Feedback

Mercedes admite că a "provocat" incidentul Bottas - Verstappen de la boxe la Monaco: "Am avut o problemă la oprirea lui Hamilton"

Publicat Vineri, 31.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 4
Mercedes admite că a "provocat" incidentul Bottas - Verstappen de la boxe la Monaco: "Am avut o problemă la oprirea lui Hamilton" - Poza 1
Mercedes a dezvăluit că o problemă la plecarea lui Lewis Hamilton de pe linia boxelor a condus indirect la incidentul dintre Valtteri Bottas și Max Verstappen în pitlane în cursa de la Monaco.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas și Max Verstappen au fost protagoniștii unui incident în timpul cursei de la Monaco, în momentul în care au plecat de la standuri după ce au schimbat pneurile.

Cei doi au avut un incident în urma căruia Verstappen a primit o penalizare de 5 secunde, în timp ce Bottas a fost nevoit să revină la boxe pentru un nou set de cauciucuri.

Oficialii Mercedes au dezvăluit acum că incidentul a fost produs "indirect" de faptul că Lewis Hamilton a avut o problemă la propria intrare la boxe, care s-a petrecut cu numai câteva secunde înainte de cea a lui Bottas.

Astfel, la plecarea de pe loc, britanicul a lovit unul dintre pistoalele pentru pneuri, motiv pentru care pitstopul lui Bottas a fost decalat cu câteva secunde. Practic, fără incidentul lui Hamilton, Bottas ar fi avut timp să iasă pe circuit înaintea lui Verstappen și să evite producerea unui incident.

"Hamilton a efectuat oprirea, a plecat și îl vedeam pe Bottas venind. Din păcate, exact când a plecat Hamilton, a retezat unul dintre pistoalele pentru pneuri, iar mecanicii au avut nevoie de câteva secunde pentru a-l reseta. Ne-a costat câteva zecimi de secundă. Asta a fost tot, dar a fost suficient (n.r - pentru incident)", a precizat James Vowles, directorul de strategie al celor de la Mercedes.

În cele din urmă, Bottas a încheiat cursa pe locul patru, însă a fost promovat pe trei după penalizarea lui Verstappen. Totuși, în absența incidentului, finlandezul ar fi încheiat cursa pe locul doi, întrucât nu ar mai fi pierdut o poziție în fața lui Sebastian Vettel când a intrat din nou la boxe.

Via Motorsport


Comentarii (4)

  • Eu consider ca adevaratul pierzator a fost Verstappen.Olandezul a fost pedepsit pt. rapiditatea mecanicilor.MaFIA considera ca Max trebuia sa astepte sa treaca Bottas si vettel si poate inca 10 daca era cazul.Poate Verstappen trebuia sa fie mai prudent in lupta cu Bottas dar pedeapsa data este prea mult.Asa cum s-a renuntat la penalizarile pilotiilor pentru pit stop-urile gresite gen haas - Australia 2018 asa trebuia sa se renunte la pedepsele pentru unsafe release.Poate ca Bottas a fost o victima dar si in cursa din Australia 2018 Lewis si Kimi au platit pentru prostia celor de la haas.Interesant este ca sambata Leclerc a fost iertat de 2 ori de maFIA.Recunosc insa ca cel mai tare m-ar interesa sa aflu daca s-a luat vreo masura impotriva celor 2 tampiti ce doreau sa fie calcati de Checo.

    Revenind la Bottas - nu-s sigur ca fara acel incident ar fi terminat pe 2. Nordicul avea softuri si nu cred ca-l tineau pana la final.In multe curse din trecut, Bottas a trebuit sa intre o data in plus sau a cazut mult pe finalul cursei din cauza pneurilor si asta inclusiv pe circuite unde se depaseste greu.Deci nordicul putea sa termine pe 2, daca Max trecea de el pe 3, cu o oprire in plus pe 4 sau putea sa bifeze un DNF dupa o ciocnire cu Max.
    15 14
  • E clar ca Mercedes e favorizat. Credeam ca sunt favorizati doar impotriva lui Ferrari - imi aduc aminte in primul rand de "incidentul" Raikkonen-Hamilton de la Silverstone 2018. Acum vad ca au ceva si cu RBR.
    13 23
  • The Dot
    Asa e, sunt favorizati, in special de concurenta. De 6 ani de zile nu sunt in stare sa aduca o masina care sa-i bata pe germani.
    15 2
  • daniel
    LH44
    Pe bune? Sa se renunte la "unsafe release"?
    Si pe pitlane sa fie legea celui care are "tabla" mai bine prinsa pe monopost? Legea junglei adica?
    Pentru ce a facut Max la Monaco ... "pedeapsa data este prea mult".
    Serios? Adica il executi pe cel de pe locul doi, primesti cinci secunde si e prea mult. Basca, mai dai si in liderul cursei pentru ca nu te duce capul.
    Pentru incidentul cu Lewis nu merita nimic? Cum ar fi vrut sa-l depaseasca? Kamikaze!
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru