McLaren va testa în Abu Dhabi un monopost radical schimbat pentru 2015

de Daniel Popescu
Luni, 10.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren va aborda Marele Premiu din Abu Dhabi cu un aşa-numit monopost B cu numeroase schimbări de aerodinamică, dar şi cu scopul de a evalua diverse sisteme ale celor de la Honda.

Pentru a ne asigura că suntem pregătiţi la lansarea noilor monoposturi pentru 2015, am decis să construim un monopost de dezvoltare.

Eric Boullier
Director de curse McLaren
McLaren a decis să devanseze programul de teste pentru monopostul cu care va concura în sezonul următor. Planul iniţial era ca echipa britanică să evalueze în sesiunea de teste din Abu Dhabi care va avea loc imediat după finalul sezonului o versiune modificată a monopostului.

Inginerii şi-au dat însă seama că au foarte multe date de analizat, motiv pentru care monopostul cu design radical diferit din punct de vedere aerodinamic va fi testat în antrenamentele libere din Marele Premiu din Abu Dhabi.

Noutăţile de design aparţin în bună măsură noului inginer-şef Peter Prodromou, care îndeplineşte de fapt funcţia de şef al departamentului de aerodinamică şi care a sosit recent de la Red Bull Racing. În plus, McLaren va testa o serie de sisteme pentru verificarea funcţionalităţii motorului Honda pe care îl va utiliza începând de anul viitor.

"Pentru a ne asigura că suntem pregătiţi la lansarea noilor monoposturi pentru 2015, am decis să construim un monopost de dezvoltare, întrucât Honda are nevoie să verifice multiplele sisteme.

De asemenea, trebuie să verificăm legătura IT între Woking şi circuit şi între circuit şi Japonia. Prin urmare, pentru a nu trebui să ne concentrăm pe aceste lucruri la teste, am decis să rulăm un program de dezvoltare", a declarat Eric Boullier, directorul de curse al McLaren.

Via SkySports

Comentarii (10)

  • Hakkinen
    Filosofia Mclaren. Cea mai tare dezvoltare, chiar ii vad niste competitori f tari pentru Mercedes din 2015.
    14 4
  • ovidiu15081982
    nu stiu de ce, dar am impresia ca incepand cu 2015 McLaren va avea un comportament decent si probabil ca in 3-4 ani vor lupta la titlu ! E cazul dupa 2 sezoane catastrofale !
    10 2
  • Hakkinen

    Aerodinamic vor sta foarte bine, multe din dezvoltarile din final de sezon vor fi utilizate pentru mp4-30, dar Honda nu are cum sa aibe motor mai bun ca Mercedes inca din 2016. Sunt increzator ca ii vor face pe Ferrari si Renault pe partea de motor, dar nu cred ca pe Mercedes. E imposibil si practic si teoretic.
    10 8
  • in 2015 McLaren nu vor fi decat un dezastru, nu vor mai pupa nici macar rezultatele din acest an
    6 5
  • fgfg

    O sa vezi tu ce dezastru va fi. Alonso nu ii nici prost nici nebun. Sunt sigur ca stie atat din interiorul Ferrari cum va fi masina de anul viitor, cat RETINE si garantiile tehnice oferite de Honda si Mclaren pentru anul viitor. Cu siguranta motorul nu va fi de nivelul Mercedes, dar nu m-as mira sa fie peste Ferrari si Renault.
    5 4
  • daniel
    Sa mor daca va inteleg.
    De unde puteti voi fi atat de siguri ca motorul dezvoltat de Honda nu va fi la fel de bun ca si Merc?
    Ati participat la dezvoltarea lui? L-ati vazut in "actiune" si parea cam palid?
    De ce sa nu fie un motor la fel de performant ca si al Merc? Honda a avut un an in plus pentru dezvoltare. A putut sa analizeze trei tipuri de motoare, cum sint facute (desigur nu in detaliu ci ca si concept).
    Japonezii nu sint o "fabrica de sucuri', au traditie in "producerea" motoarelor.
    Nu stiu cat de performant e ceea ce au realizat ei dar ... sint nerabdator sa-i vad pe circuit pe cei de la McLaren cu "noua achizitie".
    9 3
  • Raspunsul este simplu, pentru fiecare fan care posteaza chestii pe langa, este unul care posteaza exact opusul. Nici unul dintre ei nu se pricepe la Formula 1 dar deh ce sa faca altceva. Nu de alta dar iti trebuie macar o facultate tehnica, plus un master pentru a inteleg idea de baza din spatele acestor monoposturi si evident, citi sa fie pe aici asa? Unul, poate doi maxim? Cine intelege macar ce face CFD-ul ala in afara de mine... mai stiti alte exemple? Uitati-va la cate greseli face constant fanul McLaren, si daca ii aduci argumente se supara si incepe cu jigniri. Fiecare spera in sufletul lui ca echipa/pilotul favorit sa castige fiecare cursa si cand nu se intampla asa, ori posteaza ceva decent (in afara de mine.. si poate doi trei altii, restul... sunt de toata mila), multi se "bucura" in a posta numai jigniri pentru ca deh... oricum nu stiu altceva.

    Ca fapt divers, Honda are sigur un motor decent. Pana la prima cursa, nu vor stii exact cat de decent si mai ales nu vor stii ce inovatii au intrus ceilalti. De aia era bine sa intre anul trecut in F1 si sa testeze acest motor un an, in ceea ce conteaza, adica cursele. Mercedes a venit cu o idee, s-a prins deja ca cei de la Ferrari au o alta idee si evident, Renault a venit cu o alta idee. Honda nici daca copia integral toate cele trei idei, tot nu poate scoate un motor mai bun decat cei trei pentru ca cei trei au avut deja mii de km de teste si stiu exact ce nu merge si de ce nu merge acel ceva. Ca fapt divers, toate motoarele sunt obligate sa aiba niste specificatii identice. Una este sistemul de prindere. Alta este inaltimea si latimea maxima. Alta este teava de esapament sa fie de o marime fixa. Si o alta este sa aiba bateriile de o anumita marime. Nu va pot spune cine are cele mai smechere baterii in acest moment, pentru ca oricum o sa aflati anul viitor. Si este o echipa care lucreaza la niste baterii ceva mai mici, dar langa care pot adauga "balast" si pot echilibra altfel puntile. Honda nu mai are timp sa incerce asa ceva, dar pot castiga pe alte parti. Pot lucra mai bine cu un alt lubrifiant, dar si aici ceilalti au deja mai multa experienta, totusi aici pot castiga macar vreo 10 cai putere (am spus macar :)). Racirea este un alt capitol foarte important, pentru moment desi Mercedes par avantajati, o alta echipa are cateva ideii foarte smechere, pe care Honda nu le poate testa pentru ca nu le stiu inca. Dar Honda poate aduce alte idei si deci eu cred ca vor avea un motor macar decent. Mai departe, vedem in cursul sezonului urmator.

    In rest, Mercedes lucreaza pe baza acestui monopost, sa fim seriosi, este un monopost foarte bun, dar nu mai are cum sa fie imbunatatit masiv, asa ca sansa le apartine aici celor de la Ferrari si Red Bull care pot veni cu alte idei, pentru ca deja au testat ce nu merge la monoposturile actuale. McLaren in schimb, si-a schimbat inginerii, pilotii acuma, anul viitor este un an de tranzitie, dar 2016 s-ar putea sa-i prinda mai bine pregatiti. Evident, nu se stie inca, daca au trecut de sindromul: monopostul merge bine in teste, in cursa este pe nicaieri. Prea multe inovatii inutile strica, 1-2 inovatii bune dar foarte utile sunt un desiderat. La fel si la Ferrari, suspensia actuala s-ar putea sa fie schimbata cu ceva mai interesant, plus ansamblul motor o sa aiba o alta aranjare.

    Si asa arata o mica idee despre o mica parte din permutarile posibile pentru ceea ce vom numi anul viitor, monoposturi :P

    Oricum, eu personal astept primele teste pentru ca sunt multe lucruri de testat si deh asta ma intereseaza :P

    P.S. Il rog pe fanul McLaren sa nu inceapa cu jignirile, a discutia cu si despre tunelul de vant am vazut ca a tacut malc si sper ca va pune mana pe carte si va citi, va incerca aprofundeze daca tot se da un "mare specialist in F1". Sau poate cine stie, o sa vina o vreo cursa candva si poate o sa ne intalnim pe acolo. Cine stie,
    4 3
  • daniel
    Pot imbunatati performantele monopostului toate echipele dar motorul nu-l pot imbunatati. de asta cred ca cei motorizati de Ferrari si Reanult nu vor avea sanse nici in sezonul viitor.
    Daca McLaren va primi de le Honda un motor comparabil cu cel al Merc pot emite pretentii.
    Personal nu am inteles de ce Ferrari nu a scos cel mai bun motor nici acum. Au propriul circuit de teste. Puneau motorul pe un sasiu si-l testau pana dadea coltul. Puneau alt motor si la teste cu el. Puteau testa de voie pana ajungeau la cea mai buna solutie. se pare ca fiabilitatea e inca buna la ei dar puterea e mediocra.
    In locul celor de la Honda as testa pe undeva prin coltul lumii pana as scoate ceva superior celorlalti competitori.
    Ramane sa asteptam .... anul viitor :)
    4 1
  • pe surse..
    cica au un motor cu aburi cu ardere exterioara...
    1 0
  • Mircea tot el
    mai Mircea...cum sa bata hibridul Mclaren istoria F1 FERRARI? :))) vai de tine
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru