F1: Lando Norris câștigă în Ungaria. Piastri și Russell, pe podium

de Tiberiu Safta
Luni, 04.08.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lando Norris a câștigat Marele Premiu al Ungariei după o cursă decisă de o strategie cu o singură oprire la boxe. Pe podium au mai fost Oscar Piastri și George Russell. După cursa din Ungaria, diferența dintre Piastri și Norris în clasamentul piloților este acum sub 10 puncte.

A 14-a etapă a sezonului 2025 de Formula 1 a adus piloții și echipele pe Hungaroring pentru Marele Premiu al Ungariei. În acest an, cursa din Ungaria a fost ultima etapă înainte de pauza de vară. La finalul unei curse lungi, marcată de strategii opuse pentru principalii piloți, Lando Norris a obținut o nouă victorie în fața lui Oscar Piastri. Cu această victorie, Norris a redus din diferența de puncte față de coechipierul său australian în clasamentul piloților.

POLE POSITION SURPRIZĂ PENTRU CHARLES LECLERC

În calificările de sâmbătă, Charles Leclerc a fost cel care a obținut pole position, contrar așteptărilor tuturor. Lângă el în prima linie a venit Piastri, în timp ce Norris s-a calificat pe locul 3, în fața lui George Russell. După ce a ratat prima sesiune de antrenamente libere din cauza unor probleme la musculatură, Fernando Alonso a revenit spectaculos pe circuit și s-a calificat pe locul 5, chiar în fața coechipierului său, Lance Stroll.

Gabriel Bortoleto, pilotul Kick Sauber, a pornit de pe locul 7, reușind să se califice în fața lui Max Verstappen. Locul 8 pentru campionul mondial en-titre este cel mai slab rezultat din calificări în acest sezon. În spatele olandezului a urmat o linie Racing Bulls cu Liam Lawson în fața lui Isack Hadjar.

Surpriza neplăcută a calificărilor a fost eliminarea lui Lewis Hamilton în Q2, astfel încât septuplul campion mondial s-a calificat pe un dezamăgitor loc 12. La fel de dezamăgitori au fost Kimi Antonelli și Yuki Tsunoda, calificați pe locurile 15 și 16. Japonezul de la Red Bull avea să înceapă cursa de pe linia boxelor.

NORRIS PIERDE POZIȚII LA START

Charles Leclerc a reușit să-și mențină avantajul la start, în fața lui Oscar Piastri. Însă cel care avea să piardă poziții a fost Lando Norris. Britanicul a avut o lansare bună, reușind să vină lângă Piastri pentru câteva secunde, însă acesta a frânat prea devreme și i-a permis lui George Russell să urce pe locul 3. Norris avea să fie depășit la scurt timp și de Fernando Alonso, astfel că britanicul de la McLaren a căzut de pe locul 3 pe locul 5.

Mai în spate, Max Verstappen a pierdut și el o poziție la start, după ce a fost depășit de Liam Lawson. Și mai mult în spate, Lewis Hamilton a căzut până pe locul 14, fiind depășit de Carlos Sainz Jr, plecat de pe locul 13 și de Kimi Antonelli.

Nu a durat mult până când Norris a început să recâștige una din pozițiile pierdute. Britanicul l-a depășit pe Alonso în cel de-al treilea tur, însă Russell s-a dovedit a fi prea dificil de depășit.

Max Verstappen a revenit și el după startul său imperfect, mai întâi cu o depășire asupra lui Lawson și apoi cu o manevră curajoasă asupra lui Lance Stroll în șicana de după virajul 5. Cvadruplul campion mondial era acum pe locul 7, în spatele brazilianului Bortoleto.

LECLERC SE DISTANȚEAZĂ DE PLUTON

În fruntea cursei, era de așteptat ca Oscar Piastri să pună presiune serioasă pe Charles Leclerc, însă pilotul Ferrari a avut un ritm de cursă mai bun decât anticipat.

Monegascul a stabilit cele mai rapide tururi în tururi succesive și s-a distanțat la aproape 3 secunde în fața lui Piastri.

Între timp, Lando Norris a rămas blocat în spatele lui George Russell în lupta pentru locul 3. Primul pilot care a intrat la boxe a fost Nico Hulkenberg de pe locul 17. Germanul a fost apoi penalizat cu 5 secunde din cauza unui start fals.

NORRIS ALEGE STRATEGIA CU O SINGURĂ OPRIRE

După 18 tururi, Oscar Piastri a reușit să reducă din diferența dintre el și Leclerc până la aproape 2.5 secunde. În același timp, Max Verstappen, în continuare blocat în spatele lui Bortoleto, a intrat la boxe pentru a monta anvelopele hard. Piastri a urmat la boxe în turul următor, în încercarea de a efectua un undercut asupra lui Leclerc. Australianul a revenit pe locul 5, între Alonso și Bortoleto.

Ferrari a reacționat imediat și l-a chemat la boxe pe Leclerc imediat în turul următor. Monegascul a avut o oprire foarte rapidă și a revenit pe circuit pe locul 3, în fața lui Oscar Piastri. Astfel, încercarea de undercut a australianului nu a funcționat. George Russell a oprit în același tur cu Leclerc și a revenit pe locul 6, în spatele lui Piastri și Bortoleto.

Noul lider era acum Lando Norris, urmat de Fernando Alonso, Leclerc și Piastri. Cu noile sale anvelope, Leclerc a trecut rapid de Alonso pentru a urca pe locul 2. Spaniolul de la Aston Martin a fost depășit la scurtă vreme și de Piastri. Și George Russell s-a apropiat de pilotul de la Aston Martin până când britanicul de la Mercedes a reușit și el să treacă de dublul campion mondial.

În tot acest timp, Lando Norris purta o discuție cu echipa sa privind trecerea pe o strategie cu doar o singură oprire. Norris a acceptat propunerea și a venit la boxe în turul 32 pentru a monta anvelopele hard. Britanicul a revenit pe locul 4, în spatele lui Alonso. Leclerc era din nou lider, urmat de Piastri și Russell.

Mai în spate, Max Verstappen a intrat într-un duel cu Lewis Hamilton pentru locul 11. Olandezul a încercat o manevră extrem de curajoasă în virajul 4. Hamilton a ieșit larg în afara circuitului și a pierdut poziția în fața lui Verstappen.

LECLERC ȘI PIASTRI MAI OPRESC ÎNCĂ O DATĂ

În turul 40, Leclerc a intrat din nou la boxe pentru a monta încă un set nou de anvelope hard. Monegascul a revenit pe circuit pe locul 4, în spatele lui Norris, urcat acum pe locul 3. De aici, însă, șansele lui Leclerc de a obține o victorie s-au evaporat. Ritmul de cursă al lui Leclerc s-a prăbușit din cauza unei probleme apărute la șasiu.

Russell a urmat la boxe pentru încă un set de anvelope hard și a revenit pe locul 4, în spatele lui Leclerc. Cu această oprire, Norris a urcat pe locul 2. În turul 46 a intrat și Oscar Piastri pentru un set de anvelope dure noi, iar asta a însemnat urcarea lui Norris în prima poziție.

Australianul a revenit pe circuit pe locul 3, în spatele lui Leclerc.

Puțin mai în spate, Max Verstappen, care urcase până pe locul 5, a intrat și el la boxe pentru anvelope noi. După oprirea sa, pilotul Red Bull a revenit pe locul 9. În același timp, Piastri a reușit să treacă de Leclerc. Pilotul Ferrari a fost depășit ulterior și de George Russell.

DUEL ÎNTRE NORRIS ȘI PIASTRI

Cu doar mai puțin de 5 tururi rămase, Oscar Piastri a intrat în raza DRS a lui Norris, mulțumită parțial și piloților întârziați. În penultimul tur, Piastri a încercat o manevră optimistă de depășire asupra lui Norris, cei doi piloți fiind la câțiva milimetri de un acroșaj după ce Piastri a frânat foarte târziu și a blocat roata din dreapta față.

Într-un final, Lando Norris a rezistat presiunii și a câștigat cursa din Ungaria după 70 de tururi. Oscar Piastri a încheiat pe locul 2, la doar 6 zecimi de secundă în spatele lui Norris, în timp ce podiumul a fost completat de George Russell.

Charles Leclerc a încheiat pe un dezamăgitor loc 4. Monegascul a fost penalizat cu 5 secunde după o manevră incomodă asupra lui Russell, însă acesta nu a pierdut nicio poziție. Fernando Alonso a încheiat pe locul 5, urmat de Bortoleto pe locul 6, cel mai bun rezultat al brazilianului. Lance Stroll a terminat pe locul 7, urmat de Liam Lawson pe locul 8. Max Verstappen și Kimi Antonelli completează pozițiile din top 10.

În afara punctelor, Isack Hadjar a terminat pe locul 11, urmat de: Hamilton (12), Hulkenberg (13), Sainz (14), Alex Albon (15), Esteban Ocon (16), Yuki Tsunoda (17), Franco Colapinto (18) și Pierre Gasly (19). Oliver Bearman a fost singurul abandon al cursei.

9 PUNCTE ÎNTRE PIASTRI ȘI NORRIS

După cursa din Ungaria, Oscar Piastri rămâne liderul clasamentului piloților, cu 284 de puncte. Mulțumită acestei victorii, Lando Norris este acum la doar 9 puncte în spatele lui Piastri. Pe locul 3 la mare distanță este Max Verstappen, cu 187 de puncte, urmat de George Russell pe locul 4, cu 172 de puncte și de Charles Leclerc pe locul 5, cu 151 de puncte.

În clasamentul constructorilor, McLaren se îndreaptă rapid către un nou titlu mondial. Echipa britanică are 559 de puncte, în timp ce Ferrari, aflată pe locul 2, are 260 de puncte. Mercedes este pe locul 3, cu 236 de puncte, iar Red Bull se află pe locul 4, cu 192 de puncte.

Urmează pauza de vară înainte ca Formula 1 să revină la sfârșitul lunii august pentru Marele Premiu al Olandei. Cursa de la Zandvoort va avea loc în 31 august.

via Formula 1

Comentarii (6)

  • Bixente
    Charme L'échec, same old shit.

    Nu mai amintesc ca L'échec se impunea sa fie macar investigat pentru descalificare dupa strategia la limita regulamentului pe care nu si-a refuzat-o pe Hungaroring.

    N-au probleme cu sasiul !!!
    Nu. Sub nicio forma.

    A rulat cu garda mașinii prea jos față de sol și Ferrari au fost nevoiți să crească presiunea în anvelope pentru ultimul stint, deoarece foloseau un mod de funcționare a motorului care îl încetinea la capătul liniei drepte inainte de T1 unde se inregistreaza perioada de franare cea mai violenta, deci unde există cea mai mare uzură a scândurei.


    Fernando Alonso a reusit, dupa 14 curse desfasurate in 2025, sa-l egaleze la puncte pe Lance Stroll. (26p pentru fiecare)
    Este o realizare stratosferica pentru cel care vrea sa atace titlul mondial in 2026. :)
    2 2
  • petrush
    caderea de final a lui leclerc, pusa pe seama masinii, genereaza o intrebare: masina lui hamilton n-a mers niciodata?
    0 0
  • petrush
    alonzo vrea sa dea bine la bursa, ca aston m., si-a scos la mezat actiunile la echipa de curse.
    0 0
  • Bixente
    @petrush
    Te-ai dat singur inapoi cu un secol.....

    Hamilton este urcat pe catafalcul profesional inca din Abu Dhabi 2021.
    Sa mai facem vorbire de un autentic descompus este, fara doar si poate, risipa de timp.
    0 1
  • @Bixente
    Ia uite cum vine Bixente, alias Jian de la Calafat, de 75 de ori "campion mondial" de Formula 1, sa ne explice cum Leclerc merita sa fie descalificat si ca Hamilton este un expirat.

    De ce ma asteptam la altceva de la obsedatul motoarelor dCi si stalkerul lui Luca de Meo sa comenteze ceva inteligent...
    1 0
  • Scuderia Fans
    Solidaritate la submediocritate.
    Aceasta este gura de oxigen de care Ferrari are nevoie in pauza de vara?

    Charles Leclerc ÎL APĂRĂ pe Lewis Hamilton dupa Marele Premiu al Ungariei, care a fost unul catastrofal pentru Ferrari. Pentru ambele monoposturi Ferrari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru