Provocarile tehnice ale circuitului de la Hungaroring

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 23.07.2009
Oportunitatile reduse de depasire si aderenta mecanica se numara printre provocarile majore ale pilotilor la Hungaroring, unul dintre cele mai solicitante circuite din punct de vedere fizic.

Circuitul de la Hungaroring este de multe ori comparativ cu cel de la Monaco, prin prisma virajelor lente si a absentei aproape cu desavarsire a liniilor drepte.

Diferentele fata de circuitul din Principat sunt semnalte de spatiile mai largi de esapare, dar si de caldura sufocanta din aceasta perioada a anului, care transforma cursa de 70 de tururi intr-o corvoada din punct de vedere fizic. Iata care sunt caracteristicile tehnice principale ale circuitului, grupate pe categorii:

 

AERODINAMICA

Circuitul de la Hungaroring este dominat de viraje lente si medii, distantele de franare fiind implicit reduse, iar acest lucru contribuie la eliminarea sanselor de depasire. Din acest motiv, echipele sunt nevoite sa concureze cu un nivel maxim al fortei de apasare aerodinamica pentru a optimiza vitaza din viraje, franele si tractiunea. Singura oportunitate de depasire este prezenta in primul viraj, la capatul liniei drepte de 700 de metri unde vitaza ajunge rarori la 300 kmph.

SUSPENSII

Prin prisma configuratiei circuitului, aderenta mecanica este foarte importanta la Hungaroring, aceasta permitand o tractiune corespunzatoare la iesirea din viraje si un raspuns bun al monopostului in numeroasele sectiuni lente.

o atentie deosebita trebuie acordata in acest weekend pnerilor spate, pentru a evita supraincarcarea slick-urilor super-soft propuse de Bridgestone.

PNEURI

In privinta pneurilor, cea mai mare provocare pentru piloti va fi reprezentata de gradul de deteriorare al pneurilor super-soft, insa acest parametru ar trebui sa se imbunatateasca direct proportuional cu aderenta.

SISTEMUL DE RACIRE

Caldura care va afecta Ungaria in acest weekend si nivelurile ridicate ale fortei de apasare aerodimnamica vor pune la grea incercare sistemele de racire ale componentelor mecanice. Echipele au analizat potentialele evolutii ale acestora in tunelul de vant, insa inginerii isi vor putea face o imagine clara doar dupa antrenamentele libere de vineri.

MOTOR

Fiind vorba despre un circuit lent, motorul nu va fi solicitat foarte mult. De altfel, pilotii vor accelera la maxim pe parcursul a numai 56% din lungimea circuitului, mult sub media sezonului 2009. In plus, 5 dintre cele 14 viraje ale circuitului vor fi atacate la viteze de aproximativ 100 kmph in treapta a doua.

Viteza minima atinsa pe parcursul unui tur de pista este de 90 kmph, iar in majoritatea timpului aceasta va oscila intre 100 si 250 kmph.

Via | Renault

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru