Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei oprit din cauza ploii. Max Verstappen declarat câștigător

de Alexandru Monenciu
Luni, 30.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei, găzduit de celebrul circuit Spa-Francorchamps, a fost oprit din cauza vremii nefavorabile. Max Verstappen a fost declarat câștigător, iar George Russell și Lewis Hamilton au completat podiumul.

După o sesiune de calificări în care l-am văzut pe George Russell ocupând poziția secundă și pe Lando Norris scăpând nevătămat dintr-un accident violent, cursa de duminică se anunța la fel de animată. Mai ales că ploaia nu dădea semne că vrea să părăsească circuitul Spa-Francorchamps.

Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei a început cum nu se poate mai rău pentru Sergio Perez. Pilotul mexican (care va rămâne și în 2022 alături de echipa Red Bull Racing) a ieșit în decor, în virajul Les Combes, iar monopostul RB16B s-a oprit în zidul de protecție.

Cu o întârziere de 25 de minute, monoposturile s-au aliniat în spatele mașinii de siguranță pe o pistă inundată. Au urmat două tururi de recunoaștere, înainte ca steagul roșu să fie fluturat din cauza condițiilor meteo și a vizibilității scăzute.

În pauza ce a urmat, mecanicii Red Bull Racing au reușit să repare monopostul lui Perez, iar directorul de cursă, Michael Masi, a anunțat că mexicanul poate porni în cursă de pe linia boxelor, din spatele lui Kimi Raikkonen.

După mai multe amânări, organizatorii au anunțat reluarea cursei, chiar dacă ploaia continua să cadă în cantități mari pe Spa-Francorchamps.

Însă după alte trei tururi de formare, făcute în spatele Safety Car-ului, cursa a fost din nou oprită, de această dată definitiv.

Piloții au revenit în zona boxelor. Cum nu s-a acoperit 75% din distanță, ocupanților primelor 10 poziții le-au fost acordate jumătate din punctele atribuite în mod normal.

Clasamentul de la finalul sesiunii de calificări a fost păstrat în mare parte. Așadar, Max Verstappen a fost declarat câștigător, iar George Russell și Lewis Hamilton au completat podiumul.

Pe următoarele șapte poziții s-au clasat, pe rând, Daniel Riciardo, Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Nicholas Latifi și Carlos Sainz.

Comentarii (27)

  • Nu poți opri o cursă care nu a avut loc... Pot să înțeleg că siguranța primează, dar nu pot să înțeleg de ce cursa nu a fost reprogramată. Din nou regulamentul stupid al F1, cu niște prevederi care nu au logică... Totul se rezumă la bani. Acest eveniment a fost o farsă și a arătat de asemenea nivelul de informații al oficialilor. Singurul aspect pozitiv este "podiumul" lui Russell. În rest, am ajuns la concluzia că F1 își merită titulatura de "Marele Circ".
    8 5
  • Marius
    Putea fi reprogramata azi, fără nici o problema, dar se pare Senna ca ai dreptate, banii primează. Un mare circ într-adevăr. Din păcate. Totuși pe vremuri se mai concura și în condițiile atmosferice de ieri chiar la Spa.
    11 2
  • Costel
    Charles L'echec: "better to stop before something bad happens"

    https://youtu.be/Fq1tjXkhdm0

    ...asta-i salvatorul Scuderiei?!?
    ..tocmai asta face parte din zenitul pilotajului planetar?!?
    ...asta-i viitorul Formulei Unu?!?
    ...asta-i atitudinea unui *pilot* de 23 de ani dupa 4 saptamani de vacanta?!?
    ...tocmai asta?!
    ...asta-i alesu' celor din Maranello pentru a duce lupte crancene la titluri mondiale?!?

    L'echecule, declaratia asta n-am auzit-o nicimacar in W-series!!!

    L'echecule, priveste cu atentie o mostra clasica de barbatie:

    https://youtu.be/yN10hXcuCzo
    10 17
  • F1 vine de la Femeia1?
    Dar cred ca femeile ar fi mai curajoase decat muierile astea.
    Hamilton cel mai muiere. Ar putea sa fie trans, ca oricum asa pare. Toti au fost niste muieri.
    Au intrat pe circuit, desi stiau ca nu va fi nicio cursa, si pe urma Hamilton se plangea ca aia n-a fost cursa. Pai de ce a luat parte la circul ala? Putea sa refuze.
    La fel cum puteau refuza toti. Ori o cursa deschisa, ori nimic.
    In trecut, pilotii adevarati conduceau in conditii mult mai rele. Azi in F1 este foarte greu sa mori, adica trebuie sa fii superghinionist ca sa mori, pentru ca masinile sunt supersigure. Mai au astia putin si vor avea si aer conditionat in masina. Dar cum ploaua putin, cum vine SC si anuleaza cursa. Doamne fereste sa se ude Hamilton, ca ii cade tot machiajul de pe fata.
    Plus ca au supermulta tehnologie pe masina. Imaginati-va in anii 90 sa conduci o masina cu 1000cp pe ploaie, fara controlul tractiunii si toate celelalte sisteme care ajuta masina. Plus ca pneurile de ploaie nu erau la fel de dezvoltate ca in zilele noastre. Si pilotii adevarati intrau pe circuit, erau rapizi, faceau depasiri, se aparau etc.
    De la F1, a barbatilor care infruntau moartea, s-a ajuns la LGBT1 sau BLM1. Bine ca de data asta nu au mai stat in genunchi, macar a fost buna la ceva toata ploaia.
    20 11
  • The Dot
    "Masi said that it was not an option F1 could consider at Spa for a "whole range" of reasons. There is no ability to postpone the race until tomorrow,"

    Partile bune din toata dezamagirea de ieri subt ca atat Hamilton nu a fost in pole position si prin urmare nu a luat mai multe puncte decat Verstappen dupa cele doua ture, cat si faptul ca, comisarii de cursa au permis celor de RedBull sa-l readuca pe Perez in cursa, iar nu unei ipotetice masini Mercedes, pentru ca stiu bine ce val de aberatii ar fi urmat.
    Deja vitejii din spatele tastelor si-au facut aparitia. Accidentul lui Norris de acum doua zile nu a fost de ajuns. Pilotii acum ceva vreme mureau pe capete in F1, dar e usor sa fii "barbat" in spatele unui ecran. Problema ieri nu a fost ploaia per sé, ci lipsa vizibilitatii. Toti pilotii in afara de Max, care era primul s-au plans de lucrul asta. Mai mult decat atat temperatura la nivelul asfaltului a fost de 15 grade. Masinile moderne de F1, nu sunt facute sa concureze in astfel de conditii de temperatura, pentru ca nu pot aduce pneurile la o temperatura care sa ajute pilotii sa evite acvaplanarea. In plus, anumite componente ale masinilor, nu se comporta la parametri ideali pe vreme rece.
    FIA si cele 10 echipe se vor intalni undeva in viitor pentru a revizui regulamentul actual.
    14 10
  • @Costel, nu trece o cursa de F1 in care sa nu-l critici pe Leclerc?
    Puteai la fel de bine sa il mentionezi pe Sergio Perez care a pierdut niste puncte pentru RB aiurea.

    Nu inteleg obsesia ta pentru el. Ai fost fan Ferrari toata viata si acum pilotii nu se ridica la inaltimea asteptarilor tale?
    13 6
  • @.
    Eu nu ințeleg la ce "viteji" te referi tu... In Turcia, anul trecut cate grade au fost la nivelul asfaltului? Accidentul lui Norris a avut loc datorită unei imprudențe (abordarea prea curajoasă a vibratoarelor). Până și idolul tău a susținut acest lucru. Piloții mureau pe capete, in anii 50, 60, 70. Din 1982 până în 1994, nu și-a pierdut nimeni viața. Apoi în 2014 a fost o conjunctură nefavorabilă. Deci afirmația ta nu își are rostul, raportat la perioada modernă a acestui sport. Da, vizibilitatea a fost problema principală, nimic de adăugat aici. Însă de ce cursa nu a fost reprogramata? Cumva, pentru ca organizatorii să nu fie nevoiți să ramburseze suma colectata din bilete și pentru a nu pierde cele 25 de milioane $, care au fost plătite de către circuit ca taxă de participare? Afirmația asta că "se vor întâlni în viitor", e deja penibilă. Dacă erai spectator la Spa și stăteai 4-5 ore în ploaie, pentru 4 tururi sub SC, tot părerea astea o aveai? Nimeni nu a fost mulțumit de acest deznodământ. Cursa trebuia reprogramată. Fie astăzi, fie la o dată ulterioară. Dar când e vorba de atâția bani la mijloc... Faci și 40 de tururi sub SC, numai ca să nu îi pierzi :) Desigur că în opinia fanilor "fini", aceasta a fost decizia cea mai buna care se putea lua. După statuia cu Răducan, eu zic că e momentul să îi ridici una și lui Masi, care se bâlbâie când e vorba de regulament. Dacă tot crezi în evoluționism, și faci asemenea afirmații, eu nu cred că ești foarte evoluat... Darwin s-a înșelat crunt în privința ta... :)
    10 7
  • @SGT, cum pirandele nu pot scăpa de grăsimi, aur și manele, la fel nici Cățel nu poate să nu latre la Leclerc.
    8 5
  • The Dot
    @Senna

    Nu stiu de ce ai tu impresia ca ce scriu eu aici se refera la tine? Chiar nu esti asa important. Nu mai te baga ca musca in rahat.
    Eu nu am idoli. Imi plac unii piloti si atat.
    Nu stiu de ce ai de altfel impresia ca mi-a placut ce s-a intamplat ieri pe pista.
    FIA a facut precizarea vizavi de intalnirea dintre forul mondial si echipele din F1. Iarasi, hop in rahat.
    Probabil ca tu esti unul dintre cei supranumiti 'cap de cauciuc' de nu poti trai fara sa arunci o vorba despre Raducan.
    Lasa-l pe Darwin in pace, ca tu in afara de meniurile de la restaurant nu ai citit nimic, iar aberatiile pe care le insirui de cate ori ai ocazia aici pe langa subiectul F1, sunt marturie.
    2 3
  • Bună asta, am cedat nervos sau mi se pare mie? :) Nivelul tău de civilizație este raportat la cum îți percep alții ideile. După aia, îți arăți nivelul de "mâncător de semințe". Fac parte din categoria "vitejilor", deci mda, daca tot m-ai inclus într-o categorie... Poate am dreptul să îți răspund. Voi singuri, ca să folosesc o expresie din limbajul vostru vă arătați "nivelul de educație" :)). Nu am chef să stârnesc polemici, așa că voi opri discuția aici. Dar, ține minte: nu ai argumente, încerci să "aranjezi" lucrurile după bunul tău plac, faci niște paralele absurde, și încerci să îți etalezi pe aici "superioritatea". Nici măcar ironic nu poți să fi, cu remarci de 2 lei. Eu ți-am vorbit oarecum civilizat. N-am jignit ca un bădăran... Da' na, daca atât se poate... Te înțeleg, asta e normalitatea la voi.
    6 2
  • Costel
    SGT,
    ce sa se-ntample rau?
    ...da, acu' ai si tu dreptate,:-) erau sanse apreciabile sa-l auzim pe L'echec cum repeta cu o ciclicitate ingrijoratoare pentru orice fan responsabil al Ferrari: "I'm stupid!" , "I'm very stupid!", "I'm very, very stupid!" cunoscute fiindu-i carentele pilotajului atunci cand asfaltul este ud, nu ca pe suprafete uscate ar excela cu adevarat (Monza 2020, Austria 2020, Baku 2019&2020, etc, etc)....

    SGT, am tot dreptul sa sanctionez asa cum se cuvine noncombatul unuia care, la nici 24 de ani, refuza intrecerea pentru a-si ascunde certele lipsuri, mai ales ca-s putini piloti in F1 care au copii si implicit carora tre' sa li se permite sa-si ordoneze responsabilitatile....
    ...care-i responsabilitatea lui L'echec in afara circuitelor?!?
    vreun hamster??? vreun catel?!?
    ....propria lui viata?!... foarte bine, liberul sau arbitru!...doar ca atunci se impune reconversia profesionala in cazul monegascului....
    Vettel, Kimi, Perez sunt parinti si n-am auzit la niciunul dintre ei sa refuze intr-atat de transant o intrecere printre niste dealuri in conditii meteo departate usor de cele ideale....

    SGT, cine nu pricepe ca F1 n-a fost, nu-i si chiar nici n-are de ce sa devina o intrecere al carui risc sa fie intotdeauna zero, chiar tre' sa paraseasca aceasta disciplina, pan' la urma F1 sustine ca detine cei mai performanti piloti din lume iar eu, ca simplu posesor de permis de conducere cat. B si autoturism FWD, vreau sa am si confirmarea acestui fapt....
    4 10
  • A ploua la fel de tare ca la F3 (cursa 2) .Aericanisme la fiecare picatura de ploaie o sa opreasca cursa. O MARE MIZERIE decizia luată în timpul GP-ului din Belgia, de a aștepta, apoi de a întoarce în spatele mașinii de siguranță câteva ture și câteva minute, apoi afișează imediat steagul roșu și oprește totul
    7 1
  • 33+11=44
    @Costel:
    Omiti ca Leclerc a pierdut in accidente 2 persoane dragi: Bianchi si Hubert si a ramas fara tata la o varsta frageda. Dupa cate a trecut este normal sa-i fie teama de risc.
    11 0
  • The Dot
    @Senna
    Gigele, pe un site permisiv precum automarket, cand vine vorba de comentariile postate, iti aduc aminte ca ale tale au fost sterse si ti-ai luat jucariile si ai fugit in alta parte sa imparti stiinta.
    Tine minte, troll-ul de Costel are comentariile inca aici, iar ale tale au fost sterse. Ala e nivelul tau.
    Dupa ce ca eu nu ma refeream la tine si tu faci afirmatii despre mine ca as fi involuat, tu esti ala care se da lovit!?
    'Mi-ar sila de tine!
    1 10
  • corny39
    Din pacate formula 1 a devenit o competitie in care Mercedes dicteaza regulile. ei au comentat anu trecut ca motorul ferrari e nu st cum, anu asta au comentat legat de pit stop. Massi in belgia a fost depasit de situatie si nu stiut ce decizii sa ia. Se doreste cu orice pret ca Hamiliton si Mercedes sa ia ambele campionate. de asta se fac magarii...vezi cazul lui vettel cu lispa benzinei in cantitatea necesara. Hamilton a capatat titlul de lord pt ca asa a vrut regina. in curse se dovedeste las, nu st sa piarda, nu vrea alt pilot langa el decat slugi
    10 2
  • 33+11=44
    Parerea mea despre ce s-a intamplat:
    - pilotii au zis ca nu se putea concura si cred ca ei stiu cel mai bine
    - cursa trebuia anulata sau reprogramata azi
    - am asistat la cel mai rusinos moment din sport: puncte fara cursa, pilotii nu meritau nici un punct
    - Masi si-a batut joc de spectatori, telespectatori, televiziuni, comentatori, echipe si mai ales de cei care au reparat monoposturile lui Norris si Checo
    - Verstappen este primul castigator fara sa conduca cursa, podiumul lui russell il face gelos si pe Tiago Monteiro, Mazepin a avut cel mai rapid tur in cursa invizibila
    - bucuria celor de la Williams a fost penibila
    - Lando si Carlos au avut timp de somn
    - Verstappen risca sa piarda titlu in stilul Prost 1984
    - mi-e dor de o cursa normala, pt. mine nici circul de ieri nici bowling-ul din Ungaria nu se pot numi curse
    8 0
  • The Dot
    Declaratiile pilotilor dupa "cursa" de ieri

    https://www.youtube.com/watch?v=WA55cpvLGkk
    0 0
  • Costel
    @33+11,
    realizezi ca nu faci altceva decat sa-mi confirmi punctul de vedere?
    chiar nu-i clar ca beneficiile F1 sunt mai mari decat riscurile?!?
    ...cei vulnerabili -emotional si/sau profesional- tre' sa faca cativa pasi inapoi, neavand ce sa caute in intrecerea suprema a monoposturilor....
    ...tre' sa ne-mpotrivim cu orice eforturi ca actuala F1 sa devina un peren "The Truman Show" pe patru roti!

    ....ma uit lung si la *eruditu' * de @Dot, cel care, "datorita" straveziei sale *maretii* intr-ale F1, ofera cu nemiluita pseudoargumente si care iata, observ cu neplacuta surprindere din perspectiva excesivei clemente aratata de AM rugozitatii lexicale a celor care expun de pe alte continente, ca-ncepe sa "curteze" constant calomnia in ceea ce priveste persoana mea....

    ...de unde pana cand opinia&evolutia unuia ca Norris a capatat intr-atata consistenta in luarea deciziilor juste, indreptatite in F1?!?

    Lando Norris: "conditions were too dangerous"
    (post pseudogrand-prix belgian)
    https://youtu.be/92kdSakeb6M

    Norris ramane si la aceasta ora un prichindel al pilotajului, Lando a gresit flagrant si categoric numai pe mana lui in Q3 iar pentru asta a fost pedepsit, Norris n-are nicio izbanda si musai ca se afla inca departe de prima sa victorie in F1, Norris are inca multe de acumulat pana sa se poata spuna ca stapaneste tainele pilotajului, statutul de "mare cilindree" in strunirea impecabila a unui monopost de F1 este inca o notiune abstracta pentru Lando.....
    7 10
  • 33+11=44
    @Costel:
    Daca cei vulnerabili emotional fac un pas in spate o sa ajunga sa concureze animalele. Orice om este vulnerabil.
    Marele Lauda s-a retras din propria initiativa in Japonia si a pierdut titlul in '76 pt. ca nu merita sa-si asume riscul. Stewart a hotarat sa se retrage dupa moartea lui François Cevert.

    Inainte de accidentul lui Norris, iubitul tau Seb cerea steagul rosu. Crezi ca nu se simtea vulnerabil?
    Vettel a pierdut in 2018 pt. ca a gresit de fiecare data cand a fost pus sub presiune.
    Ma mira ca tocmai tu care esti fanul unui pilot emotiv si vulnerabil te gasesti sa critici 2 piloti tineri pt. ca nu risca.
    Inainte de Spa "prichindelul" era pilotul cel mai constant si cu cele mai putine greseli. Asa ca opinia si evolutia lui Norris trebuie sa conteze. Inclusiv opinia lui Mazepin conteaza.
    Cu voia lui Dumnezeu, Norris o sa faca multe in F1 pt. ca talentul il ajuta. Nu trebuie sa te superi pe el ca a zis in gluma ca Vettel trebuie sa se concentreze pe condus. Nu a spus-o cu rautate.

    Toti vrem sa vedem curse spectaculoase si de ce nu pe ploaie insa cand mai toti pilotii spun ca nu se poate concura, inseamna ca nu se poate.
    Unii sunt interesati doar sa-si vada in fiecare duminica cursa si nu le pasa de soarta celor din monoposturi. Pe mine m-a durut moartea lui Jules Bianchi si nu vreau sa se repete istoria. Riscurile prea mari nu merita asumate.
    11 0
  • @33+11=44 ai un 10+ din partea mea pt.cele scrise. Puțini înțeleg &acceptă cele explicate de tine!
    10 0
  • Existau 3 scenarii : desfășurarea cursei, anularea, reprogramarea pentru a doua zi.
    Ce s-a întâmplat e la limita regulamentului. Practic nu a fost o cursă liberă atâta timp cât nu s-au putut face depăşiri fiind în permanenţă SC pe circuit.
    Ca spectator mi-aş fi dorit să văd o cursă pe ploaie sau cel mult o reprogramare pentru a doua zi (era interesant duelul Russell Hamilton- nu sunt convins că ultimul ar fi avut viaţă uşoară).
    Per total un mic câştig pentru Verstappen care poate fi decisiv până la final
    4 1
  • Costel
    @33+11,
    nu-s de acord cu perspectiva aleasa de tine, a compasiunii peste masura care sa poa' sa le acopere suficient certele deficiente profesionale unora dintre piloti, categoric cat se poate de perisabile argumentele tale atunci cand apari cu explicatii din vremuri imemoriale ale F1, cu un Lauda departe de recuperarea completa, atunci cand si materialul de concurs, in integralitatea sa, n-avea nici o legatura cu ce au dispozitie pilotii in prezent .....
    chiar nu realizezi ca te-ndrepti spre o destinatie a contraargumentelor pe care F1 n-ar trebui sa o bifeze niciodata, aceea a aseptizarii excesive?
    ....F1 chiar trebuie sa fie o intrecere a celor mai cei dintre gladiatorii volanului, taman d-asta startul trebuia sa aiba loc la ora stabilita sau, ma rog, cu o amanare minima(15-30 minute), nu cadeau din cer stabilopozi, ci doar picaturi de apa, existenta pneurilor compatibile cu respectivele conditii meteo fac inacceptabila doza de precautie si inadmisibila codeala a fluctuantului & defazatului Masi....

    ...chiar imi doresc ploaie la Zandvoort atat sambata cat si duminica, chiar vreau sa observ pana la ce noi valori se poate ajunge cu prudenta excesiva, cu ridicolul absolut....
    1 5
  • @Costel
    Cu expresia asta "o intrecere a celor mai cei dintre...", am picat la română când am dat BAC-ul. Mănânc și "știți voi ce" cu lopata, iar pe lângă asta nici nu știu să "vorbește".
    4 0
  • Ce tot il intrebi pe Costel ce are cu Leclerc? A fost coechipier cu Vettel, asta e tot. Iar fara el Vettel era si acum la Ferrari. Costele, esti un om cultivat, se vede de la o posta, cum poti fi atat de subiectiv si partinitor nu stiu. Clar intelepciunea si inteligenta sunt doua lucruri diferite.
    6 0
  • Expresia asta, "beneficiile sunt mai mari decât riscurile", citită la unul care postează pe aici, este de un cinism atroce, nu feroce ! Și ar trebui explicată celor care au riscat și au pierdut ! Sănătate, viață șamd, dacă ne referim strict la F1 !
    10 0
  • Adrian Dumbraveanu
    2021 si inca aruncati cu noroi in Vettel?

    Gata a plecat de la Ferrari acum ce mai aveti cu el?
    Ca din vina lui echipa statea pe loc......acum merge brici...:)))))
    4 10
  • Costel
    cine cunoaste suficient fenomenul stapaneste statistica conform careia accidentele fatale in F1 au fost mult mai numeroase atunci cand asfaltul a fost uscat decat in conditii precare de aderenta.....

    "Nici de acea bulă formata de circa 15 ani în jurul acestei lumi, protecţia din ce în ce mai mare, creȃnd o legătură artificială între F1, piloţii implicaţi şi lumea reală, ajungȃndu-se la inducerea în subconştientul celor mai tineri a ideii că pericolul nu trebuie să existe absolut deloc în acest sport. Exact în sportul din care pericolul face parte intrinsecă”
    ( decanul fotografilor din F1, Paul-Henri Cahier)
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru