McLaren: "Motoarele turbo sunt viitorul Formulei 1"

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 06.05.2010
McLaren sprijina reintroducerea motoarelor turbo in Formula 1, considerand ca unitatile aspirate de 2.4 litri sunt depasite.

Echipele se afla in plin proces de negociere a regulamentului tehnic pentru sezonul 2013, una dintre schimbarile radicale propuse de FOTA fiind inlocuirea motoarelor aspirate de 2.4 litri cu unitati turbo de 1.5 litri.

Mutarea este deja sprijinita de Ferrari, iar McLaren si-a anuntat la randul sau sprijinul pentru tehnologie in aceasta saptamana.

“In ceea ce priveste motorul pentru 2013, cred ca Formula 1 trebuie sa mearga mai departe si sa demonstreze ca se indreapta spre o era a eficientei consumului de carburant. Asa ca sprijinim in totalitate toate mutarile facute de Engine Working Group si FOTA pentru a duce Formula 1 in acea directie. Conceptul motorului V8 de 2.4 litri incepe sa devina putin depasit si cred ca trecerea la motoare turbo cu KERS este cel mai bun lucru pe care il putem face”, a declarat Tim Goss, inginerul-sef responsabil de dezvoltarea monopostului McLaren din acest sezon.

Discutiile pe tema introducerii unui motor turbo in Formula 1 vor fi continuate de FOTA pe parcursul Marelui Premiu al Spaniei din acest weekend.

Via | Formula1.com

Comentarii (10)

  • Ivanoff
    "Turbo"
    Rog Admin sau oricine detine ceva informatii corecte sa ma lamureasca cum un motor de cilindree mica e mai eficient pe partea de consum decat un motor aspirat de aceeasi putere si cilindree mai mare?
    Si nu-mi spuneti ca un 1.4 TSI de 200 CP consuma mai putin decat un 2.0 VTEC tot de 200 CP ca nu va cred...
    Eficienta si randamentul sunt data de cu totul si cu totul alte aspecte...
    4 2
  • ba da
    Exemplu real , 1.4TSI 122cp consuma mai putin decat vechiul 1.4MPI 86cp , vorbesc in cunostina de cauza , deci motorul 1.4TSI este clar mai eficient decat de exemplu un 1.6 sau 1.8 MPi , aspirat .
    2 1
  • @Ivanoff
    The advantage of turbocharging is obvious - instead of wasting thermal energy through exhaust, we can make use of such energy to increase engine power. By directing exhaust gas to rotate a turbine, which drives another turbine to pump fresh air into the combustion chambers at a pressure higher than normal atmosphere, a small capacity engine can deliver power comparable with much bigger opponents. For example, if a 2.0-litre turbocharged engine works at 1.5 bar boost pressure, it actually equals to a 3.0-litre naturally aspirated engine. As a result, engine size and weight can be much reduced, thus leads to better acceleration, handling and braking, though fuel consumption is not necessarily better.
    5 4
  • Ivanoff
    @razvanis
    Mi-a fost teama ca voi fi inteles gresit desi am dat exemplul cel mai clar...
    Razvan,nu ma intereseaza aceeasi cilindree ci aceeasi putere si dc vroiai sa-mi faci un comparativ exact trebuia sa-mi fi dat un exemplu de doua motoare de aceeasi putere,insa cilindree diferita,unul turbo si unul aspirat fiindca pe mine ma intereseaza clar in cazul motoarelor de f1 dc un motor mai mic si cu turbo insa cu aceeasi putere poate sa consume mai putin...
    2 1
  • noi...
    McLaren..
    daca intrebarea a fost data in l Ro de ce tu raspunzi in l En, sau o faci pe desteptul sau poliglotul, mare destept mai esti...
    Tu te rog sa intelegi ceea ce am vrut sa-ti transmit, esti bravo daca cunosti o limba straina, dar invata sa raspunzi la intrebare asa cum ti-a fost data! Stimeaza-i pe acei din jurul tau!
    6 1
  • Mama Matura
    Baiatul asta @McLaren, este probabil purtatorul de cuvant al celor de la McLaren si evident nu stie romana... asa ca nu-l speriati cu limba noastra nativa :)
    4 1
  • @ivanoff
    uite un comparativ
    1.6MPI -105cp aspirat , lent , consum mare
    1.2TSI- 105cp turbo , consum mai mic , fara vibratii , trage mult mai de jos , net superior dpdv dinamic pe o masina de talia Octavia 2 .
    3 2
  • P.S.
    1.2 tsi este tot in 4 cilindri , nu este catastrofa aia de 1.2htp in 3 si cu o turbina.
    1 0
  • Ivanoff
    @razvan
    Intrand si eu pe Skoda si comparand valorile pe care tu le-ai prezentat,eram pe punctul sa-ti dau perfecta dreptate insa imediat mi-am amintit despre politica VAG,anume aceea de a aduce folosii motoare si tehnologii din deceniile anterioare,lucru care face ca acest comparativ sa nu mai fie tocmai corect.
    Pe bune acum,oare pe G3 a aparut prima oara motorul acesta de 1,6 mpi?
    3 0
  • @ivanoff
    motorul 1.6 mpi se gaseste la ora actuala in toata gama audi , vw , seat , skoda , tehnologia o fi veche de asta este si atat de usor de depasit ca performante , eu nu am spus ca este un varf tehnologic doar am raspuns la provocarea ta . si cred ca am dreptate pana la urma nu ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru