeeee !!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru