Mercedes: "Aderenţa şi setările, cauzele lipsei de performanţă din Singapore"

de Daniel Popescu
Sambata, 19.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes susţine că lipsa aderenţei şi setările greşite ale monoposturilor au condus în Singapore la cele mai slabe rezultate în calificări din ultimii doi ani: Lewis Hamilton şi Nico Rosberg pleacă doar de pe locurile cinci şi şase.

Esential 23 de pole position-uri consecutive a obtinut Mercedes intre etapele din Austria 2014 si Italia 2015
1.415 secunde i-a despartit pe Sebastian Vettel si Lewis Hamilton
Mercedes a fost singura echipă care a obţinut pole position-uri în primele 12 Mari Premii ale sezonului, însă în Singapore a obţinut cel mai slab rezultat de la introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri: Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au ocupat doar a treia linie a grilei de start, la o secundă şi jumătate în spatele lui Sebastian Vettel.

Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, afirmă că regresul brusc, radical şi surprinzător al echipei este generat de probleme cu aderenţa şi setările monoposturilor.

"Nu este vorba despre viteza monopostului, pentru că un monopost nu se deteriorează de la un weekend la altul când ai un motor bun şi o forţă de apăsare aerodinamică bună.

Încă de vineri am dus lipsă de aderenţă. Am început cu anumite simulări şi aveam anumite astpetari în privinţa setărilor monoposturilor, dar dintr-un motiv sau altul nu funcţionează. Am făcut câteva legături care s-au dovedit a fi greşite", a declarat el.

Vettel şi-a exprimat deja temerea că Mercedes va avea o replică puternică în cursă, însă Wolff a exclus apariţia unui miracol, mai ales că setările monoposturilor nu pot fi modificate după finalul calificărilor.

"Nu trebuie să ne dăm bătuţi, dar nu ne putem aştepta la miracole. Începem de pe locurile cinci şi şanse, stinturile noastre lungi nu au fost foarte bune, iar acesta nu este un circuit unde să poţi depăşi", a adăugat el.

Singapore - Grila de start - top 6:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m43.885s -
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m44.428s 0.543s
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.667s 0.782s
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m44.745s 0.860s
5 Lewis Hamilton Mercedes 1m45.300s 1.415s
6 Nico Rosberg Mercedes 1m45.415s 1.530s

Marele Premiu al statului Singapore pe Automarket:

▶ Avancronica
▶ Cronica primei sesiuni de antrenamente
▶ Cronica celei de-a doua sesiuni de antrenamente 
▶ Cronica celei de-a treia sesiuni de antrenamente 
▶ Cronica sesiunii de calificari

Via Motorsport

Comentarii (9)

  • Mda, si maine castiga cursa...
    6 11
  • PRESIUNEA IN PNEURI !!!!!!!!!! In Paddock se stie acum de asta.
    Explicatia pentru locurile 5 si 6 pentru Mercedes este presiunea in pneuri.Eu am vazut pe RTL calificarile si la sfarsitul calificarilor reporterul german INSISTA cu intrebarile la Totto Wolf, Niki Lauda, Rosberg si Hamilton vav de presiunea din pneuri si toti o dadeau cotita , ca nu...ca presiunea a fost ca de obicei. Asta era marea golanela a celor de la Mercede. Azi si maine vor fi super controlati la presiunea din pneuri. In
    11 10
  • E POSIBIL SA FIE PRESIUNEA IN PNEURI,SA SPERAM CA AU TERMINAT CU MAGARIILE..,SA LUPTE CORECT DACA POT.
    6 3
  • Lucifer
    1.Lewis Hamilton
    2.Daniil Kvyat
    3.Sebastian Vettel
    4 6
  • Probabil oficialii FIA ( via Bernie ) au inchis ochii referitor la presiune pana ce Merc si-a costruit un avans considerabil in campionat, sau smecheria cu presiunea a aparut ca o consecinta a reducerii asistarii la start. Oricum e putin probabil ca Mercedes sa mai piarda titlurile, chiar daca nu va mai domina.
    4 0
  • @ s. - Nu te lamenta cu presiunea din pneuri! Nu e de la presiune. Pentru cultura ta generala si altora care debiteaza prostii e bine de stiut ca 0.3PSI = 0.02 BAR adica mai nimic!!!
    2 3
  • Si daca 0,02 bar nu inseamna nimic, de ce la sfarsitul cursei de la Monza, Hamilton risca sa fie penalizat?! Da, 0,02 bar nu inseamna nimic pentru masinile de serie, dar pentru monoposturile de F1 ar fi ceva. O valoarea a presiunii mai mici in pneuri inseamna o aderenta mai buna, ceea ce i-a lipsit la Mercedes in calificari. Sincer, nu cred ca asta e motivul rezultatelor mai slabe ale celor de la MB.
    3 2
  • @KAmaz - 0.02 Bar Inseamna o presiune formata de o coloana de apa cu inaltimea de 2cm, este Absolut fara relevanta!
    1 1
  • 0.02bar = 20 cmH2O insa si asa e irelevant cum tocmai ai spus
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru