Nervi de oţel: Alonso a rezistat unei forţe de 46g în accidentul din Australia petrecut la 305 km/h

de Daniel Popescu
Joi, 09.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernanado Alonso a fost supus unei forţe de 46g în timpul accidentului suferit în cursa de Formula 1 de la Melbourne, când s-a izbit de parapeţi cu 305 km/h.

În prima cursă a noului sezon de Formula 1, care a avut loc pe circuitul de la Melbourne, Fernando Alonso a fost protagonistul unuia dintre cele mai dure accidente din ultimii ani.

Pilotul echipei McLaren concura cu o viteză de 313 km/h în momentul în care a încercat să-l depăşească pe Esteban Gutierrez, iar impactul cu pilotul Haas a avut loc la 305 km/h.

Datele furnizate de o nouă cameră amplasată de FIA pe monoposturile de Formula 1 au evidenţiat că, în momentul impactului cu peretele, Alonso a fost supus unor forţe de 45g, care au crescut până la 46g în momentul în care monopostul s-a rostogolit în aer. Monopostul a fost în aer timp de 0.9 secunde, iar la impactul cu solul pilotul spaniol a rezistat unei forţe de 20g.

Urmareste Automarket
Raportul FIA menţionează că sistemele de siguranţă au jucat un rol esenţial în faptul că Alonso nu a suferit nicio rană majoră, chiar dacă a fost nevoit să lipsească de la Marele Premiu al statului Bahrain, desfăşurat două săptămâni mai târziu.

Forțele g suportate de Alonso sunt semnificativ mai mari decât cele suferite în mod obişnuit de piloţii de Formula 1.

De exemplu, un pilot de Formula 1 este supus unei forţe de 5g la frânare, 2g în momentul accelerării şi 4g la viraje.

Via Motor1

Comentarii (7)

  • Traducatorule, fara ofensa, cred ca mai trebuie sa mai treci pe la scoala, astfel incat fizica pe care (e posibil sa) o inveti sa iti spuna ce este g (adica acceleratie gravitationala). Eu personal m-am saturat sa mai vad atata lipsa de cultura, astfel incat iti recomand sincer sa lasi pe altii.
    23 3
  • Fernanado Alonso a fost supus unei forţe de 46 g.... va sa zica (sa presupunem ca Alonso ar avea 70kg) centurile de siguranta l-au strans cu o forta de 3220kg si cu toate astea coastele spaniolului inca mai sunt intregi... cumva ne uitam la un alt film "Terminator"? Sau, cum spunea @m7x, traducatorul mai trebuie sa mai treaca pe la scoala, sa mai studieze fizica? Daca " un om supus unor accelerări laterale care ating valoarea de 14 G se poate alege cu organele interne smulse de la locul lor" (http://www.descopera.ro/stiinta/9955646-cu-cartile-pe-fata-despre-limitele-organismului-nostru), dar la 47G?
    16 3
  • Alex :((
    http://www.gpupdate.net/en/f1-news/340339/raikkonen-no-magic-update-at-ferrari/
    3 0
  • band007
    Si descrierea evenimentului dpv al g-urilor este atit de "elocventa" ! :)))
    10 0
  • Cat priveste valoarea de 46g, aceasta e masurata de un aparat si se refera la acesta. Daca aparatul s-a izbit de perete atunci deceleratia a fost enorma, spatiul in care aceasta deceleratie a avut loc fiind mic. In schimb, cockpitul pilotului, la impact, se deformeaza, acest fapt facand ca decelerarea sa se desfasoare intr-un spatiu mai mare. Deci, decelerarea simtita de pilot e mult mai mica decat cea masurata de aparat.
    9 1
  • 46g este acceleratia (negativa in acest caz), forta se obtine inmultind masa cu aceasta acceleratie: 31.217N (Newtoni)
    4 1
  • rommy f1
    Oare la Jules Bianchi, a fost 100 g????? Zic şi eu aşa.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru