Oficial: Fernando Alonso nu participă la cursa din Australia

de Mircea Meșter
Marti, 03.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deşi complet refăcut după accidentul din testele de la Barcelona, Fernando Alonso nu va participa la cursa de la Melbourne după ce medicii i-au recomandat o pauză "din precauţie".

McLaren a anunţat astăzi printr-un comunicat oficial că Fernando Alonso nu va participa la prima cursă a sezonului după ce medicii echipei i-au recomandat pilotului spaniol, ca măsură de precauţie în urma accidentului pe care acesta l-a suferit recent în sesiunea de teste de la Barcelona, să nu urce în monopost la Melbourne. 

Conform medicilor, interdicţia nu este una legată de simptome acute, ci mai degrabă de precauţie. "După ce au condus o serie de teste medicale importante, unele dintre ele nu mai departe de aseară, medicii lui Fernando Alonso l-am informat că nu suferă de absolut nicio problemă medicală, că nu au observat niciun fel de dovadă a vreunei accidentări şi că îl declară perfect sănătos din punct de vedere neorologic şi cardiac. Totuşi, doctorii i-au recomandat ca, în urma contuziilor pe care le-a suferit în accidentul care a avut loc în 22 februarie pe circuitul Catalunya, să limiteze pe cât posibil orice factori de risc care ar putea să rezulte în potenţiale noi contuzii atât de repede după prima şi să reducă la minim şansele sindromului celui de-al doilea impact, o procedură absolut normală în cazul atleţilor", spune comunicatul oficial publicat de echipa McLaren.

Pauza forţată a lui Fernando Alonso va dura o singură cursă, pentru că pilotul spaniol este gata să revină în monopost în al doilea eveniment major al sezonului, weekend-ul din Malaysia (27-29 martie): "Fernando a înţeles şi a acceptat sfatul medicilor (...).

Iar doctorii au luat la cunoştinţă de faptul că Fernando se simte bine şi pregătit, că se simte gata de participare în competiţie şi că pilotul a reluat pregătirea fizică", spun oficialii McLaren.

Fernando Alonso pierde astfel prima sa cursă de la revenirea la McLaren după ce ultimii cinci ani a concurat pentru Ferrari. În locul spaniolului, McLaren îl va alinia la start pe Kevin Magnussen, pilotul de rezervă al echipei, care va face astfel din nou echipă cu Jenson Button după un sezon trecut în care cei doi au fost titularii team-ului britanic.

Comentarii (27)

  • din 22 Februarie pana pe 13 martie sunt 3 saptamani ... a plecat din spital ... totu-i ok ... si totusi atata precautiune
    nu stiu ce a patit Alonso, dar McLaren sigur "altereaza" povestea sau refuza sa dezvaluiasca tot adevarul
    33 1
  • qwerty
    McLaren a dat un nou sens expresiei: A scurtcircuitat sicana!
    13 3
  • Miroase a ... pute !!! Asta e ca aia : operatia reusita, pacientul mort. Sper sa nu se fi dat la fund.
    11 4
  • Cred ca McLaren ascunde ceva...totusi cum a spus si soxy sunt 3 saptamani....suficient cat sa te recuperezi după un accident care nu a lasat niciun fel de dovada.
    Sau se poate ca doctorii din exces de zel au facut o astfel de recomandare, iar Alonso a fost de acord cu ea, stiind ca are un monopost care nu e suficient de competitiv incat să se prezinte decent la cursă.
    14 3
  • Ceva acolo nu e chiar cum se vede din afara. Sper sa fie spre binele lui Alonso, e un pilot pe care vrei sa-l vezi in orice cursa. E adevarata si treaba cu masina care nu te prea incurajeaza sa iesi din convalescenta, insa la cate tractoare a avut Alonso, numai la Ferrari, nu cred ca asta e o problema pentru el.
    15 2
  • Ca tot suntem la capitolul scenarii, eu cred ca Alonso forteaza o reziliere a contractului cu McLaren. Alonso nu mai are varsta necesara sa stea sa astepte 2-3 ani pana-i pune cineva o masina capabila sa ia titlul mondial. E adevarat ca Alonso e genul de pilot capabil sa-ti castige un campionat avand a doua masina de pe grila,insa in acest moment McLaren e departe de a-i oferi aceasta masina si decat sa te zbati in mediocritate un sezon, mai bine stai pe bara si poate-n 2016 prinzi un contract la cea mai buna echipa...
    8 10
  • Ce înce proste se termină și mai prost pentru Mclaren-Honda
    5 4
  • Ce începe prost *
    3 3
  • @91Schumi06 daca tot suntem la cap scenarii n-as exclude ce spui tu, mai ales ca lui Hamilton i se tot arata pisica neagra iar Alonso e in pole pe lista scurta a Mercedes.
    8 4
  • Ha,ha,ha...
    Nu sicana a scurtcircuitat-o,ci monopostul l-a cam scutcircuitat/curentat pe Alonso....!Se cunoaste faptul ca in cazul celor curentati mai serios,eventualele leziuni mai mult sau mai putin grave apar dupa o perioada de timp,si de multe ori nu sunt chiar minore!De ex.sunt cazuri in care anumiti oameni nu si-au mai putut folosii membrele la 100% capacitate,sau au inceput sa aibe probleme cu memoria...si asta la ceva timp dupa socul electric suferit.Mi-ar parea rau pentru el,ar fi cinic din parte vietii,inainte se murea in F1 din cauza impactului sau a incendiilor,acum...din cauza curentului elecric...pentru ca vezi doamne,trebuie sa fim "verzi"!O porcarie,la fel ca si "reducerea"costurilor in F1.Numai interese !!!
    12 1
  • Orice scenariu ar fi si oricat il inghit sau nu unii pe alonso, e clar ca e un pilot inteligent atat in cursa cat si in afara ei si nu cred ca ar fi echipa care sa nu il doreasca (mai ales daca exista anumite neintelegeri - Mercedes). Si in plus pe langa valoare Alonso aduce si bani cu el, ceea ce conteaza pentru orice echipa de formula 1 fie ea si de top.
    Dar deocamdata nu cred ca forteaza o despartire inainte de a incepe colaborarea...poate doar in cazul in care intelegerile sunt facute deja...ceea ce e putin probabil
    6 2
  • @BobbyNeamu-Alonso aduce in primul rand plus valoare, banii au ramas la Ferrari(Santander), insa un proiect in F1 cu Alonso clar este interesant pentru orice sponsor major.
    9 3
  • @F1-Racing
    Din cate stiu eu Santander are treaba si cu McLaren, dar cum ai spus si tu eu nu ma referam doar la ei, ci la potențialul lui Alonso de a atrage sponsori
    7 2
  • Asta este cu siguranta o veste proasta pentru ALO si buna pentru MAG. Dar asa cum unii speculau ca ALO a dat cu masina in grard care il priveze pe BUT de acumulat experienta tot asa acum se tot vehiculeaza scenarii. Ce s-a intamplat poate vom afla dupa Ancheta FIA dar ce stiu este faptul ca:

    1. Atunci cand stia ca nu are sanse la titlu, ALO a muncit pe rupte pentru Ferrari (si poate pentru pozitionarea sa intr-o posibila negociere cu Mercedes).

    2. Daca dorea un motiv sa le faca vant celor de la McLaren ar fi mult mai usor pentru el daca ar ajunge sa coboare in mod repetat din masina care a abandonat din pdv tehnic.

    Personal cred (speculez si eu) ca ori a fost un accident foarte grav dar musamalizat de echipa, ori (variant cea mai teribila) ALO are o problema medica care a aparut deodata si care poate sa il faca sa renunte. In orice caz, sper sa isi revina cat mai repede, spectacolul ar avea de pierdut si fara el.
    14 2
  • @ccmax. Adevarul e undeva acolo unde-l pui tu. Doar de dragul discutiei am divagat putin insa exclud orice speculatie, mi-e teama de o problema medicala a spaniolului care insa sa nu aiba legatura cu accidentul.
    11 1
  • Gata, eu zic să-l dăm deja mort... :)) Dumnezeu să-l ierte și să-i ierte și pe ăia de la McLaren, să ne dea Mircea niște colivă și să ne invite la parastas...

    Alonso a spus că va reveni la cursa din Malaezia. Adică are un hashtag pe facebook „#countdownMalaysia”. deci va reveni la acea cursă.
    7 5
  • Dacă tot suntem la capitolul probleme de sănătate, despre Bianchi se mai știe ceva?
    8 0
  • Ultima stire despre Alonso, nu stiu cat de reala este, atata timp cat cei de la McLaren, spun ca nu stiu nimic (zici ca-i ca in 2007 cand nu stiau nimic despre caietul rosu lol), a suferit un soc mare de vreo 600 W, in zona coloanei vertebrale (in spatele pilotului fiind... localizat pachetul motor).

    Cat despre Bianchi, a fost scos din coma indusa, dar... este inconstient, poate respira singur. Este pacient intr-un spital din Franta si nu cred ca mai este ceva de spus, in afara de "bafta la recuperare".
    11 3
  • Practic l-a prăjit puțin Honda, la 600W.
    Gândiți-vă că în medie plătesc factura la lumină de vreo 40 de KW pe lună, iar Alonso a suferit pt câteva secunde vreo 0,6 Kw(600W), adică peste 1% din cât consum eu într-o lună, 1,5%, dacă nu mă bate matematica.
    3 6
  • Marius
    Volti V.
    3 2
  • Marius
    Volti V.
    4 2
  • F1 Vision
    @Marius: Explica si de este V (volti) si nu W (putere). Ca fapt divers, @AndreiF1 are dreptate, dar sa vedem ce spune Marius, eu unul sunt curios ce perle o sa scoata :P
    3 1
  • Pai voltul este unitatea de masura pentru tensiune, watt-ul este unitatea de masura pentru consum iar amperul este intensitatea.
    1 2
  • qwerty
    @Alex, watt-ul este unitatea de masura pentru putere. Consumul sau "cantitatea" se masoara in wh watt-ora. Daca te uiti la contorul de curent o sa vezi kwh nu kw.
    2 1
  • @Alex: Inteleg confuzia, tu si Marius ati crezut cumva ca Alonso avea in monopost o priza, 220V si a incercat sa bage o surubelnita sa vada daca mergea, si puf... a suferit un soc nu-i asa? Eh... nu a fost asa. Da-mi voie sa explic:

    Monoposturile folosesc o unitate MGU-K, adica motor generating unit - kinetic, adica recupereaza energia cinetica (franarea adica), astfel 1j/1s = 1W. De aici apare cifra de 600W, care inseamna in functie de cat de lunga a fost descarcarea diferite valori in jouli, adica 600j pentru 1s, 1200j pentru 2s si asa mai departe. Masina de abia iesise pe traseu, a mers cateva curbe si ceva s-a intamplat, o descarcare, sub o secunda si de aici 600W, pentru ca este valorea minima pentru acel incident. Mergea incet, a schimbat instantaneu directia (socul a fost instant, deci sub o secunda). Nu cred ca se poate explica mai simplu de atat.
    5 1
  • MGU - motor generator unit... nu "generating"... lol edit nu exista... nici macar in 2015?

    Scuze :P
    5 1
  • rommy f1
    vorbiti orice doar de curse nu, să vă văd când încep cursele deştepţilor,
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru