McLaren restructureaza departamentul de inginerie

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 11.01.2010
McLaren a operat modificari majore in departamentul de inginerie pentru a crea cate o echipa de ingineri pentru fiecare dintre cei doi piloti, Lewis Hamilton si Jenson Button.

Sosirea lui Jenson Button la McLaren a obligat echipa britanica sa ia cateva masuri speciale in ceea ce priveste structura departamentului tehnic.

Motivul este legat de stilul de pilotaj total diferit al campionului mondial comparativ cu cel al coechipierului sau, Lewis Hamilton. Button are un stil de pilotaj defensiv, in timp ce Hamilton este recunoscut pentru agresivitatea cu care concureaza in Formula 1.

In acest context, McLaren a decis ca fiecare dintre cei doi piloti sa beneficieze de o echipa speciala de ingineri care va incerca sa scoata tot ce este mai bun din pilotul cu care colaboreaza. Astfel, Phil Prew a fost promovat ca sef al inginerilor de cursa, dupa ce pana in acest sezon a indeplinit functia de inginer de cursa al lui Hamilton.

Locul sau a fost preluat de Andy Latham, care lucreaza la McLaren din sezonul 2000 si a fost inginer-adjunct de cursa pentru Kimi Raikkonen si Fernando Alonso in perioada 2005-2007. In plus, Mark Temple a fost numit in functia de inginer de performanta al lui Hamilton.

De asemenea, Jakob Andreason a preluat functia de inginer de cursa al lui Button, dupa ce in ultimii 5 ani a fost inginer-adjunct de cursa.

Acesta va fi ajutat de Dave Robson, care va fi noul inginer de performanta al campionului mondial.

McLaren sustine ca aceasta schimbare de strategie confirma intentia echipei de a oferi sanse egale celor doi piloti ai sai. "Am vrut sa construim o echipa de ingineri in jurul lui Button in exact acelasi mod in care am facut cu Hamilton in 2007. Vrem sa cream un grup puternic de individualitati care poate scoate tot ce este mai bun din stilul defensiv de pilotaj al lui Button. Vrem sa ne asiguram ca putem depune aceeasi munca pentru ambii piloti", a explicat Jonathan Neale, directorul executiv al echipei McLaren Mercedes.

Britanicii au confirmat ca restructurarea departamentului de inginerie a avut drept cauza secundara impunerea anumitor restrictii in privinta numarului de angajati care pot participa la curse, o parte dintre acestia fiind redistribuiti la sediul de la Woking.

In sezonul 2009, Phil Prew si Mark Slade au fost inginerii de cursa ai lui Hamilton si, respectiv, Heikki Kovalainen, cei doi ocupand aceasta functie in ultimii 15 ani.

Via | McLaren

Taguri: McLaren

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru