Noutatile de design ale noului monopost MP4-25

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 29.01.2010
Noul monopost McLaren pentru sezonul 2010 propune cateva concepte neconventionale, pe langa imprumutarea unor caracteristici utilizate deja de alta echipe.

McLaren a lansat vineri noul monopost MP4-25 pentru sezonul 2010 al Formulei 1, designul mai putin obisnuit al acestuia captand imediat interesul presei.

NAS INALTAT, SIMILAR CU FERRARI

Privit frontal, MP4-25 dezvaluie un nas foarte inaltat, similar cu cel utilizat anul trecut de Red Bull Racing si implementat si de Scuderia Ferrari in acest sezon. De altfel, se anticipeaza ca cele mai multe echipe vor opta pentru o astfel de solutie, principala explicatie fiind ingustarea pneurilor fata, care vor conduce la o modificare a centrelor de greutate. Aripa fata ramane unul dintre punctele de atractie ale noilor monoposturi, avand o influenta majora in directionarea fluxurilor de aer. In acest caz, McLaren a optat pentru o evolutie a unei aripi fata pe care a utilizat-o in anumite curse din sezonul 2009.

CARCASA DE MOTOR

Cea mai vizibila modificare este prezenta insa la nivelul carcasei de motor. Aceasta este mult mai lunga decat cea folosita anul trecut si se uneste practic cu aripa spate a monopostului.

Solutia nu este una inovatoare, fiind introdusa pentru prima oara de Red Bull Racing si implementata ulterior de mai mullte echipe la anumite curse, in functie de configuratia circuitelor. Renuntarea la sistemul KERS si interzicerea realimentarilor cu combustibil a avut un efect vizibil si asupra formei monopostului in partea sa din spate. De asemenea, se observa ca evacuarile monopostului MP4-25 sunt mai proeminente decat cele anul trecut.

INTERZIS LA DEFLECTOR

Daca Scuderia Ferrari a optat pentru ascunderea partiala a spatelui monopostului F10 la prezentarea de joi, McLaren a adoptat o tactica mult mai agresiva pentru MP4-25. Astfel, potrivit reprezentatilor presei aflati la lansare, oficialii McLaren au acoperit locatia deflectorului cu un afis pe care era mentionat faptul ca fotografierea zonei respective este interzisa. De altfel, echipa nu a oferit nicio fotografie cu spatele monopostului, galeria foto de studio cuprinzand doar fotografiile atasate acestui articol.

Taguri: MP4-25, McLaren

Comentarii (1)

  • arata bine
    trebuie sa recunoastem ca masina arata bine :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru