Săgețile Argintii revin: Mercedes-AMG F1 a lansat monopostul de specificație 2022

de Alexandru Monenciu
Vineri, 18.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-AMG F1 Petronas a publicat primele imagini cu noul monopost de specificație 2022. După cum se poate observa, echipa germană a revenit la culoarea argintie care a consacrat-o.

În 2021, Mercedes-AMG F1 Petronas a câștigat pentru a opta oară consecutiv titlul la echipe, dar Lewis Hamilton l-a pierdut pe cel la piloți în favoarea lui Max Verstappen.

Echipa germană se pregătește intens pentru un nou sezon și tocmai a publicat primele imagini cu monopostul de specificație 2022. După cum se poate observa, Mercedes-AMG F1 Petronas revine la culoarea argintie care a consacrat-o.

Lewis Hamilton a rămas sub comanda lui Toto Wolff. Valtteri Bottas a semnat cu Alfa Romeo, astfel că locul său a fost luat de George Russell.

Monopostul Mercedes W13 a ieșit deja pe circuitul de la Silverstone, pentru a filma câteva spoturi de promovare. Săptămânile viitoare va putea fi văzut în testele din pre-sezon și mai apoi, în luna martie, în prima etapă din noul an (Bahrain).

via Formula 1

Comentarii (12)

  • Și monopostul Mercedes are un aspect dur și, aș zice eu, cu părți aerodinamice interesante mai ales în zona eleroanelor. Dar rog pe toți să mă lămurească cu ceva și să mă contrazică dacă greșesc. Cu mulți ani în urmă am urmărit un material ce prezenta rolul fiecărei părți ale unui monopost (mă refer la cele observate din afară cu ochiul liber) iar la capitolul "siguranță pilot" arăta cum părțile laterale ale monoposturilor nu au numai rolul de a absorbi aer și aerisire ci și a absorbi șocul pe care l-ar avea de suferit în cazul în care monopostul lovește parapetul cu lateralul. Aducându-mi aminte de câți "g"uri a avut șocul suportat de monopostul lui Verstapen în accidentul de la Silverston mă întreb care din monoposturile Mercedes vs Ferrari ar acorda o mai bună siguranță piloților? Asta pt.că Ferrari e mult mai lată decât Mercedes.
    4 4
  • În mare, mașina de anul trecut, rafinată și adaptată noului regulament. Cred că adevăratele noutăți, ori sunt ascunse sub capotă, ori vor apare ceva mai târziu, poate în a doua parte a testelor, cum au mai făcut și în alți ani.
    Incitante Ferrari și Aston, dezamăgitoare McLaren, dacă rămâne ca acum. Aștept cu nerabdare Red Bull, ca să văd de pe acum unde se vor duce titlurile, la ei, sau la Mercedes. Pentru că oricât de incitante ar fi Ferrari și Aston, n-au cum să le încurce pe cele două.
    3 7
  • Costel
    Benz AMG a reusit sa nu-mi mai capteze atentia cu ultima creatie, chiar sper ca cei din Brackley sa fie osteniti si/sau blazati dupa opt titluri consecutive, iar schimbarea din temelii a regulamentului sa genereze permutari importante in clasamentul constructorilor.....

    inca un detaliu:
    revin la latimea meschina pentru un monopost de F1, 180 cm imi par si acum insuficienti pentru apogeul curselor pe patru roti, imaginile onboard oferite de Brackley lasandu-mi impresia ca nu m-am inselat atunci cand mi-am permis sa trag un viguros semnal de alarma, ecartamentul anterior mult redus coroborat insa cu mentinerea latimii pneurilor fata la valoarea din 2021 inducand senzatia unui posibil strabism al trenului fata....

    si nu, nu-i de vina unghiul de fuga al pneurilor fata, latimea josnica imi pare ca poarta toata culpa pentru aceasta anomalie vizuala....

    rog, priviti imaginile si, in functie de competentele fiecaruia dintre voi dar si de disponibilitatea necesara, nu va refuzati emiterea unei diagnoze....

    https://youtu.be/dOwnvRzgz5U?t=43
    2 5
  • Neutru
    Citez „Ferrari e mult mai lată”. Greșit au aceiași lățime. Da Mercedes are un aspect dur față de Ferrari cu forme mai artistice. Latini ce să-i faci, asta e. Performanța aerodinamică au studiat-o ambele echipe în tunele de vânt și cred că-i similară. Să vedem cum stau cu propulsia și „ținuta de drum”, suspensii manevrabilitate că nu concurează pe circuite ovale. Și foarte important cum se vor comporta(adapta) piloții. Am văzut că pe pistă udă l-au trimis pe Georgică, multiplul campion ieșind când s-a uscat pista. Tot pe pistă udă a ieșit și Lattifi cu Williams.
    5 1
  • Neutru
    Costel crezi că se vor rostogoli în viraje? Au roți mai mari(înalte) deci nu. Vor fi depășiri mai simple și probabil mai multe. Se reduc turbulențele prin micșorarea lățimii. Termodinamica fluidelor.
    3 0
  • Costel
    @Neutru,
    invocam gradul de toleranta personal cu privire balansul optim intre valorile L x l x h, tocmai d-asta n-am de gand sa fac vreun pas inapoi in ceea ce priveste concluzia personala, actualele monoposturi parca-s TGV-uri obligate sa ruleze pe dimensiunea ecartamentului compatibil exclusiv mocanitelor...

    Neutru,
    nu-s inca pregatit sa tolerez cei 20 cm pierduti, am pretuit poate prea mult latimea de 200 cm, ce sa mai zic, imi par imperiale proportiile masinilor din vechea generatie.....

    dizlocarea unei cantitati mai reduse de aer e evidenta, doar ca vitezele de parcurgere a virajelor o sa fie mai reduse (in valori absolute si raportate la 2021) iar vitezele de top pe liniile drepte o sa fie superioare monoposturilor de anul trecut, cel putin asta-i estimarea expertilor....
    Pirelli n-a stat pe ganduri si a risipit dilema, anticipand doar 1/2 de secunda deficit/tur in 2022, valoare pe care eu o consider mult prea optimista, mai ales ca cele 40 kg suplimentare nu-s asa usor de ascuns......
    2 0
  • @neutru, disciplina care studiază mișcarea (curgerea) fluidelor se numește mecanica fluidelor. Termodinamica studiază procesele care au loc într-un motor cu ardere internă și a turbinelor cu abur.
    4 0
  • Neutru
    Să vedeți culori pastelate la Alpine! O adevărată „sorcovă”. Despre aerodinamică nu spun nimic, nu pare sofisticată.
    3 0
  • Neutru
    nilu În F1 ca și în aeronautică nu poți separa capitolele fizicii. Acestea lucrează împreună datorită condițiilor extreme. Dinamica fluidelor compresive(aerodinamica) se schimbă. Viteza de curgere, presiunea și temperatura(condițiile extreme) le fac să se comporte uneori ca fluide necompresive. Așa că termodinamica, aerodinamica, sonicitatea și imaginația trebuie să le aibă un inginer care activează în F1. Să ne amintim de Henri Coandă, George Constantinescu, Elie Carafoli, că s-au născut în România chiar dacă au activat în alte țări tot din cauza condițiilor „speciale” din țară. Franța, Anglia, Rusia. Ultimul a fost un fel de „Pradă de război” a lucrat la crearea avioanelor MIG.
    3 0
  • BLACK FLAG
    Trecând peste aerodinamică, expunerea suprafeței unui monopost la rezistența aerului, a apărut un nou subpunct la regulament, atât pe Motorsport-Total.com sau pe https://m.formel1.de.
    articolul 19.1 din Regulamentul sportiv
    Din 2022, echipele de F1 își vor prezenta mașinile în fața garajului și vor explica inovațiile aduse. Acest principiu „show and tell” a fost consacrat de FIA ​​în regulamentele pentru 2022, iar acum asociația a detaliat și cum ar trebui să arate această nouă parte a weekendului de curse.
    Fiecare echipă trebuie să furnizeze FIA ​​un document care denumește și explică pe scurt „toate componentele și piesele aerodinamice și de caroserie majore” neutilizate în weekendul anterior. Echipele nu pot înșela, deoarece în perioada premergătoare evenimentului, FIA trebuie să primească o specificație de referință pentru mașină, care urmează să fie utilizată pe parcursul weekendului.
    5 0
  • BLACK FLAG
    Documentul de referință va trebui să fie înaintat la FIA joi după-amiază cu 23 de ore înainte de începerea primei sesiuni de antrenamente libere și nu va fi dezvăluit presei până când vehiculele nu vor fi prezentate la așa-numitul „Pre-Event Automobile Display”(acesta începe cu cel puțin 90 de minute înainte de începerea primei sesiuni de antrenament). În această rundă demonstrativă, echipele trebuie să pună la dispoziția presei cele două vehicule în fața garajului - cu o durată de până la o oră. Mașinile trebuie să fie echipate cu toate piesele aerodinamice importante cu care doriți să părăsiți garajul pentru prima dată mai târziu.
    O a 2-a astfel de sesiune are loc la 30 de minute după calificare, când mașinile sunt în condiții de "parc închis". Pentru această sesiune, directorul cursei va selecta cinci echipe, fiecare dintre ele trebuie să furnizeze o mașină. În această a 2-a sesiune, fiecare echipă selectată trebuie să delege un membru senior al personalului pentru a explica modificările făcute de vineri.
    Aceste noi sesiuni fac parte dintr-o reproiectare a weekendului de curse pentru a compensa tensiunea din creșterea numărului de weekenduri de curse. Mass-media tradițională de joi nu va mai exista în 2022, așa că șoferii și reprezentanții echipei pot ajunge o zi mai târziu.

    Ziua presei a fost în schimb amânată pentru vineri dimineața. Ca urmare, programul sportiv cu primele două antrenamente libere se va desfășura după-amiaza.
    5 0
  • Neutru
    BLACK FLAG ești o comoară! Pare incredibil dar acceptabil pentru mărirea audienței. Ai toată aprecierea mea. Mulțumesc pentru informații!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru