Newey: "Maxim doua echipe vor castiga in 2009"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 09.02.2009
Adrian Newey sustine ca cel mult doua echipe vor reusi sa castige curse in sezonul 2009 ca urmare a noului regulament tehnic.

FIA si FOTA au modificat din temelii regulamentul aerodinamic pentru sezonul 2009, principalul scop fiind cresterea sanselor de depasire si, prin urmare, sporirea spectaculozitatii curselor.

Cu toate acestea, Adrian Newey, directorul tehnic al celor de la Red Bull, crede ca principalul efect al noului regulament va fi diferenta majora de performanta dintre echipe. Prin urmare, britanicul crede ca una sau cel mult doua echipe vor obtine victorii in 2009.

"Noile reguli vor ajuta putin depasirile, dar nu atat de mult. Oamenii trebuie sa aiba in vedere ca configuratia circuitului este cea mai importanta in generarea posibilitatilor de depasire", a precizat Newey cu ocazia lansarii noului monopost.

"Anul trecut intregul pluton era foarte apropiat, cu o grila foarte stransa si cu cinci constructori care au castigat curse. O schimbare majora de regulament va avea foarte probabil un efect opus si numai una sau doua echipe vor reusi sa faca totul pentru a castiga".

Declaratiile lui Newey vin in contradictie cu afirmatiile sefului Christian Horner, care a precizat ca obiectivul Red Bull pentru acest sezon este obtinerea unei victorii.

In schimb, Newey evita sa dea verdicte, preferand sa explice in detaliu principalele modifcari suferite de noul monopost al echipei.

"2009 este anul cu cele mai mari schimbari de la podeaua plata a monoposturilor introdusa in 1983", a adaugat el.

"Am pornit de la o foaie alba si am analizat implicatiile regulamentului pentru a vedea cum sa le interpretam, pntru a nu schimba anumite lucruri doar de dragul schimbarii. Principala schimbare determinata de revenirea la pneurile slick a fost legata de distributia greutatilor, intrucat acestea vor genera o presiune mai mare asupra pneurilor spate".

Newey a confirmat ca noul RB5 are sistemul KERS incorporat si ca acesta este situat la baza rezervorului de combustibil din motive de performanta. "Folosim un sistem KERS bazat pe baterii, care este greu si prin urmare afecteaza distributia greutatilor in masina. Dupa ce totul este pozitionat in maniera uzuala, pilot, rezervor de combustibil, motor, cutie de viteze, trebuie sa gasesti un loc pentru KERS, mentinand capacitatea rezervorului si obtinand distributia optima de greutate. RB5 are sistemul KERS la baza rezervorului de combustibil".

Comentarii (1)

  • nu cred....
    cel putin 3 echipe sunt sigur k va castiga o cursa...ferrari, mclaren si bmw...si nu se stie...totul tine foarte mult si de vreme...cum a fost la monza anul trecut...pilotii buni abea au intrat in top ten...sa vedem...bafta tuturor echipelor
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru