Pirelli nu a dezlegat misterul penei lui Vettel de la Abu Dhabi

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 14.11.2011
Pirelli nu a reuşit încă să înţeleagă motivele pentru care pneul dreapta-spate al monopostului lui Sebastian Vettel a cedat în al doilea viraj al cursei de la Abu Dhabi.

Speranţele lui Sebastian Vettel de a rămâne singurul pilot care a câştigat pe circuitul Yas Marina din Abu Dhabi s-au năruit chiar în primul tur al cursei de duminică, în ciuda faptului că a plecat din pole position.

În al doilea viraj, pneul dreapta-spate al monopostului Red Bull Racing a cedat instantaneu, iar campionul mondial a fost nevoit să abandoneze. Pirelli a început imediat investigaţiile pentru a afla cauzele pentru care cauciucul a cedat, însă până în prezent producătorul italian este departe de a ajunge la o concluzie.

"Întotdeauna este o problemă când tot ce obţinem este o geantă de rămăşiţe. Nu ai garanţia că obţii un răspuns clar. Avem suprafaţa de rulare a pneului şi janta, aşa că vom colabora cu Red Bull pentru a găsi o explicaţie pentru Vettel. Cel puţin ştim că a fost o dezumflare instantanee, iar cea mai probabilă cauză a unei dezumflări este o rămăşiţă de pe circuit. A fost un pneu deja folosit (n.r - în calificări), aşa că poţi elimina multe cauze.

Trebuie să obţinem cât de multe date putem şi vom colabora cu Red Bull pentru a ajunge la concluzia potrivită. Totuşi, există riscul să nu aflăm niciodată", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Hembery crede că ipoteza ca accidentul să fi fost provocat de o bucată de monopost care a fost prezentă pe circuit sau pe bordura abordată de Vettel în primul viraj nu este plauzibilă, întrucât niciun alt pilot nu a avut parte de o experienţă similară.

"Ne-am uitat la bordură şi nu am văzut nimic care să ne îngrijoreze. 23 de monoposturi au participat în cursă şi au mers în aceeaşi zonă şi nu am avut nicio problemă, aşa că este puţin probabil. Dar el a fost în primul monopost care a abordat bordura respectivă, aşa că dacă au existat rămăşiţe acolo, el a fost cel care le-a lovit", a mai precizat el.

Datele telemetrice ale celor de la Red Bull Racing au indicat o scădere bruscă de presiune în pneu imediat după ce germanul a abordat bordura din primul viraj, însă nici austriecii nu şi-au putut da seama de cauzele incidentului.

"A intrat în primul viraj şi, pe bordură, a existat o pierdere instantanee de presiune.

Până să ajungă în virajul 2, nu a mai existat presiune în pneu şi de aceea a pierdut controlul volanului. În prezent nu ştim dacă a fost vorba de o rămăşiţă a unei curse suport, pentru că nu a abordat violent bordura. Se pare că pur şi simplu am avut ghinion", a declarat Christian Horner, şeful echipei Red Bull Racing.

În plus, britanicul susţine că Red Bull nu a avut niciun indiciu privind o potenţială defecţiune la pneu înainte de startul cursei. "Nu, nu, nu. Pneul a fost în regulă, inclusiv la intrarea în primul viraj, iar apoi a apărut pierderea instantanee de presiune", a mai precizat el.

În acest context, nu este exclus ca pneul dreapta-spate utilizat de Vettel în cursă din Abu Dhabi să fi avut pur şi simplu un defect de fabricaţie.

Comentarii (4)

  • Pirelli nu a dezlegat misterul penei lui Vettel de la Abu Dhabi
    Each glow orbits Pirelli nu a dezlegat misterul penei lui Vettel de la Abu Dhabi. The foot finishes past the kid. The polish friend earths Pirelli nu a dezlegat misterul penei lui Vettel de la Abu Dhabi. Pirelli nu a dezlegat misterul penei lui Vettel de la Abu Dhabi cuts the hypothesis.
    0 16
  • Mare mister...
    ...din punctul meu de vedere,din ce am vazut,a abordat agresiv primul viraj si,datorita bordurii putin mai proeminente,a dejantat,lucru iesit la iveala in virajul imediat urmator.
    6 2
  • N-as fi asa sigur
    Jumatate din piloti au trecut in acelasi fel in primu viraj si nu au patit nimic. Si in timpu cursei vei vedea ca mai multi taie bordura la fel si patesc nimic. Daca as fi rautacios as zice ca i-au dat din greseala masina lui Webber :).
    5 1
  • salutare
    se stie ca Vettel cere ca presiunea in pneuri sa fie cat mai mica,pentru a spori viteza masinii,ar daca aceasta presiune creste brusc,mai ales la start si cu rezerborul plin de benzina,se poate produce o rupere a anvelopei!Asa a explicat David Coulthard,la microfonul BBC,incidentul ce l-a determinat pe Vettel sa abandoneze!
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru