Max Verstappen, victorie în Mexic. Perez, primul podium în cursa de casă

de Alexandru Monenciu
Luni, 08.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului și se desprinde în clasamentul mondial al piloților. Sergio Perez a reușit o clasare pe podium, pentru prima dată în cursa de casă.

După Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului, pe care l-a câștigat, Max Verstappen s-a desprins la 19 puncte de Lewis Hamilton în clasamentul general al piloților. Cu 4 etape rămase din actualul sezon: Brazilia, Qatar, Arabia Saudită și Abu Dhabi.

Imediat după stingerea semaforului, Max Verstappen a plecat foarte bine din grilă și i-a depășit, pe exterior, pe piloții Mercedes-AMG F1 Petronas. Daniel Ricciardo a avut, de asemenea, un start foarte bun, dar a blocat roțile în primul viraj și s-a oprit în monopostul lui Valtteri Bottas, pe care l-a și întors.

Acesta nu a fost singurul incident de la start. Tot atunci, Esteban Ocon i-a "scos" accidental din cursă pe Mick Schumacher și Yuki Tsunoda.

SAFETY CAR LA ÎNCEPUT DE CURSĂ

Safety Car-ul și-a făcut apariția pe pistă, iar Bottas și Ricciardo au intrat imediat la boxe pentru schimbul de pneuri: finlandezul a trecut pe hard-uri, iar Ricciardo a fost nevoit să schimbe și aripa față a monopostului McLaren. Profitând de situație, Nikita Mazepin a ajuns de pe 15 pe 11, George Russell de pe 16 pe 9, iar Antonio Giovinazzi de pe 11 pe 6.

Cursa a fost reluată în turul 5, iar Verstappen a intrat în avantaj în primul viraj.

În spatele olandezului, Hamilton și Perez ocupau pozițiile 2 și 3, iar Giovinazzi a pierdut poziția a 6-a în favoarea lui Carlos Sainz. Totodată, Fernando Alonso a trecut pe 11, în fața lui Mazepin.

În turul 21, după o serie de tururi rapide, Max Verstappen avea deja un avantaj de 7 secunde în fața lui Hamilton. Șase tururi mai târziu, Sergio Perez s-a apropiat la 2 secunde de campionul mondial en-titre, acesta din urmă fiind chemat la boxe în turul 30. Hamilton a revenit pe circuit pe poziția a 5-a, în spatele lui Leclerc.

PEREZ, EROUL LOCAL

Și Verstappen a intrat în turul 34, iar echipa de la boxe a reușit un schimb perfect: 2.2 secunde. Asta i-a permis olandezului să iasă pe circuit în fața lui Hamilton. Între timp, Sergio Perez conducea Marele Premiu al Mexicului. El a intrat la boxe în turul 41.

După revenirea pe circuit, Perez a început să se apropie tot mai mult de Hamilton, astfel că în turul 50 diferența dintre cei doi era de 6 secunde. Cu Verstappen mult în față, întrebarea era acum dacă Perez va reuși să îl prindă și, desigur, să îl depășească pe Hamilton până la finalul cursei.

Din păcate pentru fanii săi, eroul local nu a reușit să treacă de Hamilton, dar a terminat pe podium, pentru prima oară în cursa de casă.

Mai mult, a fost ales pilotul zilei.

După ce a intrat la boxe cu o tură după Leclerc și a ieșit pe circuit în fața monegascului de la Ferrari, Pierre Gasly a terminat cursa din Mexic pe locul 4. Poziția a cincea a fost ocupată de Leclerc, iar pe șase a venit Carlos Sainz.

Sebastian Vettel a încheiat pe 7, Raikkonen pe 8, Alonso pe 9 și Lando Norris pe 10. Cu multe opriri la boxe (mai ales la finalul cursei) și punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur, Valtteri Bottas a terminat pe 15.

Comentarii (44)

  • Dom'le, pilotul zilei este Sebastian, nu Perez ! Păi să ai copia Mercedes și să termini pe șapte, dublat de învingător, ce poate fi mai înălțător și ce dovada de virtuozitate mai mare poți cere de la un zeu al pilotajului ? Probabil acum cei de la Ferrari își smulg părul că i-au făcut vânt ... sau că nu i-au făcut vânt mai devreme ?
    11 23
  • Seriff
    Costel under cover:)))))
    Zeu al pilotajului:)))
    Ce fumezi ?
    8 13
  • Bubi Mubi
    Mi-a plăcut mult de tot Botas. Lăsat cu 2 tururi în urmă a făcut o singură depășire, era încurcat de liderul cursei.

    Nu cred să fi existat vreodată un pilot mai ridicol.

    Să te învârți de 50-60 ori în spatele lui Riciardo?!?
    18 1
  • @Seriff
    Tu ai auzit de chestia aia de-i zice ironie ? Sau știi să citești doar în alb și negru ? Bine, poate n-o fi fost o ironie suficient de subtilă pentru gustul tău, dar să-mi spui "Costel undercover" este chiar o jignire de neiertat ! Pretind scuze !
    15 5
  • Costel
    D-le Monenciu,

    cu voia dvs, tin sa amintesc si un detaliu scabros la care-am fost martori aseara, petrecut imediat dupa primul viraj al cursei, element care s-a dovedit decisiv in alterarea profunda a ierarhiei pilotilor Ferrari (si) in cursa mexicana.....

    L'echec a castigat ilicit doua pozitii prin scurtcircuitarea voluntara a virajului 2 inca din primul tur, castig obtinut ilicit nu doar asupra unui McLaren, ci tocmai asupra propriului coechipier, imaginile de mai jos fiind graitoare:

    https://youtu.be/Sb0q8xknPR4?t=18

    ...doar ca numai astfel intelege L'echec sa-si trateze coechipierii, atat Vettel cat si Sainz facand cunostinta in multe randuri cu crasa lipsa de maniere a monegascului.....

    L'echec avea tot timpul din lume sa regleze cu Sainz aceasta eludare flagranta a principiilor minimale intre coechipieri prin respectarea elementarului gentlemen's agreement, doar ca n-a facut-o nici de aceasta data vreme de 67 de tururi(4 tururi sub SC), de la boxe n-am auzit sa i se faca o recomandare in acest sens, l-am vazut insa cu totii pe Sainz cum, plecat solitar in urmarirea lui Gasly, a renuntat de bunavoie la avansul de cca 8-9 secunde fata de L'echec pentru a nu perturba ce?
    ....o ierarhie deja pangarita de L'echec inca din T2 a primului tur?!?

    Sainz chiar nu merita sa beneficieze de un astfel de *tratament* inca din primul an la Maranello, dar poate ca numai trecand cu vederea astfel de derapaje comportamentale perene ale eternului *salvator* Scuderiei, acesta poa' sa-si mentina & cultive bruma aia de puncte care-l tine pe Sainz la distanta pe final de sezon....

    Charles L'echec a fost si este un cotcar dovedit, si, ce-i mai grav pentru Maranello in anii ce vin, L'echec chiar nu-i capabil sa ne ofere acel feedback care sa consfinteasca renuntarea la astfel de josnicii....
    8 19
  • eu_Ferrari
    @Costel

    https://www.racefans.net/2021/11/07/drivers-notified-of-rules-change-for-turn-one-at-start-and-restarts/

    au evitat acrosajuk dintre Ricciardo si Bottas
    si Bottas l-a retinut cu masina avariata pe Sainz

    vezi articolul de mai sus
    la incidentele din primu tur stewarzi sunt mai indulgenti

    ce a fost intersant este ca acrosajul intre Riccardo si Bottas nu a fost verificat deloc,
    nici macar "noted".
    Desi a fost clar vina lui Riccardo.

    LeClerc putea sa ii dea pozitia inapoi lui Sainz, dar intre timp Giovinazzi a trecut de Sainz.

    In fine
    cat lupta pentru pozitiile 4-5-6 e tot una
    speram ca la anul sa lupte pentru titlu
    atunci vom vedea daca ai dreptate sau nu.

    Forza Ferrari!
    11 2
  • eu_Ferrari
    scuze
    Riccardo l-a incurcat pe Sainz in curba
    asa a trecut de ei si Giovinazzi
    6 0
  • Seriff
    @DAV, m-am prins mai greu, nu o sa se mai se mai intample:))
    11 3
  • 33+11=44
    Cursa a fost monotona, publicul fenomenal.
    Bottas de cand a aflat ca pleaca de la Mercedes a devenit un mare nesimtit. In Rusia s-a lasat depasit de Max, ieri l-a ajutat la start. Bottas uita ca fara sprijinul lui Toto nici nu ajungea in f1.
    El nu este o victima in incidentul cu Ricciardo. Cand pleci din poll nu trebuie sa ai duel cu pilotul plecat de pe 7.
    Bottas a aratat ca nu stie sa depaseasca in Imola, Baku, Sochi, Austin si Mexic.

    russell a fost la fel de ridicol ca Bottas: cand a avut duel pentru pozitie, a fost depasit usor de toti; cand trebuia sa respecte steagurile albastre si sa-l lase pe Perez sa treaca, s-a transformat in Mazepin.

    Mi-au placut Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly. Cursa buna si pentru veteranii Vettel, Raikkonen si Alonso. Ferrari profita de progresul tehnic si de scaderea de forma a lui Lando.
    Mazepin a fost ceva timp pe 11-12. M-a surprins in prima parte a cursei.

    Verstappen va fi noul campion, in opinia mea complet meritat. Sper sa castige si Red bull la echipe.

    Legenda spune ca Bottas inca incearca sa treaca de Ricciardo.
    16 3
  • GrosJan
    Ham nu merita mai multe titluri decat Schumacher. Nu merita nici 7. Anu' asta poate ia Verstappen. La anu' il bate Russel. Game over!
    17 6
  • Costel
    @tu_Ferrari,
    multumesc pentru articol...

    Michael Masi: „Orice pilot care părăsește pista in virajul unu sau virajul doi va fi obligat să se asigure că reintră pe pistă în siguranță și NU obține un avantaj de durată. În termeni practici, aceasta va însemna renunțarea la orice poziție câștigată."

    ...dar putem martela nestingheriti regulamentul imediat dupa start ?:-)
    ...pai primele viraje ale primului tur nu fac si ele parte din grand-prix-ul respectiv?
    .. unde ajungem astfel?!?
    asadar, permisivi la anarhie in debut si ulterior nemilosi cu dezordinea(driblarea regulilor)?!?

    ....si atunci de ce-s eu sanctionat pe acest forum fiindca mi-am permis sa-l numesc Arsenie Boca al F1&FIA pe acest infam monegasc vreme de vreo 2 ani si 1/2 ?!?

    ...cat despre vreo urma de principii profesionale pe care sa le detina acest potlogar de Mediterana cu palmares construit de Vettel, acest sarlatan al normelor elementare la adresa propriilor sai coechipieri, acest verosimil ghiolban al Scuderiei, chiar n-are rost sa-ncercam sa i le identificam, sunt precum in Caragiale: sublime, dar lipsesc cu desavarsire...

    @tu_Ferrari,
    si nu-mi vorbi despre stewarzii mexicani si a lor clementa, inaintea interpretarii pe care-o fac niste terchea-berchea afiliati in naiba stie ce carteluri, musai ca-i primordiala cultura&reputatia personala in motorsport....
    2 7
  • Rar poti vedea (citi) un asemenea delir ! Fericit cel sarac cu duhul ...
    4 6
  • Ce sa zic, nici eu nu sunt mare fan Hamilton, dar tot nu-l atac pe acesta precum face Costel cu Leclerc. Intelegeam maxim daca i-ar fi luat locul de munca sau vreo chestie din asta personala, dar zau ca nu pricep de unde motivatia si ura aceasta fata de monegasc.

    Am urmarit cursa de F1 pe DigiSport 4, iar acolo comentatorii au mentionat ca Stewarzii FIA au agreat sa fie mai indulgenti cu pilotii pentru Turn 1 (cazul lui Ricci, de asemenea). Banuiesc ca, dupa tine, Leclerc trebuia sa ocoleaza pe la mama naibii sa iasa pe circuit in P20 ca apoi sa-l injuri ca nu aduce puncte pentru Ferrari.

    Mai mult, in comment-ul de mai sus, aduci in discutie position swap-ul cu Carlos Sainz, fara a avea toate datele, din ce vad. Intelegerea mea este ca Ferrari agreasera inca dinainte de cursa sa faca acel position swap intre Leclerc si Sainz. Nereusind sa-l prinda din urma pe Gasly, cei 2 au revenit la pozitiile initiale, dupa cum fusese discutat si agreat inaintea cursei in interiorul echipei.

    Uite aici transmisiunile radio, pe langa scurtele conversatii date la TV in timpul cursei:
    https://www.youtube.com/watch?v=HS_H2lIULRw

    Daca ai alta intelegere din aceste discutii, as aprecia daca ai motiva-o, te rog :)
    8 1
  • Costel
    @33+11,
    RBR are prima sansa in obtinerea titlului la piloti....

    ...doar ca RBR n-o sa castige titlul la constructori in 2021, asta fiindca mexicanul e mult prea oscilant (lipsa adaptarii depline cu monopostul) dar si limitat profesional in confruntarile la varful curselor, chiar n-ai vazut (sau ai trecut cu vederea) ca in palida lupta pentru locul 2 a *reusit* doar sa se gudure pe langa @44, mexicanul lasandu-mi impresia ca-i pe deplin satisfacut pentru faptul ca acaparase a treia pozitie pe podium, cea care-i asigura ahisuficienta vizibilitate pe teren propriu, chiar avand la dispozitie un atu covarsitor, pneuri mai proaspete cu unsprezece tururi comparativ cu @44....
    10 12
  • Marius
    @Coste.Cred ca ești recordman în a strânge voturi negative.
    8 9
  • Costel
    @SGT,

    Tur 70/71

    Sainz: „Pot să mă lupt cu Charles sau nu?”
    Ferrari: „Fă schimbul acum”.
    Sainz: „Da, o fac, o fac. E cu mult în urma mea”.
    Ferrari: „Da, primit”.
    Sainz: „Deci, putem concura sau nu?”.
    Ferrari: „Nu concura. Două tururi pana la final”.
    Sainz: „Poți confirma că nu putem concura, da? 100% sigur? „
    Ferrari: „Confirm. Nu concura. Îmi pare rău".

    italy24news.com/sports/f1/149968.html

    @SGT,
    sunt siderat, da' tre' sa-ntreb:
    ce-ar trebui sa-nteleaga orice om de buna credinta din acest dialog uluitor intre Carlos si acel lacheu al lui L'echec?
    ....decat ca spaniolul n-are voie sa-ncerce sa-si recastige pozitia pe asfalt, Maranello a decis ca ierarhia a fost stabilita in Mexic tocmai de *lectia de pilotaj* oferita de L'echec pe iarba inca din primul tur?

    ....sunt consternat de ceea ce pateste Sainz la momentul la care n-are nicimacar un sezon intreg bifat la Maranello, toate astea numai datorita faptului ca-i vizibil mai performant ca cel care-i "predestinat" sa salveze Scuderia.....

    daca astfel este rasplatita meritocratia pilotajului pentru cei din Maranello atunci concluzia mea este:...ce fiasco, ce l'echec pentru Ferrari......
    8 3
  • Nu te mai intreba de unde ura asta, i-a facut praf favoritul, a sters pe jos cu el, i-a scos pilotajul din cap si a aratat tuturor, daca mai era cazul, ca Vettel este un pilot bunicel, dar in nici un caz de titluri mondiale. Undeva la nivel de Bottas si Perez, adica un wingman cat de cat rezonabil.
    5 1
  • Inca o data prea putini cilindri aferenti F1 in capul lui Costel. Pai cum sa invoci regula aia cu castigatul unui avantaj cand Bottas si cu Ricci se invart pe mijlocul pistei. Trebuie sa opreasca langa ei si abia dupa ce plecau ei, sa porneasca si el ineptia lui Costel.
    Cat despre Perez...ba baiatule daca ai cunoaste atat de bine F1 pe cat te dai in strachini, ai intelege ca atunci cand ai monopost relativ egal, cand vii din spate, nu prea poti depasi, odata ca au introdus rahatul ala de taiere a aerodinamicii cand esti fix in spatele monopostului din fata. Lewis de ce nu l-a depasit pe Max desi avea anvelope cu 8 tururi mai proaspete si reciproca in alte curse?
    Daca nu ai, cilindrii in F1 si nici personali, mai bine taci ca te faci de ras. Mai foloseste google translate, poate intelegi ceva din articolele pe care le citesti.
    5 2
  • @@SGT
    Am mai spus si o repet: nu contest valuarea, experienta si reusitele lui Seb, Hamilton sau ale oricarui alt pilot care a castigat WDC de mai multe ori, din contra.

    @Costel
    Link catre o analiza pentru Race Pace: https://www.reddit.com/r/formula1/comments/qq26m0/checos_home_podium_gaslys_stellar_drive_to_p4/

    Pozele 1 si 5 imi par relevante discutiei despre race pace-ul Ferrari (Sainz & Leclerc) vs Gasly.

    Intr-adevar, imi pare ca Sainz, chiar si dupa acel pit-stop intarziat intentionat, ar fi avut race pace mai bun decat Leclerc si poate ar fi trebuit sa primeasca un raspuns afirmativ la intrebarea adresata de 2x ori: "Can we race?".. deh, politicile si strategia echipei ..

    De admirat, in schimb, race pace-ul lui Gasly, care a scos fara probleme timpi in range-ul de 20 - 21. Cu siguranta au ajutat si motoarele Honda, nu degeaba au fost 3x monoposturi motorizate Honda in Top 5.

    In functie de performantele monopostului din sezonul urmator, daca Leclerc nu reuseste sa livreze rezultatele dorite de Scuderia, este foarte posibil ca Sainz sa ii ia locul ca prim pilot. O sa vedem :)
    7 0
  • Costel
    @SGT,
    multumesc pentru link, cel care reconfirma(foto5) faptul ca Sainz a trebuit sa uite pentru o buna perioada de timp faptul ca SF21 cu nr55 are si pedala de acceleratie, chiar si dupa ce spaniolul a cedat pozitia "salvatorului":-)).....

    ...da' infamul monegasc merita orice sacrificiu, e doar liderul echipei de vreo trei sezoane-ncoace si tre' sa beneficieze de tratament preferential, chiar trebuie sa-mi intre-n cap si mie pan' la urma acest detaliu, nu?!:-))

    @SGT,
    ...ce-as mai putea spune dupa:

    Sainz: “So, can we compete or not?”.
    Ferrari: “Don’t compete. Two laps at the end “.
    Sainz: “Can you confirm that we cannot compete, yes? 100% sure? “
    Ferrari: “I confirm. Don’t compete. I am sorry”.

    ....decat: aceasta lehamite!!!

    ....lucrurile sunt clare si cat se poate de evidente de vreo luna-ncoace, iata, si-n trei curse consecutive, da' atentie, doar pentru aceia care n-au imbratisat postura de teroristi ai incontestabilului, iar pe AM-motorsport, din pacate, salasluiesc si astfel de specimene....
    (vezi mostra clasica de terorism care are ca josnic scop tocmai atragerea ta, ieri, ora21:28)

    @SGT,
    pestilentialul marketing impus de Maranello!

    ...asta retine orice individ care-si propune sa nu ocoleasca adevarul, deoarece Sainz a inceput sa deranjeze cand se incapataneaza sa refuze o ierarhie interna prestabilita, Sainz respinge public si suficient de viguros locul care i-a fost "ursit" in cadrul Ferrari......

    ...si, de ce nu, o reconfirmare obtinuta in cel mai dezgustator mod cu putinta pentru cei doi neghiobi cronici da' fruntasi de la Maranello, Binotto&Elkann, cei care-au si la ora asta falsa convingere ca L'echec poate sa fie vreodata compatibil cu performanta(pe circuitele de grand-prix).....
    5 3
  • @Costel
    Da' tu de ce nu esti consternat ma de ce-a patit Webber patru ani la Red Bull, Raikkonen patru ani la Ferrari si chiar Leclerc în primul an ? Toti coechipieri cu genialul Sebica !
    Consternatule, Sebica al tau a fost cel mai slab pilot adus ca nr 1 la Ferrari, de cand ma uit eu la F1 ! Si am ceva timp ! Singurul "pilot" care a reusit performanta de a rata doua titluri mondiale, avand cea mai buna masina a momentului ! Boah !
    9 3
  • Marius
    Costel, este fanul lui Vettel pe viață. Pt el, germanul este un fel de zeu. Costel, Vettel este printre cei mai slabi campioni pe care i-a avut sportul asta. Niciodată nu a avut un oponent pe măsură, pt ca a avut cea mai buna mașină de departe, în anii în care a câștigat alea 4 titluri,Hamilton este altceva, el în 2008, a tras pt titlul ala, și ca valoare este peste Vettel, clar. Este ajutat și de materialul de concurs, dar totuși are valoare și stofa de campion, clar. Și a demonstrat asta împotriva lui Alonso care este dublu campion mondial, titluri câștigate, sa nu uitam împotriva lui Schumacher. Sa fim realisti și obiectivi, totuși.
    8 1
  • Vorba cuiva de mai sus, Costele, tot te plangi de vitel dar unde erai cand Webber era pus la zid de echipa desi ar fi putut fi peste Vettel, unde erai cand Kimi nu era lasat sa concureze, in ultimul an aratand ca putea fi oricand peste Vettel. Unde erai ma cand in primul an la Ferrari, ma rog jumatate de sezon echipa tinea cu Vettel, pana si-a dat seama ca suflul nou din echipa este peste Vettel?
    Unde erai cand a venit Ricci la echipa si l-a batut pe vitel cu monopostul creat special pt Sebi??
    Oricare dintre cei de mai sus, nu ar fi gresit atat de flagrant in 2017-2018 daca ar fi fost lasati sa concureze.
    Sa iti aduc aminte rasucirile pe pista in bataliile cu Lewis?
    De ce a ajuns in 2019 sa fie sub Lecrerc, pai ia adu-ti aminte celebrele rasuciri din Bahrain, Monza, etc. Ce campion esti, care nu poti tine monopostul pe circuit cand esti 1la1 cu un alt pilot??
    8 2
  • Ma saturasem eu de cate rasuciri pe traseu vazusem din partea lui Vettel, Bahrain si Monza sunt doar niste exemple de le tin minte acum dar a avut vreo 8 astfel de greseli ca mai avea putin si imi exploda tensiometrul. Mai du-te tu si cu manzatul tau la pascut.
    6 1
  • De era Schumacher inca intreg, ii dadea 2-3 palme pana il trezea la realitate, pai nici ca rookie in F1 nu faci asa ceva!
    5 1
  • Pai...uita ca toti 4 mentionati mai sus erau peste Vettel ca valoare dar nu au fost lasati sa concureze, nici macar pe Kimi nu l-au lasat.
    De erau oricare, Rosberg sau Kulkenberg cu monopostul Ferrari 2017-2018, castigau.
    Ma saturasem eu de intoarcerile pe circuit in bataliile 1la1 cu oponentii sai, cred ca au fost vreo 8 astfel de rasuciri, ce fel de campion esti daca nu poti mentine monopostul pe trasa?
    Mai avea putin si imi exploda tensiometrul si tocmai in 2019 cand erau pe tren ascendent ce face vitelul? Intoarcere pe circuit in Bahrain, unde el ar fi trebuit sa fie exemplu pt Lecrerc, ce sa vezi Lecrerc plecat din spatele lui, il depaseste si ca sa nu ia puncte mai multe decat Vettel, i se opreste ERS-ul parca si a terminat 20 de tururi cu 70% din capacitatea motorului, similar cu ce a patit Rusell:)))
    7 1
  • de Ricci ce sa mai zicem ca a sters pe jos cu Vettel, cum ar fi facut si Lecrerc daca ar fi fost lasat de la inceput.
    6 2
  • Aurel Craciun
    @Costel
    Nu comentez problema ta cu Leclerc.
    Dar când ai comentat legat de pneurile cu 11 tururi mai noi ale lui Perez ai arătat cât de mult te pricepi la F1. Practic forțând 30 tururi durata de viață a cauciucurilor lui Perez s-a scurtat. Uzura nu e liniară ci e funcție de cât de tare "tragi" de ele.
    7 0
  • Costel
    @Aurel,
    pe al doilea stint, cel cu pneuri dure pentru primii trei clasati, cifrele arata astfel:
    -Max cel mai rapid in 17 tururi;(38 tururi utilizate)
    [email protected] cel mai rapid in 9 tururi;(42 tururi utilizate)
    -Perez cel mai rapid in 13 tururi;(31 tururi utilizate)

    https://www.grandprix247.com/2021/11/09/data-crunch-verstappen-the-new-boss-in-town/

    ...ce-ti spun informatiile astea?
    cumva ca numai mexicanul a intins acceleratia pe harduri?!

    .....raman la parerea ca Perez trebuia sa indrazneasca mai mult, macar o tentativa clara de a depasire sa bifeze, tentativa pe care transmisia TV n-a reusit s-o identifice, mai ales ca nu-ntalnesti la fiecare cursa o astfel de conjunctura favorabila, zic eu...

    ...chiar si asa, situatia e peste asteptari pentru RBR in clasamentul constructorilor in clipa de fata(-1 punct), da' tin sa reafirm, RBR nu o sa castige titlul la constructori in acest an....
    1 4
  • Nu pot să înțeleg de unde este ura asta generalizată, între cei care comentează pe acest site. Nici nu vreau să îmi imaginez ce s-ar întâmpla dacă v-ați întâlni în viața reală... Ce rost are să vă pierdeți timpul, contracarând argumentele unui fan fanatic? Lăsați-l să vorbească, și ignorați complet comentarile sale. Odată ignorat, lucrurile se vor rezolva de la sine, asta dacă sunteți deranjați de ce spune respectivul. Cum spunea și Senna, viața e prea scurtă să aveți dușmani, fie ei și din mediul online.
    7 0
  • Am incercat nici sa nu il bagam in seama, e catar, persista in prostia lui.
    4 3
  • Costel
    @Ayrton,
    da' domnia ta ce asteptari are de la cei aflati in proximitate?
    ...sa organizam sezatori lunare si, poate, sa dansam Kumbaya in redactia AM?!?

    @Ayrton,
    e cat se poate de evident ca-i razboi de o buna bucata de vreme, ocupam transee aflate in linia intai a frontului, o conflagratie purtata intre o tabara care propovaduieste veridicitatea deplina a ceea ce se-ntampla si-n prezent la Maranello (vezi ultimul exemplu: ordinul stupefiant pe care Carlos este silit sa-l execute), cealalta tabara fiind formata exclusiv din aceia care detesta autenticul, cativa teroristi aflati in razboi deschis cu lealitatea, unicul si josnicul lor scop fiind disimularea in fel si chip a certelor carente aflate in posesia acestui ambalaj marketizat profund dar gol de continut, Charles L'echec, cel care demonstreaza de la o cursa la alta ca tot ceea ce poate oferi pe circuitele de grand-prix se identifica ca fiind in deplin antagonism cu performanta pura, cu competitivitatea neta....
    2 4
  • @Costel
    Eu nu sunt în război cu nimeni. Singurele discuții mai serioase le-am avut cu cineva care îl ataca nejustificat pe Alonso, aproape în fiecare comentariu. În momentul în care a văzut că spaniolul și la vârsta de 40 de ani, este mai bun decât Ocon, a renunțat să mai posteze ceva pe aici. În rest, am încercat să am o atitudine civilizată, atât timp cât nu am fost jignit. Nu îmi doresc "șezători" pe aici, da' nici discuții înflăcărate și pline de fanatism. Situația de la Ferrari, este asemănătoare cu cea din prima parte a anilor 90 (perioada Berger-Alesi). Cei care se află în fruntea Ferrari, sunt principalii vinovați pentru situația actuală. Cu 2-3 excepții, piloții s-au descurcat bine raportat la materialul de concurs. Referitor la Vettel... Să demonstreze din nou că e pilotul din epoca 2009-2013 și nu cred că cineva obiectiv, l-ar mai ataca nejustificat.
    4 0
  • Costel
    La mine a ajuns al nu știu câtelea val de "Pandemie-Charles", drept pentru care rog pe domnul Câțu și Raed Arahat să facă un studiu de laborator pentru obținerea unui vaccin anti-Leclerc!
    2 0
  • BLACK FLAG
    Lewis Hamilton trebuie să răspundă în fața stewarzi-lor pentru sistemul său DRS. Potrivit comisarilor, sistemul nu îndeplinește cerințele stabilite de FIA , ceea ce înseamnă că britanicul riscă descalificarea și un posibil start de la spate în timpul cursei de sprint din Brazilia.
    2 0
  • Aurel Craciun
    @Costel
    Ceea ce spui tu nu are nici o relevanță. Analiza trebuie făcută tur cu tur nu timpii cei mai buni. Mai mult de atât, cele doar 9 tururi ale lui Hamilton arată că el a conservat pneurile prelungind viața lor.
    Încearcă să nu folosești datele doar cum îți convine ție. Făceam ca tine când eram tânăr, dar cu vârsta am învățat să privesc altfel.
    Eu de exemplu nu îl suport pe Hamilton (caracterul său), dar recunosc că e un pilot foarte bun mai ales pe defensivă (ofensiva i-o oferă mașina și concentearea - vezi cum a speculat mica greșeală a lui Alonso de acum câteva etape)
    0 0
  • @Costel,
    Hai sa iti explic ceva, stii bancul acela?
    "La radio anunt pentru siguranta nationala, un sofer circula pe sensul gresit pe soseaua nationala, deodata un sofer "nu unul ci sute, sute".
    Asa esti si tu, 200 de oameni iti spun ca nu ai dreptate si sa te opresti din ridicol, tu mentionezi despre cei 200 ca-s ridicoli si nu au ddreptate. Ghici unde e problema!
    4 0
  • @blackflag, nu i-ar strica o penalziare si o descalificare, cred ca a patit ceva de genul si Vettel pe la inceputul sezonului, asa sa adopte aceleasi reguli ddar s-a dovedit ca FIA nu este impartiala cand e vorba de Merdeces, asa ca m-as mira. acum cantiva ani i-au prins cu cauciucurile si doar i-au pus sa umble gaurile de aerisire, fara penalizare, fara scadere [puncte, fara nimic, deodata erau la mijlocul clsamentului.
    3 0
  • BLACK FLAG
    Pilotul Red Bull , Max Verstappen, va trebui să viziteze comisarii de la Marele Premiu al Braziliei sâmbătă dimineață, după o presupusă încălcare a Codului Sportiv Internațional FIA referitoare la condițiile parcului închis.

    Este cea mai recentă evoluție la Interlagos, Lewis Hamilton și echipa sa Mercedes au fost convocați anterior pentru o presupusă încălcare tehnică a DRS , care va continua în această dimineață.

    Verstappen atinge mașina lui Hamilton
    Verstappen a fost chemat în fața comisarilor pentru o potențială încălcare a articolului 2.5.1 din Codul Sportiv Internațional FIA, după ce au apărut imagini video ale fanilor privind și părând că atingă aripa din spate a lui Hamilton după calificare(a se vedea filmarea pe gpblog).

    Articolul 2.5.1 din Codul Sportiv prevede: „În interiorul parcului închis pot intra doar oficialii desemnați. Nicio operare, verificare, reglare sau reparare nu este permisă decât cu autorizarea acelorași oficiali sau prin reglementările aplicabile”.

    Ce se întâmplă mai departe?
    Verstappen și un reprezentant al echipei Red Bull trebuie să se prezinte sâmbătă la ora locală 9:30.

    Între timp, audierea pentru a decide dacă Hamilton va fi sau nu sancționat a fost amânată până sâmbătă dimineața . Comisarii așteaptă alte dovezi, FIA emițând o instrucțiune de confiscare a aripii din spate a lui Hamilton
    0 0
  • BLACK FLAG
    Cu o oră înainte de calificarea pentru MP al Braziliei , Adrian Newey (director tehnic) și Paul Monaghan (inginer șef) au intrat în biroul FIA pentru a furniza un teanc de dovezi. Este posibil să fi dus la acțiuni suplimentare.
    Reluăm: imediat după cursă, MV, după ce coboară din mașină, își aspectează mașina, chiar o atinge. LH, coboară și el din mașină și se duce să sărbătorească alături de echipă, iar MV se apropie de mașina lui și chiar atinge aripa spate a Mercedesului, apoi pleacă.
    Ce urmează?Mașina lui Lewis Hamilton a mers la comisari( Jo Bauer, delegat FIA) pentru investigație pentru o încălcare tehnică a DRS.
    FIA a lansat un document care să ateste că pozițiile ajustabile superioare ale aripii din spate au fost verificate pe masina numărul 44. Procedând astfel, trebuie să respecte articolul 3.6.3 din Reglementările tehnice ale Formula 1 . Distanța minimă a fost îndeplinită, dar nu și cerința maximă de 85 mm.
    Pilotul Mercedes trebuia sa apară la ora 22:15 pentru a demonstra ca echipa sa a actionat conform regulilor, dar nu s-au mai întâmplat asta
    1 0
  • BLACK FLAG
    ...continuare...
    În jurul orei 22:15, echipa germană a avut ocazia să spună comitetului de cursă ce s-a întâmplat. Peste o oră mai târziu, au ieșit din nou și a fost să așteptăm și să vedem când va fi luată decizia finală cu privire la penalty-ul lui. Decizia pare însă să dureze mai mult, pentru că cel puțin până dimineață situația rămâne liniștită.
    După inspecție, FIA a emis un comunicat prin care a confiscat aripa pentru verificări.
    În tot acest timp, a venit contralovitura: o filmare din public, care arată că MV atinge mașinile imediat după cursă. Verstappen a fost chemat la rândul său de către comisari, invocând articolul 2.5.1 din Codul Sportiv Internațional. Aceasta precizează ceva de genul că „În interiorul Parcului Închis, pot intra doar oficialii desemnați. Nicio operare, verificare (e vb de verificare tehnică?), reglare sau reparare nu este permisă decât dacă este autorizată de aceiași funcționari sau de reglementările aplicabile”.
    Așadar avem Mare Circ
    0 0
  • BLACK FLAG
    MV a atins aripa din spate, mare lucru.
    Dar de fapt să spui că Golden Magic Touch a lui Max a modificat un sistem DRS complet construit din carbon și spumă, inclusiv mecanica????? Asta da interpretare de reguli din partea FIA.
    Oare fiind nevoiți să-i dea o penalizare / descalificare lui LH, atunci vor căuta să se agațe de acea atingere a lui MV și să-i dea și lui o penalizare ?!!?
    1 0
  • Aurel Craciun
    A primit 50.000 Euro amendă pentru că a atins mașina BLM.
    Fără penalizare pe grila de start.
    0 0
  • Ok, amenda, sa ii dea penalizare lui Lewis, daca nu atingea el, se observa ilegalitatea Mercedes???
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru