Înainte de debutul noului sezon, consiliul de administraţie al constructorului german a analizat oportunitatea de retragere din Marele Circ, care a fost însă respinsă, potrivit preşedintelui Dieter Zetsche.
"Au avut loc discuţii. Nu a existat nicio persoană care să fie împotriva participării la curse şi alţii care să fie în favoare. Dar a trebuit să discutăm toate aspectele şi să luăm decizia potrivită în interesul acţionarilor noştri. Aşa am ajuns la concluzia că nu suntem o companie pe termen scurt şi că ceea ce facem facem pe termen lung", a declarat el.
Pe de altă parte, Zetsche a admis că principala motivaţie a celor de la Mercedes de a concura în Formula 1 este că aceasta competiţie asigura o platformă competitivă de marketing.
"Trebuie să fie o decizie inteligentă de business şi sigur că motivaţia este marketingul.
Vrem să prezentăm brandul şi credem că nu există un loc mai bun să ne prezentăm brandul decât în afacerile noastre cheie, şi anume motoarele şi maşinile şi, prin urmare, cursele. Chiar şi aşa, trebuie să-ţi justifici cheltuielile şi să vezi că obţii rezultate. Acesta este motivul pentru care am avut discuţii", a adăugat el.Via SkySports
Nu exista loc mai bun de prezentat brandul decat la Mr. Olypia.... trust me
Mclaren este dezavantajata de motorul Honda daca e sa fiu sincer. Tot ce invata Mercedes si Ferrari anul acesta vor aplica in dezvoltarea pentru 2015, iar Honda nu poate testa motorul pe nimic ce sa aiba legatura cu o masina de F1. Sperantele mele stau in Prodromu (locotenentul lui Newey), Tony Salter, si Catellani (aerodinamicianul creativ care a avut ideea cu nasul actualei Lotus). Nu imi fac iluzii cu motorul sa stii, ci mai mult aerodinamic: aero is king chiar si cu noul regulament. Inghetarea graduala a dezvoltarii motorului in etape in anii viitori vor aduce aerodinamica in prim plan din nou, si de acea cu departamentul aero puternic intarit sper sa revin in fata.
Motorul in 2015 nu va fi cel mai bun, dar in 2016 da. Este bine stiut ca Honda este dispusa sa aloce resurse financiare si logiste imense aproape nelimitate pentru noul motor, chiar si peste Daimler. Si Eddie Jordan si Coulthard si James Allen au zis treaba asta. Doar in centrul de intretinere din Milton Keyns au investit aproape cat Daimler la Brixworth din 2009 incepand, fara a mai pune la socotela cercetarea si dezvoltarea motorului la Tochigi in Japonia. De Ferrari si Renault nu are rost sa mai mentionez, chiar publicatiile italiene spun ca au fost surclasati financiar ind ezvoltarea V6 de catre Daimler.
Una peste alta Alonso a naucit Mclaren si sper sa nu il mai vad niciodata intr-un monopost Mclaren.
Ca doar cei de la FIA nu degeaba "muncesc" ca sa faca un campionat echilibrat sa aiba toti sanse la podium. Mi-e groaza cand ma gandesc unde a ajuns acest sport mergand pe ideea de "reducerea costurilor".
@Mircea Rusine e ca McLaren a furat de la Ferrari. Pentru asta ar trebui sa le fie rusine celor de la McLaren, nu de ceea ce a facut Alonso. Asta e viata. Furi, te prinde, platesti. Nimic mai mult. Echipa l-a tradat pe Alonso, apoi Alonso a tradat echipa. Acum doar nu-mi spui ca Alonso era preferatul lui Ron Dennis in 2007, te-ai minti singur. Era previzibil. La ce te asteptai? Oricine in locul lui Alonso ar fi facut la fel. Si a facut bine, a fost moral.
Si da, sunt fan Ferrari si Schumacher inca de pe vremea poate unii dintre voi nici nu erati nascuti inca.
No offence.
Mclaren le-a acordat tratament egal pana in Ungaria. Alonso de cand a intrat pe usa la Mclaren a cerut tratament preferential si avantaje pentru el pt ca era campion en titre. Ron i-a explicat ca nu se poate ca sustinerea unui pilot in detrimentul altuia nu face parte din cultura Mclaren. El a insistat si de acolo s-au suparat unul pe celalt. Dar campionul nostru a avut parte de surpriza vietii lui cand un debutant de doar 22 de ani era mai rapid decat el.
Dovada faptului ca pana la Hungaroring cand l-a sabotat pe Hamilton in Q3 (August) si Monza cand a incercat sa-l santajeze pe Ron (Septembrie) Mclaren i-a tratat perfect egal. Dovada este cursa de la Monaco din Mai 2007, cand el si Lewis erau in prima linie, iar Mclaren le-a spus ca pilotul care conduce cursa dupa turul 1 va beneficia de o strategie mai flexibila iar coechipierul nu va face totul pentru a-i ataca victoria. Lewis s-a si bosumflat din cauza asta si tot a chicotit pe la colturi. Alonso a castigat cu Lewis permanent la 2 secunde de el. Daca vroia sa il favorizeze pe Lewis, faceau o smecherie la schimbul de pneuri si realimentare, dar Mclaren nu a facut asta. Le-a acrodat echipament egal si egalitate in tot pana la Hungaroring si mai ales Monza cu santajul asupra lui Dennis.
Ron a spus foarte franc si sincer dupa acel episod neplacut: "We are not racing Kimi, we are racing Fernando". Este perfect legitima reactia echipei cand pilotul incearca sa il santajezepe patronul echipei.
Sa stii ca am untele dubii referitor la faza cu spionajul. Nu contest ca nu ar fi existat ceva, dar nu cred ca lucrurile au stat atat de grav pe cat a vrut Max Mosley sa le zugraveasca. Exact intr-o astfel de situatie au fost si Renault si Briatore daca iti aduci aminte care ar fi obtinut ceva informatii de la Mclaren, dar Mosley le-a evaporat cu aroganta, desi scenariul era aproape identic.
Oricum iubesc Mclaren neconditionat iar spionajul lor este si spionajul meu, durerea lor este durerea mea, pedeapsa lor este pedeapsa mea, iar daca Ron ar fi omorat un om (Doamne fereste totusi) nu as fi ezitat nici o secunda sa il ajut sa faca disparut cadavrul si sa ajut Mclaren sa prospere in continuare.
Tu crezi ca vreun campion mondial, oricare ar fi el, accepta tratament egal cu un debutant? NIMENI. Revino cu picioarele pe pamant. Orice campion mondial vrea sa fie vedeta echipei si sa castige si mai mult. Ori sa-l acuzi pe Alonso pentru asta, e pueril. Acuza-i pe toti campionii mondiali.
Daca ii trata egal, nu pleca Alonso, stai linistit. Esti nebun sa crezi ca Alonso a plecat pt ca avea parte de un tratament egal :)) Echipa voia sa-l faca pe Hamilton campion, si au reusit in 2008, cu muuuult noroc. E posibil ca si anul asta Hamilton sa iasa campion cu muuuult noroc.
Oricum, ce mai conteaza. Trecutul e trecut. Hamilton nu revine la McLaren. Alonso nici atat, poate s-o faca pentru 40-50 de mil., mereu Honda a platit niste salarii mari. Chestia e ca din 2008 Hamilton n-a mai contat prin F1, s-a vorbit mai mult despre ceea ce facea cu Nicole decat pe circuit. Ar fi fost interesant ca Alonso si Hamilton sa se mai intalneasca in cadrul unei echipe, poate la Ferrari sau Mercedes, dar nici asta nu cred ca se va mai intampla.
Lasa-ma macar sa sper ca revine. Trebuie sa revina. Lewis e perla coroanei pentru Mclaren.