Mercedes nu a ajuns la un acord pentru a rămâne în Formula 1 după 2020: germanii nu acceptă să piardă un bonus de 60 de milioane de dolari

de Daniel Popescu
Luni, 10.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a anunțat că nu a ajuns încă la un acord pentru a concura în Formula 1 după sezonul 2020, întrucât organizatorii oferă germanilor un bonus cu 60 de milioane de dolari mai mic decât în prezent.

Formula 1 a inițiat în ultima perioadă o serie de negocieri cu toate echipele pentru semnarea unui nou Acord Concorde valabil după sezonul 2020.

Toate echipele au acceptat noile condiții, cu excepția campioanei mondiale Mercedes. Potrivit unor informații neoficiale publicate de postul de televiziune BBC, Mercedes este nemulțumită că proprietarii Formulei 1 vor să elimine bonusul acordat echipelor cu istorie, cu excepția Scuderiei Ferrari.

Astfel, Ferrari ar urma să primească 40 în loc de 110 milioane de dolari, în timp ce Mercedes ar urma să fie privat de bonusul actual de 70 de milioane de dolari și să primească doar un bonus de 10 milioane de dolari în calitate de furnizor de motoare, la fel ca Renault și Honda.

Formula 1 a luat această decizie pentru a distribui banii din drepturile TV într-un mod mai echitabil între echipe. Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, susține că echipa pe care o conduce este principala victimă a noului sistem.

"Suntem cea mai mare victimă în ceea ce privește pierderile de venituri.

Avem îngrijorări pentru subiecte legale, comerciale și sportive. Dacă discutăm pentru un compromis, atunci suntem aproape de un acord, dar nu am văzut o astfel de abordare", a declarat el.

Termenul limită pentru un acord final expiră în 12 august, iar un purtător de cuvânt al Formulei 1 a exclus varianta ca negocierile cu Mercedes să fie prelungite.

"Acest acord este important pentru viitorul sportului și pentru fani. Mergem înainte și nu vom accepta întârzieri", a menționat purtătorul de cuvânt al Formulei 1.

Via BBC

Comentarii (10)

  • Neutru
    Din ce înțeleg eu drepturile de televiziune sunt de 200 de milioane.Dacă se păstrează actuala înțelegere ar primi:Ferrari-111 ;Mercedes-71 și restul câte 1. Propunerea este :Ferrari-53 ;Mercedes,Renault,Honda,câte23 și restul câte 13. Înțeleg de ce echipele celelalte au fost de acord!
    16 0
  • Costel
    trufia incomensurabila a lui Toto pare fara leac la o prima diagnosticare doar ca tin sa-l anunt pe vienez ca medicatie chiar se gaseste pe piata pentru "maladia" sa actuala:

    pudoare, doze rezonabile de pudoare
    8 17
  • Testarossa
    Eu cand am zis la un alt articol ca Mercedes vine in F1 numai ca sa faca bani si imagine, dar in principal NUMAI BANI, uite ca am dreptate. Ferrari a fost in F1 din fasa si a ramas acolo in ciuda greutatilor fiecarui deceniu sau era. Dar ce ma impresioneaza este ca o echipa cu o firma mica in spate are atata staruinta in comparatie cu o echipa cu un colos in spate care vine numai dupa malai, desi are destul din productiile de serie. Si am mai zis ceva la alte articole: Ferrari construieste vise, Mercedes doar masini.
    12 4
  • Pai e simplu - se scade "putin" din salariul lui Hamilton, respectiv Toto si problema e rezolvata.
    12 3
  • Dar "Fierrari" de ce primesc in continuare asa de mult??
    7 4
  • Costel
    @niros56,

    daca Toto n-ar prioritiza insolenta cronica atunci detaliile is cat se poate de facil de reglat,

    anvengura impozanta a palmaresului celor din Maranello in F1 impune ca Ferrari sa parcurga itinerariile marelui circ pe un ecartament financiar separat, o vizita a domniei tale la Museo Ferrari o sa-ti clarifice pe deplin surprinzatorul neajuns care observ ca nu-ti da pace in aceasta dimineata pe AM
    3 11
  • The Dot
    Mda....Ferrari e in F1 din placere, Bernie Ecclestone a inceput sa vanda reclame la cursele de F1 si mai apoi drepturile tv din pasiune, Liberty Media a cumparat F1 tot din pasiune, F1 a ajuns in SUA pentru ca americanii nu mai aveau ce sa vada la tv, tot la fel si chinezii, F1 ajunge prin tot felul de tari obscure doar din pasiunea locuitorilor, numai Mercedes au venit pentru bani.
    10 1
  • @The Dot foarte bine punctat,

    Sa nu uitam ca pe langa sport e si un bussiness. Daca asa un gigant ar face astfel de concesii atunci nu s-ar mai afla unde este acum. Sunt o forta pana la urma, de ce sa cedeze ?
    In plus Liberty, FIA, or fi niste saraci? Este adevarat ca in loc de aprox. 620 milioane F1 a incasat vreo 24, dar asta nu inseamna ca echipele nu trebuie sa isi primeasca banii..
    3 0
  • Neutru
    A-ha nu mai vorbim de echilibrarea șanselor.Unii cu un milion să se descurce că-s particulari și cumpără totul,alții cu uzinele în spate primesc totul gratis și-n plus iau și caimacul din drepturile de televiziune.De ce mai vrem performanță de la ei?
    6 2
  • Neutru
    Că aici se negocia modul de împărțire nu cât plăteșteF1.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru