Prodromou va lucra pentru McLaren din septembrie: "Va revitaliza aerodinamica monopostului"

de Daniel Popescu
Marti, 24.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peter Prodromou, fostul şef de aerodinamică de la Red Bull, va începe lucrul la McLaren în luna septembrie. Ron Dennis este încrezător că acesta va revitaliza aerodinamica monopostului.

Îl avem pe Prodromou care ni se alătură în septembrie, aşa că va fi un pas major. Va sprijini revitalizata noastră echipă de aerodinamică.

Ron Dennis
CEO McLaren Group
McLaren l-a recrutat recent pe Peter Prodromou, directorul de aerodinamică de la Red Bull Racing, care ar fi trebuit să înceapă lucrul la noua sa echipă în 2015. McLaren a anunţat însă că, în urma unui acord între cele două părţi, Prodromou va începe colaborarea cu echipa britanică în luna septembrie.

Ron Dennis, CEO-ul McLaren Group, este încrezător că Prodromou va avea astfel timp să revitalizeze aerodinamica monopostului McLaren pentru sezonul 2015.

"Îl avem pe Prodromou care ni se alătură în septembrie, aşa că va fi un pas major. Va sprijini revitalizata noastră echipă de aerodinamică, aşa că nu sunt îngrijorat în privinţa performanţei aerodinamice pentru anul viitor, va fi cea corespunzătoare. Avem o pantă abruptă de urcat cu Honda, dar până la urmă am fost cu ei cinci ani şi am câştigat 50% dintre curse (n.r - între 1988-1992)", a declarat el.

McLaren ar putea profita de ocazie pentru a se concentra pe dezvoltarea viitorului monopost încă din luna septembrie, însă Dennis afirmă că echipa nu este pregătită să renunţe la sezonul în curs.

"Nu renunţăm la nimic.

Vom lupta până la ultimul Mare Premiu, aceasta este natura echipei. Cu siguranţă nu renunţăm. Sunt conştient de ceea ce urmează şi avem dezvoltări pentru monopost", a mai precizat el.

Via ESPNF1

Comentarii (9)

  • As I keep saying to you: We are building an empire...
    5 15
  • mircea
    tot pentru locul 9-10 o sa luptati si la anul :)))
    7 6
  • ovidiu15081982
    unde e acum testerul sa zica ca mclaren nu va trece la honda ! cred ca se uita la desene animate baiatul ala !!
    8 2
  • f y Mirciulica
    5 2
  • @ .

    f y Mister Punct, because we are building an empire pentru ca Prodromou aduce cu el toate secretele si filosofia aerodinamica a lui Newey


    @ovidiu15081982
    Lasa-l sa testeze in continuare. Arai a spus clar ca Honda va fi nu doar furnizor de motoare ci si partener tehnic pentru Mclaren Racing si posibil colaborator cu Mclaren Automotive. Plus ca Honda este cea care asigura fondurile necesare acestor recrutari de personal masive pe care le face Mclaren din 2013 de cand s-a anuntat parteneriatul cu Honda.
    6 3
  • Mirciulica singura varianta daca vine Honda este sa il ia pe Marchez ,, ala pilot ,,ha ha
    3 4
  • bernie
    in conditiile actualului regulament foarte restrictiv cel putin in privinta inghetarii motoarelor este foarte posibil ca Mclaren sa devina principalul adversar ptr Mercedes in urmatorii ani desi nu este corect fata de ceilalti motoristi care spre deosebire de Honda nu mai pot umbla la motoare.Au adus si vor mai aduce specialisti in diferite domenii si au sanse mari de reusita.Ramane de vazut ce se va intampla.Dar eu constat ca RBR au si ei o mare oportunitate sa schimbe motoristul daca se va retrage Renaul.Si dpdv al competitiei pur sportive acest lucru este benefic ptr fanii F1.Daca Rbr isi schimba motorul(este posibil sa apara un alt motorist care sa aiba dreptul sa dezvolte motorul la fel ca Honda o sa mai vedem si noi suspans in F1.Totusi cel mai greu o sa fie ptr Ferrari ptr ca din pacate ptr ei nu pot renunta la propriul motor.Parerea mea este ca acest lucru este exclus din start ptr ei si nu pot profita de asemenea oportunitati...
    4 0
  • @bernie

    Honda nu este deloc avantajata de actuala situatie. Au inceput dezvoltarea motorului pentru F1 mult mai tarziu decat Mercedes, Ferrari si Renault, iar acestea chiar daca nu pot modifica motorul in 2014 o pot face linistiti pentru anul 2015. Vor dezvolta motoarele pentru 2015 avand miii de kilometri parcusi de 3-4 echipe, pe cand Honda poate doar sa speculeze si sa isi imagineze. A fost irosita si posibilitatea de a testa nelimitat noul motor pentru simplul fapt ca pur si simplu motorul nu este inca in faza aceasta. Nu se stie sigur nici daca il vor putea scoate din fabrica pentru testul de la Abu Dhabi din noiembrie 2014. Sunt mult prea in spate cu motorul apucandu-se de el abia in 2013 pe cand Mercedes a inceput de exemplu prin 2010-2011.
    2016 trebuie sa fie anul lui Mclaren. Se vehiculeaza ca Honda cheltuie sume enorme de tot pentru actualul motor si ca sunt gata sa aloce si mai mult de-a lungul anului 2015 pentru a face motorul mai bun decat cel detinut de Mercedes ce incepe sa reduca cheltuielile. Deja au inceput sa rapeasca ingineri de la Mercedes si Renault oferindu-le salarii duble sau trible. Ferrari a incercat sa il ia pe Andy Cowell seful de la Mercedes HPP, Honda a ofertat jumatate din departamentul de R&D a celor de la Mercedes.
    Desi la ora asta nu pare foarte evident, Mclaren recruteaza aerodynamicieni si designeri intr-un ritm cum Red Bull si Mercedes nu au facut-o in perioadele lor de restructurare, pur si simplu anagajand oameni intr-un ritm Mclaren nu ar avea angajati, dar au deja oricum 600 de oameni. Deja din punct de vedere aerodinamic rezultatele se vad chiar si daca nu neaparat printr-un salt mare in performanta. In anumite viraje in Austria urmarind live.autosport comentatorii lor spuneau ca sunt mirati de faptul ca mp4-29 avea un comportament mult mai stabil iar partea din fatza a masinii avea mai putin understeer chiar si decat Mercedes. Repet, Red Bull intre 2006-2009 si Mercedes intre 2010-2013 nu au recrutat ingineri cu asa o intensitate cum o face Mclaren din 2013. Lucrurile acestea se vor vedea pana la urma.
    3 1
  • bernie
    @Mircea...Da-mi voie sa cred ca japonezii sunt la fel de inteligenti si performanti la fel ca nemtii.Si eu la fel ca si tine sunt un filogerman convins numai ca din pacate intre pilotii de F1 nu m-a impresionat nici un neamt. Pe Schumy nu l-am suportat de la bun inceput din cauza caracterului sau.Din acest punct de vedere sunt un mare admirator al scolii de pilotaj finlandeze in F1si WRC...Sunt fan Kimi la piloti bineinteles dar niciodata Ferrari.La echipe am fost si voi ramane intotdeauna fan Mclaren si Williams dar fara piloti in prezent.Asta datorita politicii pur sportive a echipelor engleze fata de ambii piloti.In privinta asta toti avem de invatatde la englezi fara nici o rusine.Revenind la Honda eu cred cu tarie ca japonezii vor face un motor cel putin la fel de puternic si fiabil la fel ca Mercedes.Trebuie sa recunoastem ca si japonezii se pricep la asta si daca avem concurenta la nivelul superior al performantei noi fanii F1 suntem cei mai castigati...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru