Red Bull: "McLaren l-a sacrificat pe Button la Suzuka"

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 12.10.2010
Christian Horner acuză McLaren că l-a sacrificat pe Jenson Buttin în cursa din Japonia pentru a-i permite lui Lewis Hamilton să lupte pentru podium.

Jenson Button a fost singurul pilot dintre primii 10 de pe grila de start care au început Marele Premiu al Japoniei cu pneuri hard, strategia britanicului fiind de a rămâne mai mult timp pe circuit pentru a recupera deficitul faţă de piloţii din faţa sa.

Deşi a devenit lider după ce toţi ceilalţi patru pretendenţi la titlu au efectuat schimbul obligatoriu de pneuri, Button nu a fost capabil să-şi mărească avansul, însă a preferat să rămână în continuare pe circuit în loc să schimbe rapid pneurile hard cu cele soft pentru a lupta pentru locul 4 cu Lewis Hamilton. Strategia s-a dovedit a fi falimentară, însă Button a urcat pe locul 4 după ce Lewis Hamilton a întâmpinat probleme la cutia de viteze.

Modul în care McLaren a gestionat strategia de cursa l-a determinat însă pe Christian Horner, şeful echipei Red Bull, să considere că Button a fost "mielul de sacrificiu" pentru a-i ţine în spate pe Sebastian Vettel, Mark Webber şi Fernando Alonso şi a-l avantaja implicit pe Hamilton, chiar dacă ambii piloţi ai echipei au încă şanse la titlu.

"Eram puţin îngrijoraţi de strategia de cursa al lui Button, întrucât ştiam că noi (n.r - Vettel şi Webber) vom ieşi în spatele său şi apoi a început să-i ţină în spate pe toţi până la Hamilton.

Era ca şi cum ne aflăm într-un sandwich McLaren. Dar apoi Hamilton a avut o problemă şi McLaren a abandonat strategia pentru Button. A părut că şi cum Button a fost mielul de sacrificiu. Nu ştiu, dar a fost ciudat", a declarat britanicul pentru publicaţia Daily Telegraph.

Cu toate acestea, McLaren a negat această ipoteză prin vocea lui Marin Whitmarsh, care admite însă ca strategia pentru Button a fost una greşită.

"Da, a fost o posibilitate să facem asta, dar în acel moment trebuia să-l considerăm şi pe Button. Am vrut să-i oferim suficient timp cu pneurile soft. Dacă l-am fi lăsat mai mult pe circuit... nu aşa procedăm noi. Poate că alţii ar face asta, dar noi nu abordam aşa sporturile cu motor", a explicat şeful echipei McLaren.

Via | Daily Telegraph

Comentarii (16)

  • tactici a la mclaren
    A fost evident ca But a fost sacrificat pt beizadeaua Ham.Ma voi amuza copios daca But va termina in fata lui Ham.
    16 6
  • FLASH ALEXA
    Deveniti penibili cu chestia asta pe paginile voastre. Cred ca cineva s-a culcat pe o ureche si nu a testat suficient chestia asta cu alexa voastra. NU SE POATE INCHIDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ! FF4B6 pt cine vrea sa stie in ce Browser nu se inchide, la fel si in IE9 mama ei de treaba.
    7 1
  • McLaren
    Nu stiu ce sa zic. Strategia ar fi fost buna daca il pastrau pe Button acolo mai mult timp.
    E clar ca acea chemare la boxe a fost din cauza problemei lui Hamilton.
    Trebuie sa le cam dau dreptate celor de la Red Bull dar cu mica precizare ca s-ar putea sa fi posibil ca strategia sa fi fost gresit aleasa pt. Button iar pe parcurs sa se fi transformat in planul de care ziceau cei de la Red Bull
    6 2
  • ctlnmihai
    Red Bull: "McLaren l-a sacrificat pe Button la Suzuka"
    eu mă întreb de câte ori Webber a fost sacrificat în dauna lui Vettel....anyway să-l compătimeşti pe Vettel după ce a intrat în coechipierul lui , la istanbul este prea de tot ptr. un şef de echipă care trebuie să fie imparţial..sau să-i oferi singurul upgrade tot lui Vettel.. Uite spre deosebire de Horner ,la cursa din japonia prin decizia lui Whitmarsh,Button a păstrat aripa faţă nouă în timp ce Hamilton a alergat cu aripa faţă din cursa precedentă..dacă Hamy ar fi fost favorizat Burton ar fi fost forţat să-i cedeze lui Hamy upgrade-ul..dar îl înţeleg pe Horner ..vede titlurile apropiindu-se şi îşi permite aceste mici aroganţe..oricum vor fi singurele lui titluri din carieră.. îl las să se bucure
    10 12
  • ctlnmihai
    Button
    Şi pe pneuri soft Button tot nu reuşea mare lucru deoarece monopostul nu-l prea ajuta..acum cred şi eu că strategia se discută între pilot şi inginerii lui.. şi pilotul este liber să-şi aleagă opţiunile....oricum Button a declarat cam acelaşi lucru spus de mine în prima frază..
    10 7
  • multa prostie
    Bre ctlnmihai, nu vrei tu sa-i consiliezi pe cei de la Mclaren?Ca aia-s varza si tu mare specialist.Oamenii recunosc ca a fost gresita strategia si tu vii ca fata mare sa te pui invers!
    9 6
  • ctlnmihai
    Alex
    Nu pot să-i consiliez şi nici nu vreau.. mi-ar răpi plăcerea de a discuta cu tine pe automarket... uite eu prefer mai mult să discut cu tine..
    5 6
  • ctlnmihai
    Alex
    mai degrabă tu eşti potrivit ptr. funcţia de strateg de la Mclaren..mergi acolo şi ajută-ne la anul să câştigăm ambele titluri..numai aşa mă vei face fericit şi pe mine alexandru..
    7 7
  • Normal ca l-a avantajat pe Hamilton, doar e pilotul nr. 1 oricat de mult ar incerca sa mascheze asta. La fel cun Vettel e favorizat la RBR.
    11 4
  • ordine
    Cand manevrele se fac din pit inainte de cursa si nu la radio nu se numesc tot "ordine de echipa " ? La fel ati spus si despre RedBull cand a fost problema cu aripa .

    Sfanta McLaren care este cea mai democratica echipa ... e cea mai versata la manevre de gen.

    Vorba aia "ciocu mic" pt toti ofuscatii care au sarit in capul Ferrari si RedBull
    12 5
  • ctlnmihai
    vxf
    nici măcar nu eşti original.. chestia cu ciocu mic e preluată din repertoriul deputatei anca Constantinescu...
    8 7
  • ctlnmihai
    vxf
    poreclită şi madam bideu..
    6 6
  • Trebuia sa mai adaugi si tu ceva..
    4 1
  • salut
    strategia lui Button era foarte buna,dar a intervenit safty carul,care a facut ca intrarea pilotilor de pe soft sa se faca mai tarziu,daca nu,Button ar fi fost fie pe 3 fie pe 2,la sfarsitul cursei!!!!
    6 2
  • @CTLNMIHAI
    " " " "
    " " = expresie sau cuvant preluat sau citat din alte surse


    asta a fost si ideea pentru care expresia in cauza se afla intre ghilimele
    6 1
  • mad79
    Ai dreptate!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru