LIVE TEXT: Teste Valencia, ziua 1

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 01.02.2011
Automarket vă prezintă în format live text cele mai importante evenimente din cadrul primei zile de teste de pe circuitul de la Valencia.

Prima zi a lunii februarie marchează şi începerea primei sesiuni de teste din această iarnă, la care vor participa toate cele 12 echipe.

Cu toate acestea, numai 8 echipe se vor alinia la start cu monoposturile pentru sezonul 2011, în timp ce McLaren, Force India, Hispania Racing şi Virgin Racing vor utiliza monoposturile din sezonul precedent. Pe tot parcursul acestei zile, Automarket vă va ţine la curent în cadrul acestui articol cu cele mai importante evenimente, precum şi cu clasamentul provizoriu, chiar dacă timpii realizaţi în aceste teste sunt mai puţin relevanţi.

ORA 17:30 Cu 30 de minute inainte de finalul zilei, clasamentul a ramas acelas. Acesta este ultimul update al zilei. Clasamentul final va fi publicat in cadrul unui articol separat. 

1  Vettel Red Bull  1m13.769s
2  Hulkenberg Force India  1m13.938s  +0.169
3  Paffett McLaren  1m14.292s  +0.523
4  Alonso Ferrari  1m14.553s  +0.784
5  Kobayashi Sauber  1m15.621s  +1.852
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.003s  +2.234
7  Di Resta Force India  1m16.337s  +2.568
8  Schumacher Mercedes  1m16.450s  +2.681
9  Barrichello Williams  1m17.335s  +3.566
10  Petrov Renault  1m17.424s  +3.655
11  Alguersuari Toro Rosso  1m17.774s  +4.005
12  Karthikeyan HRT  1m18.020s  +4.251
13  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +6.161

ORA 17:00 Defectiunea tehnica suferita de Rosberg in aceasta dimineata a fost cauzata de o scurgere hidraulica. Echipa nu a reusit inca sa remedieze problema, motiv pentru care Schumacher nu a iesit inca pe circuit.

Cu o ora inainte de finalul primei zile de teste, clasamentul se prezinta astfel:

1  Vettel Red Bull  1m13.769s
2  Hulkenberg Force India  1m13.938s  +0.169
3  Paffett McLaren  1m14.292s  +0.523
4  Alonso Ferrari  1m14.553s  +0.784
5  Kobayashi Sauber  1m15.621s  +1.852
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.003s  +2.234
7  Di Resta Force India  1m16.337s  +2.568
8  Barrichello Williams  1m17.335s  +3.566
9  Petrov Renault  1m17.424s  +3.655
10  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +4.491
11  Karthikeyan HRT  1m18.650s  +4.881
12  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +6.161

 

ORA 16:00 Nu au mai avut loc incidente majore pe circuit, insa exista doua modificari: Nico Hulkenberg i-a cedat locul lui Paul di Resta in cockpitul Force India, in timp ce Michael Schumacher il inlocuiaste pe Nico Rosberg la Mercedes GP. Primele impresii ale lui Rosberg despre monopostul W02 sunt pozitive: "Masina pare buna si m-am simtit ca acasa din primul tur. Cu siguranta pare sa fie un monopost diferit".

Intre timp, Sebastian Vettel a preluat conducerea clasamentului general dupa ce a fost cronometrat cu 1:13.796. Iata clasamentul complet:

1  Vettel Red Bull  1m13.769s
2  Hulkenberg Force India  1m13.938s  +0.169
3  Alonso Ferrari  1m14.718s  +0.949
4  Paffett McLaren  1m15.350s  +1.581
5  Kobayashi Sauber  1m15.831s  +2.062
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.003s  +2.234
7  Petrov Renault  1m17.424s  +3.655
8  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +4.491
9  Karthikeyan HRT  1m18.650s  +4.881
10  Barrichello Williams  1m18.714s  +4.945
11  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +6.161

 

ORA 15:40 Echipele au inceput programul de dupa-amiaza, fara ca timpii sa inregistreze modificari majore.

1  Hulkenberg Force India  1m13.938s
2  Alonso Ferrari  1m14.718s  +0.780
3  Vettel Red Bull  1m14.921s  +0.983
4  Kobayashi Sauber  1m15.831s  +1.893
5  Paffett McLaren  1m16.256s  +2.318
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.398s  +2.460
7  Petrov Renault  1m17.424s  +3.486
8  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +4.322
9  Karthikeyan HRT  1m18.650s  +4.712
10  Barrichello Williams  1m18.714s  +4.776
11  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +5.992

 

ORA 15:00 Nico Hulkenberg continua sa fie lider in clasamentul la volanul monopostului Force India din sezonul precedent:

1  Hulkenberg Force India  1m13.938s
2  Alonso Ferrari  1m14.718s  +0.780
3  Vettel Red Bull  1m14.921s  +0.983
4  Kobayashi Sauber  1m15.831s  +1.893
5  Paffett McLaren  1m16.256s  +2.318
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.398s  +2.460
7  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +4.322
8  Karthikeyan HRT  1m18.650s  +4.712
9  Barrichello Williams  1m18.714s  +4.776
10  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +5.992
11  Petrov Renault  1m20.633s  +6.695

 

ORA 14:30 Iata timpii la ora 14:30

1  Hulkenberg Force India  1m13.938s
2  Alonso Ferrari  1m14.718s  +0.780
3  Vettel Red Bull  1m14.921s  +0.983
4  Kobayashi Sauber  1m15.831s  +1.893
5  Paffett McLaren  1m16.256s  +2.318
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.398s  +2.460
7  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +4.322
8  Karthikeyan HRT  1m18.650s  +4.712
9  Barrichello Williams  1m18.714s  +4.776
10  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +5.992
11  Petrov Renault  1m20.633s  +6.695

 

ORA 13:30 Sesiunea a fost realuată la numai câteva minute după incidentul lui Rosberg.

Până în prezent, nu există informaţii despre cauza defecţiunii tehnice a monopostului Mercedes GP, însă nu este exclus ca germanul să fi rămas pur şi simplu fără combustibil. Iată clasamentul după primele două ore şi jumătate de teste:

1  Alonso Ferrari  1m15.371s
2  Vettel Red Bull  1m15.559s  +0.188
3  Hulkenberg Force India  1m15.615s  +0.244
4  Kobayashi Sauber  1m15.831s  +0.460
5  Paffett McLaren  1m16.256s  +0.885
6  D'Ambrosio Virgin  1m16.398s  +1.027
7  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +2.889
8  Barrichello Williams  1m18.714s  +3.343
9  Karthikeyan HRT  1m19.383s  +4.012
10  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +4.559
11  Petrov Renault  1m20.633s  +5.262

 

ORA 13:00 Primul steag roşu al sesiunii. Nico Rosberg a oprit monopostul Mercedes W02 pe linia dreaptă de start-sosire, cel mai probabil în urma unor probleme de fiabilitate. Cauzele incidentului nu sunt încă cunocute.

Iată clasamentul după primele două ore de teste:

1  Alonso Ferrari  1m15.371s
2  Hulkenberg Force India  1m15.615s  +0.244
3  Paffett McLaren  1m16.256s  +0.885
4  Kobayashi Sauber  1m16.354s  +0.983
5  D'Ambrosio Virgin  1m17.991s  +2.620
6  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +2.889
7  Vettel Red Bull  1m18.507s  +3.136
8  Barrichello Williams  1m18.714s  +3.343
9  Karthikeyan HRT  1m19.723s  +4.352
10  Rosberg Mercedes  1m19.930s  +4.559
11  Petrov Renault  1m20.633s  +5.262

 

ORA 12:55 Testele continuă la Valencia fără apariţia unor incidente pe circuit. Piloţii efectuează de regulă stinturi scurte, intrând rapid la boxe. Principalul subiect de discuţie în paddock este noul sistem de evacuare introdus de Renault, care ar putea reprezenta una dintre marile surprize ale sezonului. Toate cele 11 echipe prezente la test marţi au efectuat tururi cronometrate, însă timpii sunt departe de a fi reprezentativi, din cauza temperaturilor scăzute şi a accentului pus de echipe pe fiabilitate.

 

ORA 12:30: Testele continua fara incidente majore pe circuit, iar clasamentul se prezinta astfel:

1  Alonso Ferrari  1m15.371s
2  Hulkenberg Force India  1m15.615s  +0.244
3  Paffett McLaren  1m16.256s  +0.885
4  Kobayashi Sauber  1m16.354s  +0.983
5  D'Ambrosio Virgin  1m17.991s  +2.620
6  Alguersuari Toro Rosso  1m18.260s  +2.889
7  Vettel Red Bull  1m18.507s  +3.136
8  Barrichello Williams  1m18.714s  +3.343
9  Rosberg Mercedes  1m36.506s  +21.135

 

ORA 12:00 După o oră de teste, clasamentul se prezintă astfel:

1  Alonso Ferrari  1m15.371s
2  Hulkenberg Force India  1m15.948s  +0.577
3  Kobayashi Sauber  1m16.932s  +1.561
4  D'Ambrosio Virgin  1m17.991s  +2.620
5  Paffett McLaren  1m18.223s  +2.852
6  Barrichello Williams  1m24.424s  +9.053

 

ORA 11:30: Alonso este primul pilot care efectuează un tur cronometrat. Pilotul Scuderiei Ferrari este cronometrat cu 1:18.436.

Gary Paffett stabileşte un timp nereprezentativ de 1:26.212 la volanul monopostul McLaren de anul trecut.

ORA 11:18: Toţi cei 11 piloţi au efectuat cel puţin un tur de instalare, însă niciunul dintre ei nu a efectuat un tur cronometrat.

ORA 11:00: A început prima sesiune de teste premergătoare sezonului 2011. Singura echipă care absentează astăzi este Lotus, monopostul T128 urmând să debuteze pe circuit miercuri.

ORA 10:56: Vremea pe circuitul de la Valencia: cerul este parţial noros, însă şansele de ploaie sunt reduse în acest moment. Temperatura ambientală este de 7 grade Celsius şi pe parcursul zilei va urca până la 11 grade Celsius.

ORA 10:50: Testele de la Valencia se desfăşoară în intervalul 11:00 - 18:00, conform fusului orar al României.

ORA 09:30: Nu mai puţin de patru echipe au lansat în această dimineaţă la Valencia noile monoposturi pentru sezonul 2011: Red Bull Racing, Toro Rosso, Mercedes GP şi Williams.

 

Comentarii (38)

  • Williams Live Timing
    http://www.attwilliams.com/test-timings
    1 2
  • http://www.f1-direct.com/include/livegp/we/temp/essais.php
    3 3
  • Pt. Live
    http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.motor21.com%2Fformula-1%2Fsigue-directo-tests-valencia-95461%2F
    0 2
  • Live 2
    in olandeza cred dar arata timpii Live:http://www.f1today.nl/live-update/2011/02/01/circuit-de-la-comunitat-valenciana.html
    1 1
  • Tracto
    ?
    Se updateaza singura pagina asta (auto refresh) sau tot trebuie sa umblu eu ca sa vad noile anunturi ?
    2 0
  • @Tracto
    Pagina nu are auto-refresh. De regula, voi updata comentariul o data la 15-20 minute sau chiar la 30 de minute daca nu sunt evenimente deosbite pe circuit. Voi publica clasamentul timpilor din 30 in 30 de minute.
    4 1
  • Tracto
    multumesc !
    ;)
    0 0
  • nice
    a surclasat MP4-25 VJ-ul lu huckle ce tare. interesant ca se apropie de timpul lui F150 la distanta de +0.244 bravo force india. rusine celor de la merc02 nici macar in top 5 nu au intrat. sa vedem cand va urca schumi daca masina va face tandem 100%.
    2 4
  • @ildotorre
    mie personal nu imi place Rosberg , dar ii voi tine partea pentru ca a facut doar 2 tururi cronometate pe cand Force India a facut vreo 12 ... deci asteapta urmatoarea jumatate de ora si vom vedea
    1 1
  • :)
    Ma bucura timpii lui Hulkenberg care se mentine bine, cel putin pana in acest moment... Sa vedem si in zilele urmatoare si sper ca Force India sa fi pregatit o masina competenta :) M-ar bucura enorm sa vad o echipa ca FI sa obtina victorii :D In 2011 sper la mai mult spectacol si mai multe surprize placute sau neplacute, ca pana la urma, competitia e formata dintr-un invingator si multi invinsi :)
    4 0
  • Timpi 2010
    In 2010 , daca nu ma insel , in prima zi s-au inregistrat timpi de 1 minut si 15 secunde ( pe acolo ) . Cel mai bun timp din 2010 a fost de 1:11.599 inregistrat de Alonso in a treia zi ...
    4 0
  • timpi
    Eu cred ca acordati o atentie prea mare timpilor :) Nu cred ca exista vreo echipa care se gandeste ASTAZI la timpi. Vorbim de monoposturi noi care trebuie sa fie fiabile si de monoposturi vechi al caror unic scop este sa parcurga cat mai multe tururi pe pneuri Pirelli.

    @maryo37: Force India utilizeaza monopostul din sezonul 2010. Deci timpul lui Hulk e complet irelevant, avand in vedere schimbarile de regulament.
    4 1
  • de acord
    @marryo de acord cu tine. mai sunt 2 zile plus juma de astazi. sa vedem pana la finalul zilei de azi care va fi evolutia sa si a celorlalti
    2 1
  • de ce
    ai 50% dreptate@daniel timpii arata cam care sutn pretentiile masinii respective la momentul respectiv. de ce sa nu acrodam atentie timpilor? cum altfel sa iti dai seama de fiabilitatea unei masini? sa ne uitam la teste sa vedem cum defileaza masina pe circuit? irelevant daniel
    2 1
  • @ildottore
    Eu unul nu pot sa anticipez ce rezultate va obtine Force India in 2011 pe baza rezultatelor lui Hulkenberg cu monopostul din 2010.

    Cat despre celelalte echipe, fiabilitatea se masoara in tururi parcurse, nu in timpi.
    3 0
  • ok atunci
    daca tu sustii ca timpii sunt irelevanti in dauna fiabilitatii vreau sa stiu si eu de ce nu e interesant VJul 2010 al lui huckle fata de F150 a lui alonso? pt ca vjul nu are aripa flotanta si alonso are si drept urmare de aia timpul e asa bun a lui huckle? sau e intersant ca sa clasat in fata lui pfaffet (care utilizeaza sasiul 2010) ??????????????????????
    1 2
  • stiu mesiu
    @daniel asa e dar eu remarcam si ma bucuram ca vjul a fost inainta lu mc (ambii 2010) si ca timpul de referinta al vjului a fost apropiat de cel al F150. intelegi. fi tu dragut pt cei care nu urmaresc live si pune fiabilitatea (tururile parcurse) in dreptul clasamentului pe care il faci pt a nu mai avea eu ce sa iti reprosez la o ulterioara pagina de refresh. multumesc.
    2 2
  • Curiozitate
    Indicativul VJM a celor de la Force India vine de la Vijay Mallya? :P
    2 0
  • :))
    Oooo ce le face germanul:)) Super Hulk :))
    Oare sa fie Force India surpriza din 2011? :D
    3 1
  • Cretulescu Lucian
    reclama
    Daniel Popescu: scoateti si voi reclama aia idioata cu cauciucurile, de fiecare data cand deschid o pagina, apare reclama aia agresiva si deranjanta, o urasc, era de ajuns un banner pe site. Pur si simplu am avut perioade cand numai citeam site-ul din cauza reclamei ca nu o mai suportam sa astept mereu sa se incarce si sa dau "x".
    3 0
  • @Daniel Popescu
    Nu si-au lansat si astia de la Force India azi de dimineata? Inseamna ca am citit gresit:D Scuzele mele...
    1 1
  • Firestarter
    @maryo37
    Hulk va fi cu siguranta competitiv daca masina din 2011 va fi cel putin la fel de buna ca cea din 2010. Nu uita ca acum testeaza pneurile Pirelli pe monopostul din 2010. Singurul indicator real al timpului sau ar putea fi diferenta dintre generatia de monoposturi 2010 si cea din 2011 desi nu cred ca cele noi si-au spus inca cuvantul. Sa nu uitam ca monopostul Force India este unul care a atins apogeul dezvoltarii sale iar cele noi abia acum se afla la primele teste.
    1 1
  • @maryo37
    La cate lansari au fost luni si marti, e de inteles eroarea :) Force India nu a stabilit o data pentru lansare, dar vor participa la testele de la Jerez (10-13 februarie) cu noul monopost.
    3 0
  • Nico
    Desi timpii nu sunt prea relevanti in aceasta faza a testelor, nu pot sa nu remarc prestatia lui Hulkenberg, pilot care merita un material de calitate si un loc pe grila de start.
    6 0
  • salut
    am vazut in din ce in ce mai multe comentarii ale pilotilor si al sefilor de echipa,ca in acest moment exista foarte multe butoane pe volan si ca pilotul in loc sa fie atent la condus trebuie sa faca tot felul de ajustari ale masiniii!
    Nu cumva ei au pus butoanele acolo???Atunci de ce se plang ca la gradinita!!!!!
    3 0
  • ArenaPublica
    concluzii...
    NHulkenberg: orice nu ati spune el are valoare si e un pilot rapid, insa unii cred in balade si trag concluzii pripite(wiliams). Nu cred ca P Resta va face cit Hulk. poate mai tirziu pina va capata experienta, orcine ar veni are nevoie de experienta iar Hulk o are deja. Sint convis ca de i s-ar da o masina buna ar demonstra mai mult decit Vettel, sa ne aducem aminte nu demult(2010) ce duieluri ne oferea NHulk si ce Vettel, erau mai reusite a lui NHulk.
    Mgp: imi pare ca o dau in gard si anul acesta si mai ales ca lucreaza de anul trecut la acest W02... Sper sa ma contrazica!!!
    2 0
  • sunteti idioti ?
    Daniel are dreptate, timpii sunt doar de orientare insa cu totul irelevanti in cazul lui hulkenberg... de ce?? pentru ca masinile 2011 sunt cu 2 secunde mai lente decat cele de anul trecut !!! daca citeati anul trecut ce a zis newey si altii, interzicerea dublului-deflector care furniza atat de multa forta de apasare se traduce in 2 secunde adaugate timpilor de anul asta ... cum dreq sa nu fie atunci o masina din 2010 mai rapida decat astea noi?
    1 4
  • @mah ionut..
    Gingasie, vorbeste cuviincios aici!Crezi ca noi nu stim asta?Alta era ideea da tie iti sare barbita fara sa te fi intrebat cineva. Mclaren e tot din 2010 si are cateva secunde in urma lui Hulkenberg. Nimeni nu a comparat monopostu' din 2010 cu ala din 2011. Spun unii pe aici ca Hulkenberg merita mai mult.In ce dialect sa-ti traduc?
    4 0
  • @manu
    manu, ironia se cade sa fie folosita de cei inteligenti , deci care isi permit sa o faca. mclaren se afla in cea mai proasta pozitie, si fata de hilk si fata de noile masini ... gary paffet nu conduce nici masina din 2010 nici pe cea din 2011, e un INTERIM CAR, adik o varza folosita numai pentru a testa pneurile si alte componente pastrate si la noua masina . asa ca adulatia voastra pt hulk e neavenita, ar fi fost de rahat sa nu fie in fata din moment ce este singurul cu o masina competitiva si arhi-testata timp de un sezon intreg.
    1 3
  • @ionut
    dute mai la joaca si nu te obosi, orcum dai pe alaturi...
    2 1
  • Hai sa il vedem si pe Schumy, cred ca toata lumea isi doreste asta:))...
    RBR au venit IAR cu o masina de top... cred ca incep sa se adevereasca barfele celor de la Ferrari care spuneau ca RBR a investit cei mai multi bani:D
    Imi place ca baietii de la Ferrari sunt mereu la munca:)) Alonso trage tare...
    1 2
  • design agresiv
    sper sa ma insel dar se pare ca atat de mult invocatul design agresiv si abordare inovatoare ( mercedes, renault) le explodeaza in fata, cel putin momentan..... ferrari si RBR au optat pentru o evolutie si nu e revolutie si se pare ca le merge bine
    0 0
  • @Daniel Popescu
    Cred ca pe locul 8 se afla Schumacher, din ce am vazut si pe alte site-uri, el apare in monopost in locyl lui Rosberg,
    0 0
  • dar nu este un sait unde pot fi vazute
    0 0
  • @vw-tr
    Ai dreptate, clasamentul publicat era eronat. Am pus acum clasamentul corect, valabil la ora 17:31. Multumesc pentru observatie.
    0 0
  • @costi
    Testele nu sunt transmise in direct de nicio televiziune, insa mai mult ca sigur vor fi reportaje. Inclusiv cei de la DigiSport au spus ca vor avea o echipa de reporteri la Valencia.
    0 0
  • ceau
    eu urmaresc asta:http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9383263.stm
    0 0
  • mersi mult
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru