Valtteri Bottas va concura pentru Alfa Romeo începând de anul viitor

de Alexandru Monenciu
Luni, 06.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Valtteri Bottas se desparte de Mercedes-AMG Petronas F1 la finalul acestui sezon. Finlandezul a semnat un contract pe mai multe sezoane cu Alfa Romeo, unde va concura alături de Antonio Giovinazzi.

Din 2013 și până în 2016, Valtteri Bottas a concurat în Formula 1 pentru echipa Williams. În 2017, pilotul finlandez a venit alături de Lewis Hamilton la Mercedes-AMG Petronas F1.

Alături de echipa din Stuttgart, Bottas a urcat de 54 de ori pe podium, a plecat de 17 ori de pe prima poziție a grilei și a strâns 9 victorii de etapă. Mai presus de toate acestea, putem spune că a avut un rol important în câștigarea celor 4 titluri de campioni la constructori.

Desigur, a avut și câteva divergențe, mai ales cu strategul de cursă James Vowles. De cele mai multe ori din cauza ordinelor de echipă.

Povestea "de iubire" dintre Valtteri Bottas și Mercedes-AMG Petronas F1 a ajuns la final. Finlandezul a anunțat că, începând de anul viitor, va concura alături de Alfa Romeo cu care a semnat un contract pe mai mulți ani.

Experiența lui Bottas le va fi, fără îndoială, de folos elvețienilor după plecarea lui Kimi Raikkonen. Iceman se retrage din Formula 1 la finalul acestui sezon.

via Formula 1

Comentarii (10)

  • Un câştig pentru Alfa Romeo. Orice s-ar spune despre el, e în primii 10 piloţi ca valoare din F1.
    12 6
  • Bottas a avut "norocul" de a fi coechipierul lui Hamilton, la fel cum a fost Barichello si Schumacher.
    Ii doresc mult succes lui Bottas la noua echipa, si sper ca odata cu plecarea de la Mercedes si evadarea de sub presiunea constanta la care a fost supus sa ne readuca aminte ca este un pilot de top. De multe ori ordinele de echipa l-au privat de rezultate mai bune.
    17 2
  • Kimi alături de Bottas este cea mai bună soluţie pentru italieni la alfa romeo.Raikkonen nu şi-a spus ultimul cuvînt.Kimi are încă multe de oferit.
    11 6
  • Păcat că a fost umilit într-un hal fără de hal la Mercedes și mai ales păcat că a acceptat asta. Poate că la Alfa va arăta că este mai mult decât un preș. Măcar combativitatea de la Williams.
    Hamilton-Russell ? De urmărit la anul cât și cum va face față ultimul la o echipă de top, adică performanță, presiune șamd. La Williams, orice rezultat mai acătării era un eveniment, la Mercedes, orice cădere cât de mică va fi o catastrofă. Mai ales într-o echipă construită în jurul altcuiva. Eu sper, și cred că va performa, dar mai ales că va fi lăsat să performeze !
    11 3
  • Bottas nu e de condamnat pentru că a acceptat statutul de nr. 2 la MB Cum spune şi în articol, are 9 victorii, 17 pole-uri şi 54 de prezenţe pe podium, fiind şi vicecampion la piloţi şi campion cu echipa. Nu trebuie neglijat nici salariul. Ce altă variantă ar fi fost mai bună? L-ar fi luat Ferrari sau RBR ca prim pilot? Ar fi câştigat mai pult pe linie sportivă? Nu cred
    14 0
  • Neutru
    Eugen, Kimi e deja istorie. După 20 de ani de F1, lasă-l să trăiască și pentru el. SĂ VEDEM CUM VOR IEȘI MAȘINILE LA ANUL. Care vor performa și care vor fi depășite cu un tur cum au fost majoritatea în cursa olandeză. Piloții vor și speră la mașini performante. Și la salarii mari.
    5 4
  • @Nica Conditia de nr. 2 este una, cea de pres este alta. Multi piloti au acceptat statutul de nr. 2, cel putin de cand ma uit eu la F1, adica de ceva timp, dar nici macar unul singur nu a fost calcat in picioare ca Bottas ! Nici macar Barichello !
    Dar asa cum spui tu, umilirea asta a avut si benericiile ei, ceva victorii, ceva podiumuri. Depinde din care parte a mandriei privesti.
    3 4
  • @!!! - adu-ți aminte de 12 Mai 2002, Austrian GP. A fost cel mai înjositor ordin de echipă din istoria F1. Și Barichello a fost cel umilit. Chiar și Schumacher și-a dat seama de prostia făcută de echipă, și a încercat să îl consoleze pe Rubens și l-a rugat să stea și el pe prima treaptă a podiumului... Urâte momente. Iar fanii au huiduit copios ceremonia de premiere, pt că a fost mult prea urât
    12 5
  • @raduvlase Ordinele de echipa erau injositoare in anii '50, cand unii piloti erau siliti sa cedeze masinile cu totul, altora mai bine clasati. Acum sunt doar umilitoare.
    In alta ordine de idei, eram gata sa pariez pe orice ca unul va aminti de Austria 2002, ca doar asta-i laitmotivul oricarui hater care se respecta si care sare de doi metri in sus cand vreunul ii ataca idolul !
    Ce nu intelegeti voi, fanii cocalarului, este faptul ca nimeni nu-i contesta valoarea lui Hamilton, dar nu sunteti capabili sa recunoasteti ca este sustinut si ajutat peste masura, ceea ce duce, implicit, la dezavantajarea si in cazul de fata, la umilirea celuilalt.
    De chestia asta s-au cam prins foarte multi si de aceea a inceput sa fie fluierat cam peste tot, exceptand Anglia. Este suficient sa citesti comentariile de pe motorsport, versiunea globala, altadata o citadela hamiltonista, ca sa intelegi ca nu exagerez cu nimic.
    15 2
  • Marius
    @Eugen, eu cred ca ești frate geamăn cu, Costel, ala cu obsesia pt Vettel, tu pt Raikkonen.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru