Noi modificări în sezonul actual de Formula 1: Marele Premiu al Turciei în locul etapei din Canada

de Alexandru Monenciu
Joi, 29.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Din cauza restricțiilor impuse de pandemia de Covid, Marele Premiu al Canadei, din actualul sezon de Formula 1, a fost înlocuit cu Marele Premiu al Turciei. Acesta se va desfășura în perioada 11 - 13 iunie.

Responsabilii Campionatului Mondial de Formula 1 se văd nevoiți să modifice calendarul celei de-a șaptea etape a sezonului. Aceasta trebuia să fie găzduită de circuitul Gilles Villeneuve din Montreal (Canada).

Din cauza restricțiilor de călătorie, impuse de pandemia de coronavirus, intrarea în Canada impune o carantină de 14 zile. În consecință, Marele Premiu al Canadei a fost înlocuit cu o etapă în Turcia. Această țară se întoarce în calendarul Formulei 1, după ce anul trecut a fost organizat aici primul Mare Premiu după nouă ani.

La finalul cursei din luna noiembrie, Lewis Hamilton a fost încoronat campion mondial pentru a șaptea oară, egalând astfel recordul germanului Michael Schumacher.

A șaptea etapă din sezonul actual de Formula 1 va avea loc în perioada 11 - 13 iunie.

Tot în această săptămână, Federația Internațională de Automobilism a anunțat modificări în sistemul de calificare din Formula 1. Noul format, care presupune introducerea unei curse sprint de calificare, pe o distanță de 100 de kilometri, va fi implementat la trei Mari Premii din acest sezon.

via Formula 1

Comentarii (37)

  • Neutru
    Cred că este și o problemă de timp. Din Azerbaijan-Baku până în Canada într-o săptămână e cam dificil apoi în Franța. Istambul este mai aproape. Știu, avioane, organizare dar s-a potrivit cu măsurile anti pandemie. În Mai și Iunie avem(sperăm) câte trei curse pe lună.
    12 1
  • cupitza
    Dar voi nu mai actualizati programul curselor? E acelasi de anul trecut, clasament la fel, etc... Zau daca mai merita sa intru pe site-ul asta, lipsa mare de informatii.
    12 3
  • Costel
    D-le Monenciu,
    va rog sa acceptati toate felicitarile mele, m-ati convins pe deplin, sunteti un cunoscator extrem de rafinat al F1 si, mai presus de toate, un tenace aparator al corectitudinii inca din momentul cand v-ati hotarat sa inserati, aparent fara nicio legatura, intr-o stire avand ca punct de interes non-prezenta traseului Gilles Villeneuve in acest sezon al F1, tocmai o fotografie cu Sebastian Vettel aflat in monopostul Ferrari, unicul triumfator just al ultimului grand-prix canadian....

    ...doi ani trecuti de la marsava refuzare a victoriei lui Sebastian Vettel la Montreal, doi ani scursi de amputarea miseleasca a izbandei celui care si-a permis sa opreasca pentru prima data marsul triumfal al celor din Brackley in 2019, doi ani de la complicitatea indubitabila a FIA & comisarilor de traseu & Emanuele Pirro & Benz AMG Petronas la adresa celui mai de temut oponent al celor din Brackley, Sebastian Vettel.....

    ...nu-i inca oportuna o cursa in Canada, ranile pricinuite de acel atac concertat, o forma clasica de terorism, cu josnicul scop de a rapune meritocratia pilotajului in parcul Jean Drapeau in 2019 sunt mult prea adanci si musai ca departe de a fi vindecate complet....
    6 8
  • Ha, ha, ha...
    Păi la ce restricții și reguli sunt la intrarea în Canada, nu e de mirare că au renunțat la cursa de acolo!
    2 1
  • @Costele
    pana si pozele sunt de anul trecut, nu doar clasamentul si programul curselor
    3 3
  • Costel
    @@,
    tre' sa-ncepi sa gasesti detalii ale F1 dincolo de aparentele abordabile si tolerabile unui novice, sa identifici acea profunzime a informatiei accesibila doar acelora, putini ce-i drept, care pretuiesc inainte de toate taman zenitul scrupulului acestei discipline, n-ai cum sa-mi zdruncini certitudinile cand livrezi argumente futile....

    D-nul Monenciu avea la dispozitie sute, mii de variante pentru a insera o singura poza in cadrul acestei stiri, doar ca a hotarat, deloc aleator, sa-l aleaga pe Vettel in Ferrari, optiune care solidifica mai abitir spusele mele din prima interventie...
    5 5
  • GrosJan
    https://www.youtube.com/watch?v=DsQ8DXvsy3I

    Inca un simracer care dovedeste ca in simulator inveti sa pilotezi. Nu doar te joci. Inveti sa pilotezi.
    Iar echipa nu doar ca a avut curajul sa-i lase pe mana o masina de milioane de dolari, l-au lasat in cursa. Si nu a fost mai prejos decat alti piloti reali cu experienta.
    3 1
  • Ce-o fi facand Alonso acolo jos in Q1, isi adapteaza stilul de pilotaj?
    4 3
  • E sabotat ..
    Ricci castiga curse cu masina asta daca Ocon e asa sus. Nu a mintit Renault cand a spus ca are 1000cp. Gp2 driver, Gp2 driver.
    5 1
  • @GrosJan
    Nu-i de mirare ca pilotii care o ard pe simulator sunt acum in fata: Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris. Noua generatie.
    3 0
  • Botas a primit recompensa pentru ordinul executat înmtocmai și la timp. Vor mai fi și altele?
    10 7
  • Aurel Craciun
    Ferrari din ce în ce mai slabă. Surpriza frumoasă Alpine și mai ales cursa de recuperare al "moșului" Alonso. Restul normal ținând cont de mașinile aflate la dispoziția piloților
    6 4
  • Mosul Alonso nu a facut nimic maret, hai sa fim seriosi. A mers pe un singur schimb de pneuri ca Perez, cam atat despre "recuperare". Nu e ca si cum ar fi avut probleme si a trebuit sa recupereze. A avut o cursa curata, fara evenimente si timpul de la final a fost care a fost, dupa Ocon adica. Masina aia are potential, caruta e Alonso. Ricci o ducea mult mai sus, iar pe Ricci il bate Norris.
    5 1
  • penultimul samaritean
    https://youtu.be/UYyNf2Qh9yE
    0 1
  • Spuneam după Bahrain că știm deja câștigătorul de anul ăsta. Au sărit în sus o grămadă de"experți", că geniul lui Newey, că Max, că Honda, că, că, că ! N-au trebuit decât trei curse să se revină la "normal", cât o fi de normală dominația asta umilitoare pentru toți ceilalti. Iar declarația lui Hamilton, că sunt foarte mari șanse să continue și după 2021, îmi spune mie că nemții știu și se bazează pe ceva. Care ceva îi va ajuta, probabil, să rămână unde sunt. Adică primii.
    Văd că aceiași "experți" au uitat de genialul Newey și-i omoară grija cât de prost merge Ferrari ! Băi băieți, când ai o căruță și nu-ți dau voie să umbli la ea decât pe ici, pe colo, ce-ați vrea voi, să iasă rachetă ? Sincer să fiu, mă așteptam ca anul ăsta să fie undeva pe lângă Williams. Uite că sunt lângă McLaren, deși nu au avut șansa acestora de a construi un monopost liber de tokeni !
    @Dom'Costel
    Dom' Costele, nu te supăra pe mine, dar ultimele tale comentarii devin din ce în ce mai convergente cu paranoia și ... Marinescu !
    4 4
  • DAV ai dreptate. Pot face asta și jucând corect dar ei, Mercedes și compania, fiind în cocină, se comportă ca porcii.
    4 5
  • „Cocina” fiind adunătura de „oameni care decid în F1și FIA”. Binomul „unii dau și alții iau”, cei care dau nu dau banii lor.
    3 2
  • Aurel Craciun
    Văd că pe acest site sunt unii care nu înțeleg nimic din F1. Au simpatii sau antipatii pentru un pilot sau pentru o echipă și merg până în pânzele albe pentru ei. Vreau băieți cât mai multe mânuțe roșii de la voi, dar să știți că niciodată nu voi spune ce vreți voi doar să fiu pe plac cuiva.
    6 2
  • @Aurel Craciun
    Iti recomand sa combati argumentele nu persoanele. Nu-i frumos si lasi impresia ca ai ramas fara replica.
    6 4
  • https://www.motorsport.com/f1/news/odd-track-limits-error-costs-verstappen-portugal-f1-fastest-lap-point/6501271/
    5 0
  • Ce pot sa spun!? Dacă o mai ține așa mult Mercedes cu victoriile, anul acesta sigur sparg primul televizor. Nu mai rezist. Forza L'eclerc.
    1 1
  • Neutru
    Radule asta-i noua „politică corectă”. În prima cursă, „cedează-i locul că ai depășit limita circuitului”. A depășit și el dar e membru BLM și nu se pune. În cursa 2 s-a aplicat manevra „Briatore că avea de reparat mașina dar iar nu se pune din același motiv. Acum, n-ar fi rușinos să ia altcineva cele două puncte în afară de Mercedes? Sunt curios Duminică în Spania ce ne rezervă cuplul „Mercedes-Hamilton”.
    6 5
  • GrosJan
    Max nu neaga ca ar fi depasit acolo si se pare ca zona era sub atentia comisarilor de cursa doar ca Max nu stia asta. Atunci decizia a fost una corecta. Si daca ne uitam la diferenta de timp dintre el si Bottas, putem spune ca l-a ajutat pe Max depasirea limitei circuitului.

    Tin cu Max, cred ca e cel mai bun de pe grila si mai cred ca Ham nu ar merita asa titluri cu nemiluita pe seama suprematiei Mercedes care nu se mai termina. Dar una-i una si alta-i alta, decizia a fost corecta si hai sa nu mai vedem numai consoiratii peste tot ca nu parem mai destepti ci dimpotriva.
    2 1
  • Costel
    Grosjan,
    comisia tehnica FIA a aparut abia sambata dimineata( 9 am) cu precizari in ceea ce priveste virajul 14, nu cum s-ar impune intr-o intrecere cu o astfel de tinuta, la inceputul week-end-ului....

    ...daca eu mi-am facut datoria inca din zilele de miercuri/joi ale saptamanii trecute, tragand un semnal de alarma asupra virajelor care-s datatoare de avantaje pe Portimao, chiar nu-nteleg de ce Michael Masi nu reuseste sa scape de povara diletantismului absolut, cea care-l calauzeste si-n acest debut de sezon....

    ..poate ca-s malitiosi cei care-l considera pe Masi un inflacarat argat al Benz AMG Petronas, poate ca si deciziile mai mult decat discutabile ale ultimilor ani se fac vinovate de viralitatea metaforelor oferite comisiei tehnice, dar parca se impune ca fiecare consumator onest de F1 sa nu-si refuze un raspuns la urmatoarea intrebare:

    Michael Masi este omul potrivit la locul potrivit?
    2 2
  • Neutru
    Ai puțintică răbdare până Duminică seara!
    1 0
  • Costel
    Dom' DAV,
    rogu-te, nu ne lichefia sperantele si-n Saptamana Luminata...
    ..de luni incolo, liber la pus biciul pe noi....
    1 1
  • Neutru
    Apropo de GrosJan, Mercedes se ține de cuvânt și pe circuitul Paul Ricard îi oferă mașină pentru a testa, un mod de a se despărții alfel de F1. Nici acum după 7 luni de la accident nu s-a găsit un singur jurnalist să-l întrebe de ce s-a repezit să-l scoată în decor pe rus că de aici i s-a tras. Kvyat a frânat și l-a lăsat să treacă și așa a ajuns în gard. Dar jurnaliști au alte griji spre exemplu să nu mai apară doar unul european, trebuie flancat de un african și un indian (cel puțin la Sky Sports TV) ca să nu pară „rasiști”. Politica corectă, chiar dacă unul până acum se ocupa de „rap” iar celălalt de crichet.
    4 2
  • Adrian
    Hamilton va câștiga și al 8 titlu la fel și mercedes
    1 1
  • Costel
    Adriane,
    incearca sa ne intelegi si pe noi, deja ne confruntam cu destule neajunsuri dupa primele trei curse, tocmai de aceea.....

    "al optulea";

    "al 8-lea"
    1 0
  • GrosJan
    neutre nu inteleg la ce te referi, fii mai explicit
    0 0
  • Neutru
    GrosJan e simplu. „Politica corectă” este politica discriminatoare de fațadă. Să arătăm că ne pasă superficial indiferent de adevăr. GrosJan a fost un pilot agresiv „kamikaze” care trebuia trimis la plimbare de mult. A produs doar pagubă în F1. Elimină accidentele și vezi ce rămâne după el!
    4 0
  • Neutru
    Dacă te referi la ultimul accident intră pe net și vezi cum l-a produs. Obiectiv fără pasiune.
    4 0
  • Costel
    Montmelo ne intampina in 2021 cu virajul La Caixa primenit precum odinioara....

    grandprix247.com/2021/05/04/circuit-de-barcelona-turn-10-changed-ahead-of-spanish-grand-prix/
    1 0
  • Si virajul 14 e o prostie. Era mai bine fara el (virajul care apare in 2007 - https://i.redd.it/qzb52xod5ja61.jpg).
    3 1
  • Costel
    D-le Radu,
    valoarea unui produs, fie acesta chiar si-un circuit de F1, este data tocmai de autenticitatea sa....

    https://youtu.be/9G5Py1rfgJM

    D-le Radu, acu' v-as ruga sa-mi permiteti sa repet ca un imbecil, inaintea fiecarui grand-prix, rugamintea adresata *inegalabilului* Michael Masi.....

    mare atentie la depasirea limitelor circuitului in virajele 5, 9 si 12!!!
    Michael Masi, stai cu ochii cat cepele pe monopostul44 in virajele amintite!
    2 1
  • @Costel
    Vreau intoarcerea la V10 si la duelul Michelin-Bridgestone.
    5 0
  • Administratorul
    Auzind că lenea e mama multor păcate dar fiind mamă trebuie și ea respectată, anul ăsta mă doare-n .... de a mai publica știri F1 pe site-ul ăsta!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru