McLaren anticipează un weekend dificil în Ungaria

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 29.07.2010
McLaren susţine că nu va înregistra progrese la Hungaroring în primul rând din cauza dezvoltării cu întârziere a noului sistem de evacuare.

După ce a luptat alături de Red Bull Racing pentru victorii în prima parte a sezonului, McLaren a înregistrat un declin vizibil în Marele Premiu al Germaniei, acolo unde nu a contat în lupta pentru prima poziţie.

Chiar dacă fanii speră într-un reviriment în cursa de la Hungaroring de la sfârşitul acestei săptămâni, oficialii echipei britanice anticipează ca lucrurile nu vor diferi foarte mult comparativ cu ce s-a întâmplat la Hockenheim.

"Nu avem încredere în mod deosebit că vom fi mai buni la Hungaroring decât vom fi oriunde altundeva. Exista caracteristici care nu se corelează cu punctele noastre forte în acest an, dar în mod egal există şi elemente în sens opus. Vom face tot ce putem, dar nu fac predicţii că vom fi mai puternici decât ceilalţi. Trebuie să muncim pentru a elimina acel deficit de 0.6 secunde din calificările şi cursa de la Hockenheim. Monopostul nu are deficienţe fundamentale, dar trebuie să găsim oportunităţi pentru a îmbunătăţi", a declarat Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie al McLaren, în cadrul unei videoconferinţe.

Lowe a explicat că principalul motiv pentru care McLaren nu a luptat pentru victorie în Ungaria este implementarea târzie a noului sistem de evacuare ce permite eliminarea gazelor de eşapament prin deflectorul spate.

Ferrari a introdus această tehnologie de două Mari Premii, în timp ce Red Bull o utilizează încă de la începutul sezonului.

"Am fost cu două curse în urma celor de la Ferrari şi cu o jumătate de sezon în urma lui Red Bull (n.r - în privinţa implementării sistemului de evacuare). La Hockenheim am fost capabili să concurăm cu acest sistem, ceea ce ne-a oferit performanţa şi fiabilitate. Dar, fiind în spatele curbei, mai avem mult de extras comparativ cu rivalii noştri principali. Descoperim mai mult tot timpul, aşa că vom continua să forţăm. Este o platformă nouă de pe baza căreia găsim performanţa", a mai precizat el.

Via | Autosport

Comentarii (7)

  • rayn380
    McLaren
    Important este ca si la Hungaroring, inaintea pauzei de o luna de dupa acest MP, sa scoata cat mai multe puncte, sa fie cat de mult posibil in fata, astfel incat sa se mentina cat mai in fata rivalilor, in ambele clasamente, chiar sa mareasca diferenta.

    In timpul pauzei, vor avea mai mult timp pentru optimizarea update-urilor introduse pana in Ger, eventual sa realizeze acel "flexible front wing" de care se bucura cei de la Ferrari si RBR.


    Eu cred ca mai degraba aceasta aripa a fost in mare factorul care a condus la succesul echipei RBR din acest an, la viteza monopostului RBR din acest sezon.


    Tin minte ca la startul acestui sezon, multi acuzau echipa austrica, cum ca ar folosi un sistem variabil al suspensiilor, astfel incat in calificari, coboara foarte jos monopostul, iar in cursa, il ridica la nivelul acceptat, avand in vedere ca in regim de cursa acestea sunt mult mai grele datorita nivelului de combustibil.

    Nu m-as mira ca cei de la Ferrari sa fi "cumparat" oarecum aceste informatii legate de aripa flexibila, intrucat foarte repede s-au miscat.

    Stiu ca-mi voi atrage multe parerei negative si voturi negative de partea mea, dar spun asta, intrucat, daca cei de la McLaren care au o echipa de ingineri foarte buna, ca si echipa cu traditie in F1 care s-a luptat tot timpul la varf, deocamdata nu pot intelege modul in care functioneaza aceasta, m-as mira de altfel ca si inginerii Ferrari sa-si fi dat seama asa "peste noapte" de aceasta jucarie foarte ciudata.

    Evident ca doar o persoana ca si Adrian Newey poate fi atat de inovator.....daca acel blown diffuser este mai mult sau mai putin un sistem mecanic(podea, diffuser), aceasta aripa, care trebuie sa fie flexibila(automat) in anumite momente(curbe stranse sau de mare viteza, linii drepte), este ceva foarte tricky....

    In momentul in care Ferrari si Mercedes au introdus la Valencia acel blown diffuser, Horner a zis ca ritmul monopostului RBR nu sta doar in acel sistem de evacuare...

    Multi au spus ca o zice la cacealmea, dar se pare ca a spus adevarul. Vedeti Mercedes si renault, iar de o cursa McLaren, n-au facut mai nimic cu acel blown diffuser. Mai mult, primii doi, care au implementat sistemul inca de la Valencia si au avut timp sa-l optimizeze pana acum, chiar n-au realizat mai nimic in termeni de perfromanta pura, datorita acestui blown diffuser...

    Secretul, vitezei RBR, iar de o cursa si a echipei Ferrari, se poate sa stea in acea aripa flexibila ce mareste aderenta in curbele de mare viteza sau poate ca mai este alta componenta....Vom vedea.

    Ideea este ca daca se dovedeste ca aceasta aripa creeaza un mare downforce, atunci cu siguranta si Mercedes si Renault le vor introduce, daca nu chiar lucreaza inca la ele(asta daca si-au dat seama de cum s-o realizeze, evitand pentru moment sa faca declaratii referitoare la acest part)
    15 4
  • Ori acest concept de aripa ajungea la McLaren daca Pat Fry nu pleca de la ei.
    4 3
  • rayn380
    doar o persoana ca si Adrian Newey poate fi atat de inovator
    *inovatoare*
    6 2
  • rayn380
    Pat Fry
    Si ce legatura crezi ca are acesta cu acest tip de aripa?? Adrian Newey este doar unul si cu asta am spus tot. Nu-l poti compara pe Fry cu geniul lui Newey. Omul asta chiar aduce inovatii in tot ceea ce intreprinde. Evident ca forteaza totul la maxim, aceasta fiind in mare si cauza pentru care Kimi nu a luat titlul cu McLaren, in perioada in care Newey activa la acestia. Masina era foarte rapida, dar era la limita fiabilitatii.....Orisicum, Fry, posibil sa dezvaluie oarece detalii ale monopostului McLaren, celor pentru care lucreaza in momentul de fata, adica Ferrari, desi anul asta nu este implicat in mod direct in dezvoltarea monopostului Ferrari. Cu siguranta i se solicita parerea, iar pe baza istoricului pe care il are de la McLaren, contribuie in imbunatatirea monopostului Ferrari. Nicidecum, nu-l consider pe Fry atat de competent, astfel incat sa-si fi dat seama, intr-un timp foarte scurt, de cum functioneaza si mai ales cum poate sa realizeze acel flexi-wing......Cei de la RBR cu siguranta au aceasta aripa inca de la startul acestui sezon, practic monopostul lor s-a nascut cu aceasta, iar toate aceste performante se datoreaza in primul rand datorita faptului ca s-a studiat si testat inca de cand au inceput construirea RB6. Nu m-as mira sa fi implementat aceasta solutie, inca de anul trecut, avand in vedere ca la inceputul sezonului trecut, ei, RBR, au fost singurii care s-au putut lupta cu Brawn, desi nu dispuneau de acel diffuser. Posibil ca aceasta aripa sa fi compensat prin downforce, efectul similar pe care il avea diffuser-ul lui Brawn.
    8 3
  • @rayn380
    "Nu m-as mira ca cei de la Ferrari sa fi "cumparat" oarecum aceste informatii legate de aripa flexibila, intrucat foarte repede s-au miscat."
    Cineva spunea ca Ferrari n-au fost in stare sa copieze ceva nici de la McLaren si nici de la RBR...Daca s-ar afla ca de fapt ei copiau doua lucruri in acelasi timp cred c-ar fi "rain" pe obrajii celor de la McLaren...inclusiv fanii :))
    4 5
  • rayn380
    @xiorel
    srry, dar nu am prea inteles ce-ai vrut sa spui prin acest ultim post. Poti sa reformulezi te rog??

    PS Nu-s ironic....
    3 7
  • ctlnmihai
    McLaren anticipează un weekend dificil în Ungaria
    Cum a spus si rayn ,important e ptr. Mclaren sa adune si in Ungaria cat mai multe puncte.. Va fi un final de sezon foarte strans..
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru